Huomio!! Valmius sitoumus on voimassa. Pitääkö alempiarvoisten tervehtiä minua. Olen RUK:n käynyt. Onhan siellä eri ruokalat miehistölle ja PÄÄLYSTÖLLE? Mitenkäs muut saunat, yms..?
Totista hommaa ko??
24
4543
Vastaukset
- joo..
Toivottavasti tuo oli provo, tai edes huono vitsi..
- Tuleva ensikertalainen
Mitenkä niin provo tai vitsi?! Kyllä on paperit sisällä ja lähtöä odotellaan. Taidat itse kuulua siihen osastoon joka jää rannalle ruikuttamaan...
- sup@ukko
hieman muuten lenntelet sulka perseessä kottin.Siellä on "sinua alempiarvoisia" jääkäreitä jotka ovat jo viidettä tai kahdeksatta vuotta reissussa.Tervehtivät sinua sanoen "moi" ja huolehdi että vastaat.Muuten saunot yksin,syöt yksin.Everstitasoisiakin ukkoja on fasset laittaneet kotiin opettelemaan rauhanturvaajien taitoja.Siellä jokainen on töissä omassa tehtävässään omalla palvelusarvollaan.Tuolla asenteella lentosi jää lyhyeksi.
- Tuleva ensikertalainen!!
Eihän se voi olla niin että miehistö hyppii päällystön silmille! Siellä ollaan kuitenkin puolustusvoimien hommissa.Täällä taitaa nyt ihmiset puhua asioista mistä eivät tiedä mitään.
- jos tosiaan tollasia
Tuleva ensikertalainen!! kirjoitti:
Eihän se voi olla niin että miehistö hyppii päällystön silmille! Siellä ollaan kuitenkin puolustusvoimien hommissa.Täällä taitaa nyt ihmiset puhua asioista mistä eivät tiedä mitään.
"päällystön" herroja on olemassa,saattaa ruveta ahistamaan jos tosiaan tollanen asenne eikä kunnioitusta heru alueella,hahhaa,mut yrittänyttä ei laiteta toivoopi 18 kk fasse !!
- Tuleva ensikertalainen!
jos tosiaan tollasia kirjoitti:
"päällystön" herroja on olemassa,saattaa ruveta ahistamaan jos tosiaan tollanen asenne eikä kunnioitusta heru alueella,hahhaa,mut yrittänyttä ei laiteta toivoopi 18 kk fasse !!
Mistä ihmeen fasseista siellä sekoillaan, kysymyshän on sotilas arvoista. Mitään fasse arvoa ei tietääkseni ole olemassa. Ja nuo arvot ovat aika hyvin muistissa, RUK 2/2003! Ja epäilykset heräsivät, mitenkä voit olla komennuksella 18 kuukautta kun komennusaikahan on tietääkseni maksimissaan 12 kuukautta!?
- kävit intin...
Tuleva ensikertalainen! kirjoitti:
Mistä ihmeen fasseista siellä sekoillaan, kysymyshän on sotilas arvoista. Mitään fasse arvoa ei tietääkseni ole olemassa. Ja nuo arvot ovat aika hyvin muistissa, RUK 2/2003! Ja epäilykset heräsivät, mitenkä voit olla komennuksella 18 kuukautta kun komennusaikahan on tietääkseni maksimissaan 12 kuukautta!?
... jos 2003 vuoden upseerina olet nyt rauhanturvaajaksi lähtemässä.
- sup@ukko
Tuleva ensikertalainen!! kirjoitti:
kukaan kenenkään silmille hypi.Olen ollut namibia,golan,bosnia 2x.Duuniin sinne mennään jokainen.Joku nykysäkylän pojista alkuun innostuu mutta kyllä ne siellä rauhoittuu.Älkää hötkyilkö:)
- der meister
Tuleva ensikertalainen! kirjoitti:
vitsiksi kelpaat kyllä kirjoituksinesi. jos nyt vahingossa olet tosissasi, suosittelen kotiin jääntiä. (provona kyllä mainio)
- Tuleva ensikertalainen!!
kävit intin... kirjoitti:
... jos 2003 vuoden upseerina olet nyt rauhanturvaajaksi lähtemässä.
Opintojen jälkeen varusmiespalvelukseen ja nyt reservin vänrikkinä. Kaikki mahdolliset vapaaehtoiset kertaukset käyty eli tietoa ja taitoa löytyy! Joukkueen johtajan tehtäviin varmaan pääsee! Siinä pääsee sitten muuttamaan asiat niin kuin ne kuuluu olla.
- FASSE!
sup@ukko kirjoitti:
kukaan kenenkään silmille hypi.Olen ollut namibia,golan,bosnia 2x.Duuniin sinne mennään jokainen.Joku nykysäkylän pojista alkuun innostuu mutta kyllä ne siellä rauhoittuu.Älkää hötkyilkö:)
Talon tavoille oppii jokainen.Ja mä luulen et joku vaan pelleilee täällä koska ei tollasta (noin tyhmää) ihmistä voi olla.Ja jos on niin toivon todella ettet lähde alas kavereitten kiusaks.
Onneksi reservin vänrikit pääsee todella harvoin jojoksi koska muuten kuli vänrikin päähän voi nousta pissa.
Virhe oli alentaa upseerien ikärajaa.Nuorelta pojalta puuttuu iän tuoma auktoriteetti. - sup@ukko
FASSE! kirjoitti:
Talon tavoille oppii jokainen.Ja mä luulen et joku vaan pelleilee täällä koska ei tollasta (noin tyhmää) ihmistä voi olla.Ja jos on niin toivon todella ettet lähde alas kavereitten kiusaks.
Onneksi reservin vänrikit pääsee todella harvoin jojoksi koska muuten kuli vänrikin päähän voi nousta pissa.
Virhe oli alentaa upseerien ikärajaa.Nuorelta pojalta puuttuu iän tuoma auktoriteetti.nuoret upseerit ovat vanhojen oppilaita.Fasset opettavat ja kouluttavat tavoille.Ei siis ole sotilasarvojen tuomaa asemaa vaan duunipaikat:)
- Carporal major
Lepo vaan! Valmius sitoumus ei vielä yksistään lupaa yhtään mitään. Tervehtiminen kuuluu osana sotilaalista käyttäytymistä joten ruk:n käyneitäkin tervehditään siten kun he sen ansaitsevat. Ruokalat on onneksi niin, että miehistöllä on oma ruokala joten sinun on pakko tyytyä olemaan siellä "sermin" toisella puolella, valitettavasti.
Vaatii todella rohkeutta (tai sitten äärimmäistä tyhmyyttä)lähteä tuollaisella asenteella alas, jos nyt yleensä sinne olet aikomassakaan. Jos niin käy että luoja suo ja viskaalit sen sallii ja pystyt olemaan täyden palvelu ajan niin olet varmasti toinen ihminen niin asenteittesi kuin myös käytöksenkin puolesta, toisin sanottuna sinusta tulee ystäväpiirissä "supajätkä", Fasse, Käivärä ym, ym, ...
Olen nähnyt sen monta kertaa, kun tällainen ihme tapahtuu, mutta se ei käy hetkessä eikä helposti ja surkeimmassa tapauksessa ei ollenkaan, vaan ao. henkilö lentää sulka perseessä takaisin Härmään ja sitten katkerana kuittailee missä vaan saa äänensä kuuluville.
Mutta lähde vaan reissuun ja tervetuloa muuttumaan.- järkäle
Kyllä minä olen vänrikin puolella. Täytyyhän armeijassa kuri olla ja esimies on esimies. Miten joku onneton jääkäri voisi alkaa paremmilleen pätemään. Jääkärit ryynää ja pomppaa ja kaivaa jne. juuri niin kuin upseerit käskee. Siinä pidetään turpa kiinni tai lähdetään Suomeen eiköhän asia ole näin. Olkaa omasta mielestänne mitä tahansa fasseja tai muumeja, täytyyhän tykinruuallakin olla olevinaan jotain arvoa, mutta upseerit homman johtaa ja taitaa, jääkäreitä saa tilalle heti vaikka 10 000.
- tämä tyhmä
järkäle kirjoitti:
Kyllä minä olen vänrikin puolella. Täytyyhän armeijassa kuri olla ja esimies on esimies. Miten joku onneton jääkäri voisi alkaa paremmilleen pätemään. Jääkärit ryynää ja pomppaa ja kaivaa jne. juuri niin kuin upseerit käskee. Siinä pidetään turpa kiinni tai lähdetään Suomeen eiköhän asia ole näin. Olkaa omasta mielestänne mitä tahansa fasseja tai muumeja, täytyyhän tykinruuallakin olla olevinaan jotain arvoa, mutta upseerit homman johtaa ja taitaa, jääkäreitä saa tilalle heti vaikka 10 000.
provoilija olis yx hänninen joka oli alhaalla ryhmänjohtajana...hei muuten,todella surkeeta provoo,parempi ku arvoisat fasset jätämme tuollaisen kirjoittelun omaan arvoonsa emmekä vastaile provo-viesteihin !!
- sfor-kessu
Kyllä tolla asenteella taidat jäädä jo niksulaan,vai missä ne nykyään kouluttaa?
- -P-
On "tulevalla ensikertalaisella" kovat puheet jo nyt..Ja valitettavasti RUK:n käyneet pääsee varajojon tehtäviin suoraan,sen mahdollistaa tämä uusi systeemi.Tiedoksi vielä,että se valmiussitoumus ei vielä tarkoita varmaa reissua.Mutta jos pääset "alas" lähtemään (tod.näk.Kosovoon),huomaat mistä on kyse.Jätät turhan tärkeilyn yms.pois,niin tulet pärjäämään semmoistenkin kanssa hyvin kenellä on aikaisempia reissuja takana.
- asenne
Tottakai tervehtivät, ja niin tervehtivät upseeritkin..sanomalla huomenta tai moro tms. Turha odottaa mitään käden lippaan vetoa. Mainio kysymys kerrassaan. Tulee yksinäiset ajat tuolla asenteella, terve menoa!
- FASSE
Hei. ei sun taida kannattaa lähteä reissuun, jos nyt satut pääsemään. Siis jos kirjottamasi oli totta eikä provoilua?!? Jos reissuun pääset/lähdet niin tolla asenteella sulla on kavereina korkeintaan portin ulkopuolella olevat levykauppiaat...
ja siellä "päällystön" saunassa/messissä voi liukastua tai lyödä päänsä jonnekin... HERÄÄ!!!
Kolme kertaa reissussa olleena olen nähnyt kuinka tollasten nilviäisten käy... HEHEHEH- ylil
Tuskin olet missään arapinpelkäämistehtävissä ollut. Kyllä paskajermut kuriin laitetaan. Upseeri on upseeri ja epätoivoiset amisviikset pistetään tarvittaessa vaikka sotaoikeuteen.
- sup@ukko
ylil kirjoitti:
Tuskin olet missään arapinpelkäämistehtävissä ollut. Kyllä paskajermut kuriin laitetaan. Upseeri on upseeri ja epätoivoiset amisviikset pistetään tarvittaessa vaikka sotaoikeuteen.
ei siellä ketään kuriin laiteta.Upseeri ottaa oppia vanhoilta oli se sitten jägsteri tai kessu.Tietoja vaihdetaan molemmin puolin.
- FASSE
Näin niinkun esimerkkinä voin kertoa tapauksen, jossa n.kymmenen vuotta sitten aro-posen joukkueenjohtaja alkoi kehittelemään omia sääntöjä joukkueelle ja alkoi "komentelemaan" muita. Yliluutnantilta loppui juttuseura aika äkkiä... se on aika pitkä aika olla esim. kaksikin kuukautta joka paikassa yksin. Lopulta hän tajusi, että siellä ollaan yhdessä tekemässä töitä. En tarkoita etteikö noissa hommissa olisi komentoketjua, mutta kaikenlaisen typerän ja turhan säätämisen voi jättää pois. Arvostan esimiestä, joka omalla tekemisellään ansaitsee muiden arvostuksen. Olen itsekin toiminut reissuilla esimiesasemassa kuin myös täällä kotimaassa toimin jatkuvasti. Jäitä hattuun Äijät! turha sinne on mennä keskenään kahinoimaan!
- 100% varma juttu
FASSE kirjoitti:
Näin niinkun esimerkkinä voin kertoa tapauksen, jossa n.kymmenen vuotta sitten aro-posen joukkueenjohtaja alkoi kehittelemään omia sääntöjä joukkueelle ja alkoi "komentelemaan" muita. Yliluutnantilta loppui juttuseura aika äkkiä... se on aika pitkä aika olla esim. kaksikin kuukautta joka paikassa yksin. Lopulta hän tajusi, että siellä ollaan yhdessä tekemässä töitä. En tarkoita etteikö noissa hommissa olisi komentoketjua, mutta kaikenlaisen typerän ja turhan säätämisen voi jättää pois. Arvostan esimiestä, joka omalla tekemisellään ansaitsee muiden arvostuksen. Olen itsekin toiminut reissuilla esimiesasemassa kuin myös täällä kotimaassa toimin jatkuvasti. Jäitä hattuun Äijät! turha sinne on mennä keskenään kahinoimaan!
niin, voi toi "ensikertalainenkin" olla hölmö ja provoilija mutta kyllä todellinen ääliö on se, joka on toista tai kolmatta tai ties monenettako kertaa esim. Kosovossa.
Kerran siellä olleena voin vain kertoa, ettei sen suurempaa pelleilyä ja verorahojen haaskausta voi olla kuin Kosovo. Täysin älytöntä touhua, kaikin puolin ja kaikissa suomalaisissa leireissä siellä.
Kaikki, mikä joskus on ollut rauhanturvaamisen tarkoitus, on siellä unohtunut.
En jaksa tässä nyt toistella iänikuisia "herrahissi" ynnä muita juttuja, kun totuuden kuitenkin tietävät kaikki siellä olleet. - exä 2
ylil kirjoitti:
kosovossa , kuten ei varmaan muuallakaan ollut mitään käsi lippaan ja muuta Herroittelu-meininkiä
Joku olisi varmaan kovin tahtonu, mutta ei . Ainoa, ketä herrootellaan on komentaja, eli eversti. Vänrikki ei ole upseeri, eikä ford auto.
pökköpää-opiston käyneet oli ammattilaisia, töttähatut enemmän seurustelu- upseereita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo747304Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per583143- 342380
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto271938- 201908
- 131877
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131602- 181569
- 101569
- 521568