Meduusa

mietinpä tässä

Olipa tuossa taannoin luonnon murtovedessä meduusa, ihana! Otin sen varovasti sankoon ja ihailin, ja laskin sitten taas varovasti vapaaksi. Ei tule pieneen mieleenkään laittaa sellaista edes yrityksenä akvaariooni, mutta noin hypoteesina tuli mieleen, että olisiko niillä millaisiakaan mahdollisuuksia menestyä koti-ihmisen oloissa?

5

6128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murtovessä

jonkin aikaa onnistuakin. Ihan riippuu mm. siitä saatko aikaan sopivat tasaiset hitaat virtaukset aikaiseksi.Ja lisäksi riittävästi sopivaa ruokaa sille.

• onttu

voiko korva medusaa ottaa lemmikiksi ja jos voi niin tässä tulee kysymykset. mitä ne syö, minkä kokoisen akvaarion, minkä lämpöinen vesi ja pitääkö olla se laite joka antaa kaloille ilmaa se johon tulee vettä ja puhaltaa ulos mut kummiskin kiitos jo etukäteen

• Turritopsis

Korvameduusa on ehkä helpoin kaikista meduusalajeista saada selviämään akvaariossa. Lämpötilalla ei sinällänsä ole suurta merkitystä kunhan se ei vaihtele kovin paljoa (25 C on monien mielestä ihanteellinen lämpötila).

Turbulenssi akvaariossa on pakollinen muuten se painuu hyytelömytyksi pohjalle koska meduusat ei ui vaan käyttää sitä niiden kellomaista kroppaa luodakseen painetta jolla ne pääsee virtausten mukaan.

Muista myös että tankissa ei saa olla mitään koristeita ja kulmien pitää olla ehdottomasti pyöreät tai sitten pehmustettu jollain koska meduusat on äärimmäisen herkkiä eläimiä.

Ruoka on luonnollisesti planktonia. Ulkomailta voi jonkin verran tilata ihan asiaan tarkoitettua Meduusaruokaa mutta periaatteessahan se koostuu vain pieneliöistä mädistä etc.

• Turritopsis

Ainiin vielä unohtui että akvaarion kohdalla mitä suurempi sen parempi.

• Anonyymi

Medusa sopi laita normali tanaki okei?
      Mina omista kebabravintola laita medusa tanaki eile asiakasnahtavyys ja ei kuollut okei?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      170
      6594
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4472
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      3158
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1905
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1566
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1564
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1505
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1349
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      47
      1273
    Aihe