moi kaikki.
mulla on tommone -86 e30 bemari.
se on yht'äkkiä alkanu temppuilee, enkä osaa tehä mitään. :(
ongelma on sellainen, että kiihdyttäessä ja yleensäkkin isoilla kierroksilla ajettaessa autoni alkaa "yskimään" eikä kiihdy..
jos pistän kaasun pohjaan esim. 2-vaihteella, ni nopeus on about 40km/h eikä se siitä kiihdy.. mut sit jos löysään vähän kaasua, ni kiihtyy tavallisesti.
auttakaa pojat pliis! :)
BMW ei ota kierroksia. auttakaa pliiiis!
29
6742
Vastaukset
- e34-525
virranjakajassa vikaa ilmeisesti taikka sytytys on perseelleen(ajoitus).
mutta helpottais paljon asiaa jos kertoisit mille moottorilla se sinun autosi on varustettu. kiva että joukossamme on myös nais bemariharrastajia.- satu
siinä on 1.8 kaasari kone..
kiitos ku joku huomas mut.. =)
- UAZman
Mulla teki ihan samaa E30 mutta M40 moottorilla. Autoon tehtiin kansiremontti ja se auttoi... ilmeisesti nokka-akseli oli niin kulunut. Ainakin silmällä katsoen siinä oli aikamoista jurmua....
- e34-524
Tutkimalla virrnjakajan kannen sisäpuolelta, virranjakajan pyörijän ja tulapanjohdot ja tulpat, hyvin epätodennäköistä että kyseessä olisi kansivika. niin ottaako auto paikallaan hyvin kierroksia...? jos ottaa niin kyseessä voisi olla todennäköisesti sytytyksen ajoitus...?
niin ja katso kun kone on käynnissä että lyökö joku tulpan johto läpi kipinää esim lohkoa vasten ja tarkasta tulpan johtojen liitokset... niin ja tarkista vielä missä kunnossa tulpat ovat!
onnea satulle vian selvittämiseen
ja toivon että muutkin antaisivat hänelle vinkkejä.- satu
sen verran osaan sanoa, et tulpat ovat lähes uudet.
täytyy tutkia (tai tutkituttaa) ;b toi virranjakaja ym.
kävin tos kokeilee, niin auto pätkii myös paikallaan ollessa just sillon, kun yrittää ottaa täydet kierrokset.. mut hei KIITOKSIA! :) - e34-525
satu kirjoitti:
sen verran osaan sanoa, et tulpat ovat lähes uudet.
täytyy tutkia (tai tutkituttaa) ;b toi virranjakaja ym.
kävin tos kokeilee, niin auto pätkii myös paikallaan ollessa just sillon, kun yrittää ottaa täydet kierrokset.. mut hei KIITOKSIA! :)vika on varmasti siinä sun auton sytyksessä...(80%) mutta onnea ja menestystä bmw:n kanssa koko kesäksi ja miksei talveksikin...
- satu
e34-525 kirjoitti:
vika on varmasti siinä sun auton sytyksessä...(80%) mutta onnea ja menestystä bmw:n kanssa koko kesäksi ja miksei talveksikin...
mitä sille voi tehä? voiko johtua väärästä bensiinistä? kuulin huhun...
- Henkka 750i
Kirjoitin aiheesta just 3 minuuttia sitten:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.cgi?category=95&conference=564&posting=3000000000427480
Ja tuo sun vikas kuulostaa niin tyypilliseltä alipainevuodolta että jos säädöt on kohdallaan ja sytytyspalat ehjät niin taitaa sullakin olla kaasarin laippa särki.
Ajeltiin 1,5 vuotta/9000km 95E:llä eikä auto ollut moksiskaan. Kannattanee silloin tällöin antaa sille 99ä mutta ei se nyt tuntunut asiaan vaikuttavan.
Pärjäile,
Henkka
ps: joskus kierrosrajoitin (sijaitsee virranjakajan pyörijässä) voi mennä jumiin tai rikki ja estää korkeat kierrokset; kerran tullut tällainenkin vastaan. Sillä ei ole tietysti kaasupolkimen asennon kanssa mitään tekemistä eli tuskin on tämä vika sun tapauksessasi.- satu
kiitos Henkalleki
- 335i
Oiskohan satu sulle käynyt nyt niin että joku on laittanut sun pakoputkeen perunan ja se meinaa tukehtua(siis ei se peruna vaan se kone/auto)...no joo vitsi vitsinä...:)
käy jossain tarkastuttamassa sytytys...- ex bemaristi
olis tietää miten E30? käyttäytyy tuolla myllyllä..? painonjakauma, yliohjaavuus..
sen kyllä arvaan että se poistuu..
- satu
kexittekste mitn "uutta" tähän, kun toi rakas pikku bemuni toimi 5min sitten kiihdytyksessä aivan normaalisti. mut olen kyllä varma, et se pätkii taas, kun lähden tienpälle... mut mix se ajoittain toimii oikein?
- e34-525
oletkos tarkastatanut jo virranjakajankannen sisäpuolelta ja kuten henkka jo mainitsikin että vika voi olla myös pyörijässä, koska siinä on tosiaan kierroksen rajoitin samassa ja jos sen rajoittimen jousi on kuoleentunu tai vaan huonosti niin se aiheuttaa välittömästi pätkimisen...
no mutta vielä kerran onnea bemusi kanssa - satu
e34-525 kirjoitti:
oletkos tarkastatanut jo virranjakajankannen sisäpuolelta ja kuten henkka jo mainitsikin että vika voi olla myös pyörijässä, koska siinä on tosiaan kierroksen rajoitin samassa ja jos sen rajoittimen jousi on kuoleentunu tai vaan huonosti niin se aiheuttaa välittömästi pätkimisen...
no mutta vielä kerran onnea bemusi kanssaolen tarkistuttanut virranjakajan ym. mut siel ei ole ollut mitään vikaa.
olen nyt huomannut, että auto toimii kylmänä normaalisti, mut heti kun kone lämpenee, niin alkaa pätkimään. ???? :( - Miksa
satu kirjoitti:
olen tarkistuttanut virranjakajan ym. mut siel ei ole ollut mitään vikaa.
olen nyt huomannut, että auto toimii kylmänä normaalisti, mut heti kun kone lämpenee, niin alkaa pätkimään. ???? :(Mulla oli joskus aikoja sitten samanmoisia ongelmia yhdessä kaasarikoneisessa virvelissä ja se pätkiminen johtu siitä että automaattiryyppy jäi päälle. En tiedä onko autossasi automaattiryyppy mutta jos niin tarkista vois auttaa. Tietty niinkin yksinkertainen vika voi olla kuin bensapumppu ja sen väsyminen..... Pärjäile!
- satu
Miksa kirjoitti:
Mulla oli joskus aikoja sitten samanmoisia ongelmia yhdessä kaasarikoneisessa virvelissä ja se pätkiminen johtu siitä että automaattiryyppy jäi päälle. En tiedä onko autossasi automaattiryyppy mutta jos niin tarkista vois auttaa. Tietty niinkin yksinkertainen vika voi olla kuin bensapumppu ja sen väsyminen..... Pärjäile!
mikä on kiihdytyspumppu??? joku ehotteli semmosta....
- MIksa
satu kirjoitti:
mikä on kiihdytyspumppu??? joku ehotteli semmosta....
Kiihdytyspumppu on kaasarissa oleva pumppu joka antaa kiihdytyksessä enemmän bensaa koneelle jotta se ottaa kierroksia nopeammin. Voihan vika olla siinäkin mutta sitten kannattaa viedä auto osaavalle pajalle kaasarin testausta varten. Noi kaasarin säädöt on lähinnä henkimaailmanjuttuja....
- satu
MIksa kirjoitti:
Kiihdytyspumppu on kaasarissa oleva pumppu joka antaa kiihdytyksessä enemmän bensaa koneelle jotta se ottaa kierroksia nopeammin. Voihan vika olla siinäkin mutta sitten kannattaa viedä auto osaavalle pajalle kaasarin testausta varten. Noi kaasarin säädöt on lähinnä henkimaailmanjuttuja....
on tossa automaattiryyppy. mite sä sen korjasit, ku itelläs oikutteli?
- Miksa
satu kirjoitti:
on tossa automaattiryyppy. mite sä sen korjasit, ku itelläs oikutteli?
Muistaakseni otin silloin alipaineletkun ensin irti kaasuttimesta ja tukin sen reijän niin ettei se pääse muuttamaan sytytystä. Paineletku menee kaasuttimen ja virranjakajan painesäätimen välillä.
- satu
Miksa kirjoitti:
Muistaakseni otin silloin alipaineletkun ensin irti kaasuttimesta ja tukin sen reijän niin ettei se pääse muuttamaan sytytystä. Paineletku menee kaasuttimen ja virranjakajan painesäätimen välillä.
luuletko et toi toimis, jos irrottaisin ton letkun ja säädättäsin sytytykset?
- Miksa
satu kirjoitti:
luuletko et toi toimis, jos irrottaisin ton letkun ja säädättäsin sytytykset?
Pelkkä letkun irrotus tekee sen ettei alipaine säädä sytytystä. Tuolloin voit testata ottaako kierroksia kuten pitää. Sytytystä ei tarvitse säätää koska se on kohdallaan. Alipaine vaan säätää ennakkoa kylmäkäynnistyksessä.
- satu
Miksa kirjoitti:
Pelkkä letkun irrotus tekee sen ettei alipaine säädä sytytystä. Tuolloin voit testata ottaako kierroksia kuten pitää. Sytytystä ei tarvitse säätää koska se on kohdallaan. Alipaine vaan säätää ennakkoa kylmäkäynnistyksessä.
tänks... täytyy kokeilla. älä unohda tätä viestiketjua pliis.. jos se ei toimi, niin jatketaan jutustelua täs joku pv. :b
- Miksa
satu kirjoitti:
tänks... täytyy kokeilla. älä unohda tätä viestiketjua pliis.. jos se ei toimi, niin jatketaan jutustelua täs joku pv. :b
Toivottavasti auttaa...:)
- eka1
Missä vika kun bmw 316 kaasarikone ei ota keiroksia ?
- möl
Teeppäs sillein mee soita hinurille ja sano että vie bemmis lähimpään romuttamoon minne kuuluu
- 20 000rpm......
Aloittajalle tiedoksi: ole huoletta. Bimmerin moottoria ei ole koskaan rakennettu kierroksia silmällä pitäen, joten "ongelmasi" on vain omassa päässäsi........
Kierroksia ottavat moottorit rakennetaan ihan jossain muualla........ - Him mer
Morons.
Aloituksesta on 11 vuotta. Eiköhän tuokin bimmeri on laitettu puristimeen ja tehty kaljatölkkejä aikoja sitten :) - ei oo laatua bmw
Joo kuusakosken korjaamolla on ammattimiehet auttamassa bmw ongelmissa.
- Anonyymi
Onnea Hannu!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"869180Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1645809Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1465163Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään364087Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El124053Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m863509Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta573434Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1102821En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102801Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä432780