abban paras biisi?

fani!

Tai eihän sitä yhtä parasta ole, mutta vaikka top5?

Tässä eka ehdotus ilman järjestystä:
Dance (While The Music Still Goes On)
I've Been Waiting For You
Eagle
Under Attack
Move On

56

7698

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ARR

      Muuten nuo kappaleet listassasi kyllä hyviä, mutta Under Attack ei mielestäni ole niin ihmeellinen. Vähän konemainenja ja valju, ei herätä tunteita. (Tietenkinhän nämä ovat makuasioita.) Sen tilalle tuhon listaan laittaisin vaikkapa .. no, Gimme Gimmen, nyt kun sekin on taas Madonnan ansiosta ajankohtainen.

    • top5

      Waterloo
      Fernando
      The name of the game
      The day before you came
      Eagle

      Ekat kaksi on hyviä varsinkin jos ei kuuntele sanoja liian tarkkaan. TDBYC on hyvä varsinkin jos kuuntelee sanat tarkkaan. Varhais- ja myöhäistuotantonn yleisemminkin tämä kuunteluohje sopii...

      Ja tää on sit vaan tänhetkinen mielipide, viisi suosikkia vaihtelee viikoittain...

    • Abbalta

      1. The winner takes it all
      2. My love, my life
      3. Dance(while the music still goes on
      4. Lay all your love on me
      5. S.O.S

      Ja monia muitakin lemppareita löytyy...vähemmän tunnettuja Abbalta. Oon aika kyllästyny noihin suosituimpiin kuten esim. Dancing queeniin jne...

    • mä vaan

      Cassandra
      I let the music speak
      Gonna sing you my lovesong
      Happy new year
      ja hassunhauska Rock me!

      • Migge1975

        Minä tykkään kanssa Cassandrasta, Fridan ääni pääsee oikeuksiinsa. Surumielinen ja kaihoisa biisi, mutta se olikin yksi viimeisimpiä minkä levyttivät (v. 1982).

        Muita hyviä Chiquitita, One of Us, Lovelight etc.


      • blackmagictiger

        1.thank you for the music
        2.gimme gimme gimme
        3.waterloo
        4.hey hey helen
        5.summer night city.onhan noita


    • aapo63

      Olen aina tykännyt Abban alkupään tuotannosta vuosilta 1972-1977. Ei siinä myöhäisemmässäkään mitään vikaa ole mutta se on toisenlaista.

      Ehdoton ykkönen on Waterloo.
      Sitten järjestyksessä Knowing Me, Knowing You
      Eagle
      S.O.S
      Ring Ring

      Olen varmaan kuunnellut albumit Ring Ring, Waterloo, Abba ja Greatest Hits elämäni aikani useita satoja kertoja ja Arrivalin myös.
      Ja yhä edelleen Abban tuotanto on se mitä vaan jaksaa kuunnella. Nyt odottelen Cdon.comista The Complete Studio Recordings boxia ja siinä se aika taas mukavasti vierähtää, kun sen kuuntelee läpi. Siellä on se kummajaisversio Waterloosta, jota lapsena ihmetellen kuuntelin radiosta.

    • Rakkaus83

      ...:)

      • muita

        mainioita ovat Thank you for the music, I wonder, Merry-Go-Round ja The winner takes it all


    • Vaikkapa näistä viidestä tykkään ihan älyttömästi:

      I Let The Music Speak
      The Piper
      Waterloo
      The Winner Takes It All
      Fernando

      Gimme! Gimme! Gimme! on livenä hyvä. Studioversiosta minusta Abba ei saanut oikein parasta irti. Jonkin hevibändin esittämänä se oli minusta älyttömän onnistunut, en vaan muista ketä ne oli... :S

    • hansu

      1.just like that
      2.the day before you game
      3.me and i
      4.angeleyes
      5.when all is said and done

    • Tämä on vaikea kysymys. ABBA teki niin monenlaista musiikkia, ettei yhtä oikeaa vastausta voi suoraan sanoa.

      Mutta rytmiikasta ja saundimaisemasta kyseenollen on vastaus ilman muuta Dancing Queen. Sehän on lähes täysin melodiaton, mutta soiva biisi. Eikä kuulosta hassummalta lauluyhtye Real Groupinkaan tulkintana...

      ABBAsta puhuttaessa unohdetaan usein hienot instrumentaalit, esim.Arrival ja Intermezzo. Ne voitaneen mainita suosikkilistallani. Tai otetaan vain...Arrival, jotta tilaa listalla jää muillekin.

      Harvoin kuultu herkku on myös Al andar eli enklanniksi Move on. Se toimii nimenomaan espanjankielisenä jotenkin "epäabbamaisena" välipalana. Siinä siis kolmas suosikkini.

      Lontoon Wembleyn livetilanteessa purkitettuja mahtipontisuuksia The way old friends do ja I let the music speak ei myöskään voi olla nostamatta esiin suosikeista puhuttaessa. Otetaan listalle neljänneksi tuo jälkimmäinen, siinä on sen verran monta tyylilajia sekaisin. ABBAn vastine Queenin Bohemian Rhapsodylle.

      Viides kappale on sitten vuoriston silmiemme eteen loihtiva, toisella tavalla mahtipontinen Eagle. Kotka lentää aurinkoon ilman oluttakin...

      Muitakin hienoja biisejä löytyy vaikka millä mitalla, mutta pyrin tässä nostamaan esiin joitakin sellaisia, jotka nyt eivät ihan suoranaisesti muistuttaisi toisiaan.

    • kartsa

      Parhaat abba biisit-
      knowing me knowing you-
      winner takes it all-
      eagle-
      summer night city-
      chiguitita. joo tällä kertaa näin.

      • blackmagictiger

        WATERLOO
        RING RING
        VISITORS
        SUMMER NIGHT CITY JNE.MULLA ON WATERLOO CDEENÄ OSTIN SEN STOKKALTA VIIME LAUANTAINA


    • jo 28 v.

      Muistan pienenä tyttönä kun sain joululahjaksi Abban levyn. Siittä alkoi minun Abba-buumi, joka jatkuu vieläkin.

      Parhaat kappaleet mun mielestä:

      1. The winner takes it all
      2. Knowing you, knowing me
      3. Move on
      4. Hasta Manjana..
      5. Mamma Mia

      En voi olla jatkamatta listaa, sillä eihän 5 !!!! voi riittää Abbasta, joten ainakin yksi discobiisi: Summer nigh city!

    • songs

      Muutamia vähemmän tunnettuja joista pidän; The visitors ( ovela, erilainen kipale), I let the music speak ( musikaalimainen, moniulotteinen), the King has lost his crown, I wonder (herkkä), One man one woman, Slippin` through my fingers ( herkkää tulkintaa taas Agnethalta), The day before you came (todella erikoinen, lyriikat varsinkin kiehtoo ja pitää biisin kasassa), Head over heels.

      No, osa oli varmaan ihan tunnettujakin, mutta ei niitä ihan suosituimpia.

    • rules!

      Varmaan sata hyvää, mut parhaat on Dancing Queen ja Knowing me knowing you.

    • luke123

      Tarkoitit varmaan topic50, topic 5 on mulle ainaskin mahoton tehtävä.

      • blackmagictiger

        Itte ostin lauantaina waterloon.olen kuunnellut stokkalla muitakin abban levyjä ja sitten paras on tää summer night city jne ja ring ring,eli ei se abba ihan surkeata musaa ole..vaikka mä oonki syntyny 1980-luvulla Niin kyllä mäkin abbaa kuuntelen mielelläni


      • blackmagictiger kirjoitti:

        Itte ostin lauantaina waterloon.olen kuunnellut stokkalla muitakin abban levyjä ja sitten paras on tää summer night city jne ja ring ring,eli ei se abba ihan surkeata musaa ole..vaikka mä oonki syntyny 1980-luvulla Niin kyllä mäkin abbaa kuuntelen mielelläni

        Moikka, 350miljoonaa äänitteen ostajaa ei voi olla väärässä.


    • biisit

      Hasta Manana, One Of Us´, Ring Ring, Nother Town Nother Train, Knowing me Knowing you ....jne

      • Artoz

        Kertasin ABBAn sivuilta biisejä jotka oli jo unohtuneet. Niin paljon hyviä, että vähän vaikea tehdä listaa.

        Angeleys
        One of us
        Knowing me knowing you
        Does your mother know
        Visitor


    • Niin se on

      Eagle on selvästi ylitse muiden, Abban magnum opus. Pelkästään kakkosia onkin jo sitten liikaa lueteltavaksi...

    • candy

      1 Does your mother know
      2 piper
      3 super trouper
      4 winner takes it all
      5 me and i
      ..jne....

    • Sepi

      Honey Honey on hyvä biisi, samoin Waterloo.

    • mikabba.

      mun mielestä paras abba-biisi on get on the carousel,mutta sitä ei ole julkaistu virallisesti millään kokoelmalevyllä joka on kyllä sääli.toiseksi paras on tottakai dancing queen,että näin.

    • Agnetha II

      Paras kautta aikoin on tottakai

      Summer Night City !! PARAS!!

      Toiseksi paras taitaa olla The Visitors levyllä oleva The Piper.

      Ja kolmanneksi paras on Teacher.

      • Super Trouper

        eikä The Visitorsilla. Tarkoitatko "Teacherilla" kappaletta "When I kissed the teacher"? Se on kyllä kiva.


    • i ees cd

      ehdoton ykkönen on ...---...
      1. S.O.S.
      2.Lay All Your Love On Me
      3.Does Your Mother Know
      4.Waterloo
      5.You Owe Me One

      6-10. gimmegimme gimme.santa rosa.ring ring ring.
      dancing queen.thank u for the music.

      • hmmmm

        vaikea kehittää top 5 lista
        mutta itse pidän ABBAn tuotannosta vuodesta 1979 eteenpäin eli

        when all is said and done
        lay all your love on me
        angeleyes
        soldiers
        slippin through my fingers

        nämä tällä hetkellä


    • Fernando

      Knowing me, knowing you
      Chiquitita
      The day before you came
      When all is said and done

      • abbasillimies

        Summen in the city

        Tiger

        Hole in your soul

        Knowing me knowing you

        Me and I

        Get on to the carousel (harmittaa kun ei ole levyillä! Oli Abban Australiakiertueleffassa)


    • Sammy who was low

      Vaikeaa päättää. Tällä hetkellä tuntuisi tältä:

      1. On And On And On

      2. The Day Before You Came

      3. My Mama Said

      4. Crazy World

      5. Tiger

    • niin monta niin mont

      waterloo
      the winner takes it all
      my love my life
      eagle
      does your mother know
      tiger
      summer night city
      honey honey

    • crmccdsamllsw

      Katsotaanpas. Ehdoton ykkössuosikki taitaa olla When All Is Said And Done. Fridan ääni on siinä aivan ihana! Sanat ovat ihanat, koko kappale on aivan ihana! En minä sitten tiedä, harvemmin minä tällaiseen ihkutukseen sorrun… (toinen samanlainen tapaus oli Fridan Även En Blomma-kappale…)

      Toisena tulee Voulez-Vous Deluxe Editionilla ollut Dream World. Sopivan pirteä… Njoo, sinne ne perustelut menivät… Äää! Jotain hienoa… Vain rakastuin siihen…

      Kolmantena… I am an A. Se vain on jotain taivaallista. Ei ehkä aito "Abban kappale", mutta kuunnelkaa. Se on vaan niin ihana, sanat varsinkin!

      Neljäs I am the Marionette… Ihana, livenä varsinkin…

      Viides I am the City… Niiiiiin ihana, rytmit ja sellaiset… Wiii…

      Muita ihania:
      – Just Like That
      – Me And Bobby And Bobby's Brother (Fridaaa… jotain taivaallista?)
      – When I Kissed The Teacher
      – Disillusion
      – Fernando (vaikka se alun perin Fridan levyllä olikin ruotsinkielisenä…)
      – Kaikki (no… lähes?) Agnethan ja Fridan soolotuotannoista…

    • sch11

      Mun feiferit:

      The winner takes it all.
      Mamma mia.
      Ring, Ring, Ring
      Ferdando
      I do I do I do...vaikkapa...

    • tassapatamaon

      ei vaan tama
      l;'

      on.
      .

      • alaluuleer

        Ei, mun sheffuth on muualla! Ihan kuulkaa samassa paikassa kun minakin, juu, joten hoitakaa homma
        AKKIIAAAA!!!
        ei kohta sinne puummmmhhhn'''nn'''
        oookkklokkk''';;;
        ul;/


    • i love ABBA forever

      mun top.5 NYT!!!!

      1.i wonder
      2.summer night city
      3.gimme gimme gimme
      3.fernando
      4.tiger
      5.s.o.s.
      Muita mahtavia!!!!!EAGLE ON YKSI PARHAIMPIA BIISEJÄ!, I`VE BEEN WAITING FOR YOU, WHY DID IT HAVE TO BE ME, DANCING QUEEN, HE IS YOUR BROTHER, THE WINNER TAKES IT ALL!ja yleensäkin kaikki ABBA.n biisit!!!!

    • Typerää roskaa

      Klassinen musiikki on ainoaa hyvää musiikkia. ABBA on heikkoa ja arvotonta.

      • mikään ei onnistu

        Tee klasari parempaa. Tai anna edes soittonäytteesi...... osaat kai soittaa? aaahhaaahhhaaaahhhaaaa! :D

        terv. nimim. Peukalot keskellä kämmentä....muaaahhaaaaahhaaaaahhh :D


    • abbaaaaaa :) !!!!

      ihanaa musiikkia,abba on paras!!! suosikit tällä hetkellä:

      Happy new year
      Bang-a-boomerang
      Angeleyes
      Honey honey
      I do I do I do!!!

    • Abba fani

      1. Waterloo
      2. Dancing quenn
      3. Mamma Mia
      4. chigiquita
      5. SOS

    • TeiniFani

      Does Your Mother Know...... hehehehehhheee....

    • Frida_rules_on

      Abban biisit on kaikki hyvii.

    • Fritsu-Frida

      Dancin creep on aikas hyvä.

      • Anonyymi

        Vitsit jätkä mikä water loo -kommentti, öhöhö


    • nxkzmzmzmmz

      35 vuotta, eikä vielä mitään lähellekään abban tasoista ole ilmestynyt.

      • KIaösMänööver

        aivan. ei enää varmaan koskaa tule mitään noin järisyttävän täydellistä musiikkia kuin ABBA .


    • AbbaBabba

      Rasputin , Hands Up, On the Radio , Flashdance sekä Näitä polkuja tallaan kait viimeiseen asti (lauloivat poikkeuksellisesti yhden biisin suomeksi kun muu tuotanto oli ruotsiksi)

    • Anonyymi

      1. Angel Eyes
      2. Dancig Queen
      3. Mamma Mia
      4. Money Money
      5. Dont shut me down
      Abban laulujen tahtiin on kiva tanssia. Monissa lauluissa on oma hyva kohtansa.

    • Anonyymi

      Kolme parasta:
      The Winner Takes It All
      SOS
      Ring Ring

      Tuon SOS on muistaakseni joku laaja musiikkitoimittajien tai -kriitikkojen raati aikoinaan valinnut bändin parhaaksi tuotokseksi.

      Kolme inhokkiani:
      Dancing Queen
      Fernando
      Chiquitita (tai Summer Night City).

    • Anonyymi

      Toisin kuin eräissä muissa elämän peruskysymyksissä tässä on tapahtunut ajallista vaihtelua.

      Jo melko pitkään Gimme Gimmen sijasta listaykkösenä on silti ollut:

      Lay All Your Love on Me.

      Bubblin' underwearina on nostettava esiin Summer Night City. Onko nyt joku Kesä tulossa?

      • Anonyymi

        Ai niin, unohdin mainita Agnethan Fältskogin soololevyt.


      • Anonyymi

        Dubbelgenetiv.


    • Anonyymi

      man after midnight eli mies jo aamutuimaan

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2941
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      2065
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1845
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe