tyyppiviat Mondeo -95 1,8 i

Fordis

Olen harkkinut ostaa emännälle Mondeon. Mitkä mahtaa olla tyyppiviat kyseisessä mallissa niin tietää tarkistaa etukäteen ja mitä tulisi huomioida etukäteen.

12

3430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikku-ukko

Ovien helmat ruostuvat puhki jo noin neljä vuotta vanhassa autossa. Ikäluokka juuri mainitsemasi.
      Tyyppivika esiintyy myös Focus-mallistossa.
      Kaksi autoa nähneenä mielestäni toimiva ajokki muilta osin.

• Jali

Ovien ruostuminen ei ollut vielä -95 fordin ongelmana, vaan vasta myöhemmissä malleissa kun muuttivat kittiä.

• meinasin

kuin tuo pikku-ukkokin.

ei kai muuta raflaavaa sanottavaa, mutta erittäin nopea ruostumaan

• Mondeo -93 kone 1.8

Mulla ruostuminen ei ole ollut ongelma. Päin vastoin, hyvässä kunnossa pellit. Sen sijaan alapäässä eli alustassa on ollut ongelmia jarrujen kanssa enemmän. Muuten hyvin pelannut ja aika pieni kulutus auton kokoon nähden.

• jarvaa

Itsellä probleemana oli egr (helppo tulpata), nyt edessä kansiremontti (pakoventtiili(t) vuoto), "koiranluut" kolisee takana ja joskus kolahtelee edessäkin. Koriltaan erittäin hyvässä kunnossa, ei ruosteen ruostetta. Ominaisuutena tietysti kylmänä käy kuin diisseli. Suhteellisen pieniruokainen.

• 1.8 -95

egr tulpataan? Ja mihin vaivaan tuo tulppaus auttaa?

• jarvaa
        1.8 -95 kirjoitti:

egr tulpataan? Ja mihin vaivaan tuo tulppaus auttaa?

Itse tulppasin venttiililtä lähtevan alipaineletkun, tapoja on monia, laittaa vaikka ns. sokean tiivisteen. Vaiva oli se surullisen kuuluisa nykiminen/nyhtäminen. Haulla löytyy asiasta lisää. Auto muuten mielestäni hinta/laatuluokaltaan kohdallaan.

• jarvaa

Pakoventtiilit vuotaa järkijään jokainen. Koneistamolla sanottiin, että tyypillinen Fordin ongelma. Ohjurit pääsevät liikkumaan/laskeutumaan ja venttiilit kantaa.

• Monteo

Itsellä ainoa vika ollut oikea jarrulevy, meni kieroksi kun en vaihtanut paloja ajallaan, pääsi kulumaan metalliin asti ja väänsi levyä vähän kieroksi kait. Muuten ollut täysin viaton peli, takavaimennin, siis pakarista, kyllä pitää vaihtaa varmaan vuoden sisällä kun on lähes puhkiruostunut, muuta ruostetta ei juurikaan ole, meni ekalla läpi katsastuksesta ilman mitään huomautusta. EGR on tulpattu ja päästöt oli kuitenkin OK.

• eegeeärrä

selvittäkääs vähän maalaiselle, EGR?

• Monteo
        eegeeärrä kirjoitti:

selvittäkääs vähän maalaiselle, EGR?

On pakokaasun kierrätyssysteemi.

• Nondeo 1,6 CLX

Omaan Motskuun (94) vaihdettu:
      - alatukivarret (vasemmalla ilmeisesti etupusla on taas väljä ja auto vetelee)
      - jarrulevyt
      - vetoakselit (ehkä hiukan turhaan, korjaamolla pantiin alatukivarren puslan kuluman aiheuttamaa tärinää sisempien vetarien pikkiin)
      - pakoputki
      Tiedossa olevaa korjausta tuon puslan lisäksi:
      - etuvalojen kellastuneet linssit
      - tuulilasi jo aika naarmuinen
      - vasemmassa takakaaressa pieni ruostevaurio (muuten kori asiallinen)

Mondeossa on selvästi tavallista enemmän vetareihin ja tukivarsiin (myös taka) liittyviä ongelmia/heikkouksia. Kunnossa ollessaan auto on tanakka ajaa myös mutkiin, nopea pysähtymään abs:n puutteesta huolimatta, melko tilava ja kulutukseltaan tyydyttävä (7-7,5 l/100 km 1,6 koneella, lienee samaa luokkaa 1,8:lla). Edellinen ajokki oli Saab 900. Montsku on samaa sarjaa: ei viaton, mutta paljon autoa pienellä rahalla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      149
      2013
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      305
      1707
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1557
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1190
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      76
      1182
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1140
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      1027
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      997
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      946
    10. Minkä näköinen

On kaipaamasi henkilö🤔
      Ikävä
      45
      927
    Aihe