Singulair-lääke

Kokemuksia?

Ekaluokkalainen tyttöni on n. neljä vuotta sitten saanut astmadiagnoosin. Sitä ennenkin oireita oli, diagnoosin ja lääkkeiden saaminen vain oli kiven takana. Lääkkeet lopulta saatiin, mutta oirehdinta sen kun jatkui, ja lääkkeitä piti antaa lähes maksimimäärät oireiden hillitsemiseksi. Oireita pahentavia tekijöitä olivat mm. infektiot, pakkanen, siitepöly, ruoka-aineet (moniallergia), rasitus. Jatkuvaa taiteilua kortisonilääkkeiden ja ventolinen kanssa.

Nyt sitten pari kuukautta sitten menimme uudelle lääkärille, jolle vuodatin tarinamme. Lääkäri määräsi kokeiluun Singulair-nimistä lääkettä, jota otetaan iltaisin tablettina. Myös hengityslääkkeet vaihdettiin (nyt Symbicort). Tyttärelläni ei Singulairin aloittamisen jälkeen ole ollut ainoatakaan astmaoiretta. Jatkuva yskä on loppunut. Kortisonilääkkeet on laskettu minimiin, eikä avaavaa lääkettä ole tarvittu KERTAAKAAN tänä aikana.

Onko muilla kokemuksia Singulairista?

14

27425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astmaatikko

      Minullakin on ollut käytössä sungulair, se on tosi hyvä lääke, auttoi myös minulla allergiseen nuhaan.
      Valitettavasti joudun reilun kuukauden syönnin jälkeen lopettamaan lääkkeen, koska se ei pidemässä käytössä sopinut minulle, minulle tuli mustelmia. Singlurail ohentaa verta, tekee mustelma herkkyyttää. Olen ollut nyt ilman sitä reilut 2kk. ja toistaiseksi hoitava astmalääke on riittänyt ihan hyvin. käytän singulairia jatkossa kuureina, jos tulee tarvetta.

      • todella lyhyt kokeilu

        Minulla Singulair auttoi selvästi astman oireisiin (vaikea astma), mutta aloin saada 6 päivää sitä otettuani niin paljon mustelmia, että siihen loppui sen käyttö. Mustelmia näytti tulevan raajoihin, varsinkin reisiin ja pohkeisiin, melkein kaikkien mahdollisten verisuonten risteyskohtiin. Osa niistä oli aivan valtavia (yli 5 cm halkaisija).

        Lääkärin kontrolli on joskus syys-lokakuussa. Saa nähdä, onko ainoana vaihtoehtona kärsiä vain oireista, jotka alentavat jatkuvastí sekä toimintakykyä että yöunta, vaikka saatavilla olisi periaatteessa niitä poistava lääkitys. Apteekista neuvottiin lopettamaan Singulair heti ja niin myös tein. Liekö sille mitään vaihtoehtoja?


      • Anonyymi

        Symbicort - https://hespac.com/symbicortfi.htm
        Miehelläni on astma ja tuo lääke käytössä.Siinä on avaava ja lääke samassa ja miehelläni on tehonnut tosi hyvin.Kätevä käyttää,ei tarvitse monia eri lääkkeitä ja suihke päivässä riittää.


    • mhm..

      TUo symbicort on yhdeistelmä lääke, eli ei ihme, ettei tyttäresi ole tarvinnut lisäksi avaavaa :))
      symbikortissa on kortisooni ja pitkävaikuteinen avaana, joka suunnilleen vaikuttaa n. 12h avaavasti.
      yhdistettynä singulairiin, oireet varmasti helpottaa, ja mene minimiin. Hyvä että oikeat ja sopivat lääkkeet löytyi!

      • alkuperäinen singulairista

        Niin, tiedän toki mitä lääkettä lapselleni annan :)

        Että avaava on siinä mukana. Sinänsähän tilanne ei paljon eroa aikaisemmasta siinä, että kortisoni ja avaava olivat eri piipuissa. Ja nyt yhdessä ja samassa. Aikaisemminkin avaavaa piti antaa jatkuvasti, ja oireet olivat silti koko ajan läsnä. Nyt mitään oireita ei enää ole (koputetaan puuta). Näin ollen lasken hyvästä tilanteesta paljon Singulairin ansioksi. Toki hyvä yhdistelmä on tärkeä.


    • Ovidiu

      ...joka on vasta 4-vuotias astmaatikko. Hänellä on ollut pieneen ikäänsä nähden lukuisia keuhkokuumeita. Rakenteellista vikaa astman lisäksi ei ole keuhkoista löydetty.

      Tyttäremme käyttää Singulairia jatkuvana lääkityksenä. En tiedä, oliko syy edellisen asunnon mahdollisessa homevauriossa (en siis tiedä, oliko hometta) vai tuliko apu Singulair-lääkityksestä, koska keuhkokuumeita ei ole enää esiintynyt lääkkeen aloittamisen jälkeen.

    • sopinut

      Lääkäri määräsi mulle jokunen vuosi sitten Singulair-kuurin, kun oireeni pahenivat syksyllä ilman kylmetessä, eikä jo määrätyistä lääkkeistä ollut apua.
      Lääke auttoi muuten todella hyvin, mutta kuten lääkäri varoittikin, se vaikutti uniini. Näin lähes joka yö hirveitä painajaisia, jollaisia en ollut ennen koskaan nähnyt. Heräsin aina keskellä yötä kauhuissani sydän hakaten enkä uskaltanut enää loppuyönä nukkua (olin tuolloin 17-vuotias).
      Muuten lääke oli todella tehokas.

      • tee tee

        Keskivaikea astma on mulla todettu n 5 vuotta sitten, oireita toki oli pitkään jo sitä ennen. Keuhkolääkärini suosituksesta kokeilin kuurin Singulairia pari vuotta sitten. Minulle sillä ei ollut vaikutusta suuntaan eikä toiseen, valitettavasti. Keuhkolääkärini sanoikin, että se vaikuttaa osalla potilaista ja osalla ei.

        Nyt on käytössä pelkkä Symbicort ja hyvin on yleensä toiminut. Paitsi just nyt olen aika heikossa hapessa, kun on pakkaset tulleet :-((.


    • kokemuksia

      oon syöny singulairia vuoden ja symbicort on käytössä ollut samaan aikaan. ventolinea en tarvitse kuin PAHASSA flunssassa, ja flunssaa ei erityisemmin oo ollu enää. :) ei mitään sivuoireita lääkkeestä, (paitsi vaihtelevasti tärinää) OLO ON HYVÄ!!!!!!

    • alkuperäinen kyselijä

      Kiitos kaikille vastauksista. Kummallista, että sama lääke, joka auttaa erinomaisesti jollakin oireisiin, ei toisilla auta mitenkään tai edes tunnu sopivalta. Kaipa ne oikeat lääkkeet löytyvät vain kokeilemalla. Kuten sanottua, meillä Singulairilla on ollut tyttären astmaoireisiin häkellyttävän positiivinen vaikutus. Minkähä takia sitä ei kokeiltu aiemmin.

      • ei sovi

        ja tekee aivan raivohulluksi...mieliala keikkui,
        agressiivisuus samaa luokkaa kuin kortisoonin käytössäkin.
        Kortisoonihna onkin stressihormooni.
        todella pelottava lääke


      • Homevauriot keuhkois
        ei sovi kirjoitti:

        ja tekee aivan raivohulluksi...mieliala keikkui,
        agressiivisuus samaa luokkaa kuin kortisoonin käytössäkin.
        Kortisoonihna onkin stressihormooni.
        todella pelottava lääke

        Singulairin rinnakkaisvalmiste Montelukast vieläkin hurjempi lääke, vie mielialan alhaalle,sekoittaa psyykkisen voinnin täysin.En suosittele kenellekään.


      • Vaikea astma
        ei sovi kirjoitti:

        ja tekee aivan raivohulluksi...mieliala keikkui,
        agressiivisuus samaa luokkaa kuin kortisoonin käytössäkin.
        Kortisoonihna onkin stressihormooni.
        todella pelottava lääke

        Mulle ei ole Singulair sopinut. Näin kamalia painajaisunia. Lääkäri pyysi lopettamaan sen käytön. Painajaisunet loppuivat siihen paikkaan.


      • Anonyymi
        Vaikea astma kirjoitti:

        Mulle ei ole Singulair sopinut. Näin kamalia painajaisunia. Lääkäri pyysi lopettamaan sen käytön. Painajaisunet loppuivat siihen paikkaan.

        Täysin samaa mieltä.
        Unessa näin pöydällä pistoolin Kuin viestinä tai neuvona millä pääset julmasta kivustasi eroon.
        Tästä vaarallisesta lääkkeestä Singulair-lääkkeestä täytyy kertoa kaikille eteenpäin, eihän näin voi jatkua. Emme elä ilman unta, nukkumista. Painajaiset järkyttävät mielenterveyttä. Lääkkeitä tarvitaan
        Luin juuri sisäkorvan paineen vaihtelusta / sukeltaminen ja lentomatkat ulkomaille lisäävät korvan painetta sairastua Otoskleroosiin. Taudin etenemistä estää "biofonaatit" Ne ehkäisevät " luuresorptioita
        taudin etenemisessä" Paineen vaihtelusta aiheuttavat mahdollisesti sensorineraalisen kuulovian. Tutkimus.
        Otoskleroosi ohimoluissa on todettu näin. Otapa avuksi Singulair- niin on kyllä julma neuvo?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1373
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      16
      1019
    3. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      996
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      969
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      4
      954
    6. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      870
    7. 3
      860
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      859
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      2
      851
    10. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      848
    Aihe