minulla on yhdessä nivelessä tulehdus ja lääkärin diagnoosi on nivelpsori. mitään tutkimuksia, josta tämä suoraan ilmenisi ei ole tehty. nyt haluaisinkin tietää miten nivelpsori varsinaisesti diagnisoidaan, koska lääkärini diagnoosi tuntuu syntyvän siitä, kun mitään muutakaan ei löydy? onko siis jotakin millä tämä varmennettaan?
lisäksi te, jotka nivelpsorista kärsitte. rajoittaako se miten elämäänne? liikunta, työelämä... tulevaisuus? nyt on yhdessä nivelessä, mutta voivatko myös muut nivelet alkaa oirehtia....?!
pitäisi varmaan kääntyä toisen lääkärin puoleen...
nivelpsorista
4
1248
Vastaukset
- ...
Hei!
Osoitteessa
http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/reumataudit/nivelpsoriaasi.html
on jonkin verran nivelpsorista tietoa.
Mulla tutkitaan nivelpsoria ja on otettu verikokeita ja röntgenkuvia. Ihopsoria mulla ei ole, mutta kynnet ovat aika veikeän näköiset. Nyt vain odotellaan, josko ihossakin alkaisi näkyä jotain. Ja toisaalta myös röntgenkuvissa näkyisi muutoksia (reumassa ja nivelpsorissa muutokset ovat erilaisia, joten niistä sairaus voidaan kunnolla diagnosoida).
Ehkä sun kannattaisi käydä toisella lääkärillä, joka tutkisi kunnolla. - Maikki
sulla sitten ihopsori? Aika todennäköistä jos on tyypillinen ihopsori ja nivelkipuja, on myös nivelpsoriasis. Minulla oli yksi sormen nivel pitkään tulehtunut ja on myös psori-ihottuma. Toki on muuallakin nivelkipuja sekä varpaiden kynsissä kynsimuutoksia. Joka tapauksessa lääkäri teki tuon tulehtuneen nivelen muiden oireiden perusteella nivelpsoridiagnoosin.
- psori
ei ole ihopsoria. sukurasitteena kyllä. kummallakaan vanhemmistani ei ole, mutta isovanhemallani on ollut ihopsori. tästä kaiketi lääkärini päätteli, että nivelpsorista voisi olla kyse. ja olenkin lukenut, että niveloireet saattavat alkaa ennen iho-oireita. niveloireet ovat rajoittunut vain toiseen nilkkaan, ei myöskään mitään kynsimuutoksia ole.
kaikkein eniten tässä nyt pelottaakin ne mahdollisesti alkavat iho-oireet... parikymppisenä naisena en kaipaisi iho-ongelmia, olisi kiva joskus löytää kumppanikin. käydä uimarannalla... - Maikki
psori kirjoitti:
ei ole ihopsoria. sukurasitteena kyllä. kummallakaan vanhemmistani ei ole, mutta isovanhemallani on ollut ihopsori. tästä kaiketi lääkärini päätteli, että nivelpsorista voisi olla kyse. ja olenkin lukenut, että niveloireet saattavat alkaa ennen iho-oireita. niveloireet ovat rajoittunut vain toiseen nilkkaan, ei myöskään mitään kynsimuutoksia ole.
kaikkein eniten tässä nyt pelottaakin ne mahdollisesti alkavat iho-oireet... parikymppisenä naisena en kaipaisi iho-ongelmia, olisi kiva joskus löytää kumppanikin. käydä uimarannalla...olla nivelkipuja jo vähän yli 20-vuotiaana mutta varsinainen ihopsori puhkesi vasta 44-vuotiaana. Kaikilla ei välttämättä tule tuota ihopsoria koskaan. Minulle tuo psorin puhkeaminen oli aika kova pala koska olen ollut aina hyväihoinen. Nyt on kyllä parempi vaihe tällä hetkellä mutta kyllä olen vaivaakin nähnyt sen eteen. Se on kuitenkin kannattanut ja nostanut mielialaa huomattavasti:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1097197
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h965225Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333392Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961491Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346- 481114