Ylös-alaisin käännetty risti on kristillinen symboli

teologi .

Raamattu ei määrää ristiä kristinuskon symboliksi, eikä varhaisseurakunnan tiedetä ristiä käyttäneen, vaan "kalan kuvaa".

Alunperin väärinpäin oleva risti ei liittynyt mitenkään saatananpalvontaan vaan oli ns. Pietarin risti, sillä Pietarihan sanoi ettei halua tulla ristiinnaulituksi kuin Jeesus ja vaati että risti käännettäisiin.

Ylös-alaisin käännetty risti ei ole sen jumallisempi tai saatanallisempi symboli kuin ristikään, eikä kummallakaan ole oikeastaan sijaa kristillisessä uskossa.

26

7261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orpheus

      väärinpäin...

    • Parta-Jeesus

      Mistä oikein sait ajatuksen, että satanistit muka käyttäisivät "ylös-alaisin käännettyä ristiä"?

      • Anonyymi

        Mulla oli 7. luokalla koulussa kaveri joka oli, ainakin omasta mielestään siis, satanisti. Käytti sellaisia heavy metal tyylisiä vaatteita (jätkä muistutti Twisted Sistersin muusikkoa). Hänellä oli kotonaan huoneensa ikkunassa kanssa ylös-alaisin käännettyä risti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 7. luokalla koulussa kaveri joka oli, ainakin omasta mielestään siis, satanisti. Käytti sellaisia heavy metal tyylisiä vaatteita (jätkä muistutti Twisted Sistersin muusikkoa). Hänellä oli kotonaan huoneensa ikkunassa kanssa ylös-alaisin käännettyä risti.

        Esikuvien jäljittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli 7. luokalla koulussa kaveri joka oli, ainakin omasta mielestään siis, satanisti. Käytti sellaisia heavy metal tyylisiä vaatteita (jätkä muistutti Twisted Sistersin muusikkoa). Hänellä oli kotonaan huoneensa ikkunassa kanssa ylös-alaisin käännettyä risti.

        No se kaveri ei tienny mitään mistään, risti ylösalasin ei oo saatanallinen merkki, naurettavia noi hölmöt satanistit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esikuvien jäljittelyä.

        Totta. Muut on navetassa.


    • Blueströem

      On suomen lippu. Tai ruotsin tai jonkin muun maan. Riippuu värityksestä.

      Ja ppunkkari taas on pelle, mutta senhän kaikki jo tietääkin.

      • Anonyymi

        "mutta senhän kaikki jo tietääkin."
        Keneltä olet oppinut tuon lauseen?


    • AROSUSI-09

      Oli todellakin alunalkaen tämä ylösalaisin käännetty risti,kuten myös ylös ojennetut etu- ja pikkusormi aikanaan tarkoitti pahaa silmää.Merkitykset muuttuvat,juu nou:)

      • rgthtrgee

        Ainoa tällä hetkellä kerrottu järkevä selitys...
        Itse en haluaisi hyväksyä nk. satanismiin minkäänlaista ristin tai tunnuksen käyttöä. En myöskään ulkoista tyyliä. Se, että erotutaan, on käsittääkseni pelkkää huomionhaluisuutta, ja yhteeen porukkaan kuulumisen tunnetta - kuin armeijassa, että ikäänkuin tunnistetaan kaveri, vaikka kieltä osaava vihollinenkin voi vetää samat kuteet päälle ja soluttautua. Näkymättömyys ja taustalta toimiminen on paljon parempaa. Noteeraan enemmän komeaa, kaunista, normaalisti pukeutunutta "satanistia", kuin meikannutta mustiin pukeutunutta teiniä. Käsittääkseni paholainen ei halua hävittää maailmaa, tai tehdä siitä valotonta kuollutta planeettaa, vaan paratiisin.


    • Vuoden älynväläys. haluatko nyt jonkin mitalin tai jotain. Kertoisitko mitä merkitystä tuolla oikein on liittyen satanismiin?

      • Anonyymi

        Jos kysyt risti ylösalasin merkitystä ni ei mitään tekemistä saatanan kans, pentagramikin on varsinaisesti noitien merkki, eli käyttävät sitä pahan rituaaleihin


    • Kerrohan

      ylösalaisin oleva kala satanismin parempi symboli..?

    • Satt

      ...että ylösalaisin käännetyillä risteillä ei ole mitään merkitystä tai sijaa satanismissa. Luepa pari kirjaa ja etsi sitten parempi paikka kirjoituksellesi.

    • höpö

      asdfsdfas

    • Jenno

      Risti väärinpäin kuvaa kaikkia kristin uskon ihmisiä joita pilkataan väärinpäin ristillä

      • saatananhyväjuttu

        Ei kyllä pidä paikkaansa.
        Pietarin evankeliumin mukaan Pyhä Pietari kuoli ristiinnaulittuna pää alaspäin. Tämä oli hänen oma tahtonsa, sillä mielestään hän ei ollut tarpeeksi arvokas kuolemaan samalla tavalla kuin Jeesus Kristus.


      • Anonyymi
        saatananhyväjuttu kirjoitti:

        Ei kyllä pidä paikkaansa.
        Pietarin evankeliumin mukaan Pyhä Pietari kuoli ristiinnaulittuna pää alaspäin. Tämä oli hänen oma tahtonsa, sillä mielestään hän ei ollut tarpeeksi arvokas kuolemaan samalla tavalla kuin Jeesus Kristus.

        Pitääpäs, vammainen läski.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääpäs, vammainen läski.

        Tiedätkö, että eläimenkin saa juoksemaan lyömällä...


    • Anonyymi

      Riippuu varmaan henkilöstä. Satanismi ei ole samanlaista tyhmää trendylampautta kuten kristinusko. Itselle risti symbolisoi kuolemaa. Käännettynä se tarkoittaa elämää ja vapautta

      • Anonyymi

        Mene takaisin äitisi perseeseen.


    • Anonyymi

      Miten ristit liittyy satanismiin?

      • Anonyymi

        Siksi että olet ruma vajakki.


    • Anonyymi

      Pentagrammikaan ei ole saatanistien symboli.

      • Anonyymi

        Sinun symbolisi on verinen persläpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun symbolisi on verinen persläpi.

        Tolla sun jutullas ei ol mitään tekemistä satanismin kanssa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2486
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      61
      1372
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe