Vastauksia!

Samizu

Toivoisin saavani vastauksia YLI 16v tytöiltä ja pojilta. Eli ei nuoremmilta, koska nouremmilla tyyli on ihan eri asia kuin vanhempana.

Eli:
Onko vaatemerkillä väliä?
Entä hinnalla?
Jos käytän siistejä, normaaleja vaatteita jotka
eivät ole merkkikamaa, vaan halpoja ja tuntemattoman merkkisiä mutta näyttävät siisteiltä, onko sillä merkitystä?

Tuntuu että suurin osa ostaa esim. 50-100 euron farkkuja, mutta mun mielestä se on täysin hölmöä koska 20-50€ farkut näyttävät ihan samalta ja istuvat yhtä hyvin!
Sama pätee esim. kenkiin:
Jos voin valita 50 euron ja 100 euron hintaisista kengistä jotka näyttävät ihan samanlaisilta, valitsen ihan järkisyistä ne halvemmat.

Ja takit, paidat, kaikki vaatteet...
Tiedän että on monia minunlaisia ihmisiä jotka ostavat vaatteet omilla rahoilla, joilla ei ole laittaa sataa euroa farkkuihin, ja te olette tietysti samaa mieltä kanssani.

Mutta te jotka ostatte niitä kalliita merkkivaatteita, välitättekö te siitä jos vaikka tyttö/poikaystävällä on tällaisia ei-muodikkaita vaatteita?

Koska itse olen kundi, haluisin kysyä tätä tytöiltä:
Jos näette kaupungilla, vaikka kahvilassa pojan joka on pukeutunut tälleen em. tapaan, kiinnostutteko yhtä paljon kuin trendikkäästi pukeutuneesta?
Siis jos kundi käyttäytyy mukavasti ja vaikuttaa luonteeltaan kiinnostavalta?

Ehkä tyhmä kysymys, mutta joskus tuntuu että te trendikkäästi pukeutuvat pidätte vaatteita ja niihin käytettyä rahaa jotenkin hienona asiana, eli mitä kalliimpi sen parempi...

Toivoisin asiallisia vastauksia, ei mitään pentujen päänaukomista kiits!

15

796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dyingbride

jaas. vai eri asia. kyllä kuule nuorillekin tyyli on tärkeä asia. ainakin mulle. että ikä-rajoja tähänkin, ihan miten vaan...

• Samizu

Tottakai on, mutta yläaste-ikäisillä tyyli on ihan erilainen kuin vanhempana... u know?
        Enkä halua yleistää, tottakai sen ikäisissäkin on aikuismaiseti pukeutuvia ja myös ns. pissiksiä joilla on oma kammottava tyylinsä.
        Mutta pointtina oli että haluan kommentteja oman ikäisiltäni joilla on samantyylinen vaatemaku kun mulla!

• Hevimies

Onko vaatemerkillä väliä?
      Entä hinnalla?
      Jos käytän siistejä, normaaleja vaatteita jotka
      eivät ole merkkikamaa, vaan halpoja ja tuntemattoman merkkisiä mutta näyttävät siisteiltä, onko sillä merkitystä?

-ei oo väliä
      -ei oo väliä
      -jos ne on siistit niin pidä niitä.merkki ei ratkaise(paitsi 1hQ Pi5sikSilLä!)

• Samizu

Vihdoin fiksu vastaus! Joo eikai se niin tärkeetä sit ole, hyvä!

• Mie vain

Sillä ei ole väliä mitä ne maksavat tai minkä merkkisiä vaatteet ovat, kunhan vaatteet istuvat ja näyttävät hyviltä.

Ja todellakin jos saa valita ostaako 100€ vai 30€ farkut niin kyllä varmasti ostaisin ne halvemmat!

Eikä sillä niinkään ole väliä minkälaisia vaatteita käyttää, jos ne ovat siistit ja sopivat ihmiselle ni se on jo aika mielenkiintoista, kyllä kiinnostun enemmän normaalisti pukeutuneista kuin super muodikkaista. Koska kaikkein tärkeintä on se miten käyttäytyy ja minkälainen on luonteeltaan.

• homssu

Mä ainakin suosin halpoja kuteita. En vois ikinä laittaa 100euroo johonkin farkkuihin... En ees 50. Ehkä mun farkku budetti olis siinä 20-30e. En oikeestaan käytä farkkuja joten en tiiä...

En katsele onko ihmisellä päällä merkkivaatteet vai ei merkkivaatteet. Joskus kyllä huomaa että jollain on joku merkkivaate, mutta eipä se herätä hirveesti ajatuksia, riippuu kyllä vähän merkistä. Sitten voi tulla jotain negatiivisia ajatuksia.
      Ite en oikein tykkää jos vaatteissa lukee merkki isolla. Mieluummin ostan sellasia kuteita joissa merkki ei ole kovin tunnettu eikä se näy kovin pitkälle.
      Kengissä oli pieni poikkeus, oli pakko ostaa [kalliit] converset vaikka olis ollut tarjolla vastaavia tossuja blendeinä ja muina, halvempina versioina.

En välttämättä kiinnostu, tai en vaan ehkä huomaisi sellasta tavallisesti pukeutunutta tyyppiä. Mun puolesta ei ees tarvi pukeutua siististi, kunhan on oma tyyli.
      Ehkä merkkivaatteisiin pukeutuneesta tyypistä vois ajatella että; tuskinpa mä sitä kiinnostan, se aattelee että on mulle liian hyvä. Snobiukko.

Joo, tämmöstä hapatusta tytöltä, 18.

• kkkfdg

En nyt tiedä minkä ikänen olet, mutta nuoret, jotka opiskelevat ja elävät itsenäisesti, eivät VOI tuhlata rahaa yllin kyllin vaatteisiin eikä siinä paljon merkit merkitse. Itse en käytä merkkivaatteita(tai ehkä käytän, merkit eivät sinänsä koskaan ole kiinnostanut) vaan vaatteita jotka mielyttävät silmää, ovat mukavat ja käytännöllisiä. Joskus tulee tosin ostettua hiukan kalliimpia, mutta toisaalta en paljoa vaatteita ostelekaan ja silloin kun ostan, ovat ne tarpeeseen.

• Rottamiäs

Kylläpä muuten tuntuu lukiolaisilla nuorilla olevan aivan tajuttomasti rahaa merkkivaatteisiin, koruihin, kamppaamoihin ja sen sellaiseen! Ei tietenkään kaikilla, mutta noin puolet oman lukioni ppilaista kulkee kalliissa merkkivaatteissa ja ajelee upouusilla skoottereilla, kevareilla yms.

Itse käytän ihan tavallisia noin 20-30e farkkuja, alle 50e takkeja yms. Mutta kuulin ohimennen luokkatoverini juttelevan käytävässä ostamistaan farkuista, jotka maksoivat 80e...
        Eikä ollut eka kerta, vaan noin puolet oppilaista liikkuu sillä lailla pukeutuneina.
        Eikä tietääkseni kukaan näistä käy koulun jälkeen töissä!
        Että se vähän ihmetyttää...
        Eivät kai rikkaatkaan vanhemmat ole niin idiootteja että syytävät rahaa lastensa turhuuksiin noin?!

• Miss_Darkness
        Rottamiäs kirjoitti:

Kylläpä muuten tuntuu lukiolaisilla nuorilla olevan aivan tajuttomasti rahaa merkkivaatteisiin, koruihin, kamppaamoihin ja sen sellaiseen! Ei tietenkään kaikilla, mutta noin puolet oman lukioni ppilaista kulkee kalliissa merkkivaatteissa ja ajelee upouusilla skoottereilla, kevareilla yms.

Itse käytän ihan tavallisia noin 20-30e farkkuja, alle 50e takkeja yms. Mutta kuulin ohimennen luokkatoverini juttelevan käytävässä ostamistaan farkuista, jotka maksoivat 80e...
        Eikä ollut eka kerta, vaan noin puolet oppilaista liikkuu sillä lailla pukeutuneina.
        Eivät kai rikkaatkaan vanhemmat ole niin idiootteja että syytävät rahaa lastensa turhuuksiin noin?!

"Kylläpä muuten tuntuu lukiolaisilla nuorilla olevan aivan tajuttomasti rahaa merkkivaatteisiin, koruihin, kamppaamoihin ja sen sellaiseen! Ei tietenkään kaikilla, mutta noin puolet oman lukioni ppilaista kulkee kalliissa merkkivaatteissa ja ajelee upouusilla skoottereilla, kevareilla yms."

Noista ihmisistä varmaan suurin osa asuu vielä kotona ja saattavat jopa saada vanhemmiltaan älyttömiä summia rahaa ostellakseen kalliita vaatteita, koruja yms. tai käydäkseen kampaamoissa tai vaikka hankkiakseen upouuden kevarin. En jaksa uskoa, että yksin asuvalla nuorella olisi tuohon kaikkeen varaa... elleivät vanhemmat sitten silloinkin kustanna.

Alkuperäiseen kysymykseen vastatakseni, itse en välitä vaatteen merkistä. Suurimman osan vaatteistani ostan kirppareilta tai alennusmyynnistä, joskus harvoin sitten tulee ostettua jotain kalliimpaa. Tämä juurikin siitä syystä, että yksin asuvalla opiskelijalla ei ole sitä rahaa pahemmin mihinkään ylimääräiseen. Ja tietysti siinä on vähän sekin, etten tunne löytäväni oman tyylisiä vaatteita kovin helposti. Kirpparilta niitä kuitenkin löytyy...

Toisaalta ostin kyllä nahkatakin (300 €) viime keväänä, mutta siihenkin jouduin säästämään kiitettävän pitkään. Eli kalliimmat hankinnat on sitten tehtävä pitkällä suunnitelmalla.

Muutenkin minulle on sama, onko muilla merkkivaatteita vai ei. Jokaisen oma asiahan se on, mitä päälleen pistää x)

• ---------
        Rottamiäs kirjoitti:

Itse puhuin yliopisto-opiskelijoista, lukiolaisista en tiedä.

• ....
        --------- kirjoitti:

Itse puhuin yliopisto-opiskelijoista, lukiolaisista en tiedä.

Nyt syynäämään aletaan niin yleensä korkeamman asteen opiskelijoista, jotka itse kustantavat elämänsä. Ja tässäkin huomioitava itse-sanan kohdalla että tukien avulla eivätkä ole hyväpalkkaisessa työssä.

• Sini !!
        .... kirjoitti:

Nyt syynäämään aletaan niin yleensä korkeamman asteen opiskelijoista, jotka itse kustantavat elämänsä. Ja tässäkin huomioitava itse-sanan kohdalla että tukien avulla eivätkä ole hyväpalkkaisessa työssä.

Siis aika paljon katon tässä -kahvila esimerkissä- ekaks ulkonäköö ja pukeutumista. (siis ei tulis mieleenikään menä jutteleen kenellekkään paskasiin ja liian lyhyisiin verkkareisiin ja kulahtaneeseen takkiin pukeutuneelle jätkälle) mut jos tyylikäs jätkä on luonteeltaan kusipää, ni ei siihen voi ihastua vaan ulkonäön perusteeltä.

JÄtkille suosittelen vaatteita esim. Hennes&Mauritsista, koska siellä o jätkille huipputyylikkäitä vaatteita, muttei kovinkaan kalliita.TOinen on Dress Man. Sieltäkin saa suht-halvalla tyyliä ! Tyyliä kannattaa täydentää (esim. jos on kaupunkiin menossa)koruilla ( H&M )

Toinen tosi hyvä vinnki (vaan aika unohdettu ) on kirpputorit ja kierrätyspisteet. Siellä on merkkivaatteita käytettynä-mutta halvalla. Kirpputorilta ei kannata ostaa farkkuja ( koska niitä ei pääse sovittamaan ) Eikä myöstään jo uutena halpoja ( koska yleensä halpojen vaatteiden hinta taso ei paljoakaan laske )

Tällä hetkellä jätkänä pukeutuisin ehkä Batistiinin mustaan villakangastakkiin (auki) ja siihen päälle ruskearaidallinen kaulahuivi (kiepautettuna kerran kaulan ympäri) kulutetut farkut, hieno vyö, ja coolit kengät. Takin alle ehkä pitkähihainen printti t-paita tai neule.

Kenkiin panostaisin jätkänä paljon. Ne hyvälaatuisen akestävät kauan ja kun ihmeiset huomaavat sinulla kalliit kengät, he luultavasti luulevat H&M:n vaatteita kalliiksi merkkivaatteiksi.

Tässä hieman apua ! -Sini-

• Sini !!!!!!
        .... kirjoitti:

Siis aika paljon katon tässä -kahvila esimerkissä- ekaks ulkonäköö ja pukeutumista. (siis ei tulis mieleenikään menä jutteleen kenellekkään paskasiin ja liian lyhyisiin verkkareisiin ja kulahtaneeseen takkiin pukeutuneelle jätkälle) mut jos tyylikäs jätkä on luonteeltaan kusipää, ni ei siihen voi ihastua vaan ulkonäön perusteeltä.

JÄtkille suosittelen vaatteita esim. Hennes&Mauritsista, koska siellä o jätkille huipputyylikkäitä vaatteita, muttei kovinkaan kalliita.TOinen on Dress Man. Sieltäkin saa suht-halvalla tyyliä ! Tyyliä kannattaa täydentää (esim. jos on kaupunkiin menossa)koruilla ( H&M )

Toinen tosi hyvä vinnki (vaan aika unohdettu ) on kirpputorit ja kierrätyspisteet. Siellä on merkkivaatteita käytettynä-mutta halvalla. Kirpputorilta ei kannata ostaa farkkuja ( koska niitä ei pääse sovittamaan ) Eikä myöstään jo uutena halpoja ( koska yleensä halpojen vaatteiden hinta taso ei paljoakaan laske )

Tällä hetkellä jätkänä pukeutuisin ehkä Batistiinin mustaan villakangastakkiin (auki) ja siihen päälle ruskearaidallinen kaulahuivi (kiepautettuna kerran kaulan ympäri) kulutetut farkut, hieno vyö, ja coolit kengät. Takin alle ehkä pitkähihainen printti t-paita tai neule.

Kenkiin panostaisin jätkänä paljon. Ne hyvälaatuisen akestävät kauan ja kun ihmeiset huomaavat sinulla kalliit kengät, he luultavasti luulevat H&M:n vaatteita kalliiksi merkkivaatteiksi.

• ehkä sitten outo
        Sini !!!!!! kirjoitti:

Mun korvaani toi kuulostaa hienostelulta ja homomaiselta. Ite en heti huolisi miestä jolla on villakangastakki ja koruja ja muuta. Sehän olis enemmän nainen kuin minä!

• ainakin

rakastan merkkivaatteita, sillä hinta kiehtoo minua :D Tietenkään en osta mielestäny rumia merkkivaatteita pelkästään merkin takia.
      Poikaystäväni vähät välittää muodista, ja välillä toivoisin hänen kyllä käyttävän vähän siistimpiä (huom siistejä, ei välttämättä kalliita) vaatteita, eikä reikäisiä haisevia 10 vuotta vanhoja riepuja. Muuten minulle on aivan sama, onko tämä "siisti paita" Lacosten vai tarjoustalosta ostettu.
      Itseäni ei kiinnosta sen enempään muotimerkkejä käyttävät pojat, kuin.. no esimerkiksi rumia vaatteita käyttävät, tai sitten siistejä, ei merkkivaatteita. On poika ruma tai komea, lihava tai laiha, en välitä. Itse asiassa kiinnostun enemmän tavallisia halpisvaatteita käyttävistä, ulkonäköään ajattelemattomista pojista, koska heistä tulee vaikutelma, että he ovat rehellisiä ja kilttejä, ja arvostavat elämän tärkeitä asioita, eivätkä merkkivaatteita :D :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6818
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2006
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      49
      1083
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1045
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      909
    Aihe