joulukori?

...

Mitähän te olette ihmiset laittaneet joulukoriin? ja kelle sellainen olisi paras antaa?Esimerkiksi tulevalle anopille?
Tai mitä muuta olette itse tehneet?Minun tekisi niin mieli itse tehdä vaikka lapaset tai villasukat mutta enhän minä niistä tajua mitään :D
Kun en oikein tiedä sitä,että millainen lahja sopii kellekin.Niin kuin äidille,siskolle(20v)...?

13

15742

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mari-anne83

Itse olen ajatellut antaa mutsilleni joululahjaksi korin, mihin aion ostaa mm. suklaata, kahvia, joitakin ruokatarvikkeita...
      Tuossahan voi käyttää mielikuvitusta, ja ostaa tai laittaa koriin mitä vain, myös jonkin koriste-esineen voi laittaa matkaan mukaan.

Jos on vaan varaa, niin äidillehän voisi antaa lahjakortin johonkin hemmotteluun, kuten hierontaan tms.

Ja siskoltasi voisit kysyä ihan suoraan mitä haluaa joululahjaksi.

• sehän sopii

kun miettii vähän korin sisältöä..maustekahvia,
      viiniä, konjakkia, likööriä(vaikka sellaiset pikkupullot jos hintaa meinaa tulla liikaa),juustoja,suklaata,glögiä,rusinoita, manteleita, kynttilöitä jne.
      Osaatko leipoa? jouluinen hedelmäkakku olis yks idis ja mikä parasta sen voi tehdä tai siis täytyy tehdä hyvissä ajoin ennen joulua,maku vaan paranee..

• joulutar

Etsi googlen kautta lapasen ja sukan teko ohjeet. Äidille vaikka jotain laatukosmetiikkaa, kasvovoidetta tai muuta vastaavaa, kaunis joulukukka, tai vaikka juuri tämä joulukori, jonka kokoamiseen saitkin jo yllä hyviä vinkkejä. Siskolle myös kosmetiikkaa, meikkiä ym, tai parinkympin lahjakortti hennesiin tai seppälään. Siskolle sopii myös vaikka värikkäät varvassukat tai alusasu setti, tai jonkun lehden tilaus;cosmo, trendi, seiska, avotakka, kissafani ym.
      Anopille sopii mainiosti tuo joulukori, tai vaikka joku kiva jouluaiheinen pikkutaulu, kynttelikkö, valokuva albumi ym. Muista viedä anopille myös joulukukka.

Ja sukat ja lapaset voisin kutoa vaikka kaikille extra lahjaksi, sopivat jokaiselle, ja lämmittävät jokaisen mieltä. Kudo kunkin mieltymysten mukaan. Siskolle vaikka pitkävartiset, tiheäraitaist ja värikkäät, anopille perinteiset ja hillityt, äidille tyylikkäät, ja isälle tuplakantapäällä lämpöiset.

Hyvää joulua!!

• ...

Kiitos kaikista vinkeistä,ja näköjään hyvä että osaan leipoakin. :) hyvää joulun odotusta kaikille.Ja toki saa vielä vastailla,vaikka jo kiittelinkin.

• Milla

sellaisen joulukorin johon laitoin:
      -tuoksukynttilöitä
      -joulusuklaata
      -toffeeta
      -vaniljakahvin
      -jouluteen
      -lautasliinoja
      -salmiakkia
      -lakritsia
      -nimimukit molemmille
      -sisuja
      -jouluomenat
      -pesusinet molemmille
      -kuivattuja hedelmiä
      -vaniljashampoon
      -vartalosaippuan
      -käsipyyhkeen
      -rusinoita

Siinä vähän vinkkejä!
      Kaikki "jutut" laitoin paljaaltaan koriin(siis en paketoinut),mutta laitoin lahjanarut lahjoihin ja korin kahvaan,korin pohjalle laitoin sen käsipyyhkeen.Teemana oli punainen,siis punaiset lahjanarut ja punainen käsipyyhe:)Tykkäsivät paljon!

• Milla

Laitoin joulukoriin myös saunatuksun,mitä laitetaan siis saunaveteen ja heitetään kiukaalle:)

• Seija

Edellä onkin mainittu jo paljon hyviä ehdotuksia,mutta ehdotanpa minäkin:)Joulukoriin voisi ostaa vaikkapa lahjakortin (esim.äidillesi)esim.ravintolaan,hierontaan tai kylpylään:)Jos kerran osaat leipoa niin leivopa vaikka pipareita tai vaikka vähän erikoisempia pipareita kuin normaalit,ohjeita saat esim.netistä ja kirjastosta..Villasukat ovat myös hyvä idea:)

• jouluihminen

Eli minä tein viime vuonna äidilleni runokirjan.Etsin netistä ja kirjastosta kauniita joulurunoja,jotka kirjoitin sitten käsin hienosti pienille papereille,joita koristelin.Kanneksi laitoin pahvia jotka päällystin kankaalla,sivut sidoin yhteen nauhoilla joiden reiät tein reittimillä.

• Lehtien lukija

Joulukoriin voi laittaa mitä vain. Makeata makean ystävälle, suolaista suolaisen ystävälle. Erikoiset tuotteet sopivat kenelle vain, tulee kokeiltua jotain uutta. Lukutoukalle kuten itselleni sopisivat vaikka vanhat aikakausilehdet tai ulkolaiset naistenlehdet, joita ei ole vara itse ostaa.

• tiipi88

poikakamulle korin johon kudon itse villasukat,ostan suihkusaippuaa ja karkkia ainakin..kosteusvoidekkin oli mielessä mut ajattelin vaan ihan pientä koria..

• Joulutonttu

Tein tässä ite just mummolle joulukorin, jonne loppujenopuks päätyivät seuraavat jutut:

- Marlin Glögiä
      - Fazer joulusuklaata
      - Tonttutyttö
      - Servettejä
      - Muutama kuva meidän kissasta, tonttulakki päässä
      !;) Sitten vaan kori sellofaaniin ja mummo tykkäää.

• Joulu saapuuu

Itse aattelin tehhä kaverilleni joulukorin, jossa on ainakin

-glögiä
      -suklaata
      -joulukortti
      -leivoksia
      -joku itse virkkaamani amigurumi tai joku kissoihin liittyvä käsityö ;))

Tiivottavasti se tykkää siitä sit :33

• pöpö

Koreihin päätyi tänä vuonna seuraavat:
      sinappia, marinoituja valkosipulinkynsiä, kanelimanteleita, reilun kaupan suklaata, jälkiruokaviiniä, vaniljahunajaa, vanhanajan salmiakkia ja vielä itsetehtyjä keksejä :) ehkä jotain vielä... :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe