Moikka!
Olen tässä kolmekympin korvilla harkinnut ottaa etäisyyttä toimistyöhön ja panostaa iän myötä rakkaaksi tulleeseen harrastukseen. Oisko siis kellään kokemuksia/tietoa eräopaskoulutuksesta/kursseista vaikkapa Etelä-Suomessa?
Opiskelu voisi olla täysipäiväistä taikka osa-aikaista. Mulla on taustalla kauppatieteiden opinnot ja töitä Venäjänkaupassa. Tärkeimmät elementit koulutukselle/kurssille olisi vaeltaminen, venäjän kieli (ja miksei muutkin kielet) sekä erätaitojen oppiminen. Ajatuksena olisi ennenkaikkea hankkia itselleen uusia taitoja/kontakteja/kokemuksia luontoilun piiristä "nyt kun vielä voi". Mutta ei tutkinto taskussakaan huono homma olisi :)
Olen seuraillut Hesarin mainoksia ja tutkinut nettiä, mutta olisi tosi hienoa kuulla teidän kokemuksia/ajatuksia. Kiitoksia siis jo etukäteen pienistäkin tiedonmurusista!
eräopaskoulutus
4
4538
Vastaukset
- Nimetön
VAMMALASSA ON KARKUN EVANKELINEN OPISTO MISSÄ KOULUTETAAN ERÄOPPAITA. KIVA PAIKKA JA HYVÄÄ RUOKAA.
- leaderduunari
Uskoisin, että sinulla on hyvät mahdollisuudet kielitaitosi takia työllistyä venäläisten suosimiin matkailukeskuksiin. Etelä-Suomesta en tiedä, mutta ianakin Kuusamossa on ollut Venäläisturismia. Karjala lie toinen alue, minkä matkailukohteissa käy venäjänkielisiä.
Kurssien suhteen kannattaa googlata eri oppilaitoksia. Kuusamossa ainakin on ollut Eräopaskoulutusta jo pitkään. Samoin Joensuun Niittylahdessa on alan opetusta.
Itselle on muodostunut mielikuva, että alan kurssitarjonta on jonkinverran kirjavaa ja taso vaihtelee. Luulisin, että tunnettujen erä- ja ohjelmamatkailukeskusten lähistöllä olevat kurssit ovat muita tasokkaampia, koska heillä on toimivat yhteydet lähistöllä oleviin alan yrittäjiin.
Onnea uudelle uralle!- Tanechka
... ja opiskelenkin Eerikkilän urheiluopistossa (http://www.eerikkila.fi/DowebEasyCMS/?Page=luopas) !
Eerikkilän kouluttajat ovat todella ammattitaitoisia, puitteet hyvät ja kurssikaverit mielettömän mukavia! Suosittelen lämpösesti kaikille :)
Kiitos vinkeistä ja kannustuksista. Loistavaa vuotta 2007!
- Anonyymi
Outdoor Academy Kvarnen Kruunupyyssä täys huijaus. Muistutti enemmän lasten päiväretkeä metsään, opettajat entisiä oppilaita jotka mielummin roikkuivat facebookissa juoden kaljaa kun opettivat mitään. Kallis huijaus jonka minä ja moni muukin keskeyttivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009