Voiko oluelle olla allerginen ?

TL

Saan usein (en kuitenkaan aina) olutta juotuani nuhan.
Se alkaa yleensä heti ensimmäisen pullon jälkeen ja seuraavana päivänä se on poissa.
Onko tämä yleistä ja onko jollain muilla samanlaisia oireita ?

11

8099

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olvii...

      Kyllä voi! Se on toki yksilöllistä ja kannatta kokeila eri valmistajien eri merkkejä. Lievimmissä tapauksissa joku antihistamiini (esim. Zyrtec taiClaridyn tms.) voi auttaa. Niitä sa muutaman kappaleebn pakkauksissa reseptittä apteekeista, mutta ovat melko tyyriitä. Mut voisiy kokeilla ja sitten hankkia reseptin suuremmalle pakkauskoolle, jollin ne tulee edullisemmiksi.

      • Jasu

        Joo siis että kannattaa hankkia lääkkeitä jotta voisi juoda kaljaa, ja jos siitä on apua niin kannattaa hankkia resepti että yhteiskunta maksaa kaljoittelun apulääkityksestä ison osan????

        Mitähän jos jättäisi kaljoittelematta sen sijaan. Jos on lärväiltävä niin sitä muutakin alkoholipitoista ainesta löytyy kyllä.


    • Qwert

      Eräs ystäväni alkoi saamaan allergiaoireita oluesta. Juuri tuota nuhaa, eihän se kovin vahva oire ole, mutta kuitenkin. Hän ratkaisi asian niin, että hän juo niin paljon ettei pikku nuhaa huomaa.
      Mutta vakavasti puhuen: kokeilehan erilaisia merkkejä. Nimittäin jotkut hiivat, humalat tms. voivat aiheuttaa em. oireita. Kaikki bitteroluet on tehty erilaisella hiivalla kuin saksalaiset ja suomalaiset oluet. Siitä kannattaa lähteä. Saksalaisissa oluissa on se hyvä puoli, että siellä on todella tiukat puhtausmääräykset - suomessa tähän kaljantekoon ei suhtauduta niin syvällä puritaanisuudella.

    • minä

      kgkgtkhgk

    • LP

      Mulla alkoi olutallergia ihan samalla oireella. Tuli hirvee nuha ja kamalia, jopa 15 minuutin aivastuskohtauksia. Sitten alkoi muisti mennä jo parin pullon jälkeen, ja krapula oli niin hirveä ettei pystynyt edes liikkumaan.

      Joo tiedän kuulostaa siltä että on tullut juotua vain liikaa, mutta kun vaihdoin siideriin, oireet olivat tiessään eikä krapula vaivaa. Kokeile!

    • nessu

      Outoa kyllä, yksi ystäväni kertoo olevansa oluelle allerginen. Tarkemmin tutkittuna kyse on allergiasta sen hiivakannoille. Viiniä hän kyllä pystyy juomaan, mutta oluesta aiheutuu pahaa ihottumaa,samaahan jotkut saavat kuulemma luontaistuotekaupan oluthiivasta.

    • leila

      Voit olla allerginen myös säilöntäaineena käytetylle rikkidioksidille. Silloin saat oireita myös viineistä, jos ne eivät ole erittäin kuivia.

      • Qwerty

        Suomalainen lager ei ole ainoa vaihtoehto.
        Juo aitoa brittibitteriä. Tai muuta Alea.

        Ei tule allergiaoireita.


    • Mahaoireet

      En oo kuullu aiemmin, että nuhaoireita tulisi, mutta maha menee pienestäkin määrästä sekaisin ja toinen juttu, että suu kipeytyy ja täyttyy RAKKULOISTA!!!

    • dount like wine

      Minulla on ilmeisesti tällainen oluthiiva-allergia. Pidän oluesta, mutta mitäs teet, kun juot suomalaista lageria niin nokka on tukossa, aamulla "flunssa" on tipotiessään. Kertokaa asiantuntijat, olisiko jokin merkki tai tyyppi oluita, joita voisi juoda ilman vuotavaa nenää?

    • Anonyymi

      Epäilen humalaa(kasvi). Itsellä alkaa suuta ja kitalakea kihelmöimään jotkut enemmän humalaa sisältävät oluet. Myös maha kipeytyy jos juo enemmän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe