Trileptalin sivuvaikutukset:
- väsymys
- keskittymiskyvyn puute
- ajatuksien hidastuminen
- passivisuus
- pään hilseily
- janontunne
- pahanhajuinen hiki
- verenpaineen kohoaminen
- sydämen tykytyksiä
- korvan "lumpsuminen"
- alhainen natriumin taso
- lihaskramppeja
- kiukkuinen, voimaton mieli
Mutta kait nuo ovat pahempi paha kuin kohtauksen riski...
- väsymys
- keskittymiskyvyn puute
- ajatuksien hidastuminen
- passivisuus
- pään hilseily
- janontunne
- pahanhajuinen hiki
- verenpaineen kohoaminen
- sydämen tykytyksiä
- korvan "lumpsuminen"
- alhainen natriumin taso
- lihaskramppeja
- kiukkuinen, voimaton mieli
Mutta kait nuo ovat pahempi paha kuin kohtauksen riski...
Vastaukset 11
Vanhimmat
ei oo kun toi janotus,josta ilmeisesti johtuu myös kusetus
ja se et korvat on jatkuvasti lukossa
muita harmeja en ole alku pyörrytyksen jälkeen todennut
- passiivisuutta
- pään hilseilyä
- janon tunnetta
- verenpaineen nousua
- korvien lumpsumista, mitä sitten tarkoittaakaan?
- kiukkuista, voimakasta mieltä, kuin se mitä kuuluu normaalistikin minun ominaisuuteeni.
Jos luet vaikka buranan tuoteselostetta.
Niin eiköhän siinäkin ole tauteja kerrakseen.
esim: Jos janottaa juo vettä eiköhän se siitä lähde.
Mikä on korvan lumpsuminen!
Kovasti tuo kyllä hassu sana. Onkohan ollut kerrankin lääketehtaalla huumoria pelissä sivuvaikutuksia keksiessään?:).
Olen syönyt Trileptalia kymmenen vuotta, mutta en ole havainnut sivuvaikutuksia. Maksa- ja natriumarvot ovat olleet kohdallaan. Minulle Trileptal on ollut hyvä ja luotettava lääke.
Mä en ole kärsinut sivuoireista vaikka trileptal annostus on korkea. Ei sivuvaikutuksia tiedä ennenkuin lääkettä kokeilee ja jos kohtaukset saadaan pois niin hyvä niin. Se on sitten eri juttu jos sivuvaikutukset on karmeet niin lääkärikin jo suosittelee lääkkeen purkamista
Itsellä annostus myös korkea, joka aamu ja ilta lääkkeen oton jälkeen huimausta, näkö "sumenee" ja lihasten nykimistä. Välillä ei huimauksen takia pysy edes pystyssä, enkä pysty esim. kouluun menemään. Ja lääkäri vain sanoo, ettei mahda minkään, koita kestää kunnes lääkitystä voidaan mahd. pienentää..
kumma, että täytyy vain kestää vaikka on noin selkeät sivuvaikutukset. Korkeeta annostusta tosin on hyvä pienentää pikkuhiljaa, mutta silti mua ihmetyttää tuo lääkärin asenne. Itselläni ei ole mitään sivuvaikutuksia ja olen syönyt sitä tuolla annostuksella viimeiset viisi vuotta.
ja väsymys on kamala. Juttele uudemman kerran lääkärisi kanssa ja ole tiukkana oman mielipiteesi ja näkemyksesi kanssa. Sinähän se elät niiden lääkkeiden kanssa ja tunnet sivuvaikutukset, ei lääkäri. Mullakin ollut tuollaisia lääkäreitä, jotka ei ole tajunneet olotilojani todella huonoiksi vaan ovat määränneet annokset liian isoiksi ja joutuneet myöntämään etteivät monet lääkkeet ole sitten ollenkaan sopineet. Älä suostu koekaniiniksi ja pidä itsestäsi huolta.
Terveeks'
Väsymistä on minullakin, tuntuu ettei mikään uni riitä.
Suolan puute on yllättänyt pari kertaa kesällä
==> taju kankaalla.
Suun kuivuminen kiusaa usein.
Mun pitäs ehkä nostaa annosta 300mg 2,5 /pv kun
noita lieviä kohtauksia edelleen siintyy 4-5 /kk
Poissaolot on pysyneet poissa.
Trileptalin sivuvaikutukset:
- väsymys /pitää paikkansa
- keskittymiskyvyn puute /pitää paikkansa
- ajatuksien hidastuminen /??????
- passivisuus /en allekirjoita
- pään hilseily /ei
- janontunne /jos ei kaljaa huomioida, niin ei
- pahanhajuinen hiki /ehdottomasti
- verenpaineen kohoaminen /ei
- sydämen tykytyksiä /ei
- korvan "lumpsuminen" /???????
- alhainen natriumin taso /pitää paikkansa
- lihaskramppeja / vain kohtauksen aikana
- kiukkuinen, voimaton mieli /kiukkuinen kyllä, mutta voimaton mieli????