Moi! Järjestän halloween-juhlat ja kaipaisin tietokilpailuun Halloween-aiheisia kysymyksiä tai osoitteita mistä niitä löytyisi...
Halloween kysymyksiä...???
3
1360
Vastaukset
- Kalle
Halloweenia vietetään lokakuun viimeisenä päivänä. Sitä pidetään periamerikkalaisena juhlana, mutta sen historia juontaa juurensa aina muinaiskelttiläiseen aikaan 3000 vuoden taakse. Keltit viettivät lokakuun viimeistä päivää sadonkorjuun ja uuden vuoden juhlanaan ja uskoivat, että kuolleiden sielut palaavat kiusaamaan eläviä. Jotta pahat henget saataisiin säikytettyä pois, pukeuduttiin pelottaviin naamioihin ja poltettiin tulia. Irlantilaisten siirtolaisten mukana juhlaperinne kulkeutui Amerikkaan, jossa juhlaan yhdistettiin kurpitsakoristeita ja herkkujen kerjäämistä.
- Kalle
Toivottavasti tekstista jotai apua kysymyksien keksimiseen...
- halloween trolol
Mäkin ottaisin mielelläni vastaan kysymyksiä Halloween juhliin :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161