työmiehen

ylistys

Olen AINA ihaillut asiansa osaavaa,kädentaitoja vaativaa, työmiestä.
On ilo silmälle katsoa kun hän varmoin ottein valitsee kulloinkin tarvittavan työkalun, tutkii työnsä kohdetta. Näyttää pohtivan ongelmaa ja käsittelee omaksumaansa tietoa.
Kokenut työmies tietää mitä pitää tehdä, ja kokematon on rohkea yrittämään.
Työskentelyä on ilo katsoa.
Turhat liikkeet on karsittu ja kun ongelma selviää alkaa tapahtua. Varmoin ottein, näyttää ettei kiirettä ole mutta tieto takaa sen että työ sujuu nopeasti.
Ammattilaisella on aina aikaa vaihtaa muutama sana "asiakkaankin" kanssa, eikä työ häiriinny.
Työmiehen olemus on sellainen, että huomaa hänen nauttivan työstään.
Kun tapaan tällaisen miehen, ei voi muutakuin ihailla!
Mielelläni annan,uutuutta kiiltävän pannkikorttini hänen mustiin, usein rasvaisiinkin, käsiinsä, kun tulee maksun aika!!! ;) nainen

7

324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työ tekijäänsä kiittää ja suurin nautinto on juuri se kokonaisuus kaikkine vaiheeneen ja sen toteutuminen.

Koskee varmaan mitä tahansa työtä,mikä on meistä kenenkin oma 'kutsumus'.

• samoin ihaillut

Minäkin sanoin eilen ääneen lapselleni, että kaikista eniten ihailen tavallista työläistä.
        Katsoin eilen telkkarista Enbuskessa Sauli Niinistön haastattelua. Hän sanoo olevansa työväestön asialla. Vieraana ollut vääräleuka heitti, että miksi ei myös työttömien presidentti.

Olen aina katellinen tavallisten duunareiden vaimoille. Olisi ihana laittaa eväspussit mukaan ja mies lähtisi töihin. Niin minun äiti teki. Isä oli aina ajussa, metsällä tai peltotöissä.

Työmies puhuu aina mitä ajattelee ja tarkoittaa. Lipevä liituraitamies kääntää jatkuvasti takkiaan. Vitsit ovat heikkotasoisia ja jokaisesta mielenliikutuksesta pitää kertoa omaelämäkerrassa. Harvalla työmiehellä on tapana kirjoitella kirjoja. Poikkeuksiakin on Kalle Päätalo selitti hommistaan liiankin pikkutarkasti.

Ihailin aamulla saunaremonttimiehiä. Jätefirman miehet ovat kivoja. Hymyilen ainostaan kunnon duunareille. Virkamiehet ym. pikkutärkeät eivät minua viehätä.

• kuvaamiasi tekijöitä saa kohdata tosielämässä.

Keittiöremonttini yhteydessä tapasin yhden sellaisen, pari tavallista tekijää ja yhden tosi poropeukalon.

Noilla ylistyslaulun arvoisilla tekijöillä ei sitten olekaan pulaa töistä, eikä heidän tarvitse mainostaa, kun sana kiertää. Noita poropeukaloita vastaan on paljon vaikeampi suojautua, niihin joutuu väkisinkin aina välillä törmäämään. Remonttimiehiä, kodinkoneiden korjaajia ym., joilta ei jää muuta arvokasta jälkeen kuin kallis lasku - joskus vielä uusia korjauksen korjauslaskuja.

Toivoisin, että ammattimiehet alkaisivat itse enemmän arvostaa omaa työtään ja kunnollista kädenjälkeä. Hyvin tehty työ kiittää tekijäänsä.

• niin?

että harvemmin "tosielämässä" näkee?????

tosi ammattilaiset ovat "arvostuskuopassa",,,ehkä palkkakuopassakin,
        kun vertaa kravatti osaajiin
        kyllä sellainen hiljainen tietotaito pitäisi saada ansaitsemaansa arvoon!
        sekä jonkinlaiset ammatinharjoittamis luvat vain sellaisille jotka taitavat työnsä...

• Eikka-019

työmies,vaan kaikki ammattinsa hyvin osaavat
      ihmiset.Nuo luettelemasi taidot sopivat kaikkiin
      ammattilaisiin,minäkin olen aina ihaillut heidän näennäistä työn helppoutta,tapaa millä he suhtautuvat työhönsä,ei niin pientä tai vähäpätöistä tehtävää olekkaan, jonka he ohittaisivat ylimielisesti.

• puhetta, mutta eipä sitä koskaan havainnut silloin, kun vielä työelämässä olin.
        Tosielämässä olen kyllä havainnut sen, että ei naiset arvosta työnsä osaajaa vaan kyllä se hyvinpukeutunut ja hyvälle haiseva liituraitamies menee aina kirkkaasti ohi, varsinkin kun sillä on se insinöörin paperipeukalokin. Tiedättehän, se sellainen keskellä kämmentä törröttävä, jolla pöydällä lojuvan paperin saa näppärästi otteeseen.

Jospa se työn arvostus onkin sitä, että "eipä tullut kalliiksi korjauttaa, kun osasi tehdä työnsä nopeasti"? Eli kaiken takana on raadollinen rahanahneus?

• ylistys
        sitroen kirjoitti:

puhetta, mutta eipä sitä koskaan havainnut silloin, kun vielä työelämässä olin.
        Tosielämässä olen kyllä havainnut sen, että ei naiset arvosta työnsä osaajaa vaan kyllä se hyvinpukeutunut ja hyvälle haiseva liituraitamies menee aina kirkkaasti ohi, varsinkin kun sillä on se insinöörin paperipeukalokin. Tiedättehän, se sellainen keskellä kämmentä törröttävä, jolla pöydällä lojuvan paperin saa näppärästi otteeseen.

Jospa se työn arvostus onkin sitä, että "eipä tullut kalliiksi korjauttaa, kun osasi tehdä työnsä nopeasti"? Eli kaiken takana on raadollinen rahanahneus?

HERRANEN AIKA!!!!
        Ahneuden peikkohan se siellä olikin...

Nyt täytyy alkaa itseään kurittamaan, että miettii kaikkien asioiden puolet ennenkuin päästää ulos mitään.. ;)
        "oppia ikä kaikki"

Kyllä ammattitaitoisen miehen/ naisen työstä on valmis maksamaan pyydetyn taksan mukaan!
        Ja turvallisuuden tunteesta, että työ on varmoissa käsissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3255
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      118
      1302
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1235
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1011
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1008
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      183
      972
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      947
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      911
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      890
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      77
      827
    Aihe