pullojukka ja vuoripalmu

Meri

Kuinka nopeakasvuisia vuoripalmu ja pullojukka todella ovat? Kokemuksia? Kasvaako pullojukan pullo kuinka nopeasti? Tuleeko sille koskaan näin kotioloissa kasvattaen esim. 20cm leveätä pulloa? tällähetkellä halkaisija ehkä 5cm. Vastailkaa, nämä on mulle tosi rakkaita =)

4

843

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anelmas

Pullojukka on ainakin jo kymmenen vuotta ja viimeiset vuodet se on kasvanut ihan liikaakin. Se on nyt yli metrin korkea, tuuhea pehko, ja siinä on ainakin jo 25 cm halkaisijaltaan oleva pullo. Lehtiä siinä on valtava määrä, joten se ei ole niitä juuri kuivatellut pois. Vain vettä on annettu ja joskus hieman enenmmänkin, kun se on altakastelupurkissa ja joskus kaikki vesi kuivahtaa, niin että lehdet aivan roikkuu. Se ei ole kovin herkkä kuolemaan, joten suosittelen laiskoille kukkaihmisille.
      Vuoripalmusta ei tietoa.

• Meri

Kuinka suuri se oli ostettaessa? Sellainen pieni kuin minunkin(halkaisija n. 5cm)? Olisin todella kiitollinen jos vastaisit!!

Kiitos jo etukäteen!

• Anonyymi

Pullojukasta katkesi vahingosta lehtiosa, kasvaako varteen uusi lehvistö nim.kukists kiinnostunut

• Anonyymi

Ostin tänään pullojukan näköisen kasvin. Mitään pulloa ei ole näkyvissä. Mikähän kasvi lienee. Minua kiinnostaisi kuulla kuinka kauan kestää ennen kuin pullo alkaa muodostua kyselee Tuula

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4930
    2. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      40
      2351
    3. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      191
      2320
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      88
      2241
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1909
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      23
      1748
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1540
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1451
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1233
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1146
    Aihe