Missä iässä MIES haluaa vauvan?

35.v äiti kysyy

Kiinnostaisi tietää MISSÄ IÄSSÄ sinä mies olet alkanut ajattelemaan, että ai kun olisi kivaa kun
olisi oma lapsi. Muistatko oliko sinulla näitä tuntemuksia? Vai puhuiko naisesi sinut ympäri?

21

8925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 26v isä

      Kyllä se jo aika nuorena tuli mieleen. ehkä 22 tai jotain. Mutta turha sitä on ympäri puhua, tai ei todellakaan kannata. Ei miehille tule vauvakuumetta vaan suvunjatkamistarve pikemminkin tai jotain.
      Ehkä toinen mies olisi parempi ympäripuhuja jos sellaista tarvitaan.

    • yksikkö

      Tällä hetkellä tuntuu etten tarvitse lapsia ollenkaan. Vaimo on jo vuosia vihjaillut pesueen kasvattamisesta, mutta ei tunnu ainakaan vielä ajankohtaiselta. Ja ikää oli 28v.

    • myös nainen

      vastata tähän? mun avomies on 30v (minä itse 21v) ja hän haluaisi oman pienokaisen kanssani. ukostani tuli kummisetä veljeni lapselle viime kesänä ja on ollut todella innoissaan ja halunnut ottaa tätä pikkuista hoitoon usein.. mulla on 10 sisarusten lasta ja jokaisesta on poikaystäväni tykännyt erittäin paljon, varsinkin tästä kummilapsestaan.. vaikka poikaystäväni on menossa töihin aamulla klo 7, silti hän valvoo mun kanssani kun pikku ihminen ei anna nukkua.siinä olen saanut vähän osviittaa sille, että uskaltaudun tähän perheen perustamiseen hänen kanssaan:). ei hän livistä karkuun kun se pieni käärö kotiutuu..

      • Eila

        ...päätät itse, haluatko lapsia juuri tässä vaiheessa, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että armaasi asenne ennustaa todella hyvää isää. :)


      • Eila
        Eila kirjoitti:

        ...päätät itse, haluatko lapsia juuri tässä vaiheessa, mutta omasta kokemuksesta voin sanoa, että armaasi asenne ennustaa todella hyvää isää. :)

        Ei armaasi tietenkään ole omien lasteni isä, mutta minun mieheni tykkäsi kovasti sukulaisten lapsista ja lapset hänestä - ja hänestä tuli todella erinomainen isä minun lapsilleni. :)


    • arvata isä?

      Tiedusteletkohan että koska sinä haluat lapsia? Ja mistä löytäsi "miehen" joka haluaa lapsia? No arvaillakkin voi myös miehen halua saada lapsia.

      Kerrompa sulle että mies ei halua lapsia ehkä ollenkaan, vaan perheen. Hän haluaa kumppanin ja puolison ja perheen johon kuuluvat lapset joita vaimon eli kumppanin kanssa yhdessä halutaan. Mies haluaa luoda olosuhteet perheelle jossa nainen voi saavuttaa omalle paikalle tilan missä lapsetkin ilahduttaa sekä vastuuttaa perheen jäseniä yhteisvastuuseen jossa mies tekee isän ja miehen roolin vaimon ja lasten parhaaksi.

      Miehelle se myös ei ole"ikä kysymys" ollenkaan vaan perheenperustamiseen liittyvä tunne tila missä naisenkin käyttäytyminen ja kyky olla luottamuksen arvoinen sanelee lapsen vastuun edellytykset.

      Lisäksi nykyajattelussa naiset pitävät yllä ajatusta että "milloin halutaan lapsi" ikäänkuin ostaa marketin hyllystä ja kun on ns: omaa rahaa jokaisella sen voi otta silloin kuin haluaa. Tätä tukee myös se että isät yhteiskunnassakin ovat vain naiselle maksajia ilman oikeutta lapsiin useasti. Sekä "tuotettuina" ainakin syntipukkeja lähes jokaiseen lapsien "ongelmiin" jotka ova huoltajuus ym sektoreiden kädenvääntöinä. Seurauksena tästä missä pyritään keskustelemaan että milloin yksilö ottaa lapsen itselleen kun tahtoo kantaa yhteiskunta vastuun lapsen muodossa. (sisäinen kello vastaan markkinakello)

      • 35.v äiti

        Kiitos kysymästä. Omasta puolestani voin sanoa, että minulla on kaksi lasta (1.v ja 4.v) enkä enempää enään halua. Vauvakuumeilun sain 28-vuotiaana eli 5-vuoden seurustelun jälkeen. kuumeilua edisti varmasti se että ystävilläni oli ihania lapsia ja olin ollut jo pari vuotta työelämässä yliopistosta valmistumisen jälkeen.
        Tässä on siis minun tarinani.

        Kyselin täällä tästä aiheesta, koska seurasin Stokkan kahvilassa vähän yli 20-vuotiaiden vauvakuume aiheista keskustelua ja mietin, että mitähän mieltä nuoret miehet ovat samasta aiheesta. Ei ole ihme että ko. ikäiset miehet haluavat jonkinlaisen suhteen (vaikka seksi), vanhemman naisen kanssa, jolla ne lapset on jo olemassa.


      • "takapuoli"
        35.v äiti kirjoitti:

        Kiitos kysymästä. Omasta puolestani voin sanoa, että minulla on kaksi lasta (1.v ja 4.v) enkä enempää enään halua. Vauvakuumeilun sain 28-vuotiaana eli 5-vuoden seurustelun jälkeen. kuumeilua edisti varmasti se että ystävilläni oli ihania lapsia ja olin ollut jo pari vuotta työelämässä yliopistosta valmistumisen jälkeen.
        Tässä on siis minun tarinani.

        Kyselin täällä tästä aiheesta, koska seurasin Stokkan kahvilassa vähän yli 20-vuotiaiden vauvakuume aiheista keskustelua ja mietin, että mitähän mieltä nuoret miehet ovat samasta aiheesta. Ei ole ihme että ko. ikäiset miehet haluavat jonkinlaisen suhteen (vaikka seksi), vanhemman naisen kanssa, jolla ne lapset on jo olemassa.

        Tarinanasa kullakin? hmm, kuitenkin jäin kaipaamaan "isää" tarinastasi? että eikös se ole käynyt selväksi sinulle milloin isä haluaa lapsia?
        Vai tekeekö nainen lapset silloin kun "kuume" alkaa, halusipa mies niitä tai ei?
        Nuoret miehet luultavasti ovat edelleen sitä mieltä että ensikisi perhe ja vaimo/pari,kumppani että voi edes keskustella lapsen "hankkimisesta". Ei nuoret tai vanhatkaan miehet voi puhua tai keskutele että milloin se lapsi otetaan "hyllystä"käyttöön.

        Suhteen naiseen haluaa miehet yleensä joten sitä kai ei tarvitse kysyä ja naiset ilmeisesti myös ? yleensä mieheen.
        No siihen en osaa ottaa kantaa "jahtaako nuoret miehet tietoisesti naisia joka on jo usean lapsen äiti mutta lapsilla oleva isä ei saakkaan omia lapsiaan huoltaa ja hoivata eikä myös lapset saa useasti edes nähdä isäänsä. Luulen että korvikkeeksi ei pitäisi olla tunkua?


    • Pariton.Isä

      Voin puhua vain omasta puolestani, sillä mies ei ole mikään yhtenäinen organismi, jonka kaikki ilmentymät ovat samanlaisia.

      Se oli jossain kolmen kympin hujakoilla kun oikeasti aloin haluamaan sinappikonetta. Nyt mulla on sellainen:)

      • isukki''

        vauva saatiin kun olin 28v.suunniteltu ja rakas lapsi meille.vauva on nyt 8kk.Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaks vuotta,mielestäni sopiva aika lapsia tekemään.Häitä vietetään vuoden päästä:)


      • Pariton.Isä
        isukki'' kirjoitti:

        vauva saatiin kun olin 28v.suunniteltu ja rakas lapsi meille.vauva on nyt 8kk.Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaks vuotta,mielestäni sopiva aika lapsia tekemään.Häitä vietetään vuoden päästä:)

        Meillä oli yhteistä elämää takana 3½ vuotta kun saimme lapsen (suunniteltu ja haluttu), puoli vuotta sen jälkeen lapsen äidillä oli jo uusi puoliso. Ei siis tullut meille häitä.

        Lapsi on nyt 1v2½kk ja oi ilon päivää kun sain lopultakin hoidettua asiat niin, että ensi viikosta alkaen päästään vuoroviikkohuoltajuuteen.


    • iskää

      Ei missään iässä. Naiselle se tulee.

    • Siis tämämhän on todella yksilöllinen juttu, Mun mieheni vauvakuume kohosi korkealle hänen ollessa 23-v. Nyt hän on 26 ja minullakin on kova vauvakuume.

    • ehkä pian isä

      29- vuotiaana alkoi ajattelu, nyt 31- vuotiaana olemme valmiit ja juuri aloittamassa yrityksen.
      Vaimoni on vuoden minua vanhempi, olemme olleet yhdessä 6 vuotta.

      • selvisin

        Mä olin 36 vuotta kun teki mieli isäksi. Ei tehnyt mieli aikaisemmin, rilluvuosia riittävästi takama silloin.


    • Kutvonen

      Alta parikymppisenä oli jo jonkinmoinen vauvakuume. 28-vuotiaana isäksi. Juuri sopivasti sanoisin.

    • iskä 80

      24v

    • Nimimerkki

      Ex alkoi kärttämään perheenlisäystä jo heti n. 20-vuotiaana.. Itse olin vielä silloin (onneksi!) täysin eri linjoilla. Nykyinen mies silloin tällöin vihjailee, on 26v. Mutta miksi niitä muksuja pitäisi vielä saada niin monta???!! Siis kolme on miehen haaveissa...

    • isi

      Joo eli nyt ollaa 25v ja vauva on tulossa kyllä se oli ihan imaa tahtoa eikä emännän!

    • Anonyymi

      50v on vasta mieleltään kypsä isäksi ... faktaa tulee tässä...mm hoivahalu ja pätäkkää on ja sitä riittää 20v vaimolle sekä iltatähdelle ... itsestäni ei niin väliä ooenää...ei nastaa baarissa istuminen saatikka poikien saunaillat on Jo koettu tässä elämässä

      • Anonyymi

        Hyvä jätkä..on yli 50v lapsia haluaa ja myös antaa kaikkensa sen eteen ja myös puolisonsa saa elää ansaitsee rikasta elämää eikä mitään vitun pihistelyä jostain vaikkajauhelista.. ostetaan parhaat ruoat ja aineet jaannetaa lapselle hemmetin hyvä alku javiisaat elämänsä opit..toisin kuin parikymppisenä ajatellaan lähinnä itsensä hyvinvointia


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe