John the Revelator

Revelaattori

http://www.soundi.fi/arviot_02.html
Ote Soundin arvostelusta:

"Maininnan ansaitsee myös raju John The Revelator, joka kritisoi jenkkipresidentti George W. Bushia varsin kärkevin sanoin."

Häh? Minusta tässä kritisoidaan pikemmin raamattua. Mitä mieltä muut ovat?

5

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pimpf

      By claiming God as his only rock
      He's stealing a God from the Israelite
      Stealing a God from a Muslim, too
      There is only one God through and through

      Tämä jotenkin kuullostaa Bushilta/Irakin sodalta?

    • SisterOfNight

      Noi lehdissä ilmestyvät arvostelut tulee kyllä aina lukea with grain of salt. Kovin usein törmää arvioihin, joista epäilee, ettei levystä ole katsottu kuin kansikuva. Ja ne arviot on aina yksittäisen henkilön mielipiteitä.

      Ehkä tässä tapauksessa ton George W Bush -mielleyhtymään saattaa päästä joku muukin. Martin asuu jenkeissä, jossa Bushilla on kiihkeitä kannattajia ja sitten muita, joiden mielestä Bushin toimet Irakissa ovat olleet pelkästään vahingoksi sekä Amerikalle että koko maailmalle. Enpä keksisi toista amerikkalaista, josta voisi sanoa että all he ever gives us is pain ja toi uskontoviittaus vie myös siihen suuntaan. Suosittelen Michael Mooren leffan Fahrenheit 9/11 katsomista kaikille amerikkalaisille, myös Bushin sokeille kannattajille.

      • Revelaattori

      • SisterOfNight
        Revelaattori kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Revelation

        Kaipa se on niin, että tässä kritisoidaan sekä raamattua että Bushia. Varsin tuo alun hissi homma sopii kyllä aivan täysillä Bushiin.

        En tunne raamattua, mutta sen tiedän, että Bushin uskollisimpiin kannattajiin kuuluu amerikkalaisia voimakkaasti uskonnollisia piirejä. Hupaisa anekdootti aiheesta on se, miten George W on kertonut nähneensä unta, missä jumala on sanonut hänelle, että hyökkää Irakiin. George tekee siis itsestään paavillisempaa kuin paavi itse heh Voi olla tietysti julkisuuskikka, jolla vedotaan kristittyihin äänestäjiin ;).

        Että Martin kirjoittaisi poliittisen biisin, ei tietenkään ole uutta. Tässä on vain ollut aikamoinen tauko välissä ;)


    • Serpico

      Useissa arvioissa esitetään että krikiikin kohteena olisi Bush. Joidenkin mielestä kritisoidaan organisoitua uskontoa. Toisten mielestä Johannesta (ilmestyskirjan kirjoittajaa) tai niitä jotka kohottavat Johanneksen Jeesuksen yläpuolelle. Martin Gore kuitenkin ilmeisesti ajattelee kritisoivansa Johanneksen ilmestystä ja sen vaikutusta ihmisiin tai yleisemmin kristinuskoa. Uusi sanoitus on DM:n, itse biisihän on alunperin Blind Willie Johnsonin gospelbiisi.

      www.lalibre.be/article.phtml?id=5&subid=104&art_id=248554

      "M.G.: Oui, il y en a un dans «Precious» et sept dans «John The Revelator». Cette deuxième chanson est inspirée d'un air traditionnel. Elle parle de la foi en un dieu, peu importe lequel. Elle dénonce aussi la croyance en un dieu qui punit et qui damne. Dans le «Livre de l'Apocalypse», Jean décrit ses visions de ces sept anges qui descendent, soufflant dans leurs sept trompettes et provoquant fléaux, épidémies, inondations qui progressivement exterminent une grande partie de l'humanité, jusqu'à ce qu'il ne reste que les vrais croyants. Je ne crois pas en tout cela."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      142
      2372
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      399
      2022
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      33
      1898
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1260
    5. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      109
      1180
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1139
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1073
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1044
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1037
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      908
    Aihe