Moikka!
Olen tässä kolmekympin korvilla harkinnut ottaa etäisyyttä toimistyöhön ja panostaa iän myötä rakkaaksi tulleeseen harrastukseen. Oisko siis kellään kokemuksia/tietoa eräopaskoulutuksesta/kursseista vaikkapa Etelä-Suomessa?
Opiskelu voisi olla täysipäiväistä taikka osa-aikaista. Mulla on taustalla kauppatieteiden opinnot ja töitä Venäjänkaupassa. Tärkeimmät elementit koulutukselle/kurssille olisi vaeltaminen, venäjän kieli (ja miksei muutkin kielet) sekä erätaitojen oppiminen. Ajatuksena olisi ennenkaikkea hankkia itselleen uusia taitoja/kontakteja/kokemuksia luontoilun piiristä "nyt kun vielä voi". Mutta ei tutkinto taskussakaan huono homma olisi :)
Olen seuraillut Hesarin mainoksia ja tutkinut nettiä, mutta olisi tosi hienoa kuulla teidän kokemuksia/ajatuksia. Kiitoksia siis jo etukäteen pienistäkin tiedonmurusista!
eräopaskoulutus
4
4638
Vastaukset
- Nimetön
VAMMALASSA ON KARKUN EVANKELINEN OPISTO MISSÄ KOULUTETAAN ERÄOPPAITA. KIVA PAIKKA JA HYVÄÄ RUOKAA.
- leaderduunari
Uskoisin, että sinulla on hyvät mahdollisuudet kielitaitosi takia työllistyä venäläisten suosimiin matkailukeskuksiin. Etelä-Suomesta en tiedä, mutta ianakin Kuusamossa on ollut Venäläisturismia. Karjala lie toinen alue, minkä matkailukohteissa käy venäjänkielisiä.
Kurssien suhteen kannattaa googlata eri oppilaitoksia. Kuusamossa ainakin on ollut Eräopaskoulutusta jo pitkään. Samoin Joensuun Niittylahdessa on alan opetusta.
Itselle on muodostunut mielikuva, että alan kurssitarjonta on jonkinverran kirjavaa ja taso vaihtelee. Luulisin, että tunnettujen erä- ja ohjelmamatkailukeskusten lähistöllä olevat kurssit ovat muita tasokkaampia, koska heillä on toimivat yhteydet lähistöllä oleviin alan yrittäjiin.
Onnea uudelle uralle!- Tanechka
... ja opiskelenkin Eerikkilän urheiluopistossa (http://www.eerikkila.fi/DowebEasyCMS/?Page=luopas) !
Eerikkilän kouluttajat ovat todella ammattitaitoisia, puitteet hyvät ja kurssikaverit mielettömän mukavia! Suosittelen lämpösesti kaikille :)
Kiitos vinkeistä ja kannustuksista. Loistavaa vuotta 2007!
- Anonyymi
Outdoor Academy Kvarnen Kruunupyyssä täys huijaus. Muistutti enemmän lasten päiväretkeä metsään, opettajat entisiä oppilaita jotka mielummin roikkuivat facebookissa juoden kaljaa kun opettivat mitään. Kallis huijaus jonka minä ja moni muukin keskeyttivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5477056Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3252648Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872025- 1271236
- 311183
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41138- 87998
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel101975Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h62944- 41820