Surffailin tuolla huutokauppasivuilla ja huomasin, että koirille on myytävänä fleecetakkeja, farkkutakkeja, tuulipukuja, sadevaatteita, villapaitoja (punaista ja sinistä). Monttu auki selasin sivuja ja ihmettelin, että kaikkea ne nykyajan koirat tarvitsevatkin;) Minä, kun olen pitäytynyt linjalle kaulahihna, valjaat jne. Ja yksi mielenkiintoinen oli pillerinhujautin tai mikä lie vehje, jolla lääkkeet saadaan koiran nieluun. Ei voi kuin ihmetellä..
Kyllä olen ajasta jäljessä
200
26001
Vastaukset
- kiinanharjakoita
Mieti hieman sitä, että on rotuja jotka tarvitsevat vaatetusta kylmillä ilmoilla. Vaatetus ei ole brassailua vaan todellista tarvetta.
Ite oon mm. tilannut koiralleni bomber jacketin Englannista kun niitä ei Suomesta saa.
Mutta toisaalta voithan Sinä ihmetellä...- piu
Itselläni on whippettejä, ja niille suositus takin käyttöön on jo plus viiden paikkeilla.. Riippuen tuulesta ym.. Jos pidempään haluat talvella koiran kanssa lenkkeillä, niin silloin on myös kylmäherkät koirat suojattava!! Ja onhan niitä vielä tossujakin kokopuvun kanssa.. Ja Paris Hiltonhan ostelee tuhansien dollareitten arvosta vaatteita vain muodin vuoksi.. Meitä löytyy kaikkeen lähtöön!
- ..........
suomalaisille koirille ehdottomasti tuulipuku. pennuille kurapuku.
- freemee
pitää myös olla samallainen kuin omistajalla :)
- piskeille
Ainakin kurapuku ja tietyille roduille lämmittävät vaatteet ovat ihan hyviä keksintöjä. Ensimmäinen hyödyttää lähinnä paksuturkkisen sisäkoiran omistajaa, kun lenkin jälkeen koirassa on vähemmän pestävää. Jälkimmäisiä saattavat oikeasti tarvita sellaiset koirarodut, joiden jalostuksessa ei ole ajateltu Suomen kylmää talvea. Muita lisävarusteita en ole keksinyt kaivata omalle koiralleni.
- Topsu
Puku on tuttu juttu vinttikoiranomistajalle, mutta viime talvisen korvatulehduksen jälkeen täytyy varmaankin tulevaisuudessa laittaa kylmimpinä aikoina koiralle päähän jonkinlainen pipokin...
Selvä erohan tuossa on, jos koira on ulkona "alasti" kovalla pakkasella tai kylmällä viimalla (tai räntäsateella). Silloin se on todella levoton ja kärsii, mutta kun on sopivasti säähän sopivia vaatteita yllä niin jopas ulkoilu onkin hauskaa ja meininki rentoa. - Kurapukua
..kaipaa,varsinkin kun on paksuturkkinen koira,ja ulkona loskakeli,varsinkin hiekkateillä. Vaikka koiran suihkuttasikin,on pitkin lattioita hiekkaa ja koiran peti hiekassa,kun sieltä karvojen seasta hiekat kuivattuaan ropisee. Tämän hetkisillä koirillani on onneksi harvempi turkki mahan alla, joten nyt ei ongelma ole sellainen kuin muutama vuosi sitten.
Myös siltä varalta olisi kurapuku tarpeen,kun koira metsässä löytää vanhan peuran tai hirven läjän ja alkaa kieriskellä siinä, tai jonkun raadon,missä itseään hinkkaa. Yöök. Kerran sain pestä koiran isossa ammeessa pari kertaa shamppoolla ennenkuin se raadonhaju lähti! - koira_harrastaja
Topsu kirjoitti:
Puku on tuttu juttu vinttikoiranomistajalle, mutta viime talvisen korvatulehduksen jälkeen täytyy varmaankin tulevaisuudessa laittaa kylmimpinä aikoina koiralle päähän jonkinlainen pipokin...
Selvä erohan tuossa on, jos koira on ulkona "alasti" kovalla pakkasella tai kylmällä viimalla (tai räntäsateella). Silloin se on todella levoton ja kärsii, mutta kun on sopivasti säähän sopivia vaatteita yllä niin jopas ulkoilu onkin hauskaa ja meininki rentoa.no joo itse en kyl tiedä mitä järkeä on pukea koiraa kuin nukkea.puku on hyvä juttu et sellanen on koiralla ,mutta PIPO! voi hyvänen aika ihmiset......mihin tää maailma on menossa.
tämä on vain oma mielipiteeni.Ihme kun ei koiralle ole vielä keksitty omia vaippoja tai pikkuhousuja.huh huh..... - Topsu
koira_harrastaja kirjoitti:
no joo itse en kyl tiedä mitä järkeä on pukea koiraa kuin nukkea.puku on hyvä juttu et sellanen on koiralla ,mutta PIPO! voi hyvänen aika ihmiset......mihin tää maailma on menossa.
tämä on vain oma mielipiteeni.Ihme kun ei koiralle ole vielä keksitty omia vaippoja tai pikkuhousuja.huh huh.....Koirallani oli sisäkorvan tulehdus. Ei mikään kiva tauti, vaikuttaa voimakkaasti tasapainoaistiin. En halua että se sairastuu siihen enää uudelleen, joten jos sen voi torjua jollain suojuksella, niin kyllä sellaisen koiralleni puen, olipa kuinka hölmöä tahansa.
- koira_harrastaja
Topsu kirjoitti:
Selvä erohan tuossa on, jos koira on ulkona "alasti" kovalla pakkasella tai kylmällä viimalla (tai räntäsateella). Silloin se on todella levoton ja kärsii, mutta kun on sopivasti säähän sopivia vaatteita yllä niin jopas ulkoilu onkin hauskaa ja meininki rentoa.mä en ikinä edes kehtaisi mennä jonkun koiran kans jolla olis viel pipokin päällä.aiva naurettavaa.koiralla pitää olla vapauden tunne eikä mikään että koira tuntee että taas se omistaja aikoo teljetä ,mut noihin kamppeisiin.
- Topsu
mä en ikinä edes kehtaisi mennä jonkun koiran kans jolla olis viel pipokin päällä.aiva naurettavaa.koiralla pitää olla vapauden tunne eikä mikään että koira tuntee että taas se omistaja aikoo teljetä ,mut noihin kamppeisiin.
Kuten jo kahdesti olen maininnut, koirallani oli viime talvena sisäkorvan tulehdus. Ja ei tosiaan mikään mukava sairaus.
Koirani kuuluu rotuun, joka on yksi maailman nopeimmista juoksijoista (koiraroduista siis). Tästä johtuu että se on mahdollisimman kevytrakenteiseksi jalostunut (ei edes välttämättä jalostettu - ikivanha rotu, ollut tällainen samanlainen jo tuhansia vuosia) ja täten siltä puuttuu ihonalainen rasvakerros, joka on muilla ns. tavallisilla koiraroduilla. Enkä tarkoita "läskiä", vaan rotujen välillä on silminnähtäviä eroja rasvakerroksen paksuudessa. Jos ajatellaan vaikka esim. jotain labradorinnoutajaa, jolla on varsin paksunnäköinen rasvakerros ihon alla (ja ei, en taaskaan tarkoita "läskiä"), jotta se pystyisi hoitamaan sen työn mihin se on luotu, eli noutamaan saaliin viileälläkin ilmalla kylmästä vedestä, niin tällainen koira varmasti pärjääkin ilmana vaatetusta kylmilläkin ilmoilla.
Mutta vinttikoirarotuisilta puuttuu tuo rasvakerros joka toimii lämpöeristeenä, jotta ne saavuttaisivat mahdollisimman kovan nopeuden juoksussaan (kevytrakenteisuus ja lämmönhaihdutusjärjestelmä). Eli kun ei ole rasvakerrosta ja koira haihduttaa lämpöä ihon kautta, niin jos siihen vielä liittyy se että rotu on varustettu ohuella karvapeitteellä, ilman suojausta ulkona kylmässä kuljettaminen on tällaisille koirille "rääkkäystä". Tietenkin on yksilöeroja rodun sisällä, jotkut kestävät kylmää paremmin kuin toiset. Oma koirani näyttää kuitenkin olevan talviaikaan pirteämpi ja aktiivisempi, kuin kesähelteillä, eli vaikka se on lähtöisin lämpimältä alueelta, sen suku on ollut täällä jo niin pitkään että ei enää kestäkään kuumuutta niin hyvin kuin esi-isänsä ja on sopeutunut näihin oloihin niin hyvin kuin se on mahdollista.
Koira on ihmisen kaveri (ja palvelijakin) - ilmeisesti omasta halustaan, sillä eihän tiedetä kesyttikö ihminen koiran vai koira ihmisen :) - ja jokaisella ihmisellä on oikeus itse valita millaisen koiran haluaa ottaa kumppanikseen, sellaisen kuin juuri hän tarvitsee, kunhan pystyy antamaan sille rakkautta, ruokaa ja hyvää hoitoa. Lämpimänä pysymisestä huolehtiminen on omistajan velvollisuus. Pääosa elämästä nykyisin tapahtuu sisällä lämpimissä tiloissa ja ilmastokin lämpenee kovaa vauhtia. Jos koiralla muuten on kaikki kunnossa, se saa paljon hellyyttä ja huolenpitoa, niin mitä ihmettä se ulkopuolisille edes kuuluu, käyttääkö koira pakkasella ulkoillessaan lämmittävää pukua, jos se sellaista tarvitsee?
Kuten sanottu, koirani viihtyy puvussaan. Pakkasella se muuten kiskoisi aivan koko ajan selkä mutkalla ja kurkkuaan köhien (kun panta tai valjaat kuristavat) että pääsisi eteenpäin ja mahdollisimman pian kotiin, mutta pukuun puettuna se jaksaa nuuhkia toisten koirien hajuja ja katsella ulkomaailman elämänmenoa rennosti ja kiireettömästi. Tällöin pakkaslenkkeily on meille molemmille mukavaa. Aiemmin käytin koiralla myös kurapukua, mutta nyttemmin sen käyttö on unohtunut, kun puku jäi pieneksi, eikä sitä oikeastaan ole enää niin tarvittukaan (pahimmilla kurakeleillä suihkuun lenkiltä palattaessa).
Totta on että koirani saattaa näyttää hieman hassulta puku päällä, mutta en tosiaankaan nolaisi koiraani turhan takia. Se on kuitenkin minulle yksinäiselle ihmiselle kaikki kaikessa ja tärkein elävä olento, mitä on maan päällä.
Nimimerkki koira_harrastaja taitaa olla hyvin nuori henkilö. Itsetunto-ongelmia? Tulee mieleen se vanha vitsi jossa suomalainen näki ensimmäistä kertaa elefantin ja tuumasi heti kauhuissaan, että mitähän tuokin minusta oikein ajattelee!?!
Minullakin on itsetunto-ongelmia, mutta kehtaan silti kyllä hyvinkin kulkea puetun koiran kanssa, jos oman koiran hyvinvointi sellaista vaatii. - Tiara*
no joo itse en kyl tiedä mitä järkeä on pukea koiraa kuin nukkea.puku on hyvä juttu et sellanen on koiralla ,mutta PIPO! voi hyvänen aika ihmiset......mihin tää maailma on menossa.
tämä on vain oma mielipiteeni.Ihme kun ei koiralle ole vielä keksitty omia vaippoja tai pikkuhousuja.huh huh.....minkälainen koiraharrastaa olet jos et tiedä että koirillä on jo pikkuhousuja ja ns. vaippoja? Narttukoirilla usein käytettyjä juoksupöksyjä. koira joka on ulkona, ei niitä tarvitse. mutta jos koira on sisällä ei ole kiva että verta on kaikkialla kuten vaikka lakanoissa, sohvalla ja matoilla.
- typerää
Naurettavaa. Koiralle (tai millekään eläimelle!!) ei kuulu vaatteet. Koira ei ole nukke. Ja jos koira on karvaton (näitäkin sairas ihminen on kehitellyt, niissä ei ole mitään luonnollista!) tai todella lyhytkarvainen eikä siis siedä kylmää, HELVETTIÄKÖ TE ÄLYKÄÄPIÖT HANKITTE NIITÄ TÄNNE POHJOLAAN PALELEMAAN.
- annast
mun spanielilla on säärystimet valmisteilla. ja kaulaliina.
- VOI HUOH
annast kirjoitti:
mun spanielilla on säärystimet valmisteilla. ja kaulaliina.
Mulla on itelllä chihuahua ja eipä sitä paljo täällä haittaa olla ja ihan terve on!!! se on tottunu suomen talviin ja tykkää vaatteista koska ne lämmittää sitä. Y R I T Ä
Y M M Ä R T Ä Ä!!! - minusdegrees
Nimimerkki "typerää" sanoi että koira ei oo nukke, ja samaa mieltä olen. Idiotismia parhaimmillaan, alla olevasta linkistä..
http://www.mypethaven.com/dog_western_wear.htm
Asia erikseen on kuitenkin laittaa koiralle pahimmilla pakkasilla lämmikettä, kun turkki ei enää riitä (enkä todellakaan tarkoita tällä mitään pikkusieviä designerasuja). Eikä koiran heijastinliivikään ole huono ajatus. - neiti X
Niin, karvattomat koirathan ei ole ihmisen kehittelyn tulosta vaan geenivirheen seurausta, kuten vaikkapa albinismi. Siis ihan luonnon omaa tuotantoa...
- anasan
neiti X kirjoitti:
Niin, karvattomat koirathan ei ole ihmisen kehittelyn tulosta vaan geenivirheen seurausta, kuten vaikkapa albinismi. Siis ihan luonnon omaa tuotantoa...
Niin karvattomuus on luonnossa kyllä geenivirhe, mutta ihminen on käyttänyt lukemattomien eläinten jalostuksessa hyväkseen näitä geenivirheitä. SE, on sairasta.
- OLETKO TÄYSIN AJATTELEMATON ?
Lyhytkarvaista koiraa pakkasella ilman mitään lämmikettä ihonsa päällä. Menepä itse kokeilemaan.
- ,,....
Kas kun esim. hevisten loimititus ei sitten ole rääkkäystä, ja ihan sille SUOMENhevosellekkin usein puetaan loimi päälle kaulakappaleineen kaikkineen. Ja päinvastoin lehdistä saa lukea, jos ei niille loimia pueta. Niin kuin myös hevosille laitetaan kaikennäköisiä vermeitä jalkoihin, selkään, hännän alle, kavioiden päälle, kaulaan ja jopa suuhun. Mikä ero siinä sitten on etteikö koiralle saa missään nimessä laittaa kuin pannan ja taluttimen, ihmettelen vain. Luuletteko että se eläin miettii onko sen kaulassa nyt yksinkertainen nahkapanta vai helminauha, tai oknko sen takissa kuvia vai ei. Eiköhän se ole ihan makuasia mistä kukin pitää. Eläkää ja antakaa toistenkin elää!
- Mappe
,,.... kirjoitti:
Kas kun esim. hevisten loimititus ei sitten ole rääkkäystä, ja ihan sille SUOMENhevosellekkin usein puetaan loimi päälle kaulakappaleineen kaikkineen. Ja päinvastoin lehdistä saa lukea, jos ei niille loimia pueta. Niin kuin myös hevosille laitetaan kaikennäköisiä vermeitä jalkoihin, selkään, hännän alle, kavioiden päälle, kaulaan ja jopa suuhun. Mikä ero siinä sitten on etteikö koiralle saa missään nimessä laittaa kuin pannan ja taluttimen, ihmettelen vain. Luuletteko että se eläin miettii onko sen kaulassa nyt yksinkertainen nahkapanta vai helminauha, tai oknko sen takissa kuvia vai ei. Eiköhän se ole ihan makuasia mistä kukin pitää. Eläkää ja antakaa toistenkin elää!
kuten mikä tahansa muukin heppa pärjää kyllä ilman loimitusta Suomen talvessa. Hevosten loimitukseen syy löytyy ihan muualta kuin siitä että ne palelisivat talvella...
En tiedä mitä tarkkaanottaen tarkoitit "vermeillä", joilla hevosia puetaan, mutta niiden tarkoitus ei ole lämmittää hevosta, vaan suojata sitä kolhimasta/loukkaamasta itseään.
Mitä tulee koirien pukemiseen, niin ymmärrän kyllä karvattomille/lyhytkarvaisille tarkoitetut villa- ja fleecetakit sekä kurapuvut pitkäkarvaisille, mutta miksi koira pitäisi pukea ballerinaksi, cowboyksi tms.??? - Vastausta
Ammu ittes tai muuta Afrikkaan jos et tarkene alastomana Suomen talvessa. Helvetin älykääpiö jos nyhjäät täällä pohjolassa palelemassa!
- tässä ajatellaan!
periaatteessa samaa mieltä, mutta oikeeastaan EN!
Ymmärrän ihmisten kiihkon koirien vaatteisiin, sillä tuntuuhan se nyt brassailulta pukea luonnonlapseksi aikoinaan syntynyt eläin. Samaa mieltä olen kun katson balettipukuun, reikä paitaan tai johonkin erittäin epäkäytännölliseen tai kireään "turhaan" vaatteeseen puettuja koiria. Nämä vaatteet tai jopa koirien korut on hankittu ainoastaan ja vain omistajan silmäniloksi.
Toista ovat kuitenkin käytännölliset, ergonomiset, koiran päälle istuvat ja tarpeeseen ´hankitut "kunnon vaatteet/haalarit"(ei siis hameet yms). Nämä kangasnutut palvelevat koiraa ja ovat koiran iloksi. Miksi koirien lämpimän olon turva on niin kauheata joillekin? Eläinten osittain kankaalla suojaaminen on ollut jo mm. hevosilla kauan aikaa. Älkää puhuko koirien kiduttamisesta ennen kuin tokaisette jotain ravihevosten juoksun jälkeisistä nutuista tai talvella hevosilla olevista nutuista.
Eläimen parastahan tässä ajatellaan, kuten pohjolan eläintarhatkin sulkiessaan nontalvi- eläimet talveksi sisätiloihin. - mieltä
Mappe kirjoitti:
kuten mikä tahansa muukin heppa pärjää kyllä ilman loimitusta Suomen talvessa. Hevosten loimitukseen syy löytyy ihan muualta kuin siitä että ne palelisivat talvella...
En tiedä mitä tarkkaanottaen tarkoitit "vermeillä", joilla hevosia puetaan, mutta niiden tarkoitus ei ole lämmittää hevosta, vaan suojata sitä kolhimasta/loukkaamasta itseään.
Mitä tulee koirien pukemiseen, niin ymmärrän kyllä karvattomille/lyhytkarvaisille tarkoitetut villa- ja fleecetakit sekä kurapuvut pitkäkarvaisille, mutta miksi koira pitäisi pukea ballerinaksi, cowboyksi tms.???lämpivät vaatteet ok!
mutta naamiaisasut ei ok! - rakkine
Vastausta kirjoitti:
Ammu ittes tai muuta Afrikkaan jos et tarkene alastomana Suomen talvessa. Helvetin älykääpiö jos nyhjäät täällä pohjolassa palelemassa!
..kun se ei pärjää pohjolassa.
- näinhän se selviää
rakkine kirjoitti:
..kun se ei pärjää pohjolassa.
että kokeilet millaista se vaatteitta olo eläminen suomen talvessa tuntuu. oleppa tämä talvi ilman vaatteita. Jos tarkenet, niin sitten voit ruveta koirien vaatteista keskustelemaan näillä palstoilla
- rakkine
näinhän se selviää kirjoitti:
että kokeilet millaista se vaatteitta olo eläminen suomen talvessa tuntuu. oleppa tämä talvi ilman vaatteita. Jos tarkenet, niin sitten voit ruveta koirien vaatteista keskustelemaan näillä palstoilla
Lueppa viestiketjun aikaisempia viestejä, olen tähän jo vastannut.
- Kertokaa
OLETKO TÄYSIN AJATTELEMATON ? kirjoitti:
Lyhytkarvaista koiraa pakkasella ilman mitään lämmikettä ihonsa päällä. Menepä itse kokeilemaan.
Kertokaa ihmeessä linkkejä?yms mistä saa koiralle
lämmintä päälle???
Meidän haukku ei ainakaan ole mikään avantouimari! - koira_harrastaja
just niin. en myöskään itse käsitä mihinkä tää maailma on menos kun koirille omat vaatteet keksitään.koira EI ole mikään nukke vaan eläin.
- sama asia.
just niin. en myöskään itse käsitä mihinkä tää maailma on menos kun koirille omat vaatteet keksitään.koira EI ole mikään nukke vaan eläin.
Suojaamaan pakkaselta. Moni koira tarvitsee talvella vaatteet åysyäkseen lämpimänä samalla tavalla kuin ihminen. Ei ole mitään järkeä palelluttaa koiraansa. VAi olisiko siinä järkeä että sinä jättäisit vaatteesi pois mentyäsi 25 asteen pakkasella tunnin mittaiselle lenkille ?
- freemee
itsekkin karvaton...tai ainakin osin...tosin mistä minä sitä tiedän. lämmin takki tai sadeasu ei koiraa tapa. nahka huppu ja pallo suuhun on rääkkäystä. herää todellisuuteen. oma koirani on ainakin ilosempi kun se ei sateella kastu..ja mistäkö tiedän sen? kuulen hihityksestä
- koira_harrastaja
sama asia. kirjoitti:
Suojaamaan pakkaselta. Moni koira tarvitsee talvella vaatteet åysyäkseen lämpimänä samalla tavalla kuin ihminen. Ei ole mitään järkeä palelluttaa koiraansa. VAi olisiko siinä järkeä että sinä jättäisit vaatteesi pois mentyäsi 25 asteen pakkasella tunnin mittaiselle lenkille ?
en kyllä menisi karvattoman koiran kanssa pakkasella lenkille. miksi hommaatte sellasen koiran joka ei kestä pakkasta. suoja takin ymmärrän vielä , mutta pipoa ja tossuja en ymmärrä.
- ylyt1
Kertokaa kirjoitti:
Kertokaa ihmeessä linkkejä?yms mistä saa koiralle
lämmintä päälle???
Meidän haukku ei ainakaan ole mikään avantouimari!www.yappyfashion.fi
- Tiara*
entäs koiran pentu? silläkin on kylmä! kaikille ei sovi arktisetkoirat joten miksi pitäisi niitä ostaa? ja jos joku haluaa ostaa koirallensa vaatteet ettei sen pidä palella, niin ei sinun siitä pitäisi pelihousujasi repiä!
- rakkine
Tiara* kirjoitti:
entäs koiran pentu? silläkin on kylmä! kaikille ei sovi arktisetkoirat joten miksi pitäisi niitä ostaa? ja jos joku haluaa ostaa koirallensa vaatteet ettei sen pidä palella, niin ei sinun siitä pitäisi pelihousujasi repiä!
Jos sinulle ei sovi joku koira, niin mistä tiedät sovitko sinä jollekin koiralle?
Etpä tietenkään, sillä minäminäminäminä... - Nimetön
rakkine kirjoitti:
Jos sinulle ei sovi joku koira, niin mistä tiedät sovitko sinä jollekin koiralle?
Etpä tietenkään, sillä minäminäminäminä...voi lapsi rakas. en sanonut että minulle ei sovi arktisetkoirat, sanoin että joillekkin ne eivät sovi. en tainnut mainita ollenkaan siitä että minulle ei sovi tietty koira. mutta myönnän, kaikki koirat eivät sovi minulle, niinkuin sinulle ei yksikään. mietippä mummoa pyörätuolissa, voisitko kuvitella hänen ulkoiluttavan suurta dobberi urosta? tai vaikka alaskanmalamuuttia, joita ei voi ottaa kerrostaloihin. Sinun pitäisi perehtyä enemmän koiriin. puskaradiotietosi on aivan hyödytöntä, osaatkos sen sanan? pitäisihän sinun, viestissi ovat ainakin semmoisia jotka kannattaa hyödyttömyytensä takia jättää omaan arvoonsa.
- rakkine
Nimetön kirjoitti:
voi lapsi rakas. en sanonut että minulle ei sovi arktisetkoirat, sanoin että joillekkin ne eivät sovi. en tainnut mainita ollenkaan siitä että minulle ei sovi tietty koira. mutta myönnän, kaikki koirat eivät sovi minulle, niinkuin sinulle ei yksikään. mietippä mummoa pyörätuolissa, voisitko kuvitella hänen ulkoiluttavan suurta dobberi urosta? tai vaikka alaskanmalamuuttia, joita ei voi ottaa kerrostaloihin. Sinun pitäisi perehtyä enemmän koiriin. puskaradiotietosi on aivan hyödytöntä, osaatkos sen sanan? pitäisihän sinun, viestissi ovat ainakin semmoisia jotka kannattaa hyödyttömyytensä takia jättää omaan arvoonsa.
Voi nainen parka, kyllä sinä tiedät että kenellekään ei koira sovi. Koirahan on luontokappale jolla on oma elämä ja omat tarpeet. Kyllä sinun se pitäisi se tietää. Sinä hyödynnät koiria niinkuin hyväksikäyttäjät tekevät.
Voinko kuvitella?, tietenkin, voin kuvitella sinut työntämässä sitä mummoa pyörätuolissa ja juttelemassa mukavia. Koira kun ei tähän pysty.
Niin ja sinulle en suosittelisi edes kastematoa, sillä isännän kuuluu olla lemmikkiään älykkäämpi... - Tiara*
rakkine kirjoitti:
Voi nainen parka, kyllä sinä tiedät että kenellekään ei koira sovi. Koirahan on luontokappale jolla on oma elämä ja omat tarpeet. Kyllä sinun se pitäisi se tietää. Sinä hyödynnät koiria niinkuin hyväksikäyttäjät tekevät.
Voinko kuvitella?, tietenkin, voin kuvitella sinut työntämässä sitä mummoa pyörätuolissa ja juttelemassa mukavia. Koira kun ei tähän pysty.
Niin ja sinulle en suosittelisi edes kastematoa, sillä isännän kuuluu olla lemmikkiään älykkäämpi...toivottavasti nyt tajuat...
"mutta on todella rumaa väittää että ihminen joka välittää ja huolehtii koirastansa, rääkkäisi sitä koska koira ei saa olla luonnollisessa ympäristössä. rotukoirat ja myöskin sekarotuiset.. niiden luonnollinen ympäristö on ihmisten kanssa, eihän ne sentään mitään susia ole! kiinanpalatsikoiran "luonnollinen" ympäristö on kiinalainen palatsi, jossa se ajoi pahat henget ulkonäkönsä voimin pois. Pitäisikö kaikki peget viedä takaisin kiinaan?
tai vaikka saluki, antiloopin metsästykseen käytetty aavikolla.. siis kaikki salukit saharaan!"
jos sinä lapsi hyvä et ole perehtynyt tietoon, älä sitten väitä muuta. kyllä teillä koulussa vielä uusia faktoja opetetaan. sen jälkeen kun olet tietoa saanut, voit vapaasti tulla tänne vinoilemaan tiedoillasi. - Tiara*
rakkine kirjoitti:
Niin ja sinulle en suosittelisi edes kastematoa, sillä isännän kuuluu olla lemmikkiään älykkäämpi...koira luokitellaan lakipykälöissä nimenomaan omaisuudeksi, kuten myös sohva. esim. avioerossa toinen saa sohvan ja toinen saman hintaisen koiran. että taas on sinulla väärää tietoa.
ja vielä, ethän sinä voi eläimelle ihmisoikeuksia antaa. vaikkakoirat ja muut lemmikit ovat todella tärkeitä ja rakkaita eläinihmisille, silti ne eivät ole samoja kuin ihmiset. vaikka siltä tuntuvatkin.
oikeastaan voisi enemmän sanoa että on rääkkäystä jos ei vie vinttikoiraa radalle kuin se että vie. tässäkin on otettava huomioon yksilöt. sinä voit huutaa mielipiteitäsi julki, mutta silti me kaikki tiedämme että et ole oikeassa. ja sinulta selvästi alkaa sanat loppua kun olet vaihtamassa keskustelusta syytöksiin ja muiden ilkkumiseen. menisitkö itseesi ja tutkailisit tilannetta? - rakkine
Tiara* kirjoitti:
toivottavasti nyt tajuat...
"mutta on todella rumaa väittää että ihminen joka välittää ja huolehtii koirastansa, rääkkäisi sitä koska koira ei saa olla luonnollisessa ympäristössä. rotukoirat ja myöskin sekarotuiset.. niiden luonnollinen ympäristö on ihmisten kanssa, eihän ne sentään mitään susia ole! kiinanpalatsikoiran "luonnollinen" ympäristö on kiinalainen palatsi, jossa se ajoi pahat henget ulkonäkönsä voimin pois. Pitäisikö kaikki peget viedä takaisin kiinaan?
tai vaikka saluki, antiloopin metsästykseen käytetty aavikolla.. siis kaikki salukit saharaan!"
jos sinä lapsi hyvä et ole perehtynyt tietoon, älä sitten väitä muuta. kyllä teillä koulussa vielä uusia faktoja opetetaan. sen jälkeen kun olet tietoa saanut, voit vapaasti tulla tänne vinoilemaan tiedoillasi.Osuit naulan kantaan, koiran pitää olla siellä missä on sen luonnollinen ja aito ympäristö, siellä missä se on kehittynyt ja kasvanut,
palatsikoirat ja salukitkin.
Koiran paikka ei ole ihmisen kanssa vaan luonnossa, niinkuin muittenkin lemmikkieläinten, poissa ihmisten hyväksikäyttävistä käsistä.
Niin, ei se koulutus tietoa lisää, vaan se mitä jää päähän. Suosittelen omasi täydennystä. - rakkine
Tiara* kirjoitti:
koira luokitellaan lakipykälöissä nimenomaan omaisuudeksi, kuten myös sohva. esim. avioerossa toinen saa sohvan ja toinen saman hintaisen koiran. että taas on sinulla väärää tietoa.
ja vielä, ethän sinä voi eläimelle ihmisoikeuksia antaa. vaikkakoirat ja muut lemmikit ovat todella tärkeitä ja rakkaita eläinihmisille, silti ne eivät ole samoja kuin ihmiset. vaikka siltä tuntuvatkin.
oikeastaan voisi enemmän sanoa että on rääkkäystä jos ei vie vinttikoiraa radalle kuin se että vie. tässäkin on otettava huomioon yksilöt. sinä voit huutaa mielipiteitäsi julki, mutta silti me kaikki tiedämme että et ole oikeassa. ja sinulta selvästi alkaa sanat loppua kun olet vaihtamassa keskustelusta syytöksiin ja muiden ilkkumiseen. menisitkö itseesi ja tutkailisit tilannetta?Laissa sanotaan että koira on omaisuutta, sekö siis oikeuttaa kohtelemaan eläintä kuin sohvaa??
Voi että kun taas olet moraaliton....
Ei eläin voi saada ihmisoikeuksia kun sillä on eläimen oikeudet? Ihmisilla on oikeudet eläimiä kohtaan, mutta eläimillä ei oikeutta ihmistä kohtaan. Eläintä ei tuomita, vain omistaja.
Voit sanoa, että vinttikoiran omistaminen on jo eläinrääkkäystä, sillä miten sinä voit luoda sen ympäristön pienessä asuinhuoneistossa minkä koira vaatii luonnossa, siksi on hyvä ettei koiraa hankita lainkaan.
Kai tässä nyt sanat alkaa loppua kun jokaiselle umpiluupäälle täytyy samat asiat selittää uudestaan ja uudestaan, ja monella eri tavalla, kiertää ja kaartaa että viesti menee perille.
Eli älä sinä katso yksisilmäisesti vain minun viestejäni. Tämä koiraihmisten typerä käytös on tarttuvaa. - chihuahua
ylyt1 kirjoitti:
www.yappyfashion.fi
onkin jo oma jouluasu
- TOTTA!?!
Noin sitä pitää! pieni karvaton koira pohjolan pakkaseen,melko näppäriä ratkaisuja munkin mielestä..
..vastaavasti espanjan hiekkarannoilla otetaan aurinkoa usein paksuturkkisten pohjolan rekikoirien kanssa..näppäristä ratkaisusta seuraa usein lisää näppäriä ratkaisuja; kun oli huskey:lla hiki, niin senhorita leikkas sille villakoirien leijonakampauksen..
..kyseinen huskey ottikin myöhemmin jalat alleen ja pakeni naikkoselta..ennen pakoaan se oli niin ahdistunen näköinen kaljuine perseineen& nilkkaimineen,se oli jotenkin niin häpeissään?tai ainakin kummissaan;missä turkki?muusta puhumattakaan.. - jämtti
minusdegrees kirjoitti:
Nimimerkki "typerää" sanoi että koira ei oo nukke, ja samaa mieltä olen. Idiotismia parhaimmillaan, alla olevasta linkistä..
Asia erikseen on kuitenkin laittaa koiralle pahimmilla pakkasilla lämmikettä, kun turkki ei enää riitä (enkä todellakaan tarkoita tällä mitään pikkusieviä designerasuja). Eikä koiran heijastinliivikään ole huono ajatus.nimi merkki "typerää" ymmärrä hyvä ihminen että wippetit jäätyvät talvella. miltä itsestäs tuntuis jos juoksisit puol alasti kovalla pakkasella. Että kyllä koira on mieluummin vaatteet päällä pakkasella kuin juoksisi pakkasella ilman vaatteita. Et varmaan itekkään pärjäis ulkona -20 pakkasella puol alasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- mun koiralla
sopii hyvin mun bulldogille
- mamin kulta
mimillä ja mulla on samanlaiset burberry-takit,kaulapanta jossa on 7 timanttia murun iän mukaan,talvitöppöset kun on pakkasta,marisadetakki/teetetty...niinkuin mullakin,sitte pradan-kantolaukku isompi ja pienempi sekä mulberryn kuljetusboxi,pedissä burberryn lakanat ja tyynynpäälliset,keramiikkoystäväni tekemät ruoka-astiat.Että sillai.
- koira ja koiran narunjatke
On kesävaatteet ja talvivaatteet, Itse kudottu villapaita ja muutama pusero, niitä vaihdellaan koiran mielihalun mukaan. Tänään sillä on vaaleanpunainen siilikuvioinen teepaita, hyvin ylpeä on asustaan. Kohtahan se on taas villapaidan aika ja nahkarotsi turkisvuorella sitten kun lenkille menemme. Villasukat ovat myös hyvät, tietysti asun konaisväriin sopivat. Aion ostaa sille helmet joululahjaksi,ihan sen takia,kun se on tiskannut puolestani monet astiat vieraiden käynnin jälkeen, takaan että puhdasta on tullut.
Mutta täytyy tästä mennä pöyhimään sen tyynyä,kun ei oikein ole hyvä nukkua, Silkkilakanat myös olen laittanut petiin. Talveksi sitten lammasnahka lisäpeitoksi, kun on vähän hatara asumus meillä. Useimmiten se kömpiikin viereeni ja mukava siinä on lämpimässä kummankin köllötellä :=)
- ypoyksin
ei tartte tollasii humputuksia...mutta joku voi tarvita en kyllä naura perään...on rotuja joita ei ees pitäis tuoda suomeen....kylmien ilmojen takia ihmiset vaan on niin turhautuneita,että pitää saada viis niiden ominaisuudista...
enkä tosiaankaan haluu suututtaa muita- Koirakko
Unohdin nämä karvattomat mallit. Kyllä niille on oltava lämmikettä. Itse en vain sellaista koiraa haluaisi, joka ei pärjäisi issekseen näillä pohjolan perukoilla.
- ypoyksin
Koirakko kirjoitti:
Unohdin nämä karvattomat mallit. Kyllä niille on oltava lämmikettä. Itse en vain sellaista koiraa haluaisi, joka ei pärjäisi issekseen näillä pohjolan perukoilla.
paljon...allergia takii...ulkonäön ym ym..mutta kyllä suomalaisen koiran täytyy kestää suomen olot ilman vaatteita...
- äly hoi
Koirakko kirjoitti:
Ei koiran tarvitse olla karvaton,tarvitakseen takkia,esim. koirat millä ei ole alusvillaa tarvitsevat lämmikettä.
- hauveli'
tarvitsee ainakin fleecetakkeja ja tuulipukuja, joten ihan turhaan ihmettelet.. =)
- ypoyksin
mutta se onkin tänne tuotu rotu tunnen kyseisen rodun...hyvinkin vaikkei itelläni ookkaan
- koira antaa paljon ihmisell...
ypoyksin kirjoitti:
mutta se onkin tänne tuotu rotu tunnen kyseisen rodun...hyvinkin vaikkei itelläni ookkaan
on kesällä turkkinsa takia ? Olet todella säälittävä ihminen kun höpiset tuollaista. SElvästi et tunne koiria, etkä tiedä niistä mitään
- arachan
Koira tarvitsee kuulan kalloonsa.
- ypoyksin
ettei se koira oo ainoo...arachan...sanoppa miks
- rakkine
Kyllä tätä viestiketjua lukiessa tulee mieleen väkisinkin ajatus että koiranomistajat ovat hieman älystä vajaita ja lapsuus on jäänyt aikanaan puolitiehen.
Kudotte koirille villapaitoja ja puette sitä kuin nukkea. Säälittää koiria kun joutuvat olemaan osana teidän pikkulasten leikkejä.
Geenimuuntelusta ja jalostelusta voin sanoa että koiran omistajat ovat eläinrääkkääjiä jotka itsekkäistä syistään hankkivat koiria vain sen ulkonäön takia, sitten tuovat koiria tänne kylmään jossa ne eivät pärjää omilla turkeilla johon se alunperin on tarkoitettu, LÄMMITTÄMÄÄN sitä koiraa. Ei teidän tyhmiä villapaitoja silloin tarvita. Jättäkää ne koirat hankkimatta jotka eivät pärjää täällä!
Muutenkin tämä koiranomistajien omahyväinen ja itseriittoinen lässytys saa todelliset eläinrakkaat ihmiset häpeään.- pärjäät
sinähän se varmaan pärjäätkin alasti ihokarvojesi ja hiustesi varassa ulkona pakkasella! Ole sitten niin jos tarkenet! Taidat olla niin vitun katkera että pitää täällä kirjoitella tuollaista! Tai voithan pärjätäkin jos ympärilläsi on vähän kertynyttä rasvakerrosta liikaa ja hypit sitten seksikkäänä läskinä tuolla kadulla, lol
- bimbopaska
pärjäät kirjoitti:
sinähän se varmaan pärjäätkin alasti ihokarvojesi ja hiustesi varassa ulkona pakkasella! Ole sitten niin jos tarkenet! Taidat olla niin vitun katkera että pitää täällä kirjoitella tuollaista! Tai voithan pärjätäkin jos ympärilläsi on vähän kertynyttä rasvakerrosta liikaa ja hypit sitten seksikkäänä läskinä tuolla kadulla, lol
Pidä se mölöturpas kurissa. Ihminen on täällä vapaaehtoisesti, muuttanut tänne tuhansia vuosia sitten, toisin kuin teidän turhien koiraharrastajien hinku saada tänne eksoottisia elukoita vain naapurin kateuden kohteeksi. Pikkumaista ja lapsellista käytöstä, hahhah. Ei se sinun suuri suusi muuta tee kuin tekee sinusta entistä tyhmemmän suunsoittajapaskan. Et edes tuota tajunnut vaan piti sekin vääntää rautalangasta. Tarviitko kenties vielä lisäselvitystä?
- voi voi
bimbopaska kirjoitti:
Pidä se mölöturpas kurissa. Ihminen on täällä vapaaehtoisesti, muuttanut tänne tuhansia vuosia sitten, toisin kuin teidän turhien koiraharrastajien hinku saada tänne eksoottisia elukoita vain naapurin kateuden kohteeksi. Pikkumaista ja lapsellista käytöstä, hahhah. Ei se sinun suuri suusi muuta tee kuin tekee sinusta entistä tyhmemmän suunsoittajapaskan. Et edes tuota tajunnut vaan piti sekin vääntää rautalangasta. Tarviitko kenties vielä lisäselvitystä?
taisi ottaa kunnolla omantuntosi päälle :D
siitä vaan katsomaan olet mitä syöt ihan oma vikaisi on rasvakerroksesi :D - paskaapäässä
voi voi kirjoitti:
taisi ottaa kunnolla omantuntosi päälle :D
siitä vaan katsomaan olet mitä syöt ihan oma vikaisi on rasvakerroksesi :D197cm ja 90 kiloa, eli mennäänkö takapihalle kokeilemaan, kukkakeppi?
- teeppä näin
bimbopaska kirjoitti:
ja pitämään lämpöä vierellään kylminä öinä ja olemaan ystävänä. Tämä perinne on jatkunut. On todella luonnollista että ihminen ottaa koiran. Koira ja ihminen kuuluvat yhteen. Olisi todella sääli jos jätettäis hakematta koiria ja ne joutuisivat kaduille. Kyllä koiran koti on ihmisen kanssa :) PS. Joo, mene sinä tosiaan sitten pakkasella lenkille ilman vaatteita, ääliö !
- olet ääliö :)
paskaapäässä kirjoitti:
197cm ja 90 kiloa, eli mennäänkö takapihalle kokeilemaan, kukkakeppi?
Minun DOBBERINI voi näyttää mitä mieltä se on sinusta.
- bimbo-p
olet ääliö :) kirjoitti:
Minun DOBBERINI voi näyttää mitä mieltä se on sinusta.
Dobermanneja syön yleensä aamupalaksi :D
- aloha
ja sinäkö eläin rakas?!
- tämä viesti
Asia erikseen on kuitenkin laittaa koiralle pahimmilla pakkasilla lämmikettä, kun turkki ei enää riitä (enkä todellakaan tarkoita tällä mitään pikkusieviä designerasuja). Eikä koiran heijastinliivikään ole huono ajatus.
- koiraa
Älytöntä! Minä en ota edes koko koiraa riesakseni. En edes sitäpaitsi pidä koirista!!!Yritäpäs lähteä esim. matkoille, niin aina olisi etsittävä "vauvan" hoitaja. Niinku toiset pitää näitä koiria vauvoina, niitä tuntuu joskus pidettävän paremmin kuin ihmistä.
- minulle onni, sinulle epäonni
kuin yksikään ihminen. Siltä saa pyyteeetöntä ystävyyttä, on lojaali ja todella rakas perheenjäsen
- koira_harrastaja
koira on mainio matka kumppani, ystävä ja suojelia. Koiraa jos ei olisi niin mihinkä tämä maailma olis menos.koiria on monellaisia se myös auttaa, pelastaa jne. mieti sitä. monille näkö vammaisille ihmisille on tärkeetä kun niil on oma avustus koira joka auttaa ja on tuki ja turva
Kaikille teille, jotka ihmettelette karvattomia koiria... Tutustukaa hiukan rotuhistoriaan, erityisesti meksikolaisiin ja perulaisiin, jotka ovat alkukantaisia rotuja ja hyvin kaukana jalostetuista koiraroduista. Erityisesti meksikolaisen rodun säilymisen kannalta on ollut tärkeää, että näitä on kasvatettu myös pohjoismaissa. Ja koska kyseessä on maailman lämminverisin nisäkäs, niin suurin osa vuodesta mennään nakuna tai hyvin vähissä vaatteissa. Paahtavat helteet tuottaa enemmänkin ongelmia kun talven tulo. Mutta kuten kaikilla muillakin roduilla...
http://www.sukaro.net/- koiran ystävä
ilottu kirjoitti:
ja mielestäni ne kuuluvat muualle kuin suomeen...oli miten tärkeätä rodulle tai ei
myös kuuluisit muualle kuin suomeen. Kyllä ihmisille on enemmän iloa koirista :)
- taijuskas
Mulla on perunkarvatonkoira, ja voin sanoa että ihan alkuperäisrotu, siis ei jalostettu. Itse en aikoinani olisi karvatonta koiraa ottanut, mutta avomiehen allergian takia se oli ainut vaihtoehto. nyt olen kyllä täysin karvattomien puolella, upea ja kiltti koira, todella helppohoitoinen. talvisin lenkkeillään vähän vähemmin ja toppapuku päällä. koiraa ei tuo pukeminen haittaa, osaksi siksi että aina on pukua pitänyt ja siihen tottunut. heti keväällä kun ilmat sallivat pestään puvut talvisäilöön ja siellä ne ovat sitten syksyyn. kesällä ei pukuja tarvita. karvattomalla koiralla on korkeampi ruumiinlämpö kuin tavallisella, ja talveksi kerää ihon alle ns. rasvakerroksen joka pikkusen lämmittää.. mutta silti puku syksystä kevääseen välttämätön. itsekään en ymmärrä turhaa koiran pukemista yms. mutta meidän koiran ainoat vaatteet ovatkin toppapuvut ja pari fleeceviittaa, ja näitä se tarvii. sitä en ymmärrä että koiraa puetaan huvin vuoksi,niin kuten esim. amerikkalaisissa dokumenteissa näkee. koira on kuitenkin koira!!! minulla on myös karvallinen koira tiibetinterrieri, joka myös käyttää kurakeleillä sadepukua, se on koiralle huomaamaton mutta varmasti mukavampi kuin turkki litimärkänä lenkkeillä. ja se jolla tipsu on tietää kyllä kuinka hankala sen turkki on märkänä saada ojennukseen, föönata jne. tässä koira taas säästyy turhalta harjausurakalta, joka sillä on kuitenkin aika rankka. tiibettiläisen turkki paakkuuntuu ja huopaantuu jos sitä ei kastumisen jälkeen hoida ja se on myös jalostamaton rotu...
ja sinulle joka sanoit ettei karvattomia koiria ole tarkoitettu tänne pohjolaan, olet kyllä oikeastaan oikeassa, mutta ehkä ei sinuakaan. vai tarkenetko talvella pihalla ilman vaatteita??? no aina asialla on kaksi puolta ja kaikilla omat mielipiteet. mutta karvattomat koirat on upeita otuksia ja ihan jalostamattomia!!!- sinä
>>mutta ehkä ei sinuakaan. vai tarkenetko talvella pihalla ilman vaatteita??? no aina asialla on kaksi puolta ja kaikilla omat mielipiteet. mutta karvattomat koirat on upeita otuksia ja ihan jalostamattomia!!!
Taas tätä typerien koiraihmisen ihmeellistä järjen käyttöä.
Tajuatko edes sitä tosiasiaa ihmisen historiasta, että ihminen on muuttanut tänne asumaan VAPAAEHTOISESTI! ja keksinyt keinon selviytyä, te koirapöhköt taas tuotte väkipakolla koiria jotka eivät selviytyisi päivääkään.
Eli ei ihme että kidutatte koiria, kun älykkyys ei riitä edes tällaisen päätelmän tekemiseen. - tiedätkö mistä jäät paitsi.. ?
sinä kirjoitti:
>>mutta ehkä ei sinuakaan. vai tarkenetko talvella pihalla ilman vaatteita??? no aina asialla on kaksi puolta ja kaikilla omat mielipiteet. mutta karvattomat koirat on upeita otuksia ja ihan jalostamattomia!!!
Tajuatko edes sitä tosiasiaa ihmisen historiasta, että ihminen on muuttanut tänne asumaan VAPAAEHTOISESTI! ja keksinyt keinon selviytyä, te koirapöhköt taas tuotte väkipakolla koiria jotka eivät selviytyisi päivääkään.
Eli ei ihme että kidutatte koiria, kun älykkyys ei riitä edes tällaisen päätelmän tekemiseen.Kukaan ei ole onnellisempi kuin ihminen jolla on koira. Koira tekee ihmisen todella onnelliseksi :)
- koirat<3
sinä kirjoitti:
Eli ei ihme että kidutatte koiria, kun älykkyys ei riitä edes tällaisen päätelmän tekemiseen.just, mut ei ne silt ole mitään nukkeja....siis koirat.karvattomat koirat ei ole mun mielessä ees.......ne ei ole mitään koiria vai jotain muuta.yh.......sellaista mä sanon koiraksi jolla on edes turkki päällä.
- vastaus sinulle
koirat<3 kirjoitti:
just, mut ei ne silt ole mitään nukkeja....siis koirat.karvattomat koirat ei ole mun mielessä ees.......ne ei ole mitään koiria vai jotain muuta.yh.......sellaista mä sanon koiraksi jolla on edes turkki päällä.
voi olla karvaton ja useimmilla on sellainen turkki että ei tarkene pakkasessa. Sille nyt ei mitään voit. Koirasta tekee koiran juuri siksi että se on koira, olipa turkki millainen tahansa. Jos se olisi suden kaltainen, eise silloin olisi ihmisen paras ystävä/ja toisinpäin :)
- koira<3
vastaus sinulle kirjoitti:
voi olla karvaton ja useimmilla on sellainen turkki että ei tarkene pakkasessa. Sille nyt ei mitään voit. Koirasta tekee koiran juuri siksi että se on koira, olipa turkki millainen tahansa. Jos se olisi suden kaltainen, eise silloin olisi ihmisen paras ystävä/ja toisinpäin :)
mutta en ottaisi sellaista ressukkaa jolla ei ole turkkia tai se on ohut. itse kyl enemmän pidän pitkä karvasist ;)
- diamond
saa kaikki kivat vaatteet ja timanttikaulapannat mielummin kun joku nirso ihminen joka valittaa kaikesta. Koira ansaitsee parasta joten sitä se myös saa. Saavat ystävät ja sukulaiset pihistä kateudesta kun koira painelee aito ´burberry´ päällän sateessa.
- bimbot
Kyllä tämä on tiedetty, että siitähän koiranpidossa on kysymys, hankitte jotain erikoista jotta naapurin ämmä kadehtisi teitä.
Voi teitä joilla ei muuta iloa ole. - Tyhjää olisi ilman
bimbot kirjoitti:
Kyllä tämä on tiedetty, että siitähän koiranpidossa on kysymys, hankitte jotain erikoista jotta naapurin ämmä kadehtisi teitä.
Voi teitä joilla ei muuta iloa ole.perheenjäsen ! Se on kanssani aina. Aamulla kun herää, koira tulee heti nuolemaan ja nukkumaan kainaloon ja on aina todellinen ystävä ja saa minut ja perheeni todella onnelliseksi. :)
- koira_harrastaja
Tyhjää olisi ilman kirjoitti:
perheenjäsen ! Se on kanssani aina. Aamulla kun herää, koira tulee heti nuolemaan ja nukkumaan kainaloon ja on aina todellinen ystävä ja saa minut ja perheeni todella onnelliseksi. :)
meidän koira kyllä osaa näyttää tunteensa.
se on ihana ystävä , joka puolustaa ja on lähellä.huumorintajuu meijän koiral riittää.:)
- Mulla on koira...
Ei kyllä koirat tarvi mitään pillerinhujauttimia. Mulla on koira, ja ymmärtäisin sadetakin ehkä, jos sillä ois pitkä karva. Siis todellakin:fleecetakkeja!!
- OTA VAATTEET POIS
PAkkasella, läjdetään käymään kanssasi tunnin lenkillä. Sovitaanko joku päivä tällä tapahtumalle ? Katsaotaan joskus vaikka tammikuussa kun on 30-35 astetta pakkasta. Kokeillaan miltä se sinusta tuntuu. Koiran iho ei ole sen lämpimämpi
- eläintenpuolesta
meidän pienellä koiralla jolla eiole alusvillaa ollenkaan on talvisin todella kylmä ilman toppahaalaria! Se ei vaan suostu lähtemään minnekään jos sitä paleltaa mutta kun toppahaalari on päällä niin kulkee ja leikkii innoissaan hangessa ja viimassa :) Viimasta tuli korvatulehdus (niinkuin ei ihmisetkään kauan pakkasessa ja tuulessa ilman päähinettä ole)ja nytten on hankittu ihan oikea koiran pipo. Jalkoja kun talvella nosteli ja paakut turkkiin tarttuivat niin hommattiin töppöset :) Koira on talvisin aivan innoissaan ja kun näkee ulkoilu vaatteet niin häntäheiluu ja silmät kirkastuu että jes nyt sitä lähdetään :)
- OBTRACK koiratakki
Jos haluat aivan parast sinun koirallesi talveksi niin tämä takki on hankittava!
OBTRACK™
A new kind of Dog Coat
In order to protect the important muscle groups and thus keep the dog from injury, we developed a completely new Dog Coat. The result was OBTRACK™ Skrylle, winner of the 2002 POLARTEC© APEX Award! Several easy points of adjustment and 21 sizes provide a perfect fit for your particular dog. The climate control fabric Polartec® Power Shield™ meets with our exacting requirements, it’s highly breathable, gives warmth without the traditional weight and bulk, blocks wind and sheds rain and snow.
Slow cooling – easy on the muscles
When your dog is active large amounts of blood are circulated to the muscles, and the dog becomes warm. But when the activity ends, the cooling process to a normal body temperature begins. If the cooling process is too rapid, the muscles contract before the circulatory system can remove all the lactic acid and waste products etc. This can cause injury to your dog. Exerted muscles feel better if they are subjected to slow cooling. Just compare to the athlete who quickly puts on something to protect from the cold after performing. Ask your vet how best to protect your dog from injury.
Voi tiedustella ja ostaa [email protected] Hyvä että keskustelua herää ja eläinten oikeuksista ollaan tarkkoja. Asioita saa ja pitää tarkastella kriittisesti.
Mutta mielestäni karvattomat koirat on siellä listan häntäpäässä luonnottomissa olosuhteissa elävistä lemmikkieläimistä. Minä voin koiranomistajan tarjota lauman, virikkeitä, ravinnon, liikuntaa ym. koiralle joka voi hyvin ja on laumaansa kiintynyt. Säälittää enemmänkin kaikki eksoottiset lajit pienissä terraarioissaan, marsut sun muut jyrsijät ilman liikkumatilaa häkeissään, kultakalat yksinään kalamaljassa, pitkälle jalostetut koirarodut luonnevikoineen ja sairauksineen puhumattakaan sitten tietysti maatalouden hyötyeläimistä ja niiden kohtelusta... Ne ovat tietysti asia erikseen, mutta on hyvä säilyttää mittasuhteet. Eläinten oikeuksia poljetaan varmaan sinunkin naapurustossasi, enkä nyt tarkoita loimen pukemista koiralle sadekelillä.
Asioista saa olla montaa mieltä. On hyvä, että karvattomat rodut saavat julkisuutta (vaikkakin kyseenalaista). Ehkä naapurin mummokin jättää ihmettelemättä meidän koiran "kapia" ja tajuaa että koira voi oikeasti olla karvaton. Että se siitä naapurien kunnioituksen kalastelusta... Kyllä koiran hankintaan vaikutti tässä taloudessa aivan muut syyt(kuten atopia). Ja kaikki jotka meidän koiran tuntee, tietää että siinä on omapäinen, mutta elämäänsä tyytyväinen, kaveri.
Ehkä voitaisiinkin kyseenalaistaa koko koiran pitäminen lemmikkieläimenä. Mutta kaikki jotka koiraihmisiä on, tietää että koira se pitää ihmisiä lemmikkinä. Susiakaan ei tarkoituksella kesytetty, vaan laiskimmat ja lepposimmat jäivät pyörimään ihmisten lähelle jätteiden toivossa. Eli kuka hyödynsi ja ketä?- rakkine
>>Ja kaikki jotka meidän koiran tuntee, tietää että siinä on omapäinen, mutta elämäänsä tyytyväinen, kaveri.
Ettekö te nyt jo tajua että ETTE TE VOI TIETÄÄ ONKO KOIRA ONNELLINEN VAI TYYTYYKÖ SE VAAN KOHTALOONSA!!! koira ei puhu, sille riittää perustoimeentulo jotta se on tyytyväinen eikä "kapinoi", ei se tarkoita että se on onnellinen. nämä on kaksi eri asiaa.
>>Mutta kaikki jotka koiraihmisiä on, tietää että koira se pitää ihmisiä lemmikkinä.
Ei se näin mene, kyllä koiraihminen tällä puolustaa, mutta kaikki eläimet ovat onnellisia sen luonnollisessa ympäristössä, kun se voi toteuttaa itseään sen haluamassa muodossa silloin kun sille sopii. kenenkään koti ei ole tällainen paikka. - ........
rakkine kirjoitti:
>>Ja kaikki jotka meidän koiran tuntee, tietää että siinä on omapäinen, mutta elämäänsä tyytyväinen, kaveri.
Ettekö te nyt jo tajua että ETTE TE VOI TIETÄÄ ONKO KOIRA ONNELLINEN VAI TYYTYYKÖ SE VAAN KOHTALOONSA!!! koira ei puhu, sille riittää perustoimeentulo jotta se on tyytyväinen eikä "kapinoi", ei se tarkoita että se on onnellinen. nämä on kaksi eri asiaa.
>>Mutta kaikki jotka koiraihmisiä on, tietää että koira se pitää ihmisiä lemmikkinä.
Ei se näin mene, kyllä koiraihminen tällä puolustaa, mutta kaikki eläimet ovat onnellisia sen luonnollisessa ympäristössä, kun se voi toteuttaa itseään sen haluamassa muodossa silloin kun sille sopii. kenenkään koti ei ole tällainen paikka."koira ei puhu, sille riittää perustoimeentulo jotta se on tyytyväinen eikä "kapinoi", ei se tarkoita että se on onnellinen. nämä on kaksi eri asiaa. "
jaa ei kapinoi vai, älä puhu asioista joista et mitään tiedä. Ei se nyt ihan niin mene, että riittää kun saa ruokaa ja pääse paskalle. Aika yksinkertainen väite. Koira "puhuu" kyllä omaa kieltään, eleillään, ilmeillään, käytöksellään. Siitä pystyy aivan hyvin lukemaan voiko se hyvin vai ei. Ihmeellistä touhua, kun pitää väkisin väitellä asioista, joista ei itsellä ole mitään tietoa. Ylistäkää ihmistä viisauden perikuvaa, hyi että hävettää.... - Rakas koiramme :)
rakkine kirjoitti:
Ei se näin mene, kyllä koiraihminen tällä puolustaa, mutta kaikki eläimet ovat onnellisia sen luonnollisessa ympäristössä, kun se voi toteuttaa itseään sen haluamassa muodossa silloin kun sille sopii. kenenkään koti ei ole tällainen paikka.Tiedämme aina mitä koiramme tuntee/haluaa. SE ymmärtää myös puheesta aivan kaiken ja on todella onnellinen kanssamme ja toisinpäin. Enpä voisi enää koskaan kuvitella elämää ilman koiraa. Antaa se niin paljon ! Rakas perheenjäsen se on ja minulle paljon rakkaampi kuin moni ihminen.
- rakkine
Rakas koiramme :) kirjoitti:
Tiedämme aina mitä koiramme tuntee/haluaa. SE ymmärtää myös puheesta aivan kaiken ja on todella onnellinen kanssamme ja toisinpäin. Enpä voisi enää koskaan kuvitella elämää ilman koiraa. Antaa se niin paljon ! Rakas perheenjäsen se on ja minulle paljon rakkaampi kuin moni ihminen.
>>Tiedämme aina mitä koiramme tuntee/haluaa>ETTE TE VOI TIETÄÄ ONKO KOIRA ONNELLINEN VAI TYYTYYKÖ SE VAAN KOHTALOONSA!!! koira ei puhu, sille riittää perustoimeentulo jotta se on tyytyväinen eikä "kapinoi", ei se tarkoita että se on onnellinen. nämä on kaksi eri asiaa.
Koirassa on se hyvä puoli että sille tyhmempikin ihmisyksilö on samanarvoinen fiksumman kanssa, ihminen valitsee seuransa, ei koira. - DOG*
rakkine kirjoitti:
>>Tiedämme aina mitä koiramme tuntee/haluaa>ETTE TE VOI TIETÄÄ ONKO KOIRA ONNELLINEN VAI TYYTYYKÖ SE VAAN KOHTALOONSA!!! koira ei puhu, sille riittää perustoimeentulo jotta se on tyytyväinen eikä "kapinoi", ei se tarkoita että se on onnellinen. nämä on kaksi eri asiaa.
Koirassa on se hyvä puoli että sille tyhmempikin ihmisyksilö on samanarvoinen fiksumman kanssa, ihminen valitsee seuransa, ei koira.p**kaa sun tekstisi. Ja omistat koiran niin sääliksi käy sitä.
Kyllä koirasta näkee milloin se on tyytyväinen omaan ihmiseensä tai perheeseen. Koira on laumaeläin ja osaa ilmaista tunteensa ihmisperheessä.
Jos koira ei ole tyytyväinen perheeseensä se karkailee tms.
Itse pidän koiraani isoissa metsissä vapaana, jos se ei olisi onnellinen / olisi huonosti pidetty sillä olisi mahdollisuus karata, eikä palata takaisinn ja "tyytyä kohaloonsa"
Tekstistä päätellen kuitenkaan et ole mikään kokenut koira ihminen... Joten lueppa / hanki kokemuksia koirista lisää ja palaappa sitten uudestaan tänne juttelemaan. - koiraihminen*
Tiedämme aina mitä koiramme tuntee/haluaa. SE ymmärtää myös puheesta aivan kaiken ja on todella onnellinen kanssamme ja toisinpäin. Enpä voisi enää koskaan kuvitella elämää ilman koiraa. Antaa se niin paljon ! Rakas perheenjäsen se on ja minulle paljon rakkaampi kuin moni ihminen.
sulla on ihana asenne koiraasi kohtaa. Tekstissä näkee että rakastat todellakin koiraasi.
Mulla oli vielä elokuussa 13-vuotias lapinkoira, joka oli ollut mulla ihan pennusta saakka.
Meillä toimi samanlainen kommunikaatio kun mitä kerroit tekstissäsi.
Näin koirasta heti jos se oli maseentunut, iloinen tai sitä sattui tms.
Ja joskus tuntui että se ymmärsi puheeni liiankin hyvin =)
Se oli todellakin mulle tärkeämpi kuin monet ihmiset mitä tunennen.
Tämä vanhus kuoli elokuussa, enkä ole vieläkään päässyt siitä yli...
Nyt kuitenkin omistan kohta 2-vuotiaan löytökoiran. Tämän kanssa samankaltainen kommunikointi ei vielä onnistu, mutta eiköhän sekin sitten ajan kanssa... =) - kiitos.
koiraihminen* kirjoitti:
sulla on ihana asenne koiraasi kohtaa. Tekstissä näkee että rakastat todellakin koiraasi.
Mulla oli vielä elokuussa 13-vuotias lapinkoira, joka oli ollut mulla ihan pennusta saakka.
Meillä toimi samanlainen kommunikaatio kun mitä kerroit tekstissäsi.
Näin koirasta heti jos se oli maseentunut, iloinen tai sitä sattui tms.
Ja joskus tuntui että se ymmärsi puheeni liiankin hyvin =)
Se oli todellakin mulle tärkeämpi kuin monet ihmiset mitä tunennen.
Tämä vanhus kuoli elokuussa, enkä ole vieläkään päässyt siitä yli...
Nyt kuitenkin omistan kohta 2-vuotiaan löytökoiran. Tämän kanssa samankaltainen kommunikointi ei vielä onnistu, mutta eiköhän sekin sitten ajan kanssa... =)jos vain ihmisellä ja koiralla on hyvin läheinen suhde niin kuin minulla, tyttöystävällämme ja koirallamme on. Kiva kun on sellasia jotka tietävät mistä puhutaan :) Kyllä koira on mahtava. Hauskoja tulevia vuosia sulle koirasi kanssa :)
- tässä esimerkkejä
rakkine kirjoitti:
Koirassa on se hyvä puoli että sille tyhmempikin ihmisyksilö on samanarvoinen fiksumman kanssa, ihminen valitsee seuransa, ei koira.ja yösija häiriintyy ja pahasti. Ihminen ja koira ovat kommunikoivia laulmaeläimiä molemmat. Ja molemmilla on myös samantyyppisiä kommunikaatioita joista voi tunnistaa mitä toinen tuntee. Esim meidän koirastamme näkee kun se nauraa ollessaan vapaana lenkillä esim. (suupielet vetäytyvät ylöspäin aivan kuin ihmisillä). Kun koira voi huonosti, se on hyvin apaattinen, ja toimeton. Ja huonosti voidessaan koira häiriintyy/voi purra omistajaansa. Jos koirani haluaa esim ulos, se tulee eteeni istumaan ja tuijottaa suoraan silmiin. Sen jälkeen pitää mennä seuraamaan sitä kun se johtdattaa ulko-ovelle.Tai jos se haluaa vaikka tiettyyn huoneeseen, se tekee samalla tavalla, ja pitää mennä sille aukaisemaan ovil ;yös jos sanomme koirallemme että mennäänpä nyt "pesuhuoneeseen", /tai , "suihkuun", tai pesulle) SE menee edellä suihkuhuoneeseen jo valmiiksi suihkun eteen. se Osaa istua, mennä maahan tulla luokse ym. ym. paljon asioita, kun vain sanoo ne sanat. Jos sillä on nälkä. se johdattaa ruokakupin luo. Jos sillä on oikein mukava olo, se rupeaa äkisemään ja kyhnäämään vasten. Sitten pitää rapsutella ja kehua sitä. :) (Tekee tätä monesti sängyssä kun katsellaan esim. tv:tä/aamulla kun herätään, tai jos ollaan oltu pois. Yleensäkin kun sille tulee semmoisia hetkiä että on onnellinen ja hyvä olo) Jos se on huonolla tuulella jostakin asiasta ( jos ollaan vaikka kielletty sitä jostakin9 SE rupeaa murjottamaan ja menee omaan nurkkaansa eikä ole huomaavinaan meitä. Näitä esimerkkejä on paljon. Että kyllä kommunikaatio pelaa ihan yhtä hyvin kuin ihmisen kanssa. :)
- naurettavaa
DOG* kirjoitti:
p**kaa sun tekstisi. Ja omistat koiran niin sääliksi käy sitä.
Kyllä koirasta näkee milloin se on tyytyväinen omaan ihmiseensä tai perheeseen. Koira on laumaeläin ja osaa ilmaista tunteensa ihmisperheessä.
Jos koira ei ole tyytyväinen perheeseensä se karkailee tms.
Itse pidän koiraani isoissa metsissä vapaana, jos se ei olisi onnellinen / olisi huonosti pidetty sillä olisi mahdollisuus karata, eikä palata takaisinn ja "tyytyä kohaloonsa"
Tekstistä päätellen kuitenkaan et ole mikään kokenut koira ihminen... Joten lueppa / hanki kokemuksia koirista lisää ja palaappa sitten uudestaan tänne juttelemaan.missähän metsässä sinä olet kasvanut ? ihmettelen kovasti
- väärään paikkaan meni
naurettavaa kirjoitti:
missähän metsässä sinä olet kasvanut ? ihmettelen kovasti
joka ei tiedä eläimistä mitään. sori
- tässä vielä yks esimerkki
rakkine kirjoitti:
Koirassa on se hyvä puoli että sille tyhmempikin ihmisyksilö on samanarvoinen fiksumman kanssa, ihminen valitsee seuransa, ei koira.jos kohtelee koiraansa hyvin saa siitä ikuisen ystävän joka rakastaa sinua aivan yhtä paljon kuin sinä sitä perheenjäsenenä rakastat ! Meidän koira aina hakee minua yön aikana olohuoneesta asti sänkyyn takaisin nukkumaan koirani ja tyttöystävän viereen jos olen hereillä. :) Niin paljon se minua ikävöi. Et ilmiselvästi tiedä koirista hölkäsen pöläystä
- koiraihminen*
kiitos. kirjoitti:
jos vain ihmisellä ja koiralla on hyvin läheinen suhde niin kuin minulla, tyttöystävällämme ja koirallamme on. Kiva kun on sellasia jotka tietävät mistä puhutaan :) Kyllä koira on mahtava. Hauskoja tulevia vuosia sulle koirasi kanssa :)
samoin teille, hauskoja vuosia koiran parissa :)
- DOG*
väärään paikkaan meni kirjoitti:
joka ei tiedä eläimistä mitään. sori
Ei se mitään =)
- tämmöinen tapaus taas
rakkine kirjoitti:
Koirassa on se hyvä puoli että sille tyhmempikin ihmisyksilö on samanarvoinen fiksumman kanssa, ihminen valitsee seuransa, ei koira.jossa oli tyttöystäväni vieressä nukkumassa tänne yläkertaan. Ja äkisee tuossa muutaman metrin päässä tyytyväisyyttään... ;) Piti käydä rapsuttelemassa ja rupes äkisemäään älyttömästi ja piehtaroimaan. Aikansa piehtaroituaan meni takas alakertaan tyttöystäväni viereen nukkumaan. Että on hyvin onnellinen, ja tyytyväinen koira. Ja ilmaisee hyvin selvästi ne hetket milloin erityisesti "oikein hyvältä" tuntuu.. ;)
- rakkine
rakkine kirjoitti:
Koirassa on se hyvä puoli että sille tyhmempikin ihmisyksilö on samanarvoinen fiksumman kanssa, ihminen valitsee seuransa, ei koira.Ette te näköjään sitten tajua. Teille on olemassa vain ääripäät, täydellinen kumppanuus tai kidutus.
Tähän väliin mahtuu ääretön määrä eri tiloja joita jokainen koiranomistaja edustaa, missä kulkee raja milloin koira on tyytyväinen, tyytymätön, häiriintynyt, passiivinen ja milloin se vain tyytyy siihen mitä on, tai kaikki ne tunnetilat näitten välissä.
Vielä kerran: MAAILMASSA EI OLE AINUTTAKAAN IHMISTÄ JOKA YMMÄRTÄÄ KOIRAN TUNTEMUKSIA TÄYDELLISESTI! ELI TE ETTE TIEDÄ TÄTÄ. Te ette tiedä sitä mitä koira oikeasti haluaa tehdä sen sijaan että se joutuu asumaan teidän kanssanne.
Otetaan esimerkki. Onko koiralle väliä onko sillä merkitystä, onko ikkunoissa verhot kiinni vai onko ne auki, onko lattiamateriaali epämiellyttävää kävellä, onko tapettikuvio oikeanlaista vai häiritseekö se silmiä, kuuluuko asunnosta joitain ääniä mitä ihminen ei kuule tai hajuja joita ihminen ei haista, onko nämä epämiellyttävää koiralle, TE ETTE VOI TÄTÄ TIETÄÄ!!!! Silti näillä samoilla asioilla on merkitystä ihmisille, ja samoin koiralle
Eli älkää te saatana sanoko ettei joku ole miettinyt näitä asioita enmmän kuin te tyhjäpäät, jotka luulette tietävänne koirista kaiken.
PS.
Sulle joka juoksutat sitä rakkiasi vapaana metsässä. Et tiedä edes sitä että koiraa pidetään kytkettynä AINA. Poikkeuksena metsästyskoirat ja näillekin on annettu aika, milloin ne saavat olla irti jahtitarkoituksessa. Eli älä sinä soita suutasi että muka joku ei tiedä jotain. Lakipykälien tunteminen on teillä olematonta. Taas osoittaa kuinka välinpitämätön on koiranomistaja, minä ja minä ja minä. - heh. Mikä sekopää !
rakkine kirjoitti:
Ette te näköjään sitten tajua. Teille on olemassa vain ääripäät, täydellinen kumppanuus tai kidutus.
Tähän väliin mahtuu ääretön määrä eri tiloja joita jokainen koiranomistaja edustaa, missä kulkee raja milloin koira on tyytyväinen, tyytymätön, häiriintynyt, passiivinen ja milloin se vain tyytyy siihen mitä on, tai kaikki ne tunnetilat näitten välissä.
Vielä kerran: MAAILMASSA EI OLE AINUTTAKAAN IHMISTÄ JOKA YMMÄRTÄÄ KOIRAN TUNTEMUKSIA TÄYDELLISESTI! ELI TE ETTE TIEDÄ TÄTÄ. Te ette tiedä sitä mitä koira oikeasti haluaa tehdä sen sijaan että se joutuu asumaan teidän kanssanne.
Otetaan esimerkki. Onko koiralle väliä onko sillä merkitystä, onko ikkunoissa verhot kiinni vai onko ne auki, onko lattiamateriaali epämiellyttävää kävellä, onko tapettikuvio oikeanlaista vai häiritseekö se silmiä, kuuluuko asunnosta joitain ääniä mitä ihminen ei kuule tai hajuja joita ihminen ei haista, onko nämä epämiellyttävää koiralle, TE ETTE VOI TÄTÄ TIETÄÄ!!!! Silti näillä samoilla asioilla on merkitystä ihmisille, ja samoin koiralle
Eli älkää te saatana sanoko ettei joku ole miettinyt näitä asioita enmmän kuin te tyhjäpäät, jotka luulette tietävänne koirista kaiken.
PS.
Sulle joka juoksutat sitä rakkiasi vapaana metsässä. Et tiedä edes sitä että koiraa pidetään kytkettynä AINA. Poikkeuksena metsästyskoirat ja näillekin on annettu aika, milloin ne saavat olla irti jahtitarkoituksessa. Eli älä sinä soita suutasi että muka joku ei tiedä jotain. Lakipykälien tunteminen on teillä olematonta. Taas osoittaa kuinka välinpitämätön on koiranomistaja, minä ja minä ja minä.jos se ei välitä tietynlaisesta tapetista tai onko verhot kiinni/auki, se ei tarkoita sitä että se ei siitä tilanteesta tykkää. Tuo oli lopullinen pohjanoteeraus kirjoittajalta.. ;) Ilmeisesti et lukenut kun kerroin moneen kertaan kuinka koiramme ilmaisee tyytyväisyyttään/huonoa oloaan jos sellainen on. Toivon todella että sinulla ei ole eläimiä.
- pakko vielä muistuttaa
rakkine kirjoitti:
Ette te näköjään sitten tajua. Teille on olemassa vain ääripäät, täydellinen kumppanuus tai kidutus.
PS.
Sulle joka juoksutat sitä rakkiasi vapaana metsässä. Et tiedä edes sitä että koiraa pidetään kytkettynä AINA. Poikkeuksena metsästyskoirat ja näillekin on annettu aika, milloin ne saavat olla irti jahtitarkoituksessa. Eli älä sinä soita suutasi että muka joku ei tiedä jotain. Lakipykälien tunteminen on teillä olematonta. Taas osoittaa kuinka välinpitämätön on koiranomistaja, minä ja minä ja minä.koiramme ilmaisee aina mitä haluaa, ja näyttää kun on tyytyäinen tai onneton. Kuinka se johdattaa vaikka tiettyyn huoneeseen kun haluaa sinne mennä, äkisee tyytyväisyyttään/kyhnää vasten ja haluaa rapsutusta kun on tietynlainen tilanne. Jos koiralla on huono olla, se kyllä ilmoittaa siitä heti esim, vikisemällä/laittaa hännän alas ja katsoo surkeana alistuen omistajaaansa/haukkuu. Koira ei varmaankaan välitä sinunlaisesti kirjoittajan miteltymyksistä verhoihinsa/tapeteista ym. turhista asioista. osoitit typeryytesi tuolla kommentilla ja nolasiot itsesi täydellisesti. :) Ps. Mitä väliä siitä sulle on jos joku koira on vapaana metsässä. Niin sinun lapsesikin juoksentelevat pitkin kaupunkia ja tekevät pahojaan.
- rakkine
pakko vielä muistuttaa kirjoitti:
koiramme ilmaisee aina mitä haluaa, ja näyttää kun on tyytyäinen tai onneton. Kuinka se johdattaa vaikka tiettyyn huoneeseen kun haluaa sinne mennä, äkisee tyytyväisyyttään/kyhnää vasten ja haluaa rapsutusta kun on tietynlainen tilanne. Jos koiralla on huono olla, se kyllä ilmoittaa siitä heti esim, vikisemällä/laittaa hännän alas ja katsoo surkeana alistuen omistajaaansa/haukkuu. Koira ei varmaankaan välitä sinunlaisesti kirjoittajan miteltymyksistä verhoihinsa/tapeteista ym. turhista asioista. osoitit typeryytesi tuolla kommentilla ja nolasiot itsesi täydellisesti. :) Ps. Mitä väliä siitä sulle on jos joku koira on vapaana metsässä. Niin sinun lapsesikin juoksentelevat pitkin kaupunkia ja tekevät pahojaan.
"Koira ei varmaankaan välitä", siis mitä juuri äsken kirjoitin, mitä?? että SINÄ ET VOI TIETÄÄ, ja niin sinä juuri itsekin sanot, puhutko sä ihan läpiä päähäsi??
MISTÄ SINÄ TIEDÄT MITEN KOIRA ILMOITTAA SIITÄ HAISEEKO KÄMPÄSSÄ JOKU, MISTÄ SE EI TYKKÄÄ TAI JOS SE KUULEE JOTAIN MITÄ SINÄ ET????. Osoittaako se sormella että kato tässä haisee ja tuolta tulee ääntä, ja hei, vedätkö verhot kiinni?
Etkö helvetti tajua sitäkään että laki kieltää koiran irtipidon, ihmiset ja lapset saa liikkua ulkona vapaana, vai onko sulla kaulapanta niille ja koiralla ei???? niin, eihän sulla ollutkaan ihmissuhteita, sori.
Eli älä sinä tule väittämään mistään, sinä koiraidioottina vain et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että koiran näkemä maailma on aika paljon erilainen kuin se mitä sinä näet, mutta ethän sinä sitä voikaan tajuta, etkä voi asialle antaa edes ajatusta. Hah, nauran tyhmälle järjenkäytöllenne. - hanki aivot
rakkine kirjoitti:
"Koira ei varmaankaan välitä", siis mitä juuri äsken kirjoitin, mitä?? että SINÄ ET VOI TIETÄÄ, ja niin sinä juuri itsekin sanot, puhutko sä ihan läpiä päähäsi??
MISTÄ SINÄ TIEDÄT MITEN KOIRA ILMOITTAA SIITÄ HAISEEKO KÄMPÄSSÄ JOKU, MISTÄ SE EI TYKKÄÄ TAI JOS SE KUULEE JOTAIN MITÄ SINÄ ET????. Osoittaako se sormella että kato tässä haisee ja tuolta tulee ääntä, ja hei, vedätkö verhot kiinni?
Etkö helvetti tajua sitäkään että laki kieltää koiran irtipidon, ihmiset ja lapset saa liikkua ulkona vapaana, vai onko sulla kaulapanta niille ja koiralla ei???? niin, eihän sulla ollutkaan ihmissuhteita, sori.
Eli älä sinä tule väittämään mistään, sinä koiraidioottina vain et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että koiran näkemä maailma on aika paljon erilainen kuin se mitä sinä näet, mutta ethän sinä sitä voikaan tajuta, etkä voi asialle antaa edes ajatusta. Hah, nauran tyhmälle järjenkäytöllenne.Et todellakaan tunnu tietävän koirista yhtään mitään. SE ilmaisee sen murisemalla. TAi menee mahdollisimman kauas toiseen huoneeseen. Se voi ruveta myös vikisemään jos jokin häiritsee sitä. Koirilla on ihan samanalinen kommunikaatiotaito ja tunteet kuin ihmisillä. Kokeneet koiran omistajat osaavat lukea koiraa ja sen eleitä. On jopa olemassa kirja jossa kerrotaan näistä eleistä mitä mikäkin tarkoittaa. Mutta normaali ihminen kyllä ymmärtää heti esi. jos koira rupeaa vikisemään häntä koipien välissä että sillä on jokin hätä. luultavasti jos haisisit pahalta, koira rupeaisi musrisemaan edessäsi/menisi mahdollisimman kauas. Omistaja kyllä heti huomaa mikä on vialla. Olet täydellinen ääliö, ja kannattais lähteä tältä palstalta koska et ilmiselvästi edes tunnistaisi koiraa jos sen edessäsi näkisit
- rakkine
heh. Mikä sekopää ! kirjoitti:
jos se ei välitä tietynlaisesta tapetista tai onko verhot kiinni/auki, se ei tarkoita sitä että se ei siitä tilanteesta tykkää. Tuo oli lopullinen pohjanoteeraus kirjoittajalta.. ;) Ilmeisesti et lukenut kun kerroin moneen kertaan kuinka koiramme ilmaisee tyytyväisyyttään/huonoa oloaan jos sellainen on. Toivon todella että sinulla ei ole eläimiä.
Hah,haa!, kyllä te paljastatte tässä oman tyhmyytenne.
Huomaa että te ette ajattele asioita lainkaan koiran näkökulmasta, siitä miten koira reagoi ympäristöön, tilanteisiin ja asioihin mitkä teille ovat normaaleita ja itseestäänselvyyksiä.
Ettekö te tajua että koiran aistein koettuna koko maailma on erilainen kuin se mitä te koette omin aistein????? koirien aistit on 100 kertaa teitä herkemmät, ei se että teille ympäristö on mieluisa tarkoita että se on koiran aistein sitä. Kun te ette tätä ymmärrä, koiran on vain hyväksyttävä se mitä te tarjoatte sille.
Kyllä teidät tiedetään sellaisina ihmisinä jotka luulevat tietävänsä kaiken, mutta ette oikeasti tiedä yhtään mitään koiran maailmasta, sillä te ette ajattele. - vielä lisää tietoa
rakkine kirjoitti:
Eli älä sinä tule väittämään mistään, sinä koiraidioottina vain et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että koiran näkemä maailma on aika paljon erilainen kuin se mitä sinä näet, mutta ethän sinä sitä voikaan tajuta, etkä voi asialle antaa edes ajatusta. Hah, nauran tyhmälle järjenkäytöllenne.Minkä ihmeen takia koiraa kinnostaisi sinun tapettisi väri. Tai onko verhosi auki/kiinni ? Oletko täysi idiootti. Sinun turhamaisuutesi ei tarkoita sitä että jopa koiratkin rupeaisivat ajattelemaan tuollaisia asioita. En ole tuollainen turhamaisuuden huippu. ENtäpä ne lapset jotka hajoittavat pulloja ja tekevät pahojaan ulkona. Koira joka on opetettu olemaan vapaana ei tee kenellekään yhtään mitään ja tulee käskystä heti omistajan luokse. Siitä ei ole mitään haittaa toisin kuin pahojaan tekevistä lapsista. Joita luultavasti sinunkaltaisellasi ihmisellä esim. on olemassa.
- olet nolo tapaus ;)
rakkine kirjoitti:
Huomaa että te ette ajattele asioita lainkaan koiran näkökulmasta, siitä miten koira reagoi ympäristöön, tilanteisiin ja asioihin mitkä teille ovat normaaleita ja itseestäänselvyyksiä.
Ettekö te tajua että koiran aistein koettuna koko maailma on erilainen kuin se mitä te koette omin aistein????? koirien aistit on 100 kertaa teitä herkemmät, ei se että teille ympäristö on mieluisa tarkoita että se on koiran aistein sitä. Kun te ette tätä ymmärrä, koiran on vain hyväksyttävä se mitä te tarjoatte sille.
Kyllä teidät tiedetään sellaisina ihmisinä jotka luulevat tietävänsä kaiken, mutta ette oikeasti tiedä yhtään mitään koiran maailmasta, sillä te ette ajattele.että koirilla on myös tunteet ja ne ilmaisevat jos jokin on huonosti ! On olemassa esim sitruunapantoja, joilla haukkuvan koiran saa hiljenemään. Koira rupeaa silloin vain vähän vikisemään, kun sitruunan haju tuoksuu niin pahalta ym. Koira ilmaisee tunteitaan myiellyttävistä ja epämiellyttävistä asioista aivan samalla tavalla kuin ihminenkin.
- "nolottaa" puoles...
rakkine kirjoitti:
Kyllä teidät tiedetään sellaisina ihmisinä jotka luulevat tietävänsä kaiken, mutta ette oikeasti tiedä yhtään mitään koiran maailmasta, sillä te ette ajattele.että se ei silti ilmaisisi jos jokin on huonosti. Esim jos se haistaa erittäin pahan hajun , se kyllä ilmoittaa siitä jos se pahalta tuntuu monella eri tavalla. Esim, vikisemällä, murisemalla, häntä koipien väliin ja pää alaspäin ja surkeä ilme ym. On paljon eri tapoja miten koira ilmaisee tunteensa aivan kuten ihminenkin. SInä neropatti et ilmeisesti osaa ajatella aivoillasi. Tuollaiset asiat ovat yleensä jo koiran omistavalle pikkulapselle päivänselviä asioita
- rakkine
hanki aivot kirjoitti:
Et todellakaan tunnu tietävän koirista yhtään mitään. SE ilmaisee sen murisemalla. TAi menee mahdollisimman kauas toiseen huoneeseen. Se voi ruveta myös vikisemään jos jokin häiritsee sitä. Koirilla on ihan samanalinen kommunikaatiotaito ja tunteet kuin ihmisillä. Kokeneet koiran omistajat osaavat lukea koiraa ja sen eleitä. On jopa olemassa kirja jossa kerrotaan näistä eleistä mitä mikäkin tarkoittaa. Mutta normaali ihminen kyllä ymmärtää heti esi. jos koira rupeaa vikisemään häntä koipien välissä että sillä on jokin hätä. luultavasti jos haisisit pahalta, koira rupeaisi musrisemaan edessäsi/menisi mahdollisimman kauas. Omistaja kyllä heti huomaa mikä on vialla. Olet täydellinen ääliö, ja kannattais lähteä tältä palstalta koska et ilmiselvästi edes tunnistaisi koiraa jos sen edessäsi näkisit
Buahhaahhaa, murisemalla, hah!!!, todella hyvä pointti!, revitkö tapetitkin seinästä kun koira murisee seinän vieressä tai viereisessä huoneessa, irroitatko kipsilevyt tai talon eristeet kun koira murisee jollain tietylla tavalla, millä tavalla?, entä kun naapurin asunnosta tulee hajuja jotka eivät koiraa miellytä, ettekä te sitä pysty haistamaan?? ilmoittaako se homevaurioista alapohjassa?, on lukematon määrä tilanteita joita kukaan ei tiedä miten koira niihin reagoi, ja lukematon määrä tilanteita joita koira havaitsee ja mitä te ette.
Lukekaa kirjojanne, jossa höpötädit kertovat hännänheilutuksista tai koirien unimaailmasta.
Sinua kehotan siirtymään harrastamaan jotain muuta kuin sellaista, missä viaton luontokappale joutuu tyhmästä ajatusmaailmastasi kärsimään.
Tämä palsta on opettavainen tapa oppia koiraihmisten idioottimaisuuksia. - nolo tapaus.. ;)
rakkine kirjoitti:
Buahhaahhaa, murisemalla, hah!!!, todella hyvä pointti!, revitkö tapetitkin seinästä kun koira murisee seinän vieressä tai viereisessä huoneessa, irroitatko kipsilevyt tai talon eristeet kun koira murisee jollain tietylla tavalla, millä tavalla?, entä kun naapurin asunnosta tulee hajuja jotka eivät koiraa miellytä, ettekä te sitä pysty haistamaan?? ilmoittaako se homevaurioista alapohjassa?, on lukematon määrä tilanteita joita kukaan ei tiedä miten koira niihin reagoi, ja lukematon määrä tilanteita joita koira havaitsee ja mitä te ette.
Lukekaa kirjojanne, jossa höpötädit kertovat hännänheilutuksista tai koirien unimaailmasta.
Sinua kehotan siirtymään harrastamaan jotain muuta kuin sellaista, missä viaton luontokappale joutuu tyhmästä ajatusmaailmastasi kärsimään.
Tämä palsta on opettavainen tapa oppia koiraihmisten idioottimaisuuksia.kiinnostavat koiraa ? Kyllä sieltä naapurista aikamoinen haju pitäisi tulla. JA kyllä koira joo ilmoittaa ihan samalla tavalla tuntemuksistaan kuin ihminenkin. Sinä tässä osoitit juuri kuinka yksinkertaisia ovat ajatuksiltaan tuollaiset mistään tietämättömät ihmiset jotka koirista valittavat. Olet nolannut itsesi täydellisesti tällä palstalla ajatuksiesi kera. Menepä valittamaan nyt naapurillesi että vaihtakaa tapetit ja tehkää keittiöremontti kuin koiranne ei tykkäää keittiöstänne.. :) Oletko karannut jostain hoitolasta ?
- rakkine
vielä lisää tietoa kirjoitti:
Minkä ihmeen takia koiraa kinnostaisi sinun tapettisi väri. Tai onko verhosi auki/kiinni ? Oletko täysi idiootti. Sinun turhamaisuutesi ei tarkoita sitä että jopa koiratkin rupeaisivat ajattelemaan tuollaisia asioita. En ole tuollainen turhamaisuuden huippu. ENtäpä ne lapset jotka hajoittavat pulloja ja tekevät pahojaan ulkona. Koira joka on opetettu olemaan vapaana ei tee kenellekään yhtään mitään ja tulee käskystä heti omistajan luokse. Siitä ei ole mitään haittaa toisin kuin pahojaan tekevistä lapsista. Joita luultavasti sinunkaltaisellasi ihmisellä esim. on olemassa.
"Koira ei tietenkään välitä"...." niin, niin ei tietenkään, ei tietenkään, niinhän voit uskotella itsellesi jos se helpottaa oloasi.
Et tajunnut. Asutko muuten luolassa, vailla mitään mukavuuksia?, tajuatko ylipäätään mitä väität ihmisistä, etteivät he muka tee oloaan mukavaksi ympäristöään muokkaamalla? hah mitä viisautta.
Koiraa ärsyttää samalla lailla kuin ihmistäkin ympäristö, te ette vain tunnu ymmärtävän tai halua, tätä tosiasiaa.
Nimenomaan koira on vapaana elävä luontokappale jonka ihminen on itsekkäisiin tarkoituksiin sen valjastanut, olet oikeassa että sen kuuluu olla vapaana luonnossa eikä ihmisten leluna, hyvä että kerroit tämän. Tosin suomen laki kieltää koiran irtipidon, eli koiranpito ja vapaanaolo ei kuulu yhteen, eli rikotko lakia olemalla tyhmä jääräpää?
Se mitä lapset tekevät, on vanhempien vastuulla, eli et tätäkään tiedä, no ei se ihme ole sekään. - häpäise vaan lisää itseäsi....
rakkine kirjoitti:
Tämä palsta on opettavainen tapa oppia koiraihmisten idioottimaisuuksia.joita kuulee käytävästä, tai sinulle kun haiset pahalle paskallesi/se ei tykkää sinusta. Koirat vaistoaa tällaisenkinkin asian ihmisestä. Kovin on suppea näkemyksesi koirista. Ajatuksiesi peruseella voisi ajatella että et ole juurikaan yli 10 vuoden. TAi et ole koskaan edes eläimeen koskenut.
- rakkine
nolo tapaus.. ;) kirjoitti:
kiinnostavat koiraa ? Kyllä sieltä naapurista aikamoinen haju pitäisi tulla. JA kyllä koira joo ilmoittaa ihan samalla tavalla tuntemuksistaan kuin ihminenkin. Sinä tässä osoitit juuri kuinka yksinkertaisia ovat ajatuksiltaan tuollaiset mistään tietämättömät ihmiset jotka koirista valittavat. Olet nolannut itsesi täydellisesti tällä palstalla ajatuksiesi kera. Menepä valittamaan nyt naapurillesi että vaihtakaa tapetit ja tehkää keittiöremontti kuin koiranne ei tykkäää keittiöstänne.. :) Oletko karannut jostain hoitolasta ?
En ole karannut, mutta koputa seinää, voit olla samalla osastollakin (D, hahhaa.
Tajuatko koirista sitä, että niitten haju-ja kuuloaisti on 100 kertaa ihmistä parempi? Eli mitäs veikkaat, tunnetko hajua jota koira tuntee? Kyllä sinäkin teet asialle jotain jos paska haisee naapurissa tai home haisee kylppärissä, niin tekisi koirakin epämielyttävälle hajulle. Koiralla aistimus on vain 100 kertaa voimakkaampi. Eli et sinä sitä tiedä jos koira jotain haistaa jostakin.
Älä sinä puhu mistään nolaamisesta sellaisissa asiayhteyksissä joita et edes itse ymmärrä. - rakkine
häpäise vaan lisää itseäsi.... kirjoitti:
joita kuulee käytävästä, tai sinulle kun haiset pahalle paskallesi/se ei tykkää sinusta. Koirat vaistoaa tällaisenkinkin asian ihmisestä. Kovin on suppea näkemyksesi koirista. Ajatuksiesi peruseella voisi ajatella että et ole juurikaan yli 10 vuoden. TAi et ole koskaan edes eläimeen koskenut.
Ei kyse ole äänistä joita sinä kuulet tai hajuista mitä sinä haistat, koiralla aistit on monin verroin tehokkaammat. Eli kyllä se haistaa nekin hajut mitä sinäkin ympäristöösi päästät tälläkin hetkellä.
"Älä sinä arvioi ikääni tai älyäni, vain älykkäämmät voivat niin tehdä". - ota selvää eläimistä
rakkine kirjoitti:
En ole karannut, mutta koputa seinää, voit olla samalla osastollakin (D, hahhaa.
Tajuatko koirista sitä, että niitten haju-ja kuuloaisti on 100 kertaa ihmistä parempi? Eli mitäs veikkaat, tunnetko hajua jota koira tuntee? Kyllä sinäkin teet asialle jotain jos paska haisee naapurissa tai home haisee kylppärissä, niin tekisi koirakin epämielyttävälle hajulle. Koiralla aistimus on vain 100 kertaa voimakkaampi. Eli et sinä sitä tiedä jos koira jotain haistaa jostakin.
Älä sinä puhu mistään nolaamisesta sellaisissa asiayhteyksissä joita et edes itse ymmärrä.Minä olen sinulle jo 10 kertaa sanonut että koira ilmaisee kyllä jos jokin siitä esim. haisee pahalta/tuntuu pahalta. Paskan haju ei kyllä koirasta pahalta tunnu vaan päinvastoin. Koirathan haistelevatkin toistensa jätöksiään ja merkkailevat toisilleen. Menisitkö sinä tien reunaan merkkaamaan muille ihmisille missä olet käynyt,/jyrsisit luuta lattialla? Se että koirien ja ihmisten maailma on erilainen, ei tarkkoita sitä etteikö koira pystyisi tuntemaan/ilmoittamaan tuntemuksistaan samalla tavalla kuin ihminenkin. Niillä on van erilainen kieli, ja normaali ihminen kyllä huomaa jos koiralla on hätä. Koska koira ilmaisee tuntemuksiansa aivan samalla tavalla kuin ihmisetkin. SE että aistit ovat paremmat ei tietenkään merkitse yhtään mitään. Aika paha hajut pitäisi olla ennen kuin koira hajun takia rupeaa voimaan huonosti. Koska koirillahan on taipumus tykätä haistella paljon juuri sellaisia asioita (Kuten paskaa) joista me emme niin välitä
- vinkki sulle
rakkine kirjoitti:
Ei kyse ole äänistä joita sinä kuulet tai hajuista mitä sinä haistat, koiralla aistit on monin verroin tehokkaammat. Eli kyllä se haistaa nekin hajut mitä sinäkin ympäristöösi päästät tälläkin hetkellä.
"Älä sinä arvioi ikääni tai älyäni, vain älykkäämmät voivat niin tehdä".Voisit jopa kiintyä siihen todella paljon ja ruveta ymmärtämään koiirien maailmaa. Näin minullekin kävi. Aikoinaan en juuri eläimistä välittänyt kunnes saimme koiran taloomme ja se on antanut elämäänme todella paljon iloa ja riemua. Koira on mahtava eläin. Ja tuolla tavalla voi puhua vain ihminen joka ei tiedä kyseisestä ekäimestä yhtään mitään.
- rakkine
ota selvää eläimistä kirjoitti:
Minä olen sinulle jo 10 kertaa sanonut että koira ilmaisee kyllä jos jokin siitä esim. haisee pahalta/tuntuu pahalta. Paskan haju ei kyllä koirasta pahalta tunnu vaan päinvastoin. Koirathan haistelevatkin toistensa jätöksiään ja merkkailevat toisilleen. Menisitkö sinä tien reunaan merkkaamaan muille ihmisille missä olet käynyt,/jyrsisit luuta lattialla? Se että koirien ja ihmisten maailma on erilainen, ei tarkkoita sitä etteikö koira pystyisi tuntemaan/ilmoittamaan tuntemuksistaan samalla tavalla kuin ihminenkin. Niillä on van erilainen kieli, ja normaali ihminen kyllä huomaa jos koiralla on hätä. Koska koira ilmaisee tuntemuksiansa aivan samalla tavalla kuin ihmisetkin. SE että aistit ovat paremmat ei tietenkään merkitse yhtään mitään. Aika paha hajut pitäisi olla ennen kuin koira hajun takia rupeaa voimaan huonosti. Koska koirillahan on taipumus tykätä haistella paljon juuri sellaisia asioita (Kuten paskaa) joista me emme niin välitä
Jaahas, ja sinä et tunnu tajuavan sitä että koiran ilmoitusta sinä et voi tulkita, muuta kuin sen, että sillä ei ole nyt hyvä olla, se ei osoita sormella tai puhu mistä kiikastaa.
Tätä yhteistä kieltä osaatte muutaman sanan mutta ette hallitse koko kieltä!, siitä on kyse.
Paskanhaju oli esimerkki ihmisen tuntemasta epämiellyttävästä hajusta, koiralle se voi olla jokin kemikaali mitä maailma, koti ja ilma on täynnä, et sinä voi tietää mikä kamikaali ärsyttää tai mikä ääni se on, kun et itse sitä havaitse ja mikä taas riittää ärsykkeeksi koiralle. Eikä koira edelleenkään puhu muuten kuin että näyttää, että sillä on paha olla.
Eli mitä silloin teet kun näin käy? - rakkine
vinkki sulle kirjoitti:
Voisit jopa kiintyä siihen todella paljon ja ruveta ymmärtämään koiirien maailmaa. Näin minullekin kävi. Aikoinaan en juuri eläimistä välittänyt kunnes saimme koiran taloomme ja se on antanut elämäänme todella paljon iloa ja riemua. Koira on mahtava eläin. Ja tuolla tavalla voi puhua vain ihminen joka ei tiedä kyseisestä ekäimestä yhtään mitään.
Vietän aikaani mieluummin ihmisten kanssa, tutustuen uusiin ihmisiin ja valloittavaan hymyyn ja iloiseen ja valoisaan persoonaan. En vihaa koiria enkä luontokappaleita, rakastan eläinmaailman rikkautta ja luontoa kaikkien ihmeellisyyksineen.
Eläimen omistaminen ei ole ihmisen oikeus, silti niin tehdään ja se on tässä maailmassa vain hyväksyttävä. Siksi niitten elämä pitää tehdä niin siedettäväksi kuin tässä ihmisen hallitsemassa maailmassa on mahdollista. - neuvo sinulle
rakkine kirjoitti:
Jaahas, ja sinä et tunnu tajuavan sitä että koiran ilmoitusta sinä et voi tulkita, muuta kuin sen, että sillä ei ole nyt hyvä olla, se ei osoita sormella tai puhu mistä kiikastaa.
Tätä yhteistä kieltä osaatte muutaman sanan mutta ette hallitse koko kieltä!, siitä on kyse.
Paskanhaju oli esimerkki ihmisen tuntemasta epämiellyttävästä hajusta, koiralle se voi olla jokin kemikaali mitä maailma, koti ja ilma on täynnä, et sinä voi tietää mikä kamikaali ärsyttää tai mikä ääni se on, kun et itse sitä havaitse ja mikä taas riittää ärsykkeeksi koiralle. Eikä koira edelleenkään puhu muuten kuin että näyttää, että sillä on paha olla.
Eli mitä silloin teet kun näin käy?Että koira olisi ilmoittanut voivansa pahoin/että jokin asia häiritsee sitä, eikä syytä olisi löytynyt. Meneppäs, pikkupoika nyt terrorisoimaan muualle kun et tunnu päähäsi saavan järkeä vaikka kuinka kertoisi sinulle koirista. Parempi kun menet muualle kasvamaa. Älä häväitse itseäsi tämän enempää kun et selvästi koiraa tunne etkä tiedä mitään niistä.
- joutavia höpötät
rakkine kirjoitti:
Vietän aikaani mieluummin ihmisten kanssa, tutustuen uusiin ihmisiin ja valloittavaan hymyyn ja iloiseen ja valoisaan persoonaan. En vihaa koiria enkä luontokappaleita, rakastan eläinmaailman rikkautta ja luontoa kaikkien ihmeellisyyksineen.
Eläimen omistaminen ei ole ihmisen oikeus, silti niin tehdään ja se on tässä maailmassa vain hyväksyttävä. Siksi niitten elämä pitää tehdä niin siedettäväksi kuin tässä ihmisen hallitsemassa maailmassa on mahdollista.jonka seurassa ei juuri tuollaisia persoonia liiku. Mene tutustumaan koiriin ja kerro sitten ajatuksistasi jälkeenpäin. Kaikesta ajatuksistasi tulee selvästi ilmi, että et ole perehtynyt koiriin. Etkä tunne millaisia ne ovat. Mene, se tekisi sinulle hyvää.. :)
- koira on ikuinen ystävä
rakkine kirjoitti:
Eläimen omistaminen ei ole ihmisen oikeus, silti niin tehdään ja se on tässä maailmassa vain hyväksyttävä. Siksi niitten elämä pitää tehdä niin siedettäväksi kuin tässä ihmisen hallitsemassa maailmassa on mahdollista.Koira on se ainoa ja paras ystävä. Koirat auttavat myös sokeita ym. Toimivat terapiaystävinä ym. Monelle koira on paljon luotettavampi ja rakkaampi kuin ihminen. ihminen on petollinen, ja juonikas. Koiraan voi luottaa aina, ja koira on koko loppuelämänsä ihmisen paras ystävä, ja toisinpäin. Koira tekee ihmisen onnelliseksi, ja ihminen koiran. Minä esimerkiksi välitän koirastani paljon enemmän kuin muista ihmisistä, tyttöystävääni lukuunottamatta.
- ....................
rakkine kirjoitti:
Eli mitä silloin teet kun näin käy?Koira on ihmisen lemmikkinä nimenomaan koska se on SOPEUTUMISKYKYINEN. Kun se pennusta asti on tottunut ympäristönsä ääniin, hajuihin ym. ne muuttuvat sille merkityksettömiksi, se siis tottuu nihin. Luuletko tosiaan, että lemmikki koira vaihtaisi luxus elämäsä, esim. villin suden elämään? Jolloin hyvällä tuurilla ruokaa saisi kerran viikossa, turvallista lämmintä pesää on vaikea löytää ym. Alunperin kun ihminen ja susi "löysivät toisensa" oli kyse yhteistyöstä. Sudet auttoivat ihmisiä metsästyksessä
ja vastapainoksi ihminen tarjosi niille ruokaa ja kodin. Ja molemmat olivat tyytyväisiä.
Mahtaa se olla koiran mielestä traagista, kun saa säännöllisesti ruokaa ja muutenkin huolehditaan kaikista tarpeista, mieti vähän mitä kirjoitat. Vaikka hyvät nauruthan noista jutuistasi saa. - Koira antaa paljon. :)
rakkine kirjoitti:
Eläimen omistaminen ei ole ihmisen oikeus, silti niin tehdään ja se on tässä maailmassa vain hyväksyttävä. Siksi niitten elämä pitää tehdä niin siedettäväksi kuin tässä ihmisen hallitsemassa maailmassa on mahdollista.Poliisin apulaisena. Ne etsivät huumeita/auttavat ja suojelevat poliisia työssään ja ovat kaikilla tavoin hyödyllisiä ihmisille. Että älä sinä höoöpä tuollaista. Jollekin se koira voi olla se ainoa oikea ystävä elämässä elämäänsä loppuun saakka.
- hih.. aika "rakkine...
.................... kirjoitti:
Koira on ihmisen lemmikkinä nimenomaan koska se on SOPEUTUMISKYKYINEN. Kun se pennusta asti on tottunut ympäristönsä ääniin, hajuihin ym. ne muuttuvat sille merkityksettömiksi, se siis tottuu nihin. Luuletko tosiaan, että lemmikki koira vaihtaisi luxus elämäsä, esim. villin suden elämään? Jolloin hyvällä tuurilla ruokaa saisi kerran viikossa, turvallista lämmintä pesää on vaikea löytää ym. Alunperin kun ihminen ja susi "löysivät toisensa" oli kyse yhteistyöstä. Sudet auttoivat ihmisiä metsästyksessä
ja vastapainoksi ihminen tarjosi niille ruokaa ja kodin. Ja molemmat olivat tyytyväisiä.
Mahtaa se olla koiran mielestä traagista, kun saa säännöllisesti ruokaa ja muutenkin huolehditaan kaikista tarpeista, mieti vähän mitä kirjoitat. Vaikka hyvät nauruthan noista jutuistasi saa.Hyvät naurut tuon rakkineen jutuista kyllä saa :) !! HEh. ei muuta kuin jollekin naapurille sanomaan että vaihdahan tapettis kun koira haukkuu koko ajan.
- dogi
rakkine kirjoitti:
Eli älä sinä tule väittämään mistään, sinä koiraidioottina vain et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että koiran näkemä maailma on aika paljon erilainen kuin se mitä sinä näet, mutta ethän sinä sitä voikaan tajuta, etkä voi asialle antaa edes ajatusta. Hah, nauran tyhmälle järjenkäytöllenne.Mihinkäs tämä sinun irtipito "laki" perustuu? järjestyslakiin? Järjestyslaki koskee vain taajamaa ja joitakin erityiskohteita kuten uimarantaa ja lastenleikkipaikkoja.
Viestistäsi saa sen kuvan, että koiraa ei saisi missään tapauksessa, missään paikassa pitää irti. Kyllähän sitä saa pitää irti omalla alueellaan tai alueella, jonka haltija on sallinut koiran irtipidon. Esim. metsässä (metsästyslaki). Kaupunkilaisille on tarjolla esimerkiksi koirapuistoja koiran vapaana pitoon.
Varsinaiseen väittelyyn puutun sen verran, että keskustelu on hiukan karannut käsistä. Koira on laumaeläin. Se alistuu oikeanlaisen johtajan alaisuuteen ja hyväksyy ympäristönsä yllättävänkin hyvin. Se luottaa johtajaansa välistä sokeastikin ja hyväksyy johtajan valinnat. Se on tyytyväinen kun saa vettä, ruokaa, liikuntaa/tekemistä, lämpöä, suojaa&turvaa, ja että sillä on tietty paikka laumassa! Johtajana oleminen voi tuntua välistä julmalta, mutta lepsuilu johtajan roolissa on vain haitaksi koiralle, koska se silloin kokee olonsa epävarmaksi heikon johtajan alaisuudessa. Tälläisestä koirasta saattaa kehittyä dominoiva, ns. ongelmakoira.
Kommenttisi ovat joka tapauksessa epäkypsiä ja asiattomia. - koirapsykologi
dogi kirjoitti:
Mihinkäs tämä sinun irtipito "laki" perustuu? järjestyslakiin? Järjestyslaki koskee vain taajamaa ja joitakin erityiskohteita kuten uimarantaa ja lastenleikkipaikkoja.
Viestistäsi saa sen kuvan, että koiraa ei saisi missään tapauksessa, missään paikassa pitää irti. Kyllähän sitä saa pitää irti omalla alueellaan tai alueella, jonka haltija on sallinut koiran irtipidon. Esim. metsässä (metsästyslaki). Kaupunkilaisille on tarjolla esimerkiksi koirapuistoja koiran vapaana pitoon.
Varsinaiseen väittelyyn puutun sen verran, että keskustelu on hiukan karannut käsistä. Koira on laumaeläin. Se alistuu oikeanlaisen johtajan alaisuuteen ja hyväksyy ympäristönsä yllättävänkin hyvin. Se luottaa johtajaansa välistä sokeastikin ja hyväksyy johtajan valinnat. Se on tyytyväinen kun saa vettä, ruokaa, liikuntaa/tekemistä, lämpöä, suojaa&turvaa, ja että sillä on tietty paikka laumassa! Johtajana oleminen voi tuntua välistä julmalta, mutta lepsuilu johtajan roolissa on vain haitaksi koiralle, koska se silloin kokee olonsa epävarmaksi heikon johtajan alaisuudessa. Tälläisestä koirasta saattaa kehittyä dominoiva, ns. ongelmakoira.
Kommenttisi ovat joka tapauksessa epäkypsiä ja asiattomia.Ihmisen pitää olla pikemminkin "ohjaava" kumppani koiralle kuin johtaja, koirapsykologiaan jos tutustut tarkemmin siellä sanotaan selvästi että susiteoriat eivät pidä paikkaansa koska niitä on tehty kesysudilla, ja kesysudet käyttäytyvät eri tavalla kuin ihmissudet. Sekään ei pidä paikkaansa että koira olisi jotenkin sokea ajatuksiltaan/ei omaisi omaa tahtoa. Johtajasusi luonnossa on hyvin lempeä alaisilleen. Ei siis se joka öykkäröi.
- koira=perheenjäsen
koirapsykologi kirjoitti:
Ihmisen pitää olla pikemminkin "ohjaava" kumppani koiralle kuin johtaja, koirapsykologiaan jos tutustut tarkemmin siellä sanotaan selvästi että susiteoriat eivät pidä paikkaansa koska niitä on tehty kesysudilla, ja kesysudet käyttäytyvät eri tavalla kuin ihmissudet. Sekään ei pidä paikkaansa että koira olisi jotenkin sokea ajatuksiltaan/ei omaisi omaa tahtoa. Johtajasusi luonnossa on hyvin lempeä alaisilleen. Ei siis se joka öykkäröi.
Ei ihmissudet/vaan villisudet. ;) Koira ei ole millään tavalla sokea ihmisen kohtelulle ja se vaatii myös hoivaamista, leikkimistä ja välittämistä. Pelkkä ruoan antaminen ja johtajana oleminen ei ole oikeanlaista yhdessä-eloa.
- dogi
koirapsykologi kirjoitti:
Ihmisen pitää olla pikemminkin "ohjaava" kumppani koiralle kuin johtaja, koirapsykologiaan jos tutustut tarkemmin siellä sanotaan selvästi että susiteoriat eivät pidä paikkaansa koska niitä on tehty kesysudilla, ja kesysudet käyttäytyvät eri tavalla kuin ihmissudet. Sekään ei pidä paikkaansa että koira olisi jotenkin sokea ajatuksiltaan/ei omaisi omaa tahtoa. Johtajasusi luonnossa on hyvin lempeä alaisilleen. Ei siis se joka öykkäröi.
Olen kyllä tietoinen näistä teorioista, mutta siltikin väitän oman empiirisen kokemuksen perusteella, että koira tarvitsee johtajan eikä kaveria. Nyt puhun siis ns. kovemmista roduista. Voi olla, että kaverilinja sopii esim. kultaisennoutajan kanssa. Kyllä se koira laumaeläin on, sanoin tutkimukset mitä tahansa. Asian huomaa heti kun on useampi koira. Määräytyy tarkka hierarkia.
Enkä väitä, että koira sopeutuisi mihin vaan. Kirjoitin ainakin mielestäni "oikeanlaisesta johtajasta", eli johtajasta joka ymmärtää kurin ja kehumisen tasapainon. Koira saattaa alkaa kapinoida liian löysälle johtajalle, mutta vielä varmemmin epäoikeudenmukaiselle johtajalle. - rakkine
neuvo sinulle kirjoitti:
Että koira olisi ilmoittanut voivansa pahoin/että jokin asia häiritsee sitä, eikä syytä olisi löytynyt. Meneppäs, pikkupoika nyt terrorisoimaan muualle kun et tunnu päähäsi saavan järkeä vaikka kuinka kertoisi sinulle koirista. Parempi kun menet muualle kasvamaa. Älä häväitse itseäsi tämän enempää kun et selvästi koiraa tunne etkä tiedä mitään niistä.
Oho!, jospa koirallasi onki kaikki hyvin, mitäs siihen sanoisit?. Entäs muilla, puhutko taas vain ja ainoastaan itsestäsi, ja kun kerran sinulla asiat on hyvin, niin kaikilla on asiat hyvin. Niin se maailma pyörii oman navan ympärillä.
- rakkine
.................... kirjoitti:
Koira on ihmisen lemmikkinä nimenomaan koska se on SOPEUTUMISKYKYINEN. Kun se pennusta asti on tottunut ympäristönsä ääniin, hajuihin ym. ne muuttuvat sille merkityksettömiksi, se siis tottuu nihin. Luuletko tosiaan, että lemmikki koira vaihtaisi luxus elämäsä, esim. villin suden elämään? Jolloin hyvällä tuurilla ruokaa saisi kerran viikossa, turvallista lämmintä pesää on vaikea löytää ym. Alunperin kun ihminen ja susi "löysivät toisensa" oli kyse yhteistyöstä. Sudet auttoivat ihmisiä metsästyksessä
Mahtaa se olla koiran mielestä traagista, kun saa säännöllisesti ruokaa ja muutenkin huolehditaan kaikista tarpeista, mieti vähän mitä kirjoitat. Vaikka hyvät nauruthan noista jutuistasi saa.Niin, ihminen käyttää hyödykseen kaiken sen minkä se voi käyttää hyödyksi, koirahan on siihen mainio väline, tekee ja tottuu juuri siihen mitä haluat. Eikö siitä tässä nyt ole koko ajan kyse ollut? hyvä että olet samaa mieltä.
- rakkine
hih.. aika "rakkine... kirjoitti:
Hyvät naurut tuon rakkineen jutuista kyllä saa :) !! HEh. ei muuta kuin jollekin naapurille sanomaan että vaihdahan tapettis kun koira haukkuu koko ajan.
Todella erikoista että ette ymmärää esimerkkien merkitystä? Eli tarkoittaako tämä sitä et tekisi asialle mitään, jos koirasi valittaa, nauraisit asialle?
- rakkine
rakkine kirjoitti:
Eläimen omistaminen ei ole ihmisen oikeus, silti niin tehdään ja se on tässä maailmassa vain hyväksyttävä. Siksi niitten elämä pitää tehdä niin siedettäväksi kuin tässä ihmisen hallitsemassa maailmassa on mahdollista.Mitä juuri äsken kirjoitin viestissäni, mitä?, osaatteko kirjoittaa mutta ette lukea, tai onko koiranne tässä se välkympi kumppani?.
- rakkine
dogi kirjoitti:
Mihinkäs tämä sinun irtipito "laki" perustuu? järjestyslakiin? Järjestyslaki koskee vain taajamaa ja joitakin erityiskohteita kuten uimarantaa ja lastenleikkipaikkoja.
Kommenttisi ovat joka tapauksessa epäkypsiä ja asiattomia.Älä sinä kommentoi epäasiallisuuttani, tai kypsyyttäni, kun kaikki muutkin tässä laukovat mauttomuuksia minkä ehtivät.
Sinunkin tietosi ovat puutteellisia koiran irtipitoasiassa, eli ota selvää.
Eli,
koiran irtipitoa ei maanomistaja voi itse määrätä. Maanomistaja ei voi myöskään kieltää koiran vapaanaoloa omalla alueella metsästysaikana, ei edes kotipihalla, tämä edellyttää että koira on vapaana metsästystarkoituksessa, eikä yleisesti vapaana.
Suljetulla alueella, joka on omalla maa-alueella, koiraa saa pitää auki vuoden ympäri.
Samoin koirapuistoissa koiria voi pitää auki vuoden ympäri. Metsästysaikana koiraa voi pitää auki metsästystarkoituksessa ja vain metsästyskoiria. Sylikoirat ym lemmikkikoirat eivät tämän metsästyslakipykälän piiriin kuulu.
Eli nämä koirat eivät milloinkaan saa juosta vapaana, ellei alue ole tähän tarkoitukseen osoitettu!
Eli lyhennettynä: koiraa saa pitää auki koirapuistoissa, ja omalla suljetulla alueella, aina. Sekä metsästyskoiria metsästysaikana.
Maanomistaja ei voi päättää koiran aukipidosta.
Koira on muulla ajalla oltava kytkettynä aina!
Eli kommenttisi on taas koiria ja omistajia suosiva, muttei sillä mitään tekemistä ole suomen lain kanssa. - dogi
rakkine kirjoitti:
Älä sinä kommentoi epäasiallisuuttani, tai kypsyyttäni, kun kaikki muutkin tässä laukovat mauttomuuksia minkä ehtivät.
Sinunkin tietosi ovat puutteellisia koiran irtipitoasiassa, eli ota selvää.
Eli,
koiran irtipitoa ei maanomistaja voi itse määrätä. Maanomistaja ei voi myöskään kieltää koiran vapaanaoloa omalla alueella metsästysaikana, ei edes kotipihalla, tämä edellyttää että koira on vapaana metsästystarkoituksessa, eikä yleisesti vapaana.
Suljetulla alueella, joka on omalla maa-alueella, koiraa saa pitää auki vuoden ympäri.
Samoin koirapuistoissa koiria voi pitää auki vuoden ympäri. Metsästysaikana koiraa voi pitää auki metsästystarkoituksessa ja vain metsästyskoiria. Sylikoirat ym lemmikkikoirat eivät tämän metsästyslakipykälän piiriin kuulu.
Eli nämä koirat eivät milloinkaan saa juosta vapaana, ellei alue ole tähän tarkoitukseen osoitettu!
Eli lyhennettynä: koiraa saa pitää auki koirapuistoissa, ja omalla suljetulla alueella, aina. Sekä metsästyskoiria metsästysaikana.
Maanomistaja ei voi päättää koiran aukipidosta.
Koira on muulla ajalla oltava kytkettynä aina!
Eli kommenttisi on taas koiria ja omistajia suosiva, muttei sillä mitään tekemistä ole suomen lain kanssa.Tarkistin asian ja ollaan näköjään kumpikin väärässä. Sinä ihan siitä syystä, että sinun vastaukset ovat niin suurpiirteisiä, etteivät kata läheskään kaikki tapauksia ja näinollen antavat väärän kuvan kokonaisuudesta. Esim. kyllä maanomistaja voi puuttua omalla alueella olevaan metsästyskoiraan lain puitteissa (katso alempaa). Ja lakikin on suhteellinen käsite. Eri asia mitä laki sanoo ja mikä on rangaistavaa. Sinulla on nyt vähän niuhottamisen maku ja haluat vaan provoilla.
liitteenä otanta metsästyslaista:
Metsästyslaki
8 LUKU
Koiran pitäminen
51 §
Koiran kiinnipitovelvollisuus
Maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva «koira» on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.
Edellä 1 momentissa sanottu ei kuitenkaan koske:
1) alueen omistajan tai haltijan luvalla pihamaalla tai puutarhassa taikka koiran pitämiseen varatulla aidatulla alueella olevaa koiraa;
2) viittä kuukautta nuorempaa koiraa;
3) paimentamis-, opas- tai vartiointitehtävässä taikka muussa sen laatuisessa palvelutehtävässä olevaa koiraa;
4) poliisin, tullilaitoksen, puolustusvoimien tai rajavartiolaitoksen tehtävässä olevaa koiraa; eikä
5) koiraa, jota koulutetaan 3 tai 4 kohdassa tarkoitettuun tehtävään.
Edellä 1 momentissa tarkoitetusta velvollisuudesta saadaan poiketa, kun muuta kuin ajavaa koiraa käytetään metsästykseen. Kiellosta saadaan poiketa myös, kun kanakoiraa tai muuta lintukoiraa koulutetaan rauhoitettuja riistaeläimiä niiden lisääntymisaikana häiritsemättä.
52 §
Koirakokeet ja koiran kouluttaminen
Riistanhoitopiiri voi koirakokeen pitämiseksi tai koiran kouluttamiseksi antaa luvan poiketa 51 §:n 1 momentin velvollisuudesta. Koirakokeen ja kouluttamisen tulee tapahtua siten, että rauhoitettuja riistaeläimiä ei niiden lisääntymisaikana häiritä.
Hirvieläinten rauhoituksen estämättä saadaan hirvieläinten metsästykseen käytettävän koiran metsästyskokeita järjestää ja tällaista koiraa kouluttaa elokuun 20 päivästä joulukuun loppuun. Vastaavasti saadaan muuhun metsästykseen käytettävän koiran metsästyskokeita järjestää ja tällaista koiraa kouluttaa elokuun 20 päivästä helmikuun loppuun. Koirakokeen ja kouluttamisen tulee tapahtua siten, että rauhoitettuja riistaeläimiä ei vahingoiteta.
53 §
Koiran pitäminen toisen alueella
Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella.
Maanomistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus poistaa alueelta 1 momentin vastaisesti siellä oleva «koira» tai ottaa se talteen. Jos koiran avulla metsästettäessä ajo tai haukku poikkeaa vieraalle alueelle, alueen omistajan tai metsästysoikeuden haltijan on kuitenkin annettava ajon tai haukun jatkua häiriintymättä puolen tunnin ajan. Jollei koiran omistaja tämän ajan kuluessa hae koiraa pois, alueen omistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus keskeyttää ajo tai haukku sekä poistaa alueelta «koira» tai ottaa se talteen.
Edellä 1 momentissa sanottu ei koske 51 §:n 2 momentin 3 ja 4 kohdassa tarkoitettuja tapauksia. - äskeinen vastaaja
dogi kirjoitti:
Olen kyllä tietoinen näistä teorioista, mutta siltikin väitän oman empiirisen kokemuksen perusteella, että koira tarvitsee johtajan eikä kaveria. Nyt puhun siis ns. kovemmista roduista. Voi olla, että kaverilinja sopii esim. kultaisennoutajan kanssa. Kyllä se koira laumaeläin on, sanoin tutkimukset mitä tahansa. Asian huomaa heti kun on useampi koira. Määräytyy tarkka hierarkia.
Enkä väitä, että koira sopeutuisi mihin vaan. Kirjoitin ainakin mielestäni "oikeanlaisesta johtajasta", eli johtajasta joka ymmärtää kurin ja kehumisen tasapainon. Koira saattaa alkaa kapinoida liian löysälle johtajalle, mutta vielä varmemmin epäoikeudenmukaiselle johtajalle.minä vain tarkoitin just sitä että pitää sit olla myös hyvänä. Kun on tullut luettua sellaisiakin kirjoja joissa lukee että ei saisi edes silittää koiraa että johtajuus säilyisi. Sellainen on minusta jo tosi typerää. Me ollaan aina ohjattu tottakai koiraa parempaan suuntaan kieltämällä ja kehumalla ja naksuilla kouluttamalla. SE on minusta ohjaavaa kumppanuutta enemmän kuin johtajuutta. Muuta puhut kyllä asiaa. Tarkoitamme luultavasti juuri samaa. Ja joo, mainitsemasi kovat rodut (esim.rotweilerit/dobermannit) kieltämättä varmasti vaativat kovempaa kuria. Itse jos sellaisen ottaisin niin kyllä koirakouluun painuisin ensitöikseni. Olet oikeassa.
- LUE TÄMÄ
dogi kirjoitti:
Tarkistin asian ja ollaan näköjään kumpikin väärässä. Sinä ihan siitä syystä, että sinun vastaukset ovat niin suurpiirteisiä, etteivät kata läheskään kaikki tapauksia ja näinollen antavat väärän kuvan kokonaisuudesta. Esim. kyllä maanomistaja voi puuttua omalla alueella olevaan metsästyskoiraan lain puitteissa (katso alempaa). Ja lakikin on suhteellinen käsite. Eri asia mitä laki sanoo ja mikä on rangaistavaa. Sinulla on nyt vähän niuhottamisen maku ja haluat vaan provoilla.
liitteenä otanta metsästyslaista:
Metsästyslaki
8 LUKU
Koiran pitäminen
51 §
Koiran kiinnipitovelvollisuus
Maaliskuun 1 päivästä elokuun 19 päivään ulkona oleva «koira» on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.
Edellä 1 momentissa sanottu ei kuitenkaan koske:
1) alueen omistajan tai haltijan luvalla pihamaalla tai puutarhassa taikka koiran pitämiseen varatulla aidatulla alueella olevaa koiraa;
2) viittä kuukautta nuorempaa koiraa;
3) paimentamis-, opas- tai vartiointitehtävässä taikka muussa sen laatuisessa palvelutehtävässä olevaa koiraa;
4) poliisin, tullilaitoksen, puolustusvoimien tai rajavartiolaitoksen tehtävässä olevaa koiraa; eikä
5) koiraa, jota koulutetaan 3 tai 4 kohdassa tarkoitettuun tehtävään.
Edellä 1 momentissa tarkoitetusta velvollisuudesta saadaan poiketa, kun muuta kuin ajavaa koiraa käytetään metsästykseen. Kiellosta saadaan poiketa myös, kun kanakoiraa tai muuta lintukoiraa koulutetaan rauhoitettuja riistaeläimiä niiden lisääntymisaikana häiritsemättä.
52 §
Koirakokeet ja koiran kouluttaminen
Riistanhoitopiiri voi koirakokeen pitämiseksi tai koiran kouluttamiseksi antaa luvan poiketa 51 §:n 1 momentin velvollisuudesta. Koirakokeen ja kouluttamisen tulee tapahtua siten, että rauhoitettuja riistaeläimiä ei niiden lisääntymisaikana häiritä.
Hirvieläinten rauhoituksen estämättä saadaan hirvieläinten metsästykseen käytettävän koiran metsästyskokeita järjestää ja tällaista koiraa kouluttaa elokuun 20 päivästä joulukuun loppuun. Vastaavasti saadaan muuhun metsästykseen käytettävän koiran metsästyskokeita järjestää ja tällaista koiraa kouluttaa elokuun 20 päivästä helmikuun loppuun. Koirakokeen ja kouluttamisen tulee tapahtua siten, että rauhoitettuja riistaeläimiä ei vahingoiteta.
53 §
Koiran pitäminen toisen alueella
Ilman maanomistajan tai metsästysoikeuden haltijan lupaa koiraa ei saa pitää irti toisen alueella.
Maanomistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus poistaa alueelta 1 momentin vastaisesti siellä oleva «koira» tai ottaa se talteen. Jos koiran avulla metsästettäessä ajo tai haukku poikkeaa vieraalle alueelle, alueen omistajan tai metsästysoikeuden haltijan on kuitenkin annettava ajon tai haukun jatkua häiriintymättä puolen tunnin ajan. Jollei koiran omistaja tämän ajan kuluessa hae koiraa pois, alueen omistajalla tai metsästysoikeuden haltijalla on oikeus keskeyttää ajo tai haukku sekä poistaa alueelta «koira» tai ottaa se talteen.
Edellä 1 momentissa sanottu ei koske 51 §:n 2 momentin 3 ja 4 kohdassa tarkoitettuja tapauksia.ELI SYYSKUUSTA HELMIKUUHUN, KOIRAA SAA PITÄÄ VAPAANA SUOMEN LAIN MUKAAN... :) JA NYT ON MARRASKUU. Hajoa siihen... ;)
- koira ei oo robotti
rakkine kirjoitti:
Niin, ihminen käyttää hyödykseen kaiken sen minkä se voi käyttää hyödyksi, koirahan on siihen mainio väline, tekee ja tottuu juuri siihen mitä haluat. Eikö siitä tässä nyt ole koko ajan kyse ollut? hyvä että olet samaa mieltä.
Et saa sitä tekemään sellaista mitä se ei tahdo. Sitäpäaitsi kaltaisese ei-eläinystävä ei saisi koiraa tottelemaan mitäään. SE vaatii johdonmukaista kasvatusta, aivan kuin ihmislapsikin
- rakkine
koira ei oo robotti kirjoitti:
Et saa sitä tekemään sellaista mitä se ei tahdo. Sitäpäaitsi kaltaisese ei-eläinystävä ei saisi koiraa tottelemaan mitäään. SE vaatii johdonmukaista kasvatusta, aivan kuin ihmislapsikin
Kyllä sinä saat sen tekemään mitä haluat, jatkuvasti, "koira ei syöttävää kättä pure".
Kasvatuksella saat sen tekemään mitä tahansa.
Ja se on taas SINUN päätettävissäsi, eli kyllä sinä teet koirasta sen mikä se ei luonnostaan ole.
Eli älä sinä eläimenalistaja kerro kuka on eläirakas ja kuka ei. - kasvatus ratkaisee
rakkine kirjoitti:
Kyllä sinä saat sen tekemään mitä haluat, jatkuvasti, "koira ei syöttävää kättä pure".
Kasvatuksella saat sen tekemään mitä tahansa.
Ja se on taas SINUN päätettävissäsi, eli kyllä sinä teet koirasta sen mikä se ei luonnostaan ole.
Eli älä sinä eläimenalistaja kerro kuka on eläirakas ja kuka ei.VAnhempasi ovat tehneet sinusta sellaisen kuin olet. Ja huonolla kasvatuksella tulee huono ihminen/koira, ja hyvällä hyvä yksilö. Sama laki pätee molemmissa
- oletko edes nähnyt koiraa.....
koira ei oo robotti kirjoitti:
Koska se on laumaeläin ja laumaeläimillä on aina johtaja. Jos ihminen ei ole koiran johtaja, koirasta tulee häiriintynyt yksilö. Aivan kuin sudestakin tulisi susilaumassa. Koiraa vaatii itselleen johtajan.
- ..........
rakkine kirjoitti:
Niin, ihminen käyttää hyödykseen kaiken sen minkä se voi käyttää hyödyksi, koirahan on siihen mainio väline, tekee ja tottuu juuri siihen mitä haluat. Eikö siitä tässä nyt ole koko ajan kyse ollut? hyvä että olet samaa mieltä.
Kyllä se on koira, joka hyötyy enemmän ihmisestä nykyään.
- h t a
hanki aivot kirjoitti:
Et todellakaan tunnu tietävän koirista yhtään mitään. SE ilmaisee sen murisemalla. TAi menee mahdollisimman kauas toiseen huoneeseen. Se voi ruveta myös vikisemään jos jokin häiritsee sitä. Koirilla on ihan samanalinen kommunikaatiotaito ja tunteet kuin ihmisillä. Kokeneet koiran omistajat osaavat lukea koiraa ja sen eleitä. On jopa olemassa kirja jossa kerrotaan näistä eleistä mitä mikäkin tarkoittaa. Mutta normaali ihminen kyllä ymmärtää heti esi. jos koira rupeaa vikisemään häntä koipien välissä että sillä on jokin hätä. luultavasti jos haisisit pahalta, koira rupeaisi musrisemaan edessäsi/menisi mahdollisimman kauas. Omistaja kyllä heti huomaa mikä on vialla. Olet täydellinen ääliö, ja kannattais lähteä tältä palstalta koska et ilmiselvästi edes tunnistaisi koiraa jos sen edessäsi näkisit
Murina ja vikinä ovat aika voimakkaita reaktioita. Koiran pitää tuntea jo itsensä varsin uhatuksi ennen kuin se murisee. ei saa inhimillistää, mutta vertaa silti ihmisen ärtymyksen ilmaiseminen hiljaa mielessään kiroilemalla -- toiselle suoraan huutamalla.
Me siis voidaan nähdä jotkin reaktiot, mutta ei sitä "ajatusta" tai mielentilaa tai kokemusta niiden taustalla.
Jotkin reaktiot koira oppii myös tukahduttamaan. Tämä on mielestäni se, mityä ihminen ei aina tajua. Jos koira haukkuu yksin päivisin, ongelma ratkaistaan sillä sitruunapannalla eikä sillä, että selvittäisi, miksi haukkuu ja sitten koitettaisiin tehdä sille asialle jotain. Koira on yksinäinen/stressaantunut/huolissaan/tuntee tarvetta puolustaa reviiriään. Sitten sitruunapannan haju tuntuu niin pahalta, että koira mieluummin on haukkumatta. Miltä koirasta silloin tuntuu? EI VOI TIETÄÄ.
Sama vaikkapa sisälle ajoittain pissiminen -- jotainhan se koira sillä ilmaisee, ennen kuin se opetetaan tekemään toisin. - koira harrastaja
se on totta!
- hurtta
rakkine kirjoitti:
Eli älä sinä tule väittämään mistään, sinä koiraidioottina vain et voi hyväksyä sitä tosiasiaa, että koiran näkemä maailma on aika paljon erilainen kuin se mitä sinä näet, mutta ethän sinä sitä voikaan tajuta, etkä voi asialle antaa edes ajatusta. Hah, nauran tyhmälle järjenkäytöllenne.RAKKINE OLE HYVÄ JA AMMU ITSESI TEET PALVELUKSEN KAIKILLE
- korjaus tekstiisi
h t a kirjoitti:
Murina ja vikinä ovat aika voimakkaita reaktioita. Koiran pitää tuntea jo itsensä varsin uhatuksi ennen kuin se murisee. ei saa inhimillistää, mutta vertaa silti ihmisen ärtymyksen ilmaiseminen hiljaa mielessään kiroilemalla -- toiselle suoraan huutamalla.
Me siis voidaan nähdä jotkin reaktiot, mutta ei sitä "ajatusta" tai mielentilaa tai kokemusta niiden taustalla.
Jotkin reaktiot koira oppii myös tukahduttamaan. Tämä on mielestäni se, mityä ihminen ei aina tajua. Jos koira haukkuu yksin päivisin, ongelma ratkaistaan sillä sitruunapannalla eikä sillä, että selvittäisi, miksi haukkuu ja sitten koitettaisiin tehdä sille asialle jotain. Koira on yksinäinen/stressaantunut/huolissaan/tuntee tarvetta puolustaa reviiriään. Sitten sitruunapannan haju tuntuu niin pahalta, että koira mieluummin on haukkumatta. Miltä koirasta silloin tuntuu? EI VOI TIETÄÄ.
Sama vaikkapa sisälle ajoittain pissiminen -- jotainhan se koira sillä ilmaisee, ennen kuin se opetetaan tekemään toisin.asioilla monilla muilla tavoilla. Koira ei ajattele asioita. Koira toimii tunteidensa ja vaistojensa avulla. Sitruunapantaan koira reagoi juuri sillä tavalla että se ei tykkää siitä ja vaihtaa haukkumisen vikimiseen. Monet koirathan oppivat kiertämään tämän systeemin, kapinoidakseen. että kyllä osoittavat tunteensa myös tätä pantaa kohtaan. Jotkut ymmärtävät rangaistuksesta ja lopettavat haukkumisen ja osaavat olla hiljaa sen jälkeen. KOuluttaminenhan on sitä että saadaan toinen oppimaan että tietyssä asiassa toimitaan tietyllä tavalla. Kirjoituksesi oli taas hyvin kiertelevä ja hieman lapsellinen/koiria väheksyvä. Koirat ovat samanlaisia tuntevia olentoja kuin ihmisetkin, eläimiähän mekin olemme. Ja ne kyllä ilmaisevat asiansa ihan samalla tavalla. Ne eivät ole tunteettomia robotteja.
- rakkine
h t a kirjoitti:
Sama vaikkapa sisälle ajoittain pissiminen -- jotainhan se koira sillä ilmaisee, ennen kuin se opetetaan tekemään toisin.Kiitos hienosta vastauksesta!!! :)
Olet ensimmäinen joka ymmärtää mistä tässä on kyse, tunteiden näyttämisen variaatioista, näkyviä, ymmärrettäviä, piilotunteita ja kaikki tältä väliltä.
Näitä kaikkia tunnetilojen variaatioita ihminen ei mitenkään voi tulkita, koira puhuu "omaa kieltänsä" - rakkine
korjaus tekstiisi kirjoitti:
asioilla monilla muilla tavoilla. Koira ei ajattele asioita. Koira toimii tunteidensa ja vaistojensa avulla. Sitruunapantaan koira reagoi juuri sillä tavalla että se ei tykkää siitä ja vaihtaa haukkumisen vikimiseen. Monet koirathan oppivat kiertämään tämän systeemin, kapinoidakseen. että kyllä osoittavat tunteensa myös tätä pantaa kohtaan. Jotkut ymmärtävät rangaistuksesta ja lopettavat haukkumisen ja osaavat olla hiljaa sen jälkeen. KOuluttaminenhan on sitä että saadaan toinen oppimaan että tietyssä asiassa toimitaan tietyllä tavalla. Kirjoituksesi oli taas hyvin kiertelevä ja hieman lapsellinen/koiria väheksyvä. Koirat ovat samanlaisia tuntevia olentoja kuin ihmisetkin, eläimiähän mekin olemme. Ja ne kyllä ilmaisevat asiansa ihan samalla tavalla. Ne eivät ole tunteettomia robotteja.
Miksi et selvitä miksi koira haukkuu??, kenties sillä on huono olla, typerää opettaa tai estää koiraa ilmaisemasta tunteita!! ja sitten vielä kirjoitata että koiralla on tunteen jne. muuta tyhmää juttua, kirjoitat läpiä päähäsi, joka toinen lauseesi kumoaa edellisen.
Kouluttamisen merkitys on se, että koira opetetaan tekemään hiljaa se mitä haluat, huono olokin kumotaan sillä että "et saa valittaa", alistat koiraa mikä viittaa sadismiin. - koirarakas
rakkine kirjoitti:
Miksi et selvitä miksi koira haukkuu??, kenties sillä on huono olla, typerää opettaa tai estää koiraa ilmaisemasta tunteita!! ja sitten vielä kirjoitata että koiralla on tunteen jne. muuta tyhmää juttua, kirjoitat läpiä päähäsi, joka toinen lauseesi kumoaa edellisen.
Kouluttamisen merkitys on se, että koira opetetaan tekemään hiljaa se mitä haluat, huono olokin kumotaan sillä että "et saa valittaa", alistat koiraa mikä viittaa sadismiin.Koiraa ei ikinä voi opettaa väkisin. Koirien koulutus on aina palkitsevaa ja positiivista. Ai typerää puhua koiran tunteista vai ? Sinä et sitten todellakaan tunne eläimiä.
- rakkine
koirarakas kirjoitti:
Koiraa ei ikinä voi opettaa väkisin. Koirien koulutus on aina palkitsevaa ja positiivista. Ai typerää puhua koiran tunteista vai ? Sinä et sitten todellakaan tunne eläimiä.
Älä jauha tätä samaa paskaa, minkä jokainen vastaava idiootti on jo kirjoittanut!
Koira opetetaan tekemään niitä "temppuja" mitkä sopivat teidän mielestänne sen "toimenkuvaan" ja siihen tartkoitukseen mitä te haluatte.
Sitruunapanta ärsyttää koiraa, siis kidutatte tahallaan sitä!, ainoastaan siksi että koira kapinoi jotain vastaan ja mitä te ette halua ymmärtää!, vaan laitatte sille jonkin, mitä se vihaa vielä enemmän. Rankaisette sitä siitä että sillä on huono olla!
Eli älä sinä helvetti tule selittelemään että koiraa ei opeteta väkisin, tekopyhä koirasadistipaska! - pieneläinhoitaja
rakkine kirjoitti:
PS.
Sulle joka juoksutat sitä rakkiasi vapaana metsässä. Et tiedä edes sitä että koiraa pidetään kytkettynä AINA. Poikkeuksena metsästyskoirat ja näillekin on annettu aika, milloin ne saavat olla irti jahtitarkoituksessa. Eli älä sinä soita suutasi että muka joku ei tiedä jotain. Lakipykälien tunteminen on teillä olematonta. Taas osoittaa kuinka välinpitämätön on koiranomistaja, minä ja minä ja minä.pistää ihan vihaksi tämä sinun "olen täydellinen"-asenteesi. ja tiesitkös. koiria saa pitää vaapaana metsässä, mutta ei pesintä aikaan. metsästysaikana mikä vaan koira saa olla vapaana. pentua saa pitää vapaana ja kouluttaessa koiraa, se saa olla vapaana. jos et usko sanaani, ainahan voit vaikka soittaa poliisilaitokselle ja sieltä kysäistä tietoa.
ps, eläinsuojelulakia lukemalla voi paljastua myös jotain. - ..............................
rakkine kirjoitti:
Tämä palsta on opettavainen tapa oppia koiraihmisten idioottimaisuuksia.taidatkin olla vasta nuori hölmö lapsi. tiesitkös sen että moni koira nauttii kun ne pääsevät harrastamaan jotain. vaikka hakua, jälkeä, laviini-, raunio-,ja opaskoirana olemista. kyllä, ihminen on keksinyt ne, ja sen takia sitä harjoitetaan että koirilla olisi kiva olla ja ihmisetkin saisi siitä apua. mutta on todella rumaa väittää että ihminen joka välittää ja huolehtii koirastansa, rääkkäisi sitä koska koira ei saa olla luonnollisessa ympäristössä. rotukoirat ja myöskin sekarotuiset.. niiden luonnollinen ympäristö on ihmisten kanssa, eihän ne sentään mitään susia ole! kiinanpalatsikoiran "luonnollinen" ympäristö on kiinalainen palatsi, jossa se ajoi pahat henget ulkonäkönsä voimin pois. Pitäisikö kaikki peget viedä takaisin kiinaan?
tai vaikka saluki, antiloopin metsästykseen käytetty aavikolla.. siis kaikki salukit saharaan!
sinulla ei selvästi ole koirien alkuperästä mitään havaintoa, tai yleensäkkään niiden ajatusmaailmasta, elämästä saatika käyttötarkoituksesta. Joten sinä lapsi, antaisitko asian olla kun me aikuiset keskustelemme järkevästi asioista.
mutta jos sinulla on paljonki patoutumia, voisit tietenkin keskustellöä asioista ammattiin lukeneen tohtorin kanssa. - Tiara*
rakkine kirjoitti:
Eli mitä silloin teet kun näin käy?olet oikeassa, koira ei oisoita sormella jotain kohtaa! vau! koiralla ei ole sormia.. mutta jokatapauksessa, eihän vauvatkaan osoita sormella mikä on vikana, ei puhu eikä putkahda. niitä pitää osata lukea, niinkuin koiran eleitäkin. kyllä koiran omistaja tietää mikä on hätänä. me tunnemme omat koiramme. jos itse et tiedä mitään, sinun ei tarvitse ajatella että olemme yhtä tyhmiä ja tietämättömiä kuin sinä. Se on vain hyväksyttävä että ehkä me jotkut tiedämme asioista enemmän kuin sinä! :)
- rakkine
pieneläinhoitaja kirjoitti:
pistää ihan vihaksi tämä sinun "olen täydellinen"-asenteesi. ja tiesitkös. koiria saa pitää vaapaana metsässä, mutta ei pesintä aikaan. metsästysaikana mikä vaan koira saa olla vapaana. pentua saa pitää vapaana ja kouluttaessa koiraa, se saa olla vapaana. jos et usko sanaani, ainahan voit vaikka soittaa poliisilaitokselle ja sieltä kysäistä tietoa.
ps, eläinsuojelulakia lukemalla voi paljastua myös jotain.Niin, eikö olekin harmillista kun joku onkin oikeassa ja vielä eri mieltä kuin sinä?
Metsästysaikana koira ei saa olla vapaana vain siitä syystä että nyt on metsästysaika!!, ja mikä erityiskohtelu metsällä muka on muuhun maastoon nähden?, kyse on maa-alueesta!!!
Edustatko SINÄ pieneläinhoitajia täällä? Jos tietosi on yhtä puutteellista kuin lukutaitosi (asiasta on keskusteltu myöhemmissä kirjoituksissa!! ) niin älä vaivaudu. - Nimetön
rakkine kirjoitti:
Niin, eikö olekin harmillista kun joku onkin oikeassa ja vielä eri mieltä kuin sinä?
Metsästysaikana koira ei saa olla vapaana vain siitä syystä että nyt on metsästysaika!!, ja mikä erityiskohtelu metsällä muka on muuhun maastoon nähden?, kyse on maa-alueesta!!!
Edustatko SINÄ pieneläinhoitajia täällä? Jos tietosi on yhtä puutteellista kuin lukutaitosi (asiasta on keskusteltu myöhemmissä kirjoituksissa!! ) niin älä vaivaudu."Metsästysaikana koira ei saa olla vapaana vain siitä syystä että nyt on metsästysaika!!"
Niinkö? eli siis tästä lähtien kun koirat ovat mettällä, ne pidetään kiinni. siinä sitten lähevätkin hirven perrään kun kiinni ovat.
maa vaikuttaa siihen että onko koira pidettävä kiinni, vai vapaana. jos olemme taajamassa, saamme pitää alle 5 kk, ikäistä pentua vapaana. ja taajaman ulkopuolella koiraa voi pitää vapaana koulutus ja työkäytössä, metsästyksessä ja huvin vuoksi. Mutta koira pitää olla kytkettynä pesimäaikaan. mitä kohtaa et tajunnut edellisestä viestistä? kyllä koulujen käyminen kannattaa, voi sinustakin kasvaa viisas nuori ihminen. - Nimetön
Nimetön kirjoitti:
"Metsästysaikana koira ei saa olla vapaana vain siitä syystä että nyt on metsästysaika!!"
Niinkö? eli siis tästä lähtien kun koirat ovat mettällä, ne pidetään kiinni. siinä sitten lähevätkin hirven perrään kun kiinni ovat.
maa vaikuttaa siihen että onko koira pidettävä kiinni, vai vapaana. jos olemme taajamassa, saamme pitää alle 5 kk, ikäistä pentua vapaana. ja taajaman ulkopuolella koiraa voi pitää vapaana koulutus ja työkäytössä, metsästyksessä ja huvin vuoksi. Mutta koira pitää olla kytkettynä pesimäaikaan. mitä kohtaa et tajunnut edellisestä viestistä? kyllä koulujen käyminen kannattaa, voi sinustakin kasvaa viisas nuori ihminen.myös taajama-alueella koiraa saa pitää vapaana koulutus- ja työkäytön aikana.
- rakkine
Nimetön kirjoitti:
"Metsästysaikana koira ei saa olla vapaana vain siitä syystä että nyt on metsästysaika!!"
maa vaikuttaa siihen että onko koira pidettävä kiinni, vai vapaana. jos olemme taajamassa, saamme pitää alle 5 kk, ikäistä pentua vapaana. ja taajaman ulkopuolella koiraa voi pitää vapaana koulutus ja työkäytössä, metsästyksessä ja huvin vuoksi. Mutta koira pitää olla kytkettynä pesimäaikaan. mitä kohtaa et tajunnut edellisestä viestistä? kyllä koulujen käyminen kannattaa, voi sinustakin kasvaa viisas nuori ihminen.HEHHEEHHEEEE, et sitten ajunnut. Kenellähän se koulutus kannattaa???,,noh, jos nyt rautalankaa käytetään sinullekin. Kerrotaan nyt vielä eri sanoilla, pariin kertaankin sama asia.
Metsästysaika on syy, että koira saa olla vapaana, tämä koskee metsästyskoiria, metsästyksen aikana.
Eli metsästysaika ei ole syy että koiraa saa pitää vapaana, koiran pitää tällöin olla MYÖS metsästyskoira tässä tarkoituksessaan. Eli pidä vaan puudelisi hihna kireällä myös tänä aikana. - ????
rakkine kirjoitti:
HEHHEEHHEEEE, et sitten ajunnut. Kenellähän se koulutus kannattaa???,,noh, jos nyt rautalankaa käytetään sinullekin. Kerrotaan nyt vielä eri sanoilla, pariin kertaankin sama asia.
Metsästysaika on syy, että koira saa olla vapaana, tämä koskee metsästyskoiria, metsästyksen aikana.
Eli metsästysaika ei ole syy että koiraa saa pitää vapaana, koiran pitää tällöin olla MYÖS metsästyskoira tässä tarkoituksessaan. Eli pidä vaan puudelisi hihna kireällä myös tänä aikana." Eli metsästysaika ei ole syy että koiraa saa pitää vapaana, koiran pitää tällöin olla MYÖS metsästyskoira tässä tarkoituksessaan. Eli pidä vaan puudelisi hihna kireällä myös tänä aikana. "
kuten taisin mainita, alle 5kk ikäistä koiraa saa pitää vapaana, kuten myös työ ja koulutuskäytössä olevaa koiraa.
mistä voit tietää että minun pikku "puudelini" ei ole metsästys, paimen, haku, peko, vepe, laviini, opas, tai muu palveluskoira? tai jopa pentu? Tämä minun pikku "puudelini" on aina lenkkeilessä vapaana, ja myös töissä/harrastuksessakin. hihnassakin osaa kulkea, mutta se laitetaan ainoastaan kun menemme vilkkaammalle alueelle.
mietihän vielä. - rakkine
???? kirjoitti:
" Eli metsästysaika ei ole syy että koiraa saa pitää vapaana, koiran pitää tällöin olla MYÖS metsästyskoira tässä tarkoituksessaan. Eli pidä vaan puudelisi hihna kireällä myös tänä aikana. "
kuten taisin mainita, alle 5kk ikäistä koiraa saa pitää vapaana, kuten myös työ ja koulutuskäytössä olevaa koiraa.
mistä voit tietää että minun pikku "puudelini" ei ole metsästys, paimen, haku, peko, vepe, laviini, opas, tai muu palveluskoira? tai jopa pentu? Tämä minun pikku "puudelini" on aina lenkkeilessä vapaana, ja myös töissä/harrastuksessakin. hihnassakin osaa kulkea, mutta se laitetaan ainoastaan kun menemme vilkkaammalle alueelle.
mietihän vielä.Mistä minä tiedän onko koirasi
- rakkine
.............................. kirjoitti:
taidatkin olla vasta nuori hölmö lapsi. tiesitkös sen että moni koira nauttii kun ne pääsevät harrastamaan jotain. vaikka hakua, jälkeä, laviini-, raunio-,ja opaskoirana olemista. kyllä, ihminen on keksinyt ne, ja sen takia sitä harjoitetaan että koirilla olisi kiva olla ja ihmisetkin saisi siitä apua. mutta on todella rumaa väittää että ihminen joka välittää ja huolehtii koirastansa, rääkkäisi sitä koska koira ei saa olla luonnollisessa ympäristössä. rotukoirat ja myöskin sekarotuiset.. niiden luonnollinen ympäristö on ihmisten kanssa, eihän ne sentään mitään susia ole! kiinanpalatsikoiran "luonnollinen" ympäristö on kiinalainen palatsi, jossa se ajoi pahat henget ulkonäkönsä voimin pois. Pitäisikö kaikki peget viedä takaisin kiinaan?
tai vaikka saluki, antiloopin metsästykseen käytetty aavikolla.. siis kaikki salukit saharaan!
sinulla ei selvästi ole koirien alkuperästä mitään havaintoa, tai yleensäkkään niiden ajatusmaailmasta, elämästä saatika käyttötarkoituksesta. Joten sinä lapsi, antaisitko asian olla kun me aikuiset keskustelemme järkevästi asioista.
mutta jos sinulla on paljonki patoutumia, voisit tietenkin keskustellöä asioista ammattiin lukeneen tohtorin kanssa.Voi voi sinua hölmö lajikumppanini, kyllä ne koiran vietit ja vaistot ovat ihan sieltä vuosituhansien takaa ja luonnon kehityksen tulosta, ei ihmisen kannata ylpistellä muka tämän keksimisellä, se mitä ihminen on keksinyt, on käyttää koiraa hyväksi kaikessa mihin koira kykenee ihmistä paremmin.
Tottakai koira nauttii kun saa toteuttaa niitä omia mieltymyksiä ja taitoja ja vaistoja mitkä sillä on luonnostaan olemassa, et sinäkään sitä villasukkaasi kudo hampaat irvessä, kun kerran villasukan kutomiseen on sinun parhaat taitosi kehittyneet.
Sinulla kun ei ole mitään käsitystä koiran vaistoista, kehityksestä tai evoluutiosta etkä edes tajua koiran kyvystä tai halusta toteuttaa itseään, miten tällainen ihminen saa pitää edes lemmikkinään koiraa???, siksi suosittelisin sinulle lemmikiksi lapamatoa, se ainakin pitää isännästään. - rakkine
Tiara* kirjoitti:
olet oikeassa, koira ei oisoita sormella jotain kohtaa! vau! koiralla ei ole sormia.. mutta jokatapauksessa, eihän vauvatkaan osoita sormella mikä on vikana, ei puhu eikä putkahda. niitä pitää osata lukea, niinkuin koiran eleitäkin. kyllä koiran omistaja tietää mikä on hätänä. me tunnemme omat koiramme. jos itse et tiedä mitään, sinun ei tarvitse ajatella että olemme yhtä tyhmiä ja tietämättömiä kuin sinä. Se on vain hyväksyttävä että ehkä me jotkut tiedämme asioista enemmän kuin sinä! :)
Lajitoveri ymmärtää lajitoveriaan paremmin kuin kaksi erilaista lajia toisiaan, tämä "kieli" on kehittynyt tuhansia vuosia.
- Rakastan sitä
Se on aivan mahtava :) En osaa edes kuvitella kuina paljon ne menettävät joilla ei koiraa ole eivätkä tiedä millaista on ansaita sellainen uskollinen, ja rakas elämänkumppani:)
- ent.koiran omistaja
Sitten vasta tiedät mitä menetät ja olet omistanut, kun koirasi viimeiselle matkalle saattelet!!!!!!! Sanoin kuvaamaton kokemus!!!!!!
Valmistaudu siihen! - rakkine
ent.koiran omistaja kirjoitti:
Sitten vasta tiedät mitä menetät ja olet omistanut, kun koirasi viimeiselle matkalle saattelet!!!!!!! Sanoin kuvaamaton kokemus!!!!!!
Valmistaudu siihen!Älä puhu roskaa, ihmisen menetys on monin verroin pahempaa eli koirasi
- se on vain hyväksytttävä
ent.koiran omistaja kirjoitti:
Valmistaudu siihen!Mutta arvokas on se elämä minkä koiran kanssa saa viettää :)
- in.na
Siihen mitä varusteita koira tarvitsee, vaikuttaa ensisijaisesti koiran turkki ja mitä sen kanssa harrastetaan. Esim meidän russelilla ei ole lainkaan aluskarvaa, vaikka rotumääritelmän mukaan sen turkin tulee olla säänkestävä. Sillä se ei ole, vaan vaaleanpunainen iho paistaa sieltä haiventen alta.
Kannattaisi itse mennä alusvaatteissa räntäsateeseen koittamaan miltä tuntuu palella kunnolla. Sen takia koirallamme on sadepuku, lauhan pakkasen & harrastuksissa odotusajan loimi, ja lahkeellinen toppahaalari koville pakkasille.
Nämä ovat kaikki tarpeellisia, koska ulkoilemme paljon kelillä kuin kelillä, energistä russelia ei voi pitää kovallakaan pakkasella pelkillä nopeilla kusilenkityksillä. Lisäksi harrastamme jäljestystä, ja reittejä tehdessä koira joutuu odottelemaan, joskus lämpöisessä autossa joo, mutta joskus myös ulkona. Jo 5:ssä asteessa se alkaa palelemaan ilman lointa, koska odotusaika saattaa olla jopa puoli tuntia.
En näe yhtään syytä, miksi koiramme varusteet olisivat turhia. Sellaisen mielestä toki onkin jonka mielestä kaikki paitsi panta ja hihna on.
Vielä tähän loppuun: eka koirani oli norjan harmaa ja seuraava oli dobermanni. Niillä ei koskaan ollut mitään muita varusteita kuin nahkahihna, panta ja valjaat. Ne eivät tarvinneet. Niin se vaan on rodusta ja harrastuksista kiinni.
Älkääkä nyt jaksako alkaa tiukkaamaan jonkun ballerinahameiden ja farkkutakkien tarpeellisuudesta koiralla - en minä niitä puolusta. - snowAngel91
vettä, ruokaa, ulkoilua ja seuraa. Ne jotka ostaa koirille vaatteita saavat ostaa koirilleen vaatreita. Ajatus on kieltämättä sairas. Ne jotka osaa koiria hoitaa hoitavat oikein. ne jotka ei osaa, voivat hankkii barbin jota pukea.
- mmmmm
pojallani on kiinanharjakoira joka on pakko pukea lämpimästi! voi voi tätä tyhmyyttä.... barbi on p.....i
- koira_harrastaja
mmmmm kirjoitti:
pojallani on kiinanharjakoira joka on pakko pukea lämpimästi! voi voi tätä tyhmyyttä.... barbi on p.....i
niin hommatkaa nukke. miksi te hommaatte sellaisen koiran joka ei pärjää luonnon oloissa.
en käsitä. aiva järjen hulluutta koko vaate homma. miettikää , miettikää ihmiset hyvät.
jos koira ei tarkene talvella niin en ostaisi sellasta.
- piip91
Kyllä ainakin lyhytturkiset koirat tarvii joskus takkeja ja kivahan se on et ne miellyttäis myös omistajan silmää, mut ei mitään ripsuja ja römpsyjä ja _farkkutakkeja_ koirille tarvita! Farkkuhan tuntuu koirasta tosi inhottavalle varmaan. Koirien vaatteiden pitäis olla mukavan tuntuset ennenkaikkea koiralle eikä sen ensin pitäis miellyttää omistajan silmää.
- Liger
En muiden vastauksia lukenut, mutta jos et koiraa- ja varsinkin kuvassakin esimerkkinä ollutta MÄYRÄKOIRAA ole omistanut, et voi tietää mistä puhut. Tottahan kaikki vaikuttaa oudolta, jos se ei ole omasta maailmasta...
Mutta rajansa silti kaikella. Mielestäni tuota eläinten varusteiden hankintaa on viety joissain tapauksissa liian äärimmäisyyksiin. Jos siitä lemmikistä muokataan itselle esim.lasta, niin kannattaisi nekin rahat syytää johonkin tulevaisuuden kannalta rakentavampaan toimintaan, kuten esim.terapeutille. Mut joo.
Koirat on ihania, siitä ei pääse yli eikä ympäri ja mun puolesta niitä voi esim.puettaa sun muuta, kunhan siitä tulee hyvä mieli niin koiralle kuin omistajille, ilman että siihen kenelläkään olisi nokan koputtamista. Harmi tietenkin että harva koira se itse asiasta mielipidettään osaa ilmaista..- etkö ajatellut tätä ?
häiritsee sitä. Osaa kyllä, niin kuin ihminenkin. Koira ei vaan välitä siitä kun sille laitetaan vaatteita. Niin kuin ei ihminenkään välitä. Ihminen on tottunut lapsesta asti vaatteisiin niin kuin koirakin. Kyllä meidän koira ainakin ilmaisee jos jokin ei miellytä sitä. Silti esim haijastinliivin päälle laittaminen ei haittaa sitä, kuten ei meitäkään ihmisiä vaatteiden joihin meidät on vauvasta asti totutettu, haittaa.
- !!!!!!!!!
käykääpä kaikki ostamassa koirallenne heijastinliivi. se on vaate joka voi pelastaa teidän molempien hengen, ihan oikeesti. näkyy kauaks!
- koira_harrastaja
jep heijastinliivit on tosi hyvät talven pimeessä eikä mikkään tossut ja pipot.
- lyhyestä virsi kaunis
Koirille riittäköön turkki!
- h t a
Olen samaa mieltä kanssasi. Kiva, että joku ajattelee samoin kuin minä, vaikka ilmaisetkin ajatuksesi vähän aggressiivisesti.
- hajotkaa siihen sitten
h t a kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Kiva, että joku ajattelee samoin kuin minä, vaikka ilmaisetkin ajatuksesi vähän aggressiivisesti.
kulkemassa 30 pakkasella ilman vaatteita parin tunnin lenkki. Voisin kävellä vaatetetun pinserin kanssa hyvillä mielin ohitsenne
- rakkine
h t a kirjoitti:
Tänks!, meitä on harvassa...
- rakkine
hajotkaa siihen sitten kirjoitti:
kulkemassa 30 pakkasella ilman vaatteita parin tunnin lenkki. Voisin kävellä vaatetetun pinserin kanssa hyvillä mielin ohitsenne
ulkoilutatko koiraa 30 asteen pakkasessa ja 2 tunnin lenkkejä!!!, sairasta
asianydin jää huomaamatta kun omistajat tappelee sanokaa mielipiteenne ja sillä hyvä...antakaa muidenkin sanoa omansa...
- asianlaita
Muut ovat vain vastanneet hänen kysymyksiinsä
- ihmettelen valitustanne
kylmyyden suojaksi. Onhan teilläkin vaatteet ? Ja jos on jokin väline jolla pillerit saa helpommin annettua koiralle, niin miksi sitä ei saisi käyttää ? Minä en kyllä tuollaisia kommentteja ymmärrä. Johtuneeko siitä että ajatellaan että se on vain koira jne. Kyllä sinäkin vaatteesi saat, ja jos sinulle joutuisi kurkkuun heittämään lääkkeet, et varmaan pistäisi pahitteeksi jos olis jokin vekotin jolla ne voisi antaa sinulle helpommin.
- miettikääpä myös tätä
ja vieläpä vaatetettu sellainen. Mikä yksinoikeus ihmisellä sitten on tähän jos on olemassa olemassa myös toinen eläin joka myös tarvitsee vaatteita.
- Crested
En edes voinut lukea kaikkia viestejä mitä tänne on tullut, mutta pakko vastata.
Itse omistan kaksi karvatonta (juu-u, luitte oikein) Kiinanharjakoiraa. Vanhin on 4-vuotias ja nuorin 2-vuotias. Voin ihan käsi sydämmen päällä sanoa että koirat eivät kärsi vaatteistaan. Pikemminkin päinvastoin. Tietenkin ne mielummin olisivat vaatteitta, mutta kun vaatteet ovat päällä niin eivät ne vingu, kilju tai näytä "pahaa oloaan" millään tavalla. Pikemminkin ovat onnellisia koska tietävät että pukeminen tarkoittaa sitä että ne pääsevät joko pitkälle lenkille tai jonnekkin ulos riehumaan.
Itselläni on koirille itsetehtyjä loimia, pari fleece haalaria, kurahaalari ja toppahaalari, pari t-paitaa ja KYLLÄ myös pipot ja kaulurit. Tossut puuttuvat mutta nekin on tarkoitus hankkia koska talvella ulkoilu tahtoo muuten olla hankalaa.
Ja talvella ulkoillaankin koirien ehdoilla, eli ei mennä mitään maraton lenkkejä.
Eivät nämä koirien vermeet mitään muotivaatteita ole eikä niillä ole väliä onko vaate tehty vanhan ja rikkinäisen College paidan hihasta vai jostakin silkkikankaasta. ;-) Riittää kunhan se lämmittää tarvittaessa.
Minusta paremminkin SIPERIAN HUSKYJEN ja ALASKAN MALAMUUTTIEN pitäminen Suomen oloissa KESÄLLÄ on koirien rääkkäämistä. Kuvitelkaa olevanne saunan lauteilla 24h vuorokaudessa. Ja mitä asialle voi tehdä? Karvattomalla jos on liian kuuma siltä riisutaan vaatteet. Kesällä taas voi kastella loimen ja laittaa sen viilentämään koiran oloa. Näillä arktisilla roduilla ei kumpikaan onnistu.
Ainoa mitä voi tehdä on antaa kylmää vettä juotavaksi. "Paljon" sekin auttaa...
Kuten täällä selvisi on karvaton geenimuutos eli ei ihmisten keksimä päähänpisto. Ja tätä karvattomuutta alettiin ihailemaan ja kasvattamaan eteenpäin jo ennen ajanlaskumme alkua. Arkeologisissa kaivauksissa on saatu selville että karvattomia koiria on ollut jo vuonna 2000eKr! Eli yrittäkääpäs te oi niin viisaat ihmiset vaikuttaa enää tähän asiaan. Ja vaikuttakaa sitten samalla näiden arktisten rotujen syntyyn ja koira susi risteytyksiin ja näiden susihybridien myyntiin lapsiperheisiin joilla ei ole pienintäkään kokemusta koirien hoidosta saatika sitten susihybridien hoidosta.
Mitä meidän "eläinrääkkääjien" eli koiranomistajien pitäisi tehdä joilla on jo karvaton koira? Kuula kalloon? Viimeiselle piikille?
Vaikka se kuulostaa teistä oudolle niin oli koiralla sitten karvoja tai ei - siihen kiintyy ihan samalla tavalla.
Jos te lapsukaiset siirtyisitte huolehtimaan OIKEASTA eläinten rääkkäyksestä kuten eläinten lyömisestä, hakkaamisesta, viiltelystä, nylkemisestä elävältä ja pentujen tappamisesta kirveellä juuri vastasyntyneenä niin maailma olisi parempi paikka. Ja KYLLÄ tällaista tapahtuu arkipäivässä ympäri maailmaa jatkuvasti! - juuuuuuuuuuuuuu
LISÄÄ TIETOJA:
http://www.elukat.net
kannattaa katsoa tuo linkki, siel on lisää!! - Urbo-Turbo
koiralleni, joka on suursnautseri. Perkeleen makeet laskokset ja kaikki. Käytetäänvaan pyhäpäivinä kuten itsenäisyyspäivänä, muutoin koirallani on vaan perusnappiverkkarit.
- ....
oli ilmeisen tylsä jo ennenkuin ensimmäistä kertaa tähän viestiketjuun ilmestyi.
- Rutku
Tuosta on vielä pitkä matka amerikan meininkiin, jolloin koira puetaan vain sen takia kun se on söpöä.
Joku vatipaa tuossa jo vastailikin, että kyse on eläinrääkkäyksestä. No eläinrääkkäystä olisi olla pukematta se koira.
Sitten toinen vatipää meinasi, että on koiria joita ei ole tarkoitettu tähän ilmastoon. Kumpiakohan se tarkoitti? Niitä joilla on kesällä kuuma vai talvella kylmä?
Ja sitten on näitä vinttikoiria, joiden lihaksia lämmitellään ennen juoksemista. Estää kätevästi lihasvauriot.
Vrt. yleisurheilija lämmittelee verkkareissa.- rakkine
ei vaan järki juokse.
Eläinrääkkäystä on ostaa tänne arktiseen pohjolaan koira, ihan sama onko sillä kuuma vai kylmä, koira ei muuta tänne vapaaehtoisesti koska TE OSTATTE NIITÄ TÄNNE, ja te yritätte sopeuttaa niitä kaikenmaailman villapaidoilla.
Tuosta vinttikoirahölynpölystä en kyllä tajunnut mitä ajat takaa???, sitä että on tyhmää lämmittää lihaksia, vai sitä että on tyhmää kilpailuttaa koiria? jokatapauksessa koirien kilpailuttaminen on yksi koiran hyödyntämiskeino teille koirien hyväksikäyttäjille! - Tiara*
rakkine kirjoitti:
ei vaan järki juokse.
Eläinrääkkäystä on ostaa tänne arktiseen pohjolaan koira, ihan sama onko sillä kuuma vai kylmä, koira ei muuta tänne vapaaehtoisesti koska TE OSTATTE NIITÄ TÄNNE, ja te yritätte sopeuttaa niitä kaikenmaailman villapaidoilla.
Tuosta vinttikoirahölynpölystä en kyllä tajunnut mitä ajat takaa???, sitä että on tyhmää lämmittää lihaksia, vai sitä että on tyhmää kilpailuttaa koiria? jokatapauksessa koirien kilpailuttaminen on yksi koiran hyödyntämiskeino teille koirien hyväksikäyttäjille!kun vinttikoirat laitetaan radalle tai maastoon, voi luoja että ne nauttii siitä menosta! mielestäni tyhmää väittä että ihmiset ainoastaan koittaa hyötyä siitä. yksi asia mistä ihmiset pelkästään hyötyy on pentutehtailu! se ei tuota eläimelle minkäänlaista iloa, mielihyvää tai onnea. mielestäni on julmaa väittää että jos koira tykkää jostain, niin se on heti sen rääkkäystä jos ihminen hyötyy siitä..
mutta, tottakai sinulla mielipiteitä saa olla, kukaan ei vain halua olla kanssasi samaa mieltä siitä. - Tiara*
rakkine kirjoitti:
ei vaan järki juokse.
Tuosta vinttikoirahölynpölystä en kyllä tajunnut mitä ajat takaa???, sitä että on tyhmää lämmittää lihaksia, vai sitä että on tyhmää kilpailuttaa koiria? jokatapauksessa koirien kilpailuttaminen on yksi koiran hyödyntämiskeino teille koirien hyväksikäyttäjille!ihmisrääkkäytä hankkia lapsia, (ainakin kaltaisiasi) ei ne lapset tänne haluu, niitä vaan syntyy! kuule, yhtä tyhmä ajattelutapa!
- rakkine
Tiara* kirjoitti:
kun vinttikoirat laitetaan radalle tai maastoon, voi luoja että ne nauttii siitä menosta! mielestäni tyhmää väittä että ihmiset ainoastaan koittaa hyötyä siitä. yksi asia mistä ihmiset pelkästään hyötyy on pentutehtailu! se ei tuota eläimelle minkäänlaista iloa, mielihyvää tai onnea. mielestäni on julmaa väittää että jos koira tykkää jostain, niin se on heti sen rääkkäystä jos ihminen hyötyy siitä..
mutta, tottakai sinulla mielipiteitä saa olla, kukaan ei vain halua olla kanssasi samaa mieltä siitä.Voihan vinttikoira! kylläkai ihmisvankikin nauttii kun pääsee linnasta lomille juoksentelemaan. Ei se koira sen ihmeellisempi tapaus ole.
Ja pentu se on koirakin joskus, eli mikä tässä nyt olikaan sitten se "tyhmää" kohta. Se että ostat pennun ja olet osana juuri tätä mainitsemaasi pentutehtailua??? tässä ilmeisesti kaikki sitten ovat samaa mieltä sinun kanssasi. - rakkine
Tiara* kirjoitti:
ihmisrääkkäytä hankkia lapsia, (ainakin kaltaisiasi) ei ne lapset tänne haluu, niitä vaan syntyy! kuule, yhtä tyhmä ajattelutapa!
Se että ihmislapsia tehdään ja syntyy, on kyse oman lajin lisääntymisestä ja lajikehityksestä jossa sinäkin olet ollut mukana. Koirat taas hankitaan teidän leluiksi. Eli kuule, kyllä sinun järjenkäyttösi on tyhmääkin tyhmempi, noh, ehkei sinun kohdallasi olekaan kyse ihmisen lajikehityksestä, vaan vain lisääntymisestä.
- Rutku
rakkine kirjoitti:
ei vaan järki juokse.
Tuosta vinttikoirahölynpölystä en kyllä tajunnut mitä ajat takaa???, sitä että on tyhmää lämmittää lihaksia, vai sitä että on tyhmää kilpailuttaa koiria? jokatapauksessa koirien kilpailuttaminen on yksi koiran hyödyntämiskeino teille koirien hyväksikäyttäjille!Okei. Faktoja ei kannata sinulle esittää, joten se niistä. Vähän sama kuin selittäisi noille takapihan oraville satelliitista.
Mahtaa olla yksinäistä ja turhauttavaa olla tuota mieltä ( ne muutamat hoitovapaalla olevat, joille on näytetty mistä kirjaston tietokone lähtee päälle).
Et varmaan sekunttiakaan mieti, miksi olet tuolla mielipiteellä oppositiossa noiden hoitovapaalla olevien kanssa, koska et oikeasti ole tuota mieltä.
Olet täällä vain purkamassa verbaalista agressiota provosoimassa tyhjänpäiväisillä väitteilläsi. Aihe saattaisi olla ihan mitä vain ja nyt se sattuu olemaan koirat.
Kannattaa ensikerraksi valita aihe, josta on edes jotain hajua.
Mutta veisikö se sitten meuhkaamiselta pohjat, jos itse tietäisit asiasta jotain ja huomaisit argumenttiesi vesittyneen? - rakkine
Rutku kirjoitti:
Okei. Faktoja ei kannata sinulle esittää, joten se niistä. Vähän sama kuin selittäisi noille takapihan oraville satelliitista.
Mahtaa olla yksinäistä ja turhauttavaa olla tuota mieltä ( ne muutamat hoitovapaalla olevat, joille on näytetty mistä kirjaston tietokone lähtee päälle).
Et varmaan sekunttiakaan mieti, miksi olet tuolla mielipiteellä oppositiossa noiden hoitovapaalla olevien kanssa, koska et oikeasti ole tuota mieltä.
Olet täällä vain purkamassa verbaalista agressiota provosoimassa tyhjänpäiväisillä väitteilläsi. Aihe saattaisi olla ihan mitä vain ja nyt se sattuu olemaan koirat.
Kannattaa ensikerraksi valita aihe, josta on edes jotain hajua.
Mutta veisikö se sitten meuhkaamiselta pohjat, jos itse tietäisit asiasta jotain ja huomaisit argumenttiesi vesittyneen?Ainahan maailmassa on niin, että on helppoa asettua sen puolelle joka on vahvin, sen puolella jolla on ylivoima, tällöin on pienempi vaara joutua nöyryytyksen kohteeksi tai hylätyksi, siksi sinullakin on helppoa olla ns. mielipiteittesi takana ja kyhnyttää siellä kuin se märkä takapihan orava. Et sinäkään oikeasti ole mielipiteittesi takana, mutta pelkäät olla erilainen ja siksi tyydyt siihen mitä mieltä muut ovat, se on pelkuruutta ja osoittaa kuinka suuri surkimus on ihmisluonne.
- Yksinkertainen
Minusta koiralle kuin muillekkin lemmikeille ja lapsille pitää ennen kaikkea antaa rakkautta,huomio ja hellyyttä. Ei se auta vaikka mitä kaikkea ostaisi. Mikään ei korvaa edellä mainittuna ominaisuuksia!!
- Crested
Nyt on pakko näyttää kuvia näistä "kärsivistä" koirista. Kuvissa näkyy oma kaksikkoni.
http://personal.inet.fi/koti/crested/images/gallery/pbn10.jpg
http://personal.inet.fi/koti/crested/images/gallery/pbl10.jpg
http://personal.inet.fi/koti/crested/images/gallery/pwinter3.jpg
http://personal.inet.fi/koti/crested/images/gallery/pwinter.jpg
Verratkaa kahta ylempää kuvaa tähän:
http://personal.inet.fi/koti/crested/images/gallery/pbn4.jpg
Eli kylläpäs nämä osaavatkin... kärsiä.- koirakas
Kylläpä olivatkin kärsivän näköisiä ja kun ottaa huomioon etteivät ole kumpikaan sikoja eikä elefantteja niin ovatkin erittäin taitavia kärsijöitä!
Terveiset kärsijöille, teillä on ainakin tervettä elämäniloa!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1862690Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 84954
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239819Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka285775Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies89774Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708