Onko kenelläkään kokemuksia noista edestä täytettävistä pyykinpesukoneista, joissa on jo itsessään kuivausominaisuus?
Esim. Upo, Bosch & Electrolux myyvät nykyisin tuollaisia malleja.
Hinnaltaan tuollainen kone jäisi halvemmaksi kuin erillinen pesukone & kuivausrumpu, mutta mahtaako
tuo ajaa saman asian tai edes lähelle sitä?
Tälläinen ratkaisu toisi säästöä tilankäytössä, sekä hinta on edullisempi.
Kyseessä on kahden hengen talous, joten hiukan pienempi kapasiteettinenkin kone tulee kyseeseen. Tosin esim. Upon malli pesee 7kg ja kuivaa 5kg ja kyseiset arvot ovat usein samoja erillislaitteissakin.
Pyykinpesukone - kuivaava versio?
5
7381
Vastaukset
- pyykkäri
Meillä on ollut jo 15-vuotta Hooverin kuivaava pesukone. Aikanaan halvalla lähti ja palvellut isoa perhettämme loistavasti. Kuivausominaisuutta käytän silloin kun on ruuhkaa tai haluan äkkiä jotain kuivaksi, hyvin on toiminut. Mulla ei ole kokemusta kuivausrummuista muuta kuin se mitä tuli joskus aikoinaan talopesuloista, mutta uskoisin, että kahden hengen porukkanne pärjää hyvin kuivaavalla pesukoneella. Kuivattavaa ei kannata tunkea liikaa kerralla, muuten homma kestää.
- L:L:
Jos haluat ongelmia, pitkän kuivausajan pienellä pyykkimäärällä ja tulipalon kotiisi, niin osta ihmeessä. Nämä kyseiset koneet ovat vitsi korjaajapiireissä.
- Kale
Kiitos kommenteista, Pyykkärin tyylisiä kokemuksia löytyi netistä muitakin, mutta L:L:n kommentit olivat minulle aivan uusia.
Olisiko L:L:llä antaa tarkempaa tietoa väitteiden perusteiksi?
- pitkä kuivausaika pienellä pyykillä?
Ainakin Upo:lla kuivausmäärä on sama 5kg kuin
suurimmalla osaa kuivausrummuistakin. Esitteen
mukaan kuivausaikakin on hyvin samaa tasoa.
Aika monella muulla merkillä tosin on vain 2.5kg
kuivauskapasiteetti.
- tulipalovaara?
Tunnetko montakin tapausta, jossa juurikin
kuivaava pesukone on aiheuttanut tulipalon?
Mihin tämä väite perustuu?
Ainakin itse kuvittelisin asian olevan juuri
toisinpäin, kuivaavan pesukoneen kuivaus
perustuu käsittääkseni kylmän veden käyttämiseen
rummun jäähdytykseen, kun kuivausrummut taas
ottavat korvausilman ilmasta (kondensoiminen)
ja siten saattavat lämmetä pienessä tilassa
paljonkin.
Toki tästä johtuen kuivaavan pesukoneen veden-
kulutus on suurempi.
- Vitsi korjaajapiireissä?
Oletko itse alalla vai mistä olet saanut
tälläistä faktatietoa?
Onneksi asialla ei ole vielä kiire, koitan haeskella vain sitä hyvää ratkaisua :) - Kokeillut
Kale kirjoitti:
Kiitos kommenteista, Pyykkärin tyylisiä kokemuksia löytyi netistä muitakin, mutta L:L:n kommentit olivat minulle aivan uusia.
Olisiko L:L:llä antaa tarkempaa tietoa väitteiden perusteiksi?
- pitkä kuivausaika pienellä pyykillä?
Ainakin Upo:lla kuivausmäärä on sama 5kg kuin
suurimmalla osaa kuivausrummuistakin. Esitteen
mukaan kuivausaikakin on hyvin samaa tasoa.
Aika monella muulla merkillä tosin on vain 2.5kg
kuivauskapasiteetti.
- tulipalovaara?
Tunnetko montakin tapausta, jossa juurikin
kuivaava pesukone on aiheuttanut tulipalon?
Mihin tämä väite perustuu?
Ainakin itse kuvittelisin asian olevan juuri
toisinpäin, kuivaavan pesukoneen kuivaus
perustuu käsittääkseni kylmän veden käyttämiseen
rummun jäähdytykseen, kun kuivausrummut taas
ottavat korvausilman ilmasta (kondensoiminen)
ja siten saattavat lämmetä pienessä tilassa
paljonkin.
Toki tästä johtuen kuivaavan pesukoneen veden-
kulutus on suurempi.
- Vitsi korjaajapiireissä?
Oletko itse alalla vai mistä olet saanut
tälläistä faktatietoa?
Onneksi asialla ei ole vielä kiire, koitan haeskella vain sitä hyvää ratkaisua :)merkkinen kuivaava pesukone aikoinaan. Sen suurin etu oli siihen aikaan epätavallisen korkea linkouskierrosnopeus verrattuna muihin tavallisiin koneisiin. Pyykki oli hyvin lingottuna helppo kuivata narullakin.
Tuota sähköistä kuivausta ei kovin usein käytetty ja voin uskoa että ongelmia voisi syntyä paloturvallisuuden suhteen. Erillisissä rumpukuivaajissa on tehokas nukkasuodin estämästä nukan ja pölyn pääsy kuumiin paikkoihin, mutta näissä ei sellaista ole.
Myöskin kuivauskapasiteetti riittää vain puolelle koneelle, eli ota puolet täydenkoneen pyykistä ulos ja kuivaa kahdessa erässä tai pese puolia koneellisia.
Nykyinen pesukoneemme linkoaa 1300 rpm ja pyykki kuivuu nopeasti kun on lähes kuivaa jo lingon jäljiltä. Näinollen emme katso tarvitsevamme erillistä kuivuria.
Myöskin luulisin vaatteiden "kuluvan" nopeammin kuivattaessa. Ainakin nistä lähtee hurja määrä nukkaa olen huomannut kun olen käyttänyt kuivuria venesatamissa lomilla. - ei kuivausrumpu
Kokeillut kirjoitti:
merkkinen kuivaava pesukone aikoinaan. Sen suurin etu oli siihen aikaan epätavallisen korkea linkouskierrosnopeus verrattuna muihin tavallisiin koneisiin. Pyykki oli hyvin lingottuna helppo kuivata narullakin.
Tuota sähköistä kuivausta ei kovin usein käytetty ja voin uskoa että ongelmia voisi syntyä paloturvallisuuden suhteen. Erillisissä rumpukuivaajissa on tehokas nukkasuodin estämästä nukan ja pölyn pääsy kuumiin paikkoihin, mutta näissä ei sellaista ole.
Myöskin kuivauskapasiteetti riittää vain puolelle koneelle, eli ota puolet täydenkoneen pyykistä ulos ja kuivaa kahdessa erässä tai pese puolia koneellisia.
Nykyinen pesukoneemme linkoaa 1300 rpm ja pyykki kuivuu nopeasti kun on lähes kuivaa jo lingon jäljiltä. Näinollen emme katso tarvitsevamme erillistä kuivuria.
Myöskin luulisin vaatteiden "kuluvan" nopeammin kuivattaessa. Ainakin nistä lähtee hurja määrä nukkaa olen huomannut kun olen käyttänyt kuivuria venesatamissa lomilla.""Myöskin luulisin vaatteiden "kuluvan" nopeammin kuivattaessa. Ainakin nistä lähtee hurja määrä nukkaa olen huomannut kun olen käyttänyt kuivuria venesatamissa lomilla.""
Ei kuivausrummut vaatteita kuluta. Vaatteista irtoaa vaan irtonukka, eli jos kuivattaa narulla niin nukka on kiinni vaatteissa ja vain jää pölyämään. Pestessä se nukka on jo irronnut vaaatteesta (ts. kuluttanut vaatetta), ja joko se jää kuivausrumpuun tai pölyää narukuivatusta vaatteesta huoneeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19683- 51655
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24475Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466