liian kireä sulkijalihas

ei hauskaa

Lääkäri ilmoitti minulle, että minulla on liian kireä sulkijalihas, josta syystä peräaukon haavaumat tuppaavat uusimaan. Leikkaus kuulema auttaisi.
En kuitenkaan halua mennä mihinkään leikkaukseen.Olen huomannut Tallinnasta ostamieni PreparationH -puikkojen auttavan, uusia haavaumia ei ole tullut.
Hintaahan nille tietysti tulee, joten nyt kysymys:
onko meillä Suomessa myynnissä joitain peräpuikkoja, jotka ovat lähinnä rasvaa, esim. vaseliinintapaista, ilman lääkeaineita? Ne PreparationH -puikot ovat luonnontuotteita, eivät sisällä lääkeaineita.

4

4232

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä

      JOs lääkäri on sanonut että leikkaus auttaa niin kannattaisi kyllä uskoa. Itsellä ollut sama vaiva monia vuosia ja en mennyt leikkaukseen. Haava aina välillä parani, välillä hoidettiin nitrovoiteella taikka diltiazemilla jne. Haavauma pysyi poissa lähes kaksi vuotta ( välillä vähän vaivasi ) kunnes viime tammikuussa tuli jälleen. Nitrovoiteella sain aina hoidettua niin että muutaman viikon pysyi hyvänä kunnes kipu tuli jälleen. Elokuussa koko lihas kramppasi useita tunteja vessakäynnin jälkeen niin ettei mikään auttanut siihen kipuun. Oli pakko olla kotona ja odottaa että edes vähän helpottaisi. Menin leikkaukseen joka tehtiin nukutuksessa ja pääsin pois samana päivänä. Leikkauksesta on nyt 6 viikkoa ja se vuosia ollut haavauma ei ole vieläkään parantunut kunnolla. Kipu ei tosin ole niin kamalaa kun nyt ei sulkijalihas enää mene niin kovaan kramppiin. Leikkauksen jälkeiset kivut eivät ole olleet kovia ihan yhtä kipeältä tuntuu itse haavauma ellei välillä kipeämmältäkin. Kävin juuri lääkärissä kun haavauma ei vielä ole parantunut ja vuotaa verta melkein joka vessakäynnin yhteydessä. Lääkäri sanoi että katsotaan vielä 3 viikkoa. Ilmeisesti haavauma repeää joka ulostuskerralla auki. Kunhan se nyt sitten vielä paranee kunnolla. Jokatapauksessa jo nyt huomaan että leikkaus on auttanut. Vessakäynnit tuntuvat aivan erilaisilta kun paikat ei ole niin kireänä.

    • msda

      tämä sulkijalihaksen kireys tulla myöhemmässä vaiheessa elämää? itselläni kuukausi sitten tuli ilmeisesti vessapaperista haava peräaukkoon ja se parani ja sitten tuli uusi ja sitten minulle tuli ripuli jolloin verta ei tullut, mutta nyt taas kun ripuli on parantunut joka kerta kun käyn ulostamassa verta tulee enemmän tai vähemmän ei kuitenkaan paljon milloinkaan..olen miettinyt että voiko ns. liian kova ulostekkin aiheuttaa näitä haavaumia?

      • Minä

        Itselläni vaiva tuli noin. 10 vuotta sitten ensimmäisen kerran. Luulempa että kait se kireys on ollut aina, mutta sitten kun pääsee tulemaan haavauma niin se ei parane kireyden takia kunnolla ja niin kierre alkaa.


    • Anonyymi

      Ehkä tulee käytettyä hiontapaperia vessapaperina, eikä sinne muutenkaan ole tarkoitus työntää ylimääräisiä tavaroita jne...kutaa se tekee ja miehet tykkää,ole onnellinen ja.kaikki luistot käyttöön jee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4849
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe