liian kireä sulkijalihas

ei hauskaa

Lääkäri ilmoitti minulle, että minulla on liian kireä sulkijalihas, josta syystä peräaukon haavaumat tuppaavat uusimaan. Leikkaus kuulema auttaisi.
En kuitenkaan halua mennä mihinkään leikkaukseen.Olen huomannut Tallinnasta ostamieni PreparationH -puikkojen auttavan, uusia haavaumia ei ole tullut.
Hintaahan nille tietysti tulee, joten nyt kysymys:
onko meillä Suomessa myynnissä joitain peräpuikkoja, jotka ovat lähinnä rasvaa, esim. vaseliinintapaista, ilman lääkeaineita? Ne PreparationH -puikot ovat luonnontuotteita, eivät sisällä lääkeaineita.

4

5803

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

JOs lääkäri on sanonut että leikkaus auttaa niin kannattaisi kyllä uskoa. Itsellä ollut sama vaiva monia vuosia ja en mennyt leikkaukseen. Haava aina välillä parani, välillä hoidettiin nitrovoiteella taikka diltiazemilla jne. Haavauma pysyi poissa lähes kaksi vuotta ( välillä vähän vaivasi ) kunnes viime tammikuussa tuli jälleen. Nitrovoiteella sain aina hoidettua niin että muutaman viikon pysyi hyvänä kunnes kipu tuli jälleen. Elokuussa koko lihas kramppasi useita tunteja vessakäynnin jälkeen niin ettei mikään auttanut siihen kipuun. Oli pakko olla kotona ja odottaa että edes vähän helpottaisi. Menin leikkaukseen joka tehtiin nukutuksessa ja pääsin pois samana päivänä. Leikkauksesta on nyt 6 viikkoa ja se vuosia ollut haavauma ei ole vieläkään parantunut kunnolla. Kipu ei tosin ole niin kamalaa kun nyt ei sulkijalihas enää mene niin kovaan kramppiin. Leikkauksen jälkeiset kivut eivät ole olleet kovia ihan yhtä kipeältä tuntuu itse haavauma ellei välillä kipeämmältäkin. Kävin juuri lääkärissä kun haavauma ei vielä ole parantunut ja vuotaa verta melkein joka vessakäynnin yhteydessä. Lääkäri sanoi että katsotaan vielä 3 viikkoa. Ilmeisesti haavauma repeää joka ulostuskerralla auki. Kunhan se nyt sitten vielä paranee kunnolla. Jokatapauksessa jo nyt huomaan että leikkaus on auttanut. Vessakäynnit tuntuvat aivan erilaisilta kun paikat ei ole niin kireänä.

• msda

tämä sulkijalihaksen kireys tulla myöhemmässä vaiheessa elämää? itselläni kuukausi sitten tuli ilmeisesti vessapaperista haava peräaukkoon ja se parani ja sitten tuli uusi ja sitten minulle tuli ripuli jolloin verta ei tullut, mutta nyt taas kun ripuli on parantunut joka kerta kun käyn ulostamassa verta tulee enemmän tai vähemmän ei kuitenkaan paljon milloinkaan..olen miettinyt että voiko ns. liian kova ulostekkin aiheuttaa näitä haavaumia?

• Minä

Itselläni vaiva tuli noin. 10 vuotta sitten ensimmäisen kerran. Luulempa että kait se kireys on ollut aina, mutta sitten kun pääsee tulemaan haavauma niin se ei parane kireyden takia kunnolla ja niin kierre alkaa.

• Anonyymi

Ehkä tulee käytettyä hiontapaperia vessapaperina, eikä sinne muutenkaan ole tarkoitus työntää ylimääräisiä tavaroita jne...kutaa se tekee ja miehet tykkää,ole onnellinen ja.kaikki luistot käyttöön jee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      116
      1366
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      132
      697
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      565
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      499
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      490
    11. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      98
      470
    12. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      468
    13. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      467
    14. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      463
    15. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      458
    16. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    18. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51