Pistorasia kierteellä E27

assss

joskus on kuulemma myyty hehkulampun tilalle laitettavaa pistorasiaa. Saisiko nykyään mistään tuollaista viritystä? Olisi yhtä n. 5 m2 komeroa tarkoitus käyttää työtilana, jolloin pc:lle pitäisi saada virtaa.

8

3437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laite

On onneksi ollut jo vuosikausia kielletty moinen viritys. Totteli nimeä edison. Ulkotiloissa hengenvaarallinen käyttää.

• muuten nimeä

ericsson.
        Minulla pari tuollaista aktiivikäytössä.
        Hieno keksintö osaavissa käsissä kellareissa, komeroissa yms. paikoissa missä ei ole pistorasiaa.

Kiellettiin varmaan siksi, kun ei tiedä kuka
        mämmikoura saattaa käyttää ja möhlii itselleen sähköiskun.

Näitä minä en myy millään hinnalla koska uusia ei saa mistään.

• parempi
        muuten nimeä kirjoitti:

ericsson.
        Hieno keksintö osaavissa käsissä kellareissa, komeroissa yms. paikoissa missä ei ole pistorasiaa.

Niinpä niin. Kellareissa ja autotalleissa on näppärä, mutta myös tappavan vaarallinen. Samassa sarjassa painii kun viilatut pistotulpat. Sähköisku ei erottele mämmikouria ja kaltaisiasi kuolemattomia supermiehiä. Siksi kyseinen laite on kielletty. Ja hyvä niin.

• muuten nimeä
        parempi kirjoitti:

Niinpä niin. Kellareissa ja autotalleissa on näppärä, mutta myös tappavan vaarallinen. Samassa sarjassa painii kun viilatut pistotulpat. Sähköisku ei erottele mämmikouria ja kaltaisiasi kuolemattomia supermiehiä. Siksi kyseinen laite on kielletty. Ja hyvä niin.

on.
        "Sähköisku ei erottele mämmikouria ja kaltaisiasi kuolemattomia supermiehiä."

En ole kuolematon supermies, mutta kyllä tiedolla ja kokemuksella on hieman näppinsä pelissä
        minun ja viikatemiehen suhteissa.

Valmistuin sähkömieheksi v.-67 ja olen siitä lähtien asennellut sähköt satoihin taloihin ja
        nähnyt niin hurjia virityksiä että pidän
        tätä "eriksonnia" omassa käytössäni kyllä
        sieltä turvallisemmasta päästä.
        Sinulle en kylläkään sitä suosittele.

• 9efvdfv fvj
        muuten nimeä kirjoitti:

ericsson.

Jep jep. Viimeksi vuonna 2004 kuoli ihminen kaksinapaisen jatkojohdon käyttöön ulkotilassa.

Kyseinen laite on kieltämättä näppärä mutta myös tappava. Älä myy äläkä lainaa. Onneksi ei löydy enää mistään.

• assss

Sähkö ei tulisi ulkotiloihin. Valot siellä siis onkin. Tila on kuiva kerrostalon iso kellaritila jossa ei ole pistorasioita missään lähimaillakaan. Minulla on vuokralla yksi kellarikomero, ja ilmoitin yhtiölle mahdollisesti käyttäväni sitä myös työhuoneena.
      Siinä on kunnollinen ovi jossa on lukkokin.
      Kellarissamme on käytävältä ovia erikoisiin varastotiloihin. Käytävä on melko iso, mutta missään ei ole pistorasiaa. Keväällä ei pystytty edes imuroimaan ko. pitkää käytävää. Meillä oli ns. kevätsiivoustalkoot. Kanahäkkikomerot ovat yhtiössämme eri paikassa, nämä ovat liiketilojen varastoja tms. tiloja.

Ei oikein viitsisi erikseen teettää pistorasiaa tuohon komeroon. Voisi yhtiö vaatia vaikka omaa sähkömittaria minulle. Ei pc paljoa sähköä veisi, mutta olisihan rauhallinen työhuone. Suullisen luvan sain ilmanvaihtoreikien tekemiseen oveen. Reiän päälle tulisi joku ritiläkansi. Tämä sähkö asia on ollut jo yli vuoden tekeillä...

• assss

Googleen hakusanat:
        power outlet bulb
        antaa listan ekana toimivan linkin keskusteluun josta löytyy linkki
        http://www.cooperwiringdevices.com/catalog/PDF/SECTION_S/S_6_CWD_Taps_Adapters.pdf

Nämä ovat USA:n laitteita mutta eikö tuossa ole jokin 250 V laitekin. Hintaa taitaa olla 1 USD.
        Siellä on varoitus että ei saa käyttää maadoitettavan pistokkeen laitteisiin - kuten edelläkin muistutettiin. Löytyyköhän Euroopasta?

• Pete vaarassa
        assss kirjoitti:

Googleen hakusanat:
        power outlet bulb
        antaa listan ekana toimivan linkin keskusteluun josta löytyy linkki
        http://www.cooperwiringdevices.com/catalog/PDF/SECTION_S/S_6_CWD_Taps_Adapters.pdf

Nämä ovat USA:n laitteita mutta eikö tuossa ole jokin 250 V laitekin. Hintaa taitaa olla 1 USD.
        Siellä on varoitus että ei saa käyttää maadoitettavan pistokkeen laitteisiin - kuten edelläkin muistutettiin. Löytyyköhän Euroopasta?

Siinä pC.ssä hän on maadoitettu pistotulppa ja kun kytket koneesi maadoittamattomaan lue ei häiriösuojattuun pistotulppaan voi tulla koneeseen ongelmia tai saat siitä sähköiskuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6484
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3873
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3260
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      376
      1774
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1023
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      976
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      910
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      879
    Aihe