Millä puhdistetaan keraaminen liesi?

Miriam

Hei,

Osaako joku kertoa, miten puhdistetaan keraaminen liesitaso? Olen paistanut pihviä ym. enkä saa normaalilla puhdistuksella liesitasoa puhtaaksi. Se on ikäänkuin ylikuumentunut.
Antakaa vinkkejä, pliis.
Kiitos ja hyvää syksyä kaikille kotikokeille :))

15

17888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parasta

      Jokaisesta marketista löytyy sellaista ainetta, joka on tarkoitettu ko. hommaan.

      Toimii erinomaisesti, ei kannata edes harkita mitään muuta vaihtoehtoa. Puteli maksaa varmaan 10 euroa, mutta kestää todella pitkään.

    • näinkin

      Olen saanut pinttyneen ja palaneen lian pois laittamalla illalla uunin puhdistusvaahtoa keraamiselle liedelle ja antanut yön yli vaikuttaa. Todella hyvin tepsinyt.

      En muista merkkiä, mutta kyseinen uunin puhdistusvaahto sopi myös keraamisen lieden puhdistukseen.

    • ville

      Kuka urpo paistaa pihvit suoraan keraamisella liedellä!!!!!??????!!!???11?!!11!!!

      Indukstio liedellä ei ainakaan moinen onnistu. Tjaa no saattaahan tietty maksapihvit paistua kun niissä on rautaa.

      • Tsero

        ...


    • mmmm....

      Itse puhdistin pitkän aikaa kaikella mahdollisella aineilla huonoin tuloksin. Luulin jo, että itse liedessä on kulumia, kun ei puhdistu sitten millään. Ajattelin jo hetken, että olipa huono hankinta koko liesi. Ostin sitten ihan keraamiselle liedelle tarkoitettua puhdistusainetta olikohan Mr Muscle ja puhtaaksi tuli. Toinen mikä tehoaa hyvin keraamisiin liesiin on Lidl:ssä myytävä W5 cream cleaner. Keltainen 750 ml pullo, joka ei paljon maksa. Raaputa ensin varovasti terävällä veitsellä enin lika pois ja käytä lopuksi puhdistusainetta.

      • mmmm........

        Niin lisätään vielä, että puhdistusainetta kaadetaan suoraan lieden päälle ja hangataan hieman kostealla liinalla puhtaaksi.


      • Miriam

        Kiitos paljon vinkistä !
        Lähdenkin heti kotimatkalla Lidliin, koska olen ollut kanssa tosi huolissani, kun siinä liedessä on tosiaan ikäänkuin kulumia ja se on ihan tuliterä liesi.

        Hyvää syksyä !

        t. Miriam :))


      • hyvä hyvä hyvä
        Miriam kirjoitti:

        Kiitos paljon vinkistä !
        Lähdenkin heti kotimatkalla Lidliin, koska olen ollut kanssa tosi huolissani, kun siinä liedessä on tosiaan ikäänkuin kulumia ja se on ihan tuliterä liesi.

        Hyvää syksyä !

        t. Miriam :))

        Liidelistä saat myös sen pannun, jolla muistat sitten seuraavan kerran paistaa ne piffisi.


      • Miriam
        hyvä hyvä hyvä kirjoitti:

        Liidelistä saat myös sen pannun, jolla muistat sitten seuraavan kerran paistaa ne piffisi.

        Thang juuuuuuu :))


      • Keittiössä

        Lasta nimenomaan on keraamista liettä varten. Luulen että veitsi ei hyvä.
        Lasta on kehitetty sitä varten ja se on piilossa ja se esille työnnettävä.
        On terävä ja poistaa lian hyvin.


      • Keittössä
        Keittiössä kirjoitti:

        Lasta nimenomaan on keraamista liettä varten. Luulen että veitsi ei hyvä.
        Lasta on kehitetty sitä varten ja se on piilossa ja se esille työnnettävä.
        On terävä ja poistaa lian hyvin.

        Lisäys siis lastan terä piilossa ja on terävä. Suojattu siten :)


    • Ihmekivi

      Paras irottaja on ns. ihmesaippua eli saippuakivi. Niitä saa rautakaupoista. Kivi on ilmeisesti hienojakoista kiviainesta ja saippuaa. Se otetaan purkista märällä sienellä (mukana pakkauksessa) ja levitetään hieroen lieden pinnalle. Annetaan olla hetken, pyyhitään pois ja toistetaan tarvittaessa.

      Jos käyttää puhdistuslastaa, on pinta aina ensin liotettava pehmeäksi. Silloin ei tule naarmuja.

      Tällä saippualla olen saanut myös suihkukaapin lasiseinät ja metalliosat kuin uudeksi. Se on kohta ainoa aine, mitä käytämme siivouksessa. Purkki on riittoisa, sillä aine on kovaa, joten sitä ei tule paljoa kerralla. Tämä löytyi "viimeisenä keinona" saada pinttynyt suihkukaappi kuntoon.

    • Varma se

      UNIVERSAL STONE, jota varmaan ihmekivi tarkoittaa ja itse olen todella yllättynyt tähän luonto ystävälliseen tuotteeseen.
      Ei ihan joka paikasta saa,mutta löysin eräästä kaupasta ja maksoin 17 ekua,mutta vastaa 50 litraa tavallisia pesuaineita,joten kestää vuosia.
      Älä hankaa arkoja paikkoja itse jauheella vaan vaahdolla.
      Tiski allas on kuin ,uusi kun sen aineella puhdistaa.
      Melkein joka paikan puhdistus aine, mitä voisi kuvitella puhdistavan.

      • valkosavi_pohjainen

        http://www.universalstone.eu/page3/page7/page7.html
        tällä putsaan tiskipöydän, lieden, wc'n hulpionalusen , ihan oma purkki vessaan (ruoste) jne
        nk karhunkieli sienellä eli Arix kombisieni 10 kpl, joka kostutetaan ja sillä ruopaastaan savipurkkiin ja ei ko töihin . Suihkepullolla vettä niskaan ja lopun siivouksen viimeistelen mikrokuituliinoilla kostea ja kuiva.
        Anna savipurkin kuivua ennen sulkemista.


    • marttaliitto

      Marttojen sivuilta löytyi seuraavanlainen ohje;

      Keraamisen tason puhdistaminen
      •Puhdista taso nihkeällä, käsiastianpesuaineella kostutetulla pyyhkeellä aina käytön jälkeen, koska rasva ja muu lika palavat pintaan helposti kiinni. Huuhdo ja kuivaa pinta.
      •Jos lämpimälle keraamiselle tasolle joutuu sokeripitoista ainetta, muovia tai alumiinifoliota, poista se välittömästi metallikaapimella. Muuten pinta voi vahingoittua ja puhdistaminen on entistä vaikeampaa.
      •Alumiinipohjaisista astioista voi jää tason pintaan harmaita jälkiä, jotka saa pois keraamiselle liesitasolle tarkoitetulla puhdistusaineella. Käytä erikoispuhdistusaineita aina ohjeen mukaan.

      Tinasta harmia keraamisella tasolla



      Jos sulaa tinaa pääsee roiskahtamaan keraamiselle tasolle, anna tason ja tinan jäähtyä rauhassa, jonka jälkeen irtotina lähtee kaapimalla. Työtehoseuran kokeessa tasoon jäi silti pysyvä rengasmainen tahra, joka ei lähtenyt pois edes erikoispuhdistusaineilla.

      Kokeissa yritettiin poistaa myös juoksevaa tinaa metallikaapimella välittömästi vahingon tapahduttua. Tina levisi metallikaapimen alla jättäen pintaan metallinhohtoisen tahran. Keraamisen tason hoitoaine ja teräspinnan puhdistukseen tarkoitettu aine eivät myöskään tehonneet toivotusti.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe