Frida vai Agnetha?

kumman kaa

Pieni gallup pystyyn; eli kumman lauluääni on mielestäsi parempi tai miellyttää juuri sinun korviasi enemmän?

Itse pidän molemmista paljon, mutta jokin siinä Agnethan äänessä kiehtoo enemmän. Hänellä on todella persoonallinen, herkkä, tyttömäinen ääni. Hänen äänensä tunnistaa myös heti kun sen kuulee.

Kertokaas vielä samalla ikänne ja kuinka pitkään olette Abbaa kuunnelleet, ois kiva tietää kuinka nuoret vielä diggailee tätä ikivanhaa yhtyettä :) Itse olen 26 ja ihastuin Abbaan n. 15-vuotiaana, kun äitini kuuntelutti heidän biisejä itsekin fanina.

27

3823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapo63

      Niin tämä on tämä ikuisuuskysymys!

      Olen tullut siihen tulokseen, että kumpikin laulaa ne biisit niin, ettei toinen voi laulaa toisen biisejä (esim. Frida The Winner Takes It Allia tai Agnetha Knowing Me Knowing Youta). Se nyt vaan on niin.

      Mutta kyllä minua on aina enemmän Agnetha kiehtonut.Hänen äänensä on niin kaunis - kuulas ja samalla hento ja voimakas.
      Ja se scandinaavinen ulkonäkö.
      Vielä tänäänkin kaikkine ryppyineen hänessä on sitä jotain.
      On Fridassakin, mutta silti...

      Olen elänyt nuoruuteni Abbaa kuunnellen. Olin kymmenen kun he voittivat Waterloolla ja siitä se lähti.

      Mutta tiedän paljon nuoria, jotka kuuntelevat ja ihailevat Abbaa ja se on ihan mukavaa.
      Mutta niin toisenlaista.
      Minun nuoruudessa piti aina puolustella sitä, miksi kuuntelee Abbaa. Ja aina joku taho vähätteli Abban saavutuksia.
      No ne tahot ovat saaneet ihan kunnolla silmilleen viimeisen 12 vuoden aikana.

      • Äijä -64

        Se ääni... ahh.. Harvalla mimmillä on upea, ihana enkelin soundi ja samanlainen ääniala ja peffakin on melkoisen jees....

        Muistattekos kuinka Sleepy Sleepers lauloi "Kukaan ei kuuntele enää appaa, hevi tulee, hevi tappaa..."?
        Heh, sinänsä hauska ralli tuokin mutta Abba edelleen rulettaa ikuisilla sävelmillään.


      • jormanainen
        Äijä -64 kirjoitti:

        Se ääni... ahh.. Harvalla mimmillä on upea, ihana enkelin soundi ja samanlainen ääniala ja peffakin on melkoisen jees....

        Muistattekos kuinka Sleepy Sleepers lauloi "Kukaan ei kuuntele enää appaa, hevi tulee, hevi tappaa..."?
        Heh, sinänsä hauska ralli tuokin mutta Abba edelleen rulettaa ikuisilla sävelmillään.

        ehdottomasti agneta .......


    • Olen kyllä tykännyt Agnethan äänestä enemmän, vaikka sitten kun aloin kuunnella hänen soolotuotantoaan, niin jotenkin "kyllästyin". Mutta kaunis ja herkkä ääni hänellä tosiaan on. Fridan ääni on myös kaunis ja kuulas, välillä siinä on ihanaa tummaa mystiikkaa.

      Paras kuitenkin on kun he laulavat yhdessä. Kaksi niin erilaista ääntä, joissain biiseissä he saavat tosiaan aikaan ihan mielettömän saundin! Mulla nousee karvat pystyyn esim. kun kuuntelen kovalla Eagleä. En tiedä miksi.

    • ABBAn naissaundi oli nimenomaan Agnetan ja Fridan yhteinen. Kumpikaan ei ollut ABBAn solistina parhaimmillaan, koska molemmat joutuivat pikkuisen tulemaan vastaan parhaan yhteisklangin esiinsaamiseksi. Mikä tietysti oli myös osoitus siitä, että molemmat olivat loistavia laulajia.

      Frida oli enemmän minun makuuni naisena (siis jos tätä ikäeroa ei olisi...), mutta ei ajatus Agnetastakaan välttämättä vastenmielinen olisi. ABBAn naisia ei kuitenkaan varmaan koskaan pidetty ensisijasiesti seksuaaliobjekteina, koska heidän tiedettiin roudaavan kumppaneitaan mukana lähietäisyydellä...

    • Fernando

      on minusta parempi, jos on ihan pakko valita. Se on jotenkin seksikkäämmän ja sähäkämmän oloinen kuin hauraanherkkä Agnetha. Ja niissä biiseissä joissa se laulaa, on enemmän voimaa: Knowing me, knowing you, Money, money, money ja Fernando esimerkiksi. On toki Agnethallakin hetkensä, mutta lopullisesti vaaka kallistuu Fridan puolelle soolotuotannon pohjalta. Esimerkiksi se Även en blomma Djupa andetag -levyltä on ihan Abban biisien veroinen pläjäys. Niin, olen 40-vuotias ja innostuin Abbasta joskus 12-vuotiaana. Varsinkin Voulez-vousia tuli silloin teinivuosina kuunneltua kunnes kasetista katkesi nauha. Voulez-vousilla on muuten yksi biisi, joka on minusta rikollisen aliarvostettu, nimittäin The King Has Lost His Crown. Siinäkin Fridan ääni on niiiin ihana...

    • 28 v.

      Pakko vastata tähän niinkuin tohon parhaimpiin kappaleisiin -viestiinkin ;).

      Minä oon aina tykännyt Agnethasta enemmän. Sen ääni on niin puhdas ja kertakaikkisen loistava. Parhaiten pääsee mielestäni oikeuksiin kappaleissa "the winner takes it all", "thank you for the music", "I´ve been waiting for you".

      Fridalla on pehmeä ja tumma ääni, mutta ei mielestäni vedä vertoja tasoltaan Agnethalle. Parhaat Fridan kappaleet on "Fernando ja Money Money Money sekä One man One woman".

      Pitää tässä taas "mummona" kertoa, että silloin 28v. sitt oli meidän koulussa oikea Abba-kuume, ja kaverit jakautui siihen, kumpi tykkäs enemmän Agnethasta tai Fridasta :). Mäkin vanhemmillani ja sukulaisillani kaikilla kuuntelutin lauluja ja näytin kuvia kummasta tykkää enemmän. Yleensä Agnetha voitti. Oliko sitten ulkonäkökin mukana aikuisten "levyraadissa" (äiti esim. tiukkas ett kummasta isi tykkäs enemmän :D ), sitä en tiiä. Olin vain tyytyväinen kun Agnetha sai pisteitä.

      • jo 28 v.

        Unohtui totaalisesti Fridan eduksi yksi upeimmista lauluista "I wonder"..


    • 43v abbisti

      Agnetha, ehdottomasti. Siis ääni, ei välttämättä tekninen laulutaito.

    • molemmat

      ovat loistavia

      • blackmagictiger

        molemmat ovat loistavia.


      • kjkjkjkjkj
        blackmagictiger kirjoitti:

        molemmat ovat loistavia.

        Molemmat ovat loistavia ja hyvin erilaisia laulajia. Eihän sitä Abba-soundia olisi syntynyt, elleivät naiset olisi pelanneet yhteen. Kaikissa biiseissä kuullaan kuitenkin ainakin vähän myös toista, vaikka ns. soolobiisejäkin on paljon.

        Soolourien perusteella vastaan Frida, mutta Agnetha on erinomainen hänkin. Hyvin vaikea kysymys.


    • candy19

      Mun mielestä ne toimii parhaiten yhdessä.
      Angnetha on kuiteskin parempi laulajana.
      Näin sanoo 20vuotias poika! :)

    • Ikuinen Frida FANI!

      Eli olen 13 (pian 14) JA SUURI Fridan fani. Munmielestä molemmilla (Agnethalla ja Fridalla) on hyvät äänet, mutta kyllä Fridalla on paljon persoonallisempi ja karismaattisempi ääni. Joten tykkään enemmän Fridan äänestä. Se on kaunis. Musta tuli ABBAn uskollinen fani, kun olin jotain 9 vuotias. =)

    • mikabba.

      noh,olen 35 vuotta ja hurahdin abbaan 12 vuotiaana eli 25 vuotta sitten.vastaukseni on että molemmat.

      • flegmaattinen ruskea

        Olen 18 vuotias abba-fani ja tykännyt abbasta jo monta vuotta, eli kyllä meitä nuoriakin abbafaneja on :) abban musiikki on parasta mitä on, suuri nautinto kuunnella kovalla yksin kotona ollessa... Pidän myös hyvin paljon Agnethan äänestä juuri herkyyden takia, mutta myös Fridan äänestä, ovat erilaisia mutta molemmat hyviä.


      • ...
        flegmaattinen ruskea kirjoitti:

        Olen 18 vuotias abba-fani ja tykännyt abbasta jo monta vuotta, eli kyllä meitä nuoriakin abbafaneja on :) abban musiikki on parasta mitä on, suuri nautinto kuunnella kovalla yksin kotona ollessa... Pidän myös hyvin paljon Agnethan äänestä juuri herkyyden takia, mutta myös Fridan äänestä, ovat erilaisia mutta molemmat hyviä.

        Ehdottomasti Frida!:D Agnetha oli toki nätti, mutta laulutaidoissa voiton vie Frida. Sitäpaitsi joissakin kuvissa missä Frida on ilman permanenttia niin on hän huomattavasti Agnethaa kauniimpi..


      • Z#Z#Z#
        ... kirjoitti:

        Ehdottomasti Frida!:D Agnetha oli toki nätti, mutta laulutaidoissa voiton vie Frida. Sitäpaitsi joissakin kuvissa missä Frida on ilman permanenttia niin on hän huomattavasti Agnethaa kauniimpi..

        kuullut Tigerin,ei paluuta ole... :O

        Sanon silti mo-mo-mo-molemmat...onnistuinpas...huh...

        Olen 42v.


      • -m30v-
        Z#Z#Z# kirjoitti:

        kuullut Tigerin,ei paluuta ole... :O

        Sanon silti mo-mo-mo-molemmat...onnistuinpas...huh...

        Olen 42v.

        Agnethan hienoa sopraano ääntä yhtään väheksymättä, voiton vie mielestäni kumminkin Anni-Frid. Kuunnelkaa Visitors albumilta biisi "I let the music speak" siinä mm. pääsee Fridan upea metsosopraanon ääni niin oikeuksiin.
        Hurahdin kerralla Abbaan kun kuulin joskus varhaislapsuudessa mm. money money money, gimme, gimme, gimme. Ja rakastuin tietysti korviani myöten Fridaan.


      • Frida<3
        -m30v- kirjoitti:

        Agnethan hienoa sopraano ääntä yhtään väheksymättä, voiton vie mielestäni kumminkin Anni-Frid. Kuunnelkaa Visitors albumilta biisi "I let the music speak" siinä mm. pääsee Fridan upea metsosopraanon ääni niin oikeuksiin.
        Hurahdin kerralla Abbaan kun kuulin joskus varhaislapsuudessa mm. money money money, gimme, gimme, gimme. Ja rakastuin tietysti korviani myöten Fridaan.

        Frida... Aina. Ikuisesti. 9300 pistettä sigstarissa Moneymoneymoneyssa


    • lode-

      Voih tätä kysymystä on tullut mietittyä. Iän ikuinen kysymys jota saa aina miettiä uudestaan ja uudestaan. Kuultuani nimen Abba on silmien takana jo tipat tulossa itse olen 13 ja olen kuunnellut Abbaa lähes koko ikäni nurempana kuitenkin vain tunnetuimpia hittejä. Äitini opetti kuuntelemaan Abbaa itse iän ikuisena Abba fanina. Abbasta jo muistojakin löytyy nimittäin pienenä pelkäsin näitä Abba miehiä, mutta se oli silloin. Nyt hartain toive olisi saada edes joltain Abban jäseneltä nimmari ja jos ei liikaa nii nähdä livenä edes vilaukselta. kun alkaa miettiä kysymystä jos ei olisi nähnyt kummankaan naisen kuvaa niin sitten voisi olla tilanne toinen. Nyt parin vuoden aikana kun on Abba ollut enemmän ja vähemmän pinnalla olen huomannut että molemmat naiset eivät ole "kuihtuneet" yhtään molemmat ovat loistossaan yhtä kauniina kuin aina.

    • Rousku78

      oon 13 ja musta frida on parempi,oon kuunnellu abbaaa about puolvuotta:D♥

    • parempinainkuitennii

      En mina tunne naita tammosia ollenkaan, mutta tama kkkllkoookkkkkkksshhkkkeeeeeeeer;;.;;;''';';;''''';;;''k';;l

    • perseimmälle menee!

      En tiiä, mutta kuten tuolla jo aiemmin todettiin on Agneta kaikkein persein. Kun sillä kerran on se kaunein ja vetovoimaisin perse, niin annetaan äänikin sitten sille!

      • Abba!

        Frida- osaa laulaa paremmin. Olen 12 ja aloin kuunnella abbaa viime vuonna! Mun setä oli jotai10 kun abba voitti euroviisut ja sit se on jotenki muhun iskeny:)


    • lovethem

      Tähän on varmaan yhtä monta mielipidettä, kuin vastaajiakin. Agnetha ja Fridan äänet on niin erilaiset, ettei niitä oikein voi ees verrata.. Mut kuitenkin täytyy sanoo, et kyllä Agnetha on ollu se "suuri idoli" mulle niin kauan kun oon ollu ABBA:n musiikkiin hurahtanu :) Fridalla on myös ihana ääni, jotenkin tummanpuhuva ja syvä.
      Oon aina tykänny ABBA:sta ja jo pienenä tyttönä osasin Mamma mian sanat ulkoo :) Silloin, kun Mamma Mia-elokuva ilmestyi, aloin uudelleen innostua ABBA:n musasta ja nyt oon pysyvästi koukussa! Ehkä ne on ne ihanat melodiat tai rytmit tai jotain, mut se vaan iskee. Ja hei, täällä puhuu nyt tyttö v. -95 :D

    • molempi parempi

      Frida on ehkä taitavampi laulaja, mutta Agnethan ääni on jotain vastustamatonta. Fridalle pisteet siitä, että on ympäristönsuojelija, joten valintani on FRIDA.
      Ja Fridan soolotuotanto on vahvempaa kuin Agnethan.
      Olen 40 ja fanittaminen alkoi viimeistään 1982.
      Kivaa että noin nuoriakin abba-faneja löytyy tossa ylempänä, kiva juttu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4723
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2279
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1804
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1526
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1471
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1061
    Aihe