Puutunut sormi

???

Pikkusormeni on ollut puutunut jo pitkään. Kenelläkään samanlaisia oireita? Mistä johtui?

13

21828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös

      No mulla ei sormet puudu niin helposti, mutta monesti aamulla kun herään niin on molemman jalan pikku varpaat ihan puutunu. saattaapa ne puutua päivän aikanakin. Mulla välillä puutuu koko käsi varsi ja menee ihan kylmäksi. Kun sitten laittaa jonkun hieromaan hartioita niin johan alkaa käsi lämpenemään ja muuttumaan normaaliksi. eli usein puutumisvaivat ovat siitä, että veri ei kierrä kunnolla, kuten minun tapauksessasi. siellä jossain on lihakset jumissa ja puristaa verisuonia ja hermoja. uskoisin, että myös sinun tapauksessasi.

      puutuminen saattaa joskus olla oire jostain vakavasta, mutta usein syynä on luonnollinen selitys, eli se, että veri ei kierrä kunnolla puutuneeseen kohtaan.

      onko se sun sormesi IHAN koko ajan, yötä päivää puutunut?

    • olla
      • leikattu vasen

        Kyllä pikkurillistäkin voi alkaa. Yksi hermo kulkee keski-, etusormi peukalo lnjaa käsivarteen. Toinen nimetön ja pikkurilli linjaa käsivarteen.

        Minulla leikattin vasen käsi, jossa erittäin paha pinne. Nyt tälläviikolla oikea käsi jossa kohtalainen pinne.


      • hoidettu
        leikattu vasen kirjoitti:

        Kyllä pikkurillistäkin voi alkaa. Yksi hermo kulkee keski-, etusormi peukalo lnjaa käsivarteen. Toinen nimetön ja pikkurilli linjaa käsivarteen.

        Minulla leikattin vasen käsi, jossa erittäin paha pinne. Nyt tälläviikolla oikea käsi jossa kohtalainen pinne.

        Puukkoa vaan peliin...


    • xxxxxxxx

      tutkittiin (hermoratatutkimus tms.) ja kyynärpään lähellä on hermopinne. leikkausaika tuli...ollut puutunut jo yli puoli vuotta aluksi sanottiin että jos ei n. 4kk:ssa mene ohi, sitten leikataan.

      • hoidettu

    • mimmii77

      ...aikoinaan (tästä on jo monta vuotta)toisesta kädestä keskisormen etusormenpuoleinen sivu yhtäjaksoisesti puutuneena tyyliin jotain puoli vuotta.

      Meni itsekseen ohi eikä ole takaisin tullut.

      • hoidettu

        Pieniä puutumisoireita tulee ja menee. Hermopinne, eli hermo jumissa. Kun lihas rentoutuu, niin hermokipukin hellittää...


    • Pikkusormi

      Huomasin aamulla että oikean käden pikkurilli on puutunut eikä hellitä millään.

      • hqhwmqh

        Mulla on ollut jo 24 tuntia putkeen peukalo aivan turta, ja tuntuu vähän siltä et koko vasen käsi alkaa puutua... pitää kokeilla tuota hierontaa.


    • johtuu

      kyynärhermon sairaudesta,
      kannattaa lääkäriltä pyytää enmg tutkimus,
      jos siinä ei ole vikaa, niin sitten kaularangan mri tutkimus

    • avuton en ole

      Oikean etusormi puutui kuuntelin musiikkia ja nappula hajosi "tunnottomaksi" kuin myös huonossa vaiheessa asentoa myös minun sormi eikä palaudu millään.
      Mp3 soittimeni täytyy korjata, mut minkätähden minun sormi saman aikaisesta puutui?
      Olin väärässä asennossa makaamassa kotona.
      Muulloinkin olen huomannut myös ainaista pään kutinaa ja sutinaa johtunee siitäkin että leikkautin kaiken hiukseni pois kauan sitten. Jatkunut yli kaksi vuotta rasittunut eikä raapiminen tee asialle mitään.
      En ole mennyt oireen vuoksi lääkäriin.
      Luulen itseni paranevan. Jotenkin kyllä kiinnostaa tietää tietääkö joku mistä muusta voisi olla kysymys?

    • wwwwokkiwihannes

      Jos haluat parantua hermostollisista oireista niin toimi seuraavasti edes viikon-parin ajan;
      1. Älä kökötä näyttöpäätteiden parissa
      2. Liiku ja venyttele
      3. Tarkkaile nukkumisasentoasi
      4. Tarkkaile mitä syöt
      5. Älä tupakoi
      6. Ota lunkisti äläkä stressaa verenkiertoasi

      Jos niska- ja hartianseutu ovat jumissa niin mene saunaan, lillu lämpimässä vedessä tai pyydä jotakin hieromaan. Akupunktio saattaa myös toimia.

      Tekijöitä on hyvin paljon. Huonot ergonomiset asennot (esim painojennosto pehmeällä vuoteella tms hölmöä). Ryhti. Kehon rakenne (jokin osa-alue painaa hermoja). Hermosairauksista en tiedä oikein mitään, mutta onhan niitäkin. ..... ..

      Yksinkertaista! Elä terveellisesti niin olet terve. Älä elä terveellisesti niin et ole terve. Vaikea ymmärtää että vika johtuu varmaan ainakin 90% :lla vaan siitä, etteivät he halua tai osaa muuttaa elämäntyyliään? Ole vahva ja ajattele järjellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7506
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4342
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2069
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1706
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1695
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1639
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe