Uuden koneen hankinta

AA1

Olen hankkimassa uutta konetta vanhentuneen tilalle ja ajattelin säästää itseäni hankkimalla valmiin paketin. Katselin tuossa Gigantin esitteessä olevaa FujitsuSiemens-pakettia (SCALPP541, Intet Pentium 4 541 3,2GHz, 1024 MB DDR, 250 GB kovalevy, ATI RADEON X600 256MB näytönohjain, DVD-soitin, DVD R/DL RW-R-RW-asema, FireWire, USB 2.0, multimedianäppäimistö ja hiiri). Hinta olisi 899€. Itselle ei nyt äkkiseltään kaikki termit avaudu, eli onko tuossa paketissa jotain puutteita (näyttö tietysti erikseen), jostaa olisi hyvä tietää? Tai jotain mikä pitäisi tarkistaa.

Tämän lisäksi tarvitsen uuden modeemin. Olisiko sen suhteen jotain suosituksia? Kiitoksia jo etukäteen!

13

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Memmu

Aika peli näyttää olevan, mites kovaääniset ja mukaan tulevat ohjelmat? Yleensä käyttötarkoitus ratkaisee aika paljon, samoin raha, millaisen koneen hankkii. Tossa on käyttömuistia ihan kivasti, kovo isohko ja näytöohjaimessakin jonninlainen muisti, jos aiot pelata, voi näytönohjaimessa olla ehkä enemmänkin.

• AA1

No kone tulee aika sekalaiseen käyttöön. Päivittäin tulee konetta kuitenkin käytettyä ja kyllä sillä pelataankin. Vähän sellainen viihdekeskus, jolla hoidetaan sitten kaikki asiallisetkin hommat...

• AA1
        AA1 kirjoitti:

No kone tulee aika sekalaiseen käyttöön. Päivittäin tulee konetta kuitenkin käytettyä ja kyllä sillä pelataankin. Vähän sellainen viihdekeskus, jolla hoidetaan sitten kaikki asiallisetkin hommat...

Hinta ei tosiaan ole tossa mikään ongelma ja ohjelmat lienee peruskamaa, eli niillä pitäis pärjätä (pitää vielä varmistaa). Lähinnä kiinnostaa se, että tossa ois ominaisuudet kohdallaan, eikä tekis mitään tyhmiä kauppoja.

• näyttää

osta pois vaan

• 64-bit

Olemme siirtymässä 64-bittiseen teknologiaan. Unohda jo 32-bittiset. Osta 64-bittinen tauta, ja päivitä ohjelmat ensi vuonna.

• vaihtoon

ATI RADEON X600 256MB näytönohjain vaihda toi näytönohjain ati X800XL 256MB malliin niin sitten on ihan riittävä kone

• modern*

näin juuri pari päivää sitten Zyxelin mainoksen varsinaisesta tietoturvamodeemista. pahus kun en muista missä se oli enkä just paljon millainen se oli.
      Mutta katsele noita sivuja:
      http://www.zyxel.fi/?deptid=11177
      En muuten mainostas mutta zyxeliä kai pidetään laadullisesti parhaimpana.
      Hintoja tossa ei näkynyt olevan, mutta kai sieltä Gigantistakin niitä löytyy, jos on pakko jättimarketteje suosia. Itse kannatan kyllä pientä perheyritystä jossa palvelu pelaa vielä kaupanteon jälkeenkin.

• Jippo

ole raponen, varsinkaan merkki. Jos kehtaat, kokoa itse, saa sellaisen kuin just haluaa. Osissakin on takuut, ja kunnon kotelo & virtalähde. Kattele tuolta.

http://www.verkkokauppa.com/

• Jippo

sanomati, ZyXel hyvä modeemi, on palomuurikin. Just vaihdoin itse uudenpaan. Ota 4-väyläinen, saa samalla useampia koneita nettiin. Niin, jos on tarvetta.

• AA1

Vaihtelevia mielipiteitä. Mikäs tossa merkissä oli se ongelma? Entä kotelo ja virtalähde? Tota 32-bittiä vs. 64 bittiä juttua en ymmärtänyt ollenkaan. Itselläni ei ole edellytyksiä alkaa tilaamaan osia eri paikoista ja konetta kokoamaan itse ja en ole vakuuttunut siitä, että jonkun liikkeen osista kokoama olisi parempi, kuin valmis paketti? Voin olla väärässäkin toki...mielipiteet tervetulleita.

• kokoaa
        AA1 kirjoitti:

Vaihtelevia mielipiteitä. Mikäs tossa merkissä oli se ongelma? Entä kotelo ja virtalähde? Tota 32-bittiä vs. 64 bittiä juttua en ymmärtänyt ollenkaan. Itselläni ei ole edellytyksiä alkaa tilaamaan osia eri paikoista ja konetta kokoamaan itse ja en ole vakuuttunut siitä, että jonkun liikkeen osista kokoama olisi parempi, kuin valmis paketti? Voin olla väärässäkin toki...mielipiteet tervetulleita.

parempia koneita ja niihin yleensä saa sitten kaikki lisäosat mitä yleensä merkkikoneisiin ei saa!ja se 64bittinen on parempi.

• Jippo
        AA1 kirjoitti:

viestiä vaihtoehdoksi, en tuputa, mutta mielestäni parhaan kokoonpanon saa kokoamalla itse. Niin, siitä merkistä, siukulla huonot kokemukset. Oliko lie maanantaina koottu?

• vaikkappa

tänne www.bestoffers.com

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe