Minkä tehoinen sisätilanlämmitin on sopiva??
Autona Farmari Primera vm 2005.
Kakkosautossa, joka on Micra, on 1000w, mutta tällainen taitaa olla liian pieni.
Sisätilan lämmittimen teho
8
2119
Vastaukset
- Jocu_
Alle 1 kW riittää sedanille kovillakin pakkasilla, mutta farkussa on tilavuutta ja ikkunapintaa niin paljon, että ainakin 1,5 kW tarvitaan.
Itsekin hämmästyin sedanin ja farkun eroa tuossa mielessä. - tehoja
vähintäänkin oltava 2000 wattinen primera farkkuun , joskin ratkaisevana tekijänä on aina pistorasian sulakkeen koko ettei paukahda pois päältä.
- Primera
Osta mahdollisemman tehokas lämmitin. Tässä kohdassa ei kannata säästää.
- Jussi
Riippuu minkälaisia olosuhteita haluat. Kyllä 1000 vattinen pitää ikkunat sulana kunhan vain annat sen puhaltaa pitempään. Sitten jos haluat kasvihuone lämpötiloja niin isompi vattinen tarvitaan. Monessa taloyhtiössä on kielletty kokonaan sisälämmittimet koska muuten sulakkeet lähtee seinästä kun kaikilla on lämmittimet yhtä aikaa päällä.
- takana
-taloyhtiössä on huonompi puhalluttaa kahta tuntia pitempään, koska aika on kellon takana
-toki asia on vallan eri jos asuu omakotitalossa
- -MIka
Minäkin taipuisin suosittelemaan 2kW teholuokkaa. Lämmitysaikaa pidentämällä pärjää pienemmälläkin. Kuitenkin, koska moottorin lämmitys ja sisätilojen lämmitys saisi kulkea samassa tahdissa, sopiva teho lienee n. 2kW. Eri vuoden aikoja varten lämmitimessä saisi olla tehon valinta: täysi 2 kW arktisia olosuhteita vaten ja puoliteho 1 kW kevään ja syksyn yöpakkasille.
- autoilija
Itellä on 96 vuoden sedan primerassa (huomattavasti pienempi ilmatila kuin sun farkussa) 1,7kW:n lämmitin ja hyvää siitä löytyy sen verran, että kaikki lasit on sulat ja ovet aukeavat kuin kersällä. Takakontin luukku jäätyy luonnollisesti kun takalasin sulamisvedet jäätyy sinne rakoihin.
Huonoa pari seikkaa, maksoi 85€ ja on juuri sen verran kookas ettei sille löyty järkevää kiinnitystilaa repsikan jalkotilaan (niinpä se on pystyssä etupenkkien välissä semmoisessa lokerossa)
En pistäis pienempää edes ton kokoseen primeraan, eikös sen lämppärin idea ole juurikin lämmittää, eikä vain "melkein lämmittää" - SportDeck
Mulla on topmmonen 1,1 Kw:n Defa ollut kaikissa neljässä Perimerassani ja tässä uusimmassa tuo ei oikein tunnu riittävän. Lämmitettävää iolmatila on tässä niin paljon enenmmän, kuin noissa vanhemmissa malleissa. Jää laseista kyllä pehmiää, mutta on ne pahimmilla keleillä vielä raaputettava. Ja tuollainen kahden tunnin kellozydeemi on myös meillä käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576