Kahvipirtti

Taas olemme muuttotouhuissa, tuonne kulmaan taakse on matkaa,pääkadulle vaadittiin.
Ehkä leiville olisi vielä päästy tuolla entisessäkin, kivasti käviöitä sielläkin, mutta näkyvyyttä pitää olla.

Voi että täällä paikat kiiltää, Katleija on jo luutunnut ja puunannut,onpa lattiankin liukasteet laittanut.
Ai miksikö, no tänään merimona/ellumari on viimeistä päivää sinkku ja sitä meinasivat vähän juhlistaa.

Kiitos muuttomiehille ,kaikki luisti kuin rasvattu,nyt laitan liinat pöytiin ja pikkuruusuja rakkauden punaisia toin maljakoihin.
Ihan tässä järjestely hommissa omat häät mieleen tulee,minulla vain oli annansilmät pöydissä ja kukkakimpussa, kauniit nekin.

Paistoin muuttoporukalle riisirieskan ,ottakaahan välillä, että jaksatte .
Toivotaan että vieraita riittäisi, hauskaa tulisi ja jokainen nauttisi olostaan.
Tarjoilusta vielä odottelisin vinkkejä ja Mdk-Mdk puuhanaiseksi juhlien vetoon,,,

Nostan olematonta hattua Eskoeinarille ja Uskolle, että tohtivat kanssamme puuhastella,se on jo jotakin;))DD

173

8698

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • my.mm.eli

jäin tuolla vanhassa paikassa kirjoittamaan uzmalle vanhaan "oksantynkään" viestiäni! Se kun käy meikäläiseltä niin hitaasti, pitää välillä nousta istumasta jaloille pieneelle kierrokselle pari kertaa huusholli ympäri, ja päälle muutamat venyttelyt.

Tulen nyt kahveelle uuteen paikkaan. Voi, että on juhlallista!
      Eipä minusta nyt ollut apua muutossa, ei taipunut selkä pakkaamiseenkaan. Tikkusuorana nyt kuljen, ketään kumartelemattomana ;). Tähän ovensuupenkille asettaudun, etten sotke paikkoja, enkä liukastu peilinä kiiltävällä lattialla. Mutta herkullinen tuoksu leijuu sieraimiini. Tulisivat nyt muuttomiehet riisirieskalle, en lähde ensimäisenä ottamaan pientäkään (ansiotonta) palaa? Juon nyt tämän ensimmäisen kupillisen ilman ja jään odottelemaan. Kunhan käyvät kaikki muuttomiehet ensin, niin otan sitten vaikka jäljelle jääneet muruset!

• my.mm.eli, kyllä sitä riittää ja äkkiä tekasen uuden.
        On se niin kiva aina uuteen siistiin paikkaan tulla.

Sinua nyt kovin koettelee,sitkeitä on nuo selkään kohdistuvat.
        Vaikka kauan on kestänyt polvenikin, nyt valoa näyttää, ja joku jännetupinkystä siellä polven takana on nestettä vuotanut,mikä sitten lienee, enpä tiedä.
        Liiku nyt todella varovasti ja lepäile,,,,

• ullapulla (toisinpäin)
        SkillaN kirjoitti:

my.mm.eli, kyllä sitä riittää ja äkkiä tekasen uuden.

Vaikka kauan on kestänyt polvenikin, nyt valoa näyttää, ja joku jännetupinkystä siellä polven takana on nestettä vuotanut,mikä sitten lienee, enpä tiedä.

kun on ne merimonan juhlat --oliskoos ihan "polttarit tierossa"!.
        ja hyvään saumaan tuli tämä "vaihto " ,monet pääsevät kun ei ole enään kesänviettopaikkoihinkaan menoa .
        Ja onnea vaan tähän uuteen Kahvipirttiin !!

• my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

my.mm.eli, kyllä sitä riittää ja äkkiä tekasen uuden.

rakas emäntä otan nyt toiselle kupilliselle tuon pienen palasen :). Kun en millään jaksa enää niellä tuota suuhun kihoavaa sylkeä, jonka herkullinen tuoreen rieskan tuoksu saa aikaan! Pääsen sitten mahalleen makuulle sänkyyni, se tuntuu edelleen parhaiten antavan avun. Eilen sain lääkäriltä särkyvoidereseptin, apteekki houkutteli vaihtamaan sitä yhden euron halvempaan tuotteeseen, mutta kieltäydyin ehdottomasti! Kylläpä tulen kalliiksi Kelalle!!Hieman jo on helpottanut oloa, mutta vaivaa vielä ihan riittämiin asti.

Illemmalla käyn sitten katselemassa mitä olette palstoille kirjoitelleet. So long!

• taalla

vastasin sinulle tuonne entisen pirtin poydalle,myohemmin lisaa.

• *Satu
        ullapulla (toisinpäin) kirjoitti:

kun on ne merimonan juhlat --oliskoos ihan "polttarit tierossa"!.
        ja hyvään saumaan tuli tämä "vaihto " ,monet pääsevät kun ei ole enään kesänviettopaikkoihinkaan menoa .
        Ja onnea vaan tähän uuteen Kahvipirttiin !!

vaikka pian olen perheen pienimmälle menossa "haltijaksi", kun vanhempansa ovat illan poissa.

Olen vielä ajatuksineni tunturissa, kun muistelin Lapin käyntejäni tuolla 60 palstalla "Punnittua puhetta"-ketjussa.
        Lappi hurmaa vielä muistoissakin, vaikka sanotaankin, ettei vanhoilla tulilla voi lämmitellä.--- Tuntuu, että kyllä voi!

Polttariporukalle ja erityisesti huomiselle morsiamelle lämpimät onnentoivotukseni! Kauniin häävalssin olitte valinneet, se on soinut mielessäni.

• merimona1
        *Satu kirjoitti:

vaikka pian olen perheen pienimmälle menossa "haltijaksi", kun vanhempansa ovat illan poissa.

Olen vielä ajatuksineni tunturissa, kun muistelin Lapin käyntejäni tuolla 60 palstalla "Punnittua puhetta"-ketjussa.
        Lappi hurmaa vielä muistoissakin, vaikka sanotaankin, ettei vanhoilla tulilla voi lämmitellä.--- Tuntuu, että kyllä voi!

Polttariporukalle ja erityisesti huomiselle morsiamelle lämpimät onnentoivotukseni! Kauniin häävalssin olitte valinneet, se on soinut mielessäni.

ja minä sanoin etukäteen, että mitään hullun hommia minua ei sitten panna tekemään, mutta nuo naiset tuntien voi varautua mihin vaan.

Täällä meillä on sitten poikien jutut.
        Kuulemma ihan kiltit. Vain yksi virolainen strippari on pyydetty esiintymään. Kuulemma saunotaan ja parit viski paukut.

Kiitos vielä kaikille onnitteluista ja mukana elämisestä!

Minua pikkuisen jännittää huominen ja vaikka moni asia ei ulkonaisesti muutu, niin muuttuuhan ainakin se kohta missä täytyy virallisiin papereihin kysyttäessä ruksata "naimisissa" - vuosikausia olen laittanut ruutuun "eronnut".
        Miehen sukunimenkin otan toiseksi sukunimekseni - hänen pyynnöstään. On jotenkin konservatiivinen tyyppi.
        Koko tämä avioliittokin oli hänen ideansa ja kun sitä aikani funtsin , niin mikäpä ettei.
        Hyvän miehen saan, paremman kuin olisin ansainnut.
        Vaikka ei kai niitä miehiä ansaita - kohtalo, tai joku ihmistä suurempi voima tuo vain kohdalle sen "oikean" - minullekin jo virallisesti toista kertaa.
        Tapaillaan ensi viikon puolella ja jospa minussa ilmenisi sitten vaikka jonkinlaista rouvamaista arvokkuuttta;))

• merimona1 kirjoitti:

ja minä sanoin etukäteen, että mitään hullun hommia minua ei sitten panna tekemään, mutta nuo naiset tuntien voi varautua mihin vaan.

Kuulemma ihan kiltit. Vain yksi virolainen strippari on pyydetty esiintymään. Kuulemma saunotaan ja parit viski paukut.

Minua pikkuisen jännittää huominen ja vaikka moni asia ei ulkonaisesti muutu, niin muuttuuhan ainakin se kohta missä täytyy virallisiin papereihin kysyttäessä ruksata "naimisissa" - vuosikausia olen laittanut ruutuun "eronnut".
        Miehen sukunimenkin otan toiseksi sukunimekseni - hänen pyynnöstään. On jotenkin konservatiivinen tyyppi.
        Koko tämä avioliittokin oli hänen ideansa ja kun sitä aikani funtsin , niin mikäpä ettei.
        Vaikka ei kai niitä miehiä ansaita - kohtalo, tai joku ihmistä suurempi voima tuo vain kohdalle sen "oikean" - minullekin jo virallisesti toista kertaa.
        Tapaillaan ensi viikon puolella ja jospa minussa ilmenisi sitten vaikka jonkinlaista rouvamaista arvokkuuttta;))

jotakin muisteltavaa saat kumminkin illastasi.
        Pidä hauskaa,me täällä kahvittelemme ja juustosarvia toin ison korillisen,jospa vaikka tanssimaan innostumme.
        Pullaulla kysyit orkesterista,ei sellaista ole, mutta ihania vanhoja kipaleita levyiltä.

Jospa miehiä uskaltautuisi pokkailemaan;))DD

• saara.dma
        merimona1 kirjoitti:

Tässä vielä evääksi utuista musiikkia
        http://www.blueyze.com/misty.html

• Suvi2
        merimona1 kirjoitti:

Kuule, tuosta nimen muuttumisesta mie en saata olla kertomatta, kun mummo oli eläkettä hakiessaan aina piirtänyt rastin. Kirjoitustaidoton kun oli.
        Mutta kun hää kerran piirsikin ympyrän, kassaneiti ihmetteli muutosta.
        "No kun mänin naimisiin ja nimi muuttu", sanoi mummo kainosti.
        Kenes nimelle se laps laitetaa:-DDDDD
        Naura vähän ja varsinkin silloin kun sanot TAHDON.

• señora lyyli

häitäkö täällä vietetää, ellumariko naimisii, kenen kanssa hää männee eihä täällä niin montaa miestä olekkaa. voi voi onko minult jäänny kosinta lukematta.

täällä on ollu niin paljo kirjotuksii etten ole ehtiny kaikkea lukea,jote en ole ajan tasalla. onnittelen kovasti ellumarii ja sulhasta, sie varmaa palajastat kuka hää on ja millo on häät.

sie niin herkästi kerrot syksyn ajatuksii tuolla sivullasi, onko se galleria sivu vai profiili,ota näist nyky sanoista selvää:))

täällä ko puhuttii sanalla rekata, kyllä minul kesti pitkää enneko pääsin perille mitä sekkii on.

yks päivä ko ol lehessä että paakkasen kirsti valittii vuoden brändiksi, mikä ihme titteli se on,brändihän on viinaa, eikä tietääksein hää sitä niin paljoo käytä että sellasen tittelin saisi.

tiiätkös sie mitä meinaa, relaa,rulex,bilettää ja deittailla. tuollaset sanat on tullu vastaa enkä tiiä mitä nillä tarkotettaa, olis mukava saaha niillekin selitys, että ymmärtäs mistä nuoret puhhuu.

eilen lueskelin ja kirjotin tänne ,minul ko oli vappaa päivä, perhe oli yökylässä. tuli oltuu tietokonneen ääressä koko päivä ja outokseltaa niin kauan, sain silmätulehuksen ja silmät punottaa kovin.

minul on resepti apteekissa ja toivo tuop lääkettä kottii tullessaa, jote eiköhän se sillä parane.

mukavaa viikonloppuu kahvipirtin kävijöille toivoo lyyli

• Usko-42

kiire myös rieskalle ja turisemaan, tavarat tulikin mukavasti siirrettyä kaverin kanssa.. Eskoeinari onkin ammattimies otteissaan- näkyi kun pianoa siirrettiin......

• ellumari aivan oikeasti naimisiin ja ihan elävän miehen kanssa, rakkaansa.
        Polttareista puhutaan, en vain osaa niistä mitään sanoa,kai nyt joku edes kertoo miten se homma menee.
        Tiedän,että naisporukalla kaikenlaista hauskaa tehdään ja kepposia morsiammen päänmenoksi, katsotaanpa,kuka jotain keksii.Mielikuvin se voi olla vaikeampaa???

Olen odottanut lumen tuloa,voisin vaihtaa syksyisen tarinan profiiliin, kiitos, kiva jos pidit.

Vaikeita kyselet noista sanoista ,relata on ehkä kertausta ja bilettää, enpäs sano kun en ole varma,kuullut olen, mutta ei minun puhekielessä käytössä.
        Brändi on alkoholia onko ihan konjamiiniä (halvempaa)tämäkin asia ei ole minulle varma,miten se liittyy Paakkaseen ,en tiedä.

Kyllä joku ystävällinen meille sen kohta kertoo.

Toivottavasti lääke auttoi silmiisi,minullakin joskus kirvelee ja sain tekokyyneliä,kyllä ne auttoi.
        Hyvää jatkoa sinullekin ja pistäydy kahvilla ja juttuamassa.

• my.mm.eli

Tulloo yltyväl vauhil, ei taho millää kärryil pyssyy. Minnuukii harmittaa. Varsinkii tuo brändi, siit on tult oikee riesa. En miekää sitä ennää ymmärrä, jot jokkuu ihmine ois brändi! Onks tää Nokialt poislähtevä piäjohtaja Ollila Nokian brändi viel sittekii, vai tulleeks hänest uuven firmasa brändi? Ja millo? Mite pitkää pittää olla ja mite hyvvää tulosta tehhä et suap sen tittelin siel uuves paikassaa. Ja onks tult Liliuksest Nesteen brändi? On jiänt huomoomatta nuo uutiset! Ihan tolkutont mennoo.

Vaik sillo aikonaa ihekkii pit lapsiin (tahi höijän kaverloihe) tähe jonnii verra opetella tätä Stadin slangii. Ni kyl miul ei taho ain onnistuu tiän nykynuorison ymmärtämine. Monet sanat on viännetty englanni kielest, lyhentämäl ja sillee ku ois mahoto kiire puhhuu, ei keritä kunnol sannoo.

Noist siu mainihtemistais miekää en oikee tiijä mitä tuo rulex tarkottaa. Arvelen jot oisko hää jottai sähäkkää mukavaa mennoo niin sanotus vappaa-ajan vietos. Vai oisko jottai onnistumista tarkottavvaa?

Oisko tuo relaaminen sit sitä et ottais tiuka pipon pois piäst? Jos niinko ruppee ahistammaa tai muute joku assii kuumentammaa tunteit! Niinko jot ota lungist vaa. ( Nii enne stadis sanottii).

Bilettämine lienöö juhlimist ja deittailun olen enne ymmärtänt seurusteluks, ko tyttö ja poikapuoliset tappailivat toisiaa (iha vanha-aikasest olliit er sukupuolt, nyt ei ain sitäkää). Mut oikeen niinko eläväs elämäs. Mut nythä se on levint tän virtuaalielämääki. Ei tarvii muuta ko näpytellä kirjotusnäppäimii! On oikeen deittailupalstat eriksee.

Joku paremmi asioist peril oleva korjatkoo mitä män viärin ;))

Hyvä et suat heti sitä liäkettä silmiis. Miekii jouvun välil laittamaa tippoi silmii, ko tuppaavat liiaks kuivumaa täs tietokonetyös.

Hyvvää viikoloppuu Siulkii toivoo mymmeli.

• niin lehdessä luki
        my.mm.eli kirjoitti:

Tulloo yltyväl vauhil, ei taho millää kärryil pyssyy. Minnuukii harmittaa. Varsinkii tuo brändi, siit on tult oikee riesa. En miekää sitä ennää ymmärrä, jot jokkuu ihmine ois brändi! Onks tää Nokialt poislähtevä piäjohtaja Ollila Nokian brändi viel sittekii, vai tulleeks hänest uuven firmasa brändi? Ja millo? Mite pitkää pittää olla ja mite hyvvää tulosta tehhä et suap sen tittelin siel uuves paikassaa. Ja onks tult Liliuksest Nesteen brändi? On jiänt huomoomatta nuo uutiset! Ihan tolkutont mennoo.

Vaik sillo aikonaa ihekkii pit lapsiin (tahi höijän kaverloihe) tähe jonnii verra opetella tätä Stadin slangii. Ni kyl miul ei taho ain onnistuu tiän nykynuorison ymmärtämine. Monet sanat on viännetty englanni kielest, lyhentämäl ja sillee ku ois mahoto kiire puhhuu, ei keritä kunnol sannoo.

Noist siu mainihtemistais miekää en oikee tiijä mitä tuo rulex tarkottaa. Arvelen jot oisko hää jottai sähäkkää mukavaa mennoo niin sanotus vappaa-ajan vietos. Vai oisko jottai onnistumista tarkottavvaa?

Oisko tuo relaaminen sit sitä et ottais tiuka pipon pois piäst? Jos niinko ruppee ahistammaa tai muute joku assii kuumentammaa tunteit! Niinko jot ota lungist vaa. ( Nii enne stadis sanottii).

Bilettämine lienöö juhlimist ja deittailun olen enne ymmärtänt seurusteluks, ko tyttö ja poikapuoliset tappailivat toisiaa (iha vanha-aikasest olliit er sukupuolt, nyt ei ain sitäkää). Mut oikeen niinko eläväs elämäs. Mut nythä se on levint tän virtuaalielämääki. Ei tarvii muuta ko näpytellä kirjotusnäppäimii! On oikeen deittailupalstat eriksee.

Hyvä et suat heti sitä liäkettä silmiis. Miekii jouvun välil laittamaa tippoi silmii, ko tuppaavat liiaks kuivumaa täs tietokonetyös.

että hän sai palkkaa melkein neljä miljoonaa euroa ja siihen päälle sitten ne 12 miljoonaa euroa, --- valtion firmassa! Torpparikapina olisi tänään paljon aiheellisempi kuin koskaan.

• my.mm.eli
        niin lehdessä luki kirjoitti:

että hän sai palkkaa melkein neljä miljoonaa euroa ja siihen päälle sitten ne 12 miljoonaa euroa, --- valtion firmassa! Torpparikapina olisi tänään paljon aiheellisempi kuin koskaan.

mainiten, että millä avuilla missäkin ja mihinkin mahtaa Brändi - henkilöksi päästä, kun jo ihmisiäkin kuulemma nimetään brändeiksi! ;/ :DDDDDD

• keskusteltiin
        my.mm.eli kirjoitti:

mainiten, että millä avuilla missäkin ja mihinkin mahtaa Brändi - henkilöksi päästä, kun jo ihmisiäkin kuulemma nimetään brändeiksi! ;/ :DDDDDD

ja nuo itseäni viisaammat ja varakkaammat olivat sitä mieltä, ettei Mikael Liliuksella ole mitään ansiota sen firman menestykseen, että nuo valtavat euromäärät ovat tulleet hänelle täysin ansiottomasti.- Milloin aikaisemmin maailmassa on ollut näin valtavia tulonsiirtoja ja riistoa?
        Samoin kuin niille muillekin, 50 000 000 €. Suomessa ei ikinä aikaisemmin.

• Suvi2
        my.mm.eli kirjoitti:

tänä iltana ja samalla sinne ellumarin polttareihin.
        Suomen kielen muka tulee muuttua ajan mukana, mutta minusta tuntuu, että se on jo aikaansa edellä. Niin paljon on "tekosanoja".
        Minusta on mukava lukea sinun murteellisia kirjoituksiasi, eikä se niin suuri katastrofi lukijalle lie, jos jotakin sanaa ei ymmärrä. Selviäähän se asiayhteydestä.

Aloitin tänne kirjoittelemisen murteella, mutta jotkut (nimiä mainitsematta) pitivät sellaista haloota ja suukopua murteella kirjoittamisesta, että olen nykyisin pitäytynyt kirjakielessä.
        Nyt onneksi näyttää murteista hälinä laantuneen.

• Katleija
        Suvi2 kirjoitti:

Suomen kielen muka tulee muuttua ajan mukana, mutta minusta tuntuu, että se on jo aikaansa edellä. Niin paljon on "tekosanoja".
        Minusta on mukava lukea sinun murteellisia kirjoituksiasi, eikä se niin suuri katastrofi lukijalle lie, jos jotakin sanaa ei ymmärrä. Selviäähän se asiayhteydestä.

Aloitin tänne kirjoittelemisen murteella, mutta jotkut (nimiä mainitsematta) pitivät sellaista haloota ja suukopua murteella kirjoittamisesta, että olen nykyisin pitäytynyt kirjakielessä.

Kävelin näitä polkuja ja lueskelin seinäkirjoituksia. Kuitenkin tämä oli ainoa paikka, jossa halutti "suunsa aukaista." Ja kun suun kerran auki sain, niin voisin sen myös tukkia - pullalla. Ja yökahvinkin juon.
        Suvi kirjoitti tuosta murteella puhumisesta. Minulle käy niin, että kun sukulaisia tapaan niin automaattisesti puhe kääntyy karjalan murteelle. Ja kun työkaverin tapaan, niin jo turkulaista praattaan. Tampereen tutuille puhun enämpi kirjakieltä tamperelaisittain, kun sielläkin viisi vuotta tuli eleltyä.
        Täällä kun lukasen noita karjalaisten kirjoituksia, niin välillä vaistomaisesti itsekin sitten alkaa haastamaa.

Saa nähdä tuleeko uni täällä vieraassa sängyssä. Toivottavasti kanssavalvojia löytyy. Nyt näyttää hijaiselta. Onko ne kaikki ellumarin polttariporukassa? Pitäkee hauskaa.

• my.mm.eli
        Suvi2 kirjoitti:

olen nyt myöhässä pahemman kerran, suoraan tulin pirttiin, vaan nukkumaan olet jo mennyt! Ei näy noiden toisten valvojien joukossa, sen verran sivuilleni vilkaisin. Tempaisen tuon kahvimukin mukaani ja menen sitten morjestamaan toisia.

Kielen tekosanoista ja tuosta joka paikkaan tuputetusta englannista vielä. Mainokset alkavat olla liian paljon vieraskielisiä, niin TV:ssä kuin lehdissäkin. Yhtenä päivänä jätin koko Hesarin lukematta, kun sivu toisensa jälkeen engl.kielisiä mainoksia. Niin ja työpaikkailmoitukset! Älytöntä, en diggaa ;)

Murteella kirjoitetut palstakirjoitukset luen kyllä aina, vaikka harvemmin kirjoitan. Mainitsemastasi syystä myöskin. Koputa pian puuta, oli jokunen päivä sitten jonkun valitus murteella kirjoittamisesta. Joku siihen hyvin vastasi, että mitäs sitten luet niitä, jätä väliin! En minäkään esim. länsimurteista kaikkea ymmärrä, vaan ovat mielenkiintoisia ja hauska arvailla mitä joku sana voisi tarkoittaa.
        Joko koputit sitä mainitsemaani puuta? Jollain on jo sormet näppäimillä valitusta aloittamassa! *Hehheh ja virnistys*

• Suvi2
        my.mm.eli kirjoitti:

olen nyt myöhässä pahemman kerran, suoraan tulin pirttiin, vaan nukkumaan olet jo mennyt! Ei näy noiden toisten valvojien joukossa, sen verran sivuilleni vilkaisin. Tempaisen tuon kahvimukin mukaani ja menen sitten morjestamaan toisia.

Kielen tekosanoista ja tuosta joka paikkaan tuputetusta englannista vielä. Mainokset alkavat olla liian paljon vieraskielisiä, niin TV:ssä kuin lehdissäkin. Yhtenä päivänä jätin koko Hesarin lukematta, kun sivu toisensa jälkeen engl.kielisiä mainoksia. Niin ja työpaikkailmoitukset! Älytöntä, en diggaa ;)

Murteella kirjoitetut palstakirjoitukset luen kyllä aina, vaikka harvemmin kirjoitan. Mainitsemastasi syystä myöskin. Koputa pian puuta, oli jokunen päivä sitten jonkun valitus murteella kirjoittamisesta. Joku siihen hyvin vastasi, että mitäs sitten luet niitä, jätä väliin! En minäkään esim. länsimurteista kaikkea ymmärrä, vaan ovat mielenkiintoisia ja hauska arvailla mitä joku sana voisi tarkoittaa.
        Joko koputit sitä mainitsemaani puuta? Jollain on jo sormet näppäimillä valitusta aloittamassa! *Hehheh ja virnistys*

niin, että tikkuja on joka kynnen alla. Ainahan niistä murrekirjoituksista valitetaan.

Esim. Kalle Päätalon kirjoissa on paljon murresanoja, jotka kyllä selviävät asiayhteydestä, jos viitsii vaivautua vähääkään. Mutta nykyisinhän pitäisi olla kaikki valmiiksi pureskeltuna.

Printtasin sen kissalle pillerin annon ohjeen, joka oli länsimurteella, mutta ai ihmettä kun se oli hauska. Kirjakielellä kirjoitettuna se olisi ollut todella tylsää luettavaa.
        Oliko se sinun vinkkisi vai muori67, kuitenkin kahvipirttiläisen.

Muuten, joko on pirteä olo sen eilisen myöhään kukkumisen jälkeen?

• my.mm.eli
        Suvi2 kirjoitti:

niin, että tikkuja on joka kynnen alla. Ainahan niistä murrekirjoituksista valitetaan.

Esim. Kalle Päätalon kirjoissa on paljon murresanoja, jotka kyllä selviävät asiayhteydestä, jos viitsii vaivautua vähääkään. Mutta nykyisinhän pitäisi olla kaikki valmiiksi pureskeltuna.

Printtasin sen kissalle pillerin annon ohjeen, joka oli länsimurteella, mutta ai ihmettä kun se oli hauska. Kirjakielellä kirjoitettuna se olisi ollut todella tylsää luettavaa.
        Oliko se sinun vinkkisi vai muori67, kuitenkin kahvipirttiläisen.

Muuten, joko on pirteä olo sen eilisen myöhään kukkumisen jälkeen?

on olotila, mietin juuri äsken nokosille menoa. Ajattelin kuitenkin ensin täällä kohvit hörpätä! Sateiseksi meni nyt iltapäivällä, onneksi ei räntää paisko. Sehän se on ollut se tavanomaisin Pyhäinpäiväsää!

Kuule, kyllä se oli muorin69 kun sen kissan lääkkeen antojutun vinkkasi, minäkin kopsasin sen ja aioin vielä tänään lähettää tyttärelleni! Kyllä saikin hekotella moneen kertaan sitä lukiessa :DD
        Tuli niin elävästi mieleen lasteni kissat, jotka sitten jäivät minun hoitooni kun perheitään perustelivat. Tyttäreni ne sitten kävi vuosia "pillerittämässä" vaikka jo asui "omillaan". Minä ensin yritin huijata niille lääkkeet herkkuihin kätkettynä, mutta harvoin onnistuin sillä keinoin! Tytär oli siinä hommassa kätevä, ei ollut läheskään noin vaikeaa kuin jutussa kerrottiin. Mutta konstikasta oli joskus, ja naarmujakin tuli.
        Sitä vain ihmettelin, että miksi niitä lääkeaineita ei voitu piilottaa vitamiinipillerikuoreen, niitä pillereitähän kissat ihan villinä napsivat, olisivat syöneet vaikka koko purkillisen kerrallaan!

• MUMMELI1
        my.mm.eli kirjoitti:

on olotila, mietin juuri äsken nokosille menoa. Ajattelin kuitenkin ensin täällä kohvit hörpätä! Sateiseksi meni nyt iltapäivällä, onneksi ei räntää paisko. Sehän se on ollut se tavanomaisin Pyhäinpäiväsää!

Kuule, kyllä se oli muorin69 kun sen kissan lääkkeen antojutun vinkkasi, minäkin kopsasin sen ja aioin vielä tänään lähettää tyttärelleni! Kyllä saikin hekotella moneen kertaan sitä lukiessa :DD
        Tuli niin elävästi mieleen lasteni kissat, jotka sitten jäivät minun hoitooni kun perheitään perustelivat. Tyttäreni ne sitten kävi vuosia "pillerittämässä" vaikka jo asui "omillaan". Minä ensin yritin huijata niille lääkkeet herkkuihin kätkettynä, mutta harvoin onnistuin sillä keinoin! Tytär oli siinä hommassa kätevä, ei ollut läheskään noin vaikeaa kuin jutussa kerrottiin. Mutta konstikasta oli joskus, ja naarmujakin tuli.
        Sitä vain ihmettelin, että miksi niitä lääkeaineita ei voitu piilottaa vitamiinipillerikuoreen, niitä pillereitähän kissat ihan villinä napsivat, olisivat syöneet vaikka koko purkillisen kerrallaan!

Pakko lähteä vielä hämärissä toiselle lenkille tänäpäivänä kun on niin lämmin ja mukava ilma täällä Savossa.
        Nythän on ennenvanhainen kekri. Luin juuri lehdestä 85v.mummelin haastattelun ja hän sanoi siinä sääennusteeksi sananparren: Jos on kesää kekriin ,niin on syksyä jouluun. Eli se tietäisi jouluun asti hyviä säitä!?

• MUMMELI1 kirjoitti:

Pakko lähteä vielä hämärissä toiselle lenkille tänäpäivänä kun on niin lämmin ja mukava ilma täällä Savossa.
        Nythän on ennenvanhainen kekri. Luin juuri lehdestä 85v.mummelin haastattelun ja hän sanoi siinä sääennusteeksi sananparren: Jos on kesää kekriin ,niin on syksyä jouluun. Eli se tietäisi jouluun asti hyviä säitä!?

tuulessa lipattavat,alakuloinen taivas,kosteaa, mutta lämmintä, niinkuin Mummeli sanoi, sellaista on Savossa. Hyvä hengittää.

Kustaa Aadolfin, ruotsalaisuuden päivä.
        Muistelen paikkakunnallani ruotsinkieliset kävelivät toista puolta katua, sinne ei koulumatkoilla milloinkaan menty.
        Tämäkin eroavaisuus on aikojen kulussa tasaantunut, nyt kaikki puhuvat ja ymmärtävät,(melkein), savon murretta enää harvemmin.

Olin pitkästä aikaa paikallisessa tanssiravintolassa ja katselin sitä menoa.
        Mukava olisi ollut juttua pitää, mutta musiikki oli niin kovalla,ettei mitään kuullut.

Sen huomasin,että ei tämä nuori väki millään lailla kiertänyt meitä iäkkäämpiä, jutteleman tultiin ja kivasti juttu luisti niin miesten kuin naisten kanssa.
        Suvaitsevaa on tämän päivän tansseissa kävijät,hauskoja ja estottomia.
        Myönteinen kokemus.
        En ihan joka ilta silti viitsisi mennä,ei ole enää minun juttu;))D
        Tanssimisesta kyllä pitäisin, mutta rauhaisemmassa paikassa ja niitähän ei täälläpäin ole.

Leppoisaa sunnuntaita jokaikiselle.

• Reetta
        SkillaN kirjoitti:

tuulessa lipattavat,alakuloinen taivas,kosteaa, mutta lämmintä, niinkuin Mummeli sanoi, sellaista on Savossa. Hyvä hengittää.

Muistelen paikkakunnallani ruotsinkieliset kävelivät toista puolta katua, sinne ei koulumatkoilla milloinkaan menty.
        Tämäkin eroavaisuus on aikojen kulussa tasaantunut, nyt kaikki puhuvat ja ymmärtävät,(melkein), savon murretta enää harvemmin.

Mukava olisi ollut juttua pitää, mutta musiikki oli niin kovalla,ettei mitään kuullut.

Sen huomasin,että ei tämä nuori väki millään lailla kiertänyt meitä iäkkäämpiä, jutteleman tultiin ja kivasti juttu luisti niin miesten kuin naisten kanssa.
        Myönteinen kokemus.
        Tanssimisesta kyllä pitäisin, mutta rauhaisemmassa paikassa ja niitähän ei täälläpäin ole.

Katselen kirjastossa lehtiä siltä sun tältä alueelta.
        Olen huomannut päivätanssi ilmoituksia, joita eri eläkeläis-, ja muut ryhmät järjestävät. Uskon alueellasi niitä "kaikille avoimia" löytyvän, tanssit ovat liikuntaa.

Latulaisten tanssit ovat kuulema vetäviä juttuja.
        Nyt vaan lukemaan lehtiä, marraskuun iloksi tanssehin menoksi, lykkyä tykö,pidä silmäsi auki!

• *Satu
        my.mm.eli kirjoitti:

Kerroit Muorin hauskasta kissa-jutusta. Etsin ja etsin Muoria kissojen ja koirien kanssa, vaan en löytänyt. Kerro minullekin, "mä mistä löytäisin sen Muorin.."! - Hauskat jutut mielijuttujani!

- Iloista sunnuntaipäivää kaikille!

• *Satu kirjoitti:

Kerroit Muorin hauskasta kissa-jutusta. Etsin ja etsin Muoria kissojen ja koirien kanssa, vaan en löytänyt. Kerro minullekin, "mä mistä löytäisin sen Muorin.."! - Hauskat jutut mielijuttujani!

- Iloista sunnuntaipäivää kaikille!

laittaa tiedon.
        www.positiivarit.fi/aarteisto/kui kati anneta pilleri.
        Olen vatsa taudissa,kahtapäätä puklannut kaikki tämän vuoden syömiset pois.
        On selláinen tärisyttävä olo jalat heittää "vitosen katkoo".
        Toiste lisää
        mooiii

• *Satu
        muori67 kirjoitti:

laittaa tiedon.
        Toiste lisää
        mooiii

Lähden heti sinne! -Mutta parantumista, juo paljon, niin se huuhtelee pahat virukset pois!
        Kiitos vielä linkistä!

• Hauskaa...
        *Satu kirjoitti:

Lähden heti sinne! -Mutta parantumista, juo paljon, niin se huuhtelee pahat virukset pois!
        Kiitos vielä linkistä!

oli, :D , suosittelen! :)

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

laittaa tiedon.
        Toiste lisää
        mooiii

lääpän jäljillä ja tullu juotua kaikkee sekaste, kun on noin kauhijan kankkusen saanu:-D

Ei vaineskaa. Tiedänhän minä sinut, että et ryyppyreissuilla ole ollut.

Ei se tuollainen vatsatauti ole leikin asia. Juo keitettyä vettä niin, että korvista pursuu ja vaikka osan annatkin ylen takaisin, juo sisulla vaan lisää. Hyväksi koettu konsti on.

Pikaista paranemista!

• Suvi2
        SkillaN kirjoitti:

Myönteinen kokemus.

Kovin on hämärää ja apean näköistä. Pilvetkin roikkuvat niin että ovat kuin niskaan putoamaisillaan.

Miksi ne ruåttalaiset kävelivät eri puolella katua? Oliko määräys niin, vai eivätkö he itse halunneet suomalaisten joukkoon?

Kerroit tuosta kuinka nuoret juttelivat vanhempien kanssa. Eikö olekin mukavaa keskustella joskus eri ikäisten kanssa.

Eilen kirkkokonsertista tullessani tapasin eräitä poikani virkatovereita. Jäimme juttelemaan, mutta kadun toiselta puolelta eräs mies huusi: "Rouva, häiritsevätkö nuo pojat teitä?"
        Hämmästyin kysymystä. Olisin ollut jopa kiitollinen vanhan herran huolehtivaisuudesta, jos pojat olisivat olleet epäsiistejä pultsareita ja vaikka rahaa vaatimassa.

Näinkö syvässä vielä meillä joillakin on ennakkoluuloja. Ja sitten vielä puhutaan sukupolvien välisestä kuilusta. Useimmiten me vanhat itse käyttäytymisellämme rakennamme sitä.

• Suvi2 kirjoitti:

lääpän jäljillä ja tullu juotua kaikkee sekaste, kun on noin kauhijan kankkusen saanu:-D

Ei vaineskaa. Tiedänhän minä sinut, että et ryyppyreissuilla ole ollut.

Ei se tuollainen vatsatauti ole leikin asia. Juo keitettyä vettä niin, että korvista pursuu ja vaikka osan annatkin ylen takaisin, juo sisulla vaan lisää. Hyväksi koettu konsti on.

Pikaista paranemista!

on niin höntti että reagoi mahallaan kaikkiin asioihin.
        nyt varmaan jännitin jotain asiaa.
        Kovaa leikkiä kyllä on.
        Mutta eiköhän se siitä.

• uzma
        muori67 kirjoitti:

on niin höntti että reagoi mahallaan kaikkiin asioihin.
        nyt varmaan jännitin jotain asiaa.
        Kovaa leikkiä kyllä on.
        Mutta eiköhän se siitä.

Kurkkasin pirttiin vaan on ihan tyhja,mulla olis ollut niin monia Eid herkkuja jaettavana vaan vienpas ne muille halukkaille,enpas jaksa kaikkia itsekkaan syoda,nam,nam.

• Suvi2 kirjoitti:

Kovin on hämärää ja apean näköistä. Pilvetkin roikkuvat niin että ovat kuin niskaan putoamaisillaan.

Miksi ne ruåttalaiset kävelivät eri puolella katua? Oliko määräys niin, vai eivätkö he itse halunneet suomalaisten joukkoon?

Kerroit tuosta kuinka nuoret juttelivat vanhempien kanssa. Eikö olekin mukavaa keskustella joskus eri ikäisten kanssa.

Eilen kirkkokonsertista tullessani tapasin eräitä poikani virkatovereita. Jäimme juttelemaan, mutta kadun toiselta puolelta eräs mies huusi: "Rouva, häiritsevätkö nuo pojat teitä?"
        Hämmästyin kysymystä. Olisin ollut jopa kiitollinen vanhan herran huolehtivaisuudesta, jos pojat olisivat olleet epäsiistejä pultsareita ja vaikka rahaa vaatimassa.

Näinkö syvässä vielä meillä joillakin on ennakkoluuloja. Ja sitten vielä puhutaan sukupolvien välisestä kuilusta. Useimmiten me vanhat itse käyttäytymisellämme rakennamme sitä.

samanlainen tapaus meille siellä bubissa.
        Keski-ikäinen mies tuli juttelemaan meidän luokse ja kohta yksi näistä kivoista nuorista miehistä tuli kysymään, häiritseekö tuo vanhempi herra teitä.
        Nauruksi meni,varsinkin kun tuli ilmi että he olivat samaa seuruetta.
        Aina sattuu.

Tuohon kysymykseen miksi ei menty kävelemään samalle puolen katua, ei ollut mitään syytä, se vain oli muotoutunut sellaiseksi.
        Oliko siinä myös,että nämä ruotsia puhuvat rouvat olivat kova äänisiä,kai se jotenkin hämmensi lapsien mieltä.
        Pikkukaupunki, eroittuivat ja olivat niin "hienoja".

On mennyt päivä sisällä istuen, on ollut niin sateista koko päivän.
        Kohta saa kallistua unten maille ja toivottelenkin jo tässä vaiheessa hyvää yötä.

• Simpatti
        uzma kirjoitti:

Kurkkasin pirttiin vaan on ihan tyhja,mulla olis ollut niin monia Eid herkkuja jaettavana vaan vienpas ne muille halukkaille,enpas jaksa kaikkia itsekkaan syoda,nam,nam.

Äläs ny hosu niitten herkkujesi kanssa. Jos sulla on lassia, niin ja nun-leipää mausteisten kasvisten kera, jätä mulle. Intiassa mulle tarjottiin tämmösiä herkkuja, ja voi poijaat kun maistu, ja makiapalaksi oli halvaa.
        Teitin mausteet on tosi hyviä, vaikka tulisia, voisit vähän valaista, missä käytätte esim. chilipaprikaa.

• Suvi2
        uzma kirjoitti:

kiireesti juoksin tänne kun huomasin sinun tulevan. Tule ihmeessä takas herkkuines!

Olen suursyömäri ja kovin perso herkkujen perään ja taitaa täällä sellaisia olla muutama muukin:-D

Onko teillä jo juhla ohi.
        Taisi olla surullinen juhla tänä vuonna.
        Joko se sinun tyttäresi palasi vuoristosta?

Voi ihmettä, että tuo luonto ei ota rauhoittuakseen. Tänä aamunakin teillä on siellä järissyt, ei kai voimakkaasti?

• juodaan
        Simpatti kirjoitti:

Äläs ny hosu niitten herkkujesi kanssa. Jos sulla on lassia, niin ja nun-leipää mausteisten kasvisten kera, jätä mulle. Intiassa mulle tarjottiin tämmösiä herkkuja, ja voi poijaat kun maistu, ja makiapalaksi oli halvaa.
        Teitin mausteet on tosi hyviä, vaikka tulisia, voisit vähän valaista, missä käytätte esim. chilipaprikaa.

kesalla kun on oikein kuuma,halvaa olisit saanut vaan soin se itte.Chillia kaytetaan kaikissa curryissa ja sooseissa.Eid nina syodaan sawiyan jossa on hienon hienoa spakettia keitetty kuumaan maitoon,kermaa,rusinoita ym kuiva hedelmia,paalle hopeista paperia ja pistasiota.
        Sita on viela jaljella sulle,no ens kerralla kun kayt Intiassa poikkeappas naapuriinkin.

• juhla
        Suvi2 kirjoitti:

kiireesti juoksin tänne kun huomasin sinun tulevan. Tule ihmeessä takas herkkuines!

Olen suursyömäri ja kovin perso herkkujen perään ja taitaa täällä sellaisia olla muutama muukin:-D

Onko teillä jo juhla ohi.
        Taisi olla surullinen juhla tänä vuonna.
        Joko se sinun tyttäresi palasi vuoristosta?

Voi ihmettä, että tuo luonto ei ota rauhoittuakseen. Tänä aamunakin teillä on siellä järissyt, ei kai voimakkaasti?

oli hyvin rauhallinen ja vakava,ei teetetty uusia vaatteita ja kaupoissa oli hiljaista,korttejakaan ei lahetetty,mutta kylassa kaytiin ja herkkuja syotiin.

• uzma
        juhla kirjoitti:

oli hyvin rauhallinen ja vakava,ei teetetty uusia vaatteita ja kaupoissa oli hiljaista,korttejakaan ei lahetetty,mutta kylassa kaytiin ja herkkuja syotiin.

Onkos siella koti Suomessa suurlakko tai joku muu mielenositus kun ei kettaa nay pirtissakaan?

• uzma kirjoitti:

Onkos siella koti Suomessa suurlakko tai joku muu mielenositus kun ei kettaa nay pirtissakaan?

On täällä yks muori hereillä.Olenkin torkkunut
        monta päivää, kun olen ollut kamalassa vatsa taudissa.
        Nyt rupeaa helpottamaan.Pysyy jo jotain sisälläkin.
        kädet ja jalat vaan tuppaa tärisemään.
        Tetä tulin tänne nauttimaan kupillisen.

• uzma kirjoitti:

kai tämä sumuinen syksy saa ihmiset saamattomiksi ja onhan sekin syy jos kolotukset pukkaa päälle kosteuden ansiosta.

Huomenta piti sanoa, hyvä uzma kannanotosta presidentti asiassa.Niitä kaivataan, kun taas lyödään ja kaikki maailman asiat tekemättömät ja tehdyt tyrkätään Tarjan harteille.
        Sisua tarvitaan, että kestää.

Miten siellä järistykset,tekivätkö lisää tuhoa?
        Meillä täällä on kovasti koetettu miettiä miten voisimme auttaa, mutta on niin hidasta saada näitä toimintoja aikaan, kylmyys koettelee niin pian teitäkin siellä.Ajatuksissa ja yrityksissä olette lähellä, mutta todellisuudessa kaukana.
        Jospa jotakin saisimme lähtemään.

Hyvää viikon alkua sinne teille ja herätys meille täällä,pirttiläisille.

• Suvi2
        uzma kirjoitti:

Hyvää huomenta. Kovin on pimeää ja vettä sataa, mutta toivotaan että tämä olisi hyvän päivän huomen.

Tavallisesti nukun vielä tähän aikaan, mutta koirani tuli makuuhuoneen matolle ylenantamaan. Ahmi sekin liikaa illalla. Samanlainen ahmatti on koira kuin emäntänsäkin.

Siivoustyön jälkeen ei nukuta enää kun se intialainen kummityttö Savita huolestuttaa.

Millainen päivä sinulla siellä maailman äärissä?

• aamuvirkut
        Suvi2 kirjoitti:

Hyvää huomenta. Kovin on pimeää ja vettä sataa, mutta toivotaan että tämä olisi hyvän päivän huomen.

Tavallisesti nukun vielä tähän aikaan, mutta koirani tuli makuuhuoneen matolle ylenantamaan. Ahmi sekin liikaa illalla. Samanlainen ahmatti on koira kuin emäntänsäkin.

Siivoustyön jälkeen ei nukuta enää kun se intialainen kummityttö Savita huolestuttaa.

Millainen päivä sinulla siellä maailman äärissä?

muori parka vatsa vaivat ovat kauheita ne ovat usein minunkin riesana taalla.Paljon lamminta kanakeittoa ja keitetty riisi on myos hyva vatsalle,samoin hyvin pehmeaksi keitetty kanan muna sula kera.Aurinko paistaa ja on lamminnita mutta vuoristossa on jo kylma.
        Skillan eihan presidentilla ole edes paljon valtaa enaa turha Tarjaa on syytella isojen poikien erheista.Periaatteessa en haluaisi samaa presidenttia toiselle kaudelle,6v on pitka aika ja 12v.liianpitka presidentille, mutta porvareita en aanesta joten asia on silla siisti.

• saara.dma
        uzma kirjoitti:

Luin, että Uzmalla olisi tarjolla jotain paikallisia juhlaherkkuja. Tästä tulee mieleeni kysyä, että miten olet sopeutunut nykyisen kotiseutusi ruokien maustamiseen.

Jollain juhlilla maistoin intialaiten katukokkien "vokkiruokaa" ja oli polttavaa tavaraa! Pakistan kuulunee samantyyppiseen ruokaperinteeseen kuin Intia.

Käytän kyllä esim. chiliä ja valmiita eksoottisia maustesekoituksia ruoanlaitossa, mutta jos jotain vierasta ruokaohjetta seuraa, olen huomannut, että varovainen pitää olla.

• saara.dma
        muori67 kirjoitti:

laittaa tiedon.
        Toiste lisää
        mooiii

Kiitos Muori kivasta linkistä. Tutkin sitä enemmänkin ja aamun avaukseksi annan vielä yhden linkin samasta tietokannasta

http://www.positiivarit.fi/aarteisto/index.asp?id=7026

Siinä olisi ainesta vaikka eläkeläisten pikkujoulussa esitettäväksi, vai mitä!

• aamuvirkut kirjoitti:

muori parka vatsa vaivat ovat kauheita ne ovat usein minunkin riesana taalla.Paljon lamminta kanakeittoa ja keitetty riisi on myos hyva vatsalle,samoin hyvin pehmeaksi keitetty kanan muna sula kera.Aurinko paistaa ja on lamminnita mutta vuoristossa on jo kylma.
        Skillan eihan presidentilla ole edes paljon valtaa enaa turha Tarjaa on syytella isojen poikien erheista.Periaatteessa en haluaisi samaa presidenttia toiselle kaudelle,6v on pitka aika ja 12v.liianpitka presidentille, mutta porvareita en aanesta joten asia on silla siisti.

mutta kauan oli Kekkonenkin,25 vuotta,ehkä meni liian pitkäksi.
        Kovasti mietti Halonenkin, uutta pestiä, ennenkuin suostumuksen antoi.
        Voimia tulee tarvitsemaan.

• uzma
        saara.dma kirjoitti:

Luin, että Uzmalla olisi tarjolla jotain paikallisia juhlaherkkuja. Tästä tulee mieleeni kysyä, että miten olet sopeutunut nykyisen kotiseutusi ruokien maustamiseen.

Jollain juhlilla maistoin intialaiten katukokkien "vokkiruokaa" ja oli polttavaa tavaraa! Pakistan kuulunee samantyyppiseen ruokaperinteeseen kuin Intia.

Käytän kyllä esim. chiliä ja valmiita eksoottisia maustesekoituksia ruoanlaitossa, mutta jos jotain vierasta ruokaohjetta seuraa, olen huomannut, että varovainen pitää olla.

kannattaa aina kokeilla varovasti,Pakistanissa on sama ruokakulttuuri kuin Intiassakin,taalla syodaan enmman lihaa varsinkin vuohenlihaa.Yksi syy Intian jakautumiseen oli riita noista pyhista lehmista,muslimit soivat niita,en tieda mita siella nyt tapahtuu,toivottavasti mieheni saa viisumin sinne, olisi kiva kayda hanen synnyin seuduillaan.Hindut ovat yleensa kasvissyojia mika minusta on ihan hyva asia.
        meidan nuoriso ja mieheni tykkaa hyvin tulisesta ruuasta,mina vahemman tulisesta.

• saara.dma kirjoitti:

Kiitos Muori kivasta linkistä. Tutkin sitä enemmänkin ja aamun avaukseksi annan vielä yhden linkin samasta tietokannasta

http://www.positiivarit.fi/aarteisto/index.asp?id=7026

Siinä olisi ainesta vaikka eläkeläisten pikkujoulussa esitettäväksi, vai mitä!

pikku-jouluun yhden ohjelma numeron, sinun avulla,kiitos kovasti.

• uzma
        muori67 kirjoitti:

laittaa tiedon.
        Toiste lisää
        mooiii

Voi etta oli hauska juttu vedet tippuu silmistani vielaki niin makeesti nauroin,paljon on kokemust tuost asiast ja niin siin kay,koira syo mita vaan lihaan sekoitettuna,yritin samaa konstii meidan katille se soi natisti lihan nuoli pillerin puhtaaks ja siihen se jai,yritin jauhamista, ei kun nuuskas vaan ja jatti siihen.

• *Satu
        muori67 kirjoitti:

On täällä yks muori hereillä.Olenkin torkkunut
        monta päivää, kun olen ollut kamalassa vatsa taudissa.
        Nyt rupeaa helpottamaan.Pysyy jo jotain sisälläkin.
        kädet ja jalat vaan tuppaa tärisemään.
        Tetä tulin tänne nauttimaan kupillisen.

Teetä runsaasti, jotkuthan suosittelevat Jaffaa, mutta mielestäni lämmin tee on parempaa. Se huuhtelee pöpöt pois.

Sumuinen ilmanala vaikuttanee, että vasta nyt tulin suihkusta. Ihanaa, ettei enää ole työelämän pakkotahtisessa menossa mukana!

Hyvää marraskuun alun lauhkean leppeätä maanantaipäivää kaikille nettiystäville!

• *Satu kirjoitti:

Teetä runsaasti, jotkuthan suosittelevat Jaffaa, mutta mielestäni lämmin tee on parempaa. Se huuhtelee pöpöt pois.

Sumuinen ilmanala vaikuttanee, että vasta nyt tulin suihkusta. Ihanaa, ettei enää ole työelämän pakkotahtisessa menossa mukana!

Hyvää marraskuun alun lauhkean leppeätä maanantaipäivää kaikille nettiystäville!

jokunen vuosi sitten s-kaupasta sellaista SOLE ROOIBOS teetä,on kofeeinitonta ja todella hyvän makuista.Sitä lipittelen kylmänäkin,vähän hunajaa joukkoon.

• Suvi2

jelppikää hyvät ystävät. Diiva oksensi aamuyöstä olohuoneen matolle ja siitä asti olen valvonut ja siivonnut, mutta ei auta.

Miten saisin sen oksennuksen hajun pois huushollista. Pesin Diivan, seinät, lattiat, huonekalut, tuuletin matot ja sohvapeitot ja yleensä kaikki mitä irti lähti APUA! Ja miten saan valkoisen villamaton puhtaaksi kotikonsteilla.

Vähän hävettää kysellä, kun pitäisihän tämän ikäisen jo tietää. Mutta kun ei niin ei. Laittakaa te nyt viisaat päänne yhteen siellä kahvikupposen ääressä.

• taida villa mattoon auttaa muu kuin pesula.Minä en saanut kissa jälkiä pois vaaleasta matosta ja korkkimatossa on vieläkin jälki vaikka kissa on ollut pois jo monta vuotta.Hajut kyllä haihtuu tuuletuksella.

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

taida villa mattoon auttaa muu kuin pesula.Minä en saanut kissa jälkiä pois vaaleasta matosta ja korkkimatossa on vieläkin jälki vaikka kissa on ollut pois jo monta vuotta.Hajut kyllä haihtuu tuuletuksella.

parvekkeen ovi ja ikkunat ovat olleet selkoseläällään ja huusholli on kylmä kuin "hollitalli".

Täytyi rahjustaa tänne kahvikupposelle ja hengähtämään hiukan. Ruoka ei ollenkaan maistunut, mutta otan kahvin ja pullan. Ja kohta elämä taas hymyilee. Ajatella, kuinka joku pikkuasia voi joskus ottaa näin päähän.

• käytä

sillä kun hankat niin kyllä tulee ihan hyvä jälki .

• merimona1
        Suvi2 kirjoitti:

parvekkeen ovi ja ikkunat ovat olleet selkoseläällään ja huusholli on kylmä kuin "hollitalli".

Täytyi rahjustaa tänne kahvikupposelle ja hengähtämään hiukan. Ruoka ei ollenkaan maistunut, mutta otan kahvin ja pullan. Ja kohta elämä taas hymyilee. Ajatella, kuinka joku pikkuasia voi joskus ottaa näin päähän.

täällä Kahvipirtissä, vaikka vaimon velvollisuudet sitovat minua nykyisin enemmän kotiin.
        On oikein mukava olla rouva .......;)

En nyt tässä enempä, sen vaan, että häämatkan teimme jo ennen häitä ja olemme molemmat taas työssä, MIEHENi ja minä.

On kyllä kurjaa, kun eläin on kipeänä. Mikä sillä Diivalla sitten oli kun se oksensi niin paljon?
        Joko hän on toipunut?

Minä en ole oikein vielä toipunut häähumusta, mutta kun päätimme, että pidämme nämä pikku häät(vain parisataa vierasta)niin pidettiinhän ne ja vanhan kaavan mukaan.
        Suvi, minä otin tuon merimoona nikin ellumarin tilalle siksi kun seikkailtiin silloin aikoinanan niin paljon maailman meriä ja koettiin kaikenlaista yhdessä.
        Nyt sitä ollaan sitten nyrkin ja hellan välissä, eikä tietoakan seikkailusta;)
        Otetaanpa kupillinen vihreää teetä, pistetään teelusikallinen hunajaa sekaan ja pieni tujaus rommiakaan ei tee pahaa näin sateisena iltana.

• käytä kirjoitti:

sillä kun hankat niin kyllä tulee ihan hyvä jälki .

konsti, minä en osaa sanoa mitään tuohon juttuun.
        Yks ystävätär sanoi kun kysyin,hänen piti viedä matto pesulaan.
        On se eläimilläkin joskus huonot päivänsä.

Minä olin ensiavussa kolmisen tuntia.
        Silmässäni katkesiverisuoni ja oli punainen kuin sären silmää,soittelin ja sanoivat tule näyttämään.
        Yli kaksi tuntia istuin ja odotin ja sitten lääkäri sanoi tälle ei tarvitse tehdä mitään.
        Hyvähän se oli,pelkäsin jo vaaralliseksi.

Kyllä siellä oli paljon ihmisiä ja pieniä lapsia,kyllä huokasin ettei tarvitse enää lapsia lääkäriin kuskata, on se rasittavaa,sairaan lapsen kanssa odottaa.

Täällä palstoilla jatkuvasti riita,kun yksi alkaa toinen loppuu.
        Nyt sitten on sheriffi paha, alkuun asetimme toiveet saada palsta rauhoittumaan ja saimme sheriffin ja nyt hän onkin hampaissa.
        Kai se on nyt sitä kauan kaivattua "keskustelua"
        Seuratkaapa muuten noita ketjuja,miten monta on leppoisaa keskustelua ikäihmisten kesken.

Kaikkihan aikanaan tasoittuu,jospa pahat mielet purettua rauha koittaa.
        Toivossa on hyvä elää;))

• Hintriika
        SkillaN kirjoitti:

konsti, minä en osaa sanoa mitään tuohon juttuun.
        Yks ystävätär sanoi kun kysyin,hänen piti viedä matto pesulaan.
        On se eläimilläkin joskus huonot päivänsä.

Minä olin ensiavussa kolmisen tuntia.
        Silmässäni katkesiverisuoni ja oli punainen kuin sären silmää,soittelin ja sanoivat tule näyttämään.
        Yli kaksi tuntia istuin ja odotin ja sitten lääkäri sanoi tälle ei tarvitse tehdä mitään.
        Hyvähän se oli,pelkäsin jo vaaralliseksi.

Kyllä siellä oli paljon ihmisiä ja pieniä lapsia,kyllä huokasin ettei tarvitse enää lapsia lääkäriin kuskata, on se rasittavaa,sairaan lapsen kanssa odottaa.

Täällä palstoilla jatkuvasti riita,kun yksi alkaa toinen loppuu.
        Nyt sitten on sheriffi paha, alkuun asetimme toiveet saada palsta rauhoittumaan ja saimme sheriffin ja nyt hän onkin hampaissa.
        Kai se on nyt sitä kauan kaivattua "keskustelua"
        Seuratkaapa muuten noita ketjuja,miten monta on leppoisaa keskustelua ikäihmisten kesken.

Kaikkihan aikanaan tasoittuu,jospa pahat mielet purettua rauha koittaa.
        Toivossa on hyvä elää;))

Mutta ajattelepa, SkillaN, kuinka sitä asiapitoista keskustelua on vaadittu! Se on nyt juuri sitä tuolla pihalla. Piikit sinkoilevat kuin nuolet uuden älykkäämmän ajan airueina! Me täällä vain höpistään kuka mistäkin vaivasta. Ilmoista haastellaan ja kahvia hörpitään.

• Katleija
        Hintriika kirjoitti:

Mutta ajattelepa, SkillaN, kuinka sitä asiapitoista keskustelua on vaadittu! Se on nyt juuri sitä tuolla pihalla. Piikit sinkoilevat kuin nuolet uuden älykkäämmän ajan airueina! Me täällä vain höpistään kuka mistäkin vaivasta. Ilmoista haastellaan ja kahvia hörpitään.

Niin on harvoin tullu täällä käytyä, että jotta. Kunhan taas pääsen kotia niin loksahtaa asiat paikalleen. Tänne tulin vaikka klo on jo aika paljon ja huomenna olis oltava hammaslääkärillä jo klo kahdeksalta. Hyvähän täällä on olla. Ei tuota pääparkaa jaksa aina vaikehilla asioilla vaivata. Eiks oo niin?

• Katleija
        merimona1 kirjoitti:

täällä Kahvipirtissä, vaikka vaimon velvollisuudet sitovat minua nykyisin enemmän kotiin.
        On oikein mukava olla rouva .......;)

En nyt tässä enempä, sen vaan, että häämatkan teimme jo ennen häitä ja olemme molemmat taas työssä, MIEHENi ja minä.

On kyllä kurjaa, kun eläin on kipeänä. Mikä sillä Diivalla sitten oli kun se oksensi niin paljon?
        Joko hän on toipunut?

Minä en ole oikein vielä toipunut häähumusta, mutta kun päätimme, että pidämme nämä pikku häät(vain parisataa vierasta)niin pidettiinhän ne ja vanhan kaavan mukaan.
        Suvi, minä otin tuon merimoona nikin ellumarin tilalle siksi kun seikkailtiin silloin aikoinanan niin paljon maailman meriä ja koettiin kaikenlaista yhdessä.
        Nyt sitä ollaan sitten nyrkin ja hellan välissä, eikä tietoakan seikkailusta;)
        Otetaanpa kupillinen vihreää teetä, pistetään teelusikallinen hunajaa sekaan ja pieni tujaus rommiakaan ei tee pahaa näin sateisena iltana.

No, juhlat on juhlittu ja onnellinen oot. Oikeen hyvä ja niin mukavast kirjoitit ett MIEHENi. :-))
        Tulikos hän nyt mukanasi tänne, et oltais nähty. Vai yksinkö päästi Sinut? Kyllä näyttäytymään pitää tulla.

• mummeliini

että sooda vie pahan hajun pois. En ole kokeillut,
        mutta voisithan yrittää kaataa soodaa oksennuskohdan päälle ja antaa sen olla jonkin aikaa ja sitten imuroida sen pois.

Ainahan kokeilla voi.

Tervehdys vaan kaikille pirttiläisille. Mielenkiintoista on lueskella Uzman tarinoita sieltä kaukaa. Noita "aarteistoja" lähden nyt tutkimaan. Kiitokset seurasta!

• Katleija kirjoitti:

Niin on harvoin tullu täällä käytyä, että jotta. Kunhan taas pääsen kotia niin loksahtaa asiat paikalleen. Tänne tulin vaikka klo on jo aika paljon ja huomenna olis oltava hammaslääkärillä jo klo kahdeksalta. Hyvähän täällä on olla. Ei tuota pääparkaa jaksa aina vaikehilla asioilla vaivata. Eiks oo niin?

vielä nukkuville.
        Katselin tuota punaista silmääni, ja ei olisi kovin kiva,jos ihmisen silmät olisi punaiset.
        Oletteko milloinkaan ajatelleeet miksi silmät ovat (siis silmämuna)valkoiset,miksi nenä on keskellä naamaa?????
        Onko niinhin lääketieteellinen selitys, kyselee tietämätön???? hupsista yritin jotakin keskustelun aihetta;))DDDD
        Höpöttelen !!

Suvi, mitkä oli tulokset maton kanssa ja joko Diiva on kunnossa?

Merimona sai Miehen ja on itse Rouva ja vaimo ,selkeästi arvokkaaksi muuttui;))
        Loppuelämä onnellisten tähtien alla eloa, sitä varmaan kaikki toivottelemme.

Huomenissa Katleija saa pestinsä loppuun ja elämä rullaa tutulla tavalla.

Huomenna tulee viisi vuotta mieheni kuolemasta,ei millään voisi uskoa,aika menee nopeasti.Ajattelen viittä vuotta eteenpäin ,olenko hänen vieressään,vai tässä koneellako istun,,,hyvä kun en tiedä.

Minä en pysy kärryillä mitä poistetaan,kuka poistaa ,ketä milloinkin syytellään, mutta sen tiedän, liian vakavasti otetaan nämä kirjoittelut, maailma ei parane keskustelupalstoilla.
        Toisaalla päätökset asioista tehdään,herätteitä
        mielipiteitä voimme toki antaa,terveisiä lähettää, millä tavalla, siinä on toivomisen varaa.

Kirjoitin muuten jutun koko valtakuntaan ilmestyvään lehteen,se oli kokonaisuudessaan, että kyllä tässä kirjoittelija on, vaikka alta lipan tuleekin noita moitteita;))DDD
        (kukas kissan hännän nostaa jollei kissa itse)

Jospa lopetan tämän kehumisen, huutelen huomenet sinne kauas uzmalle ja muori rassu,joko jalat pitävät????

• SkillaN kirjoitti:

vielä nukkuville.
        Katselin tuota punaista silmääni, ja ei olisi kovin kiva,jos ihmisen silmät olisi punaiset.
        Oletteko milloinkaan ajatelleeet miksi silmät ovat (siis silmämuna)valkoiset,miksi nenä on keskellä naamaa?????
        Onko niinhin lääketieteellinen selitys, kyselee tietämätön???? hupsista yritin jotakin keskustelun aihetta;))DDDD
        Höpöttelen !!

Huomenna tulee viisi vuotta mieheni kuolemasta,ei millään voisi uskoa,aika menee nopeasti.Ajattelen viittä vuotta eteenpäin ,olenko hänen vieressään,vai tässä koneellako istun,,,hyvä kun en tiedä.

Minä en pysy kärryillä mitä poistetaan,kuka poistaa ,ketä milloinkin syytellään, mutta sen tiedän, liian vakavasti otetaan nämä kirjoittelut, maailma ei parane keskustelupalstoilla.
        mielipiteitä voimme toki antaa,terveisiä lähettää, millä tavalla, siinä on toivomisen varaa.

Kirjoitin muuten jutun koko valtakuntaan ilmestyvään lehteen,se oli kokonaisuudessaan, että kyllä tässä kirjoittelija on, vaikka alta lipan tuleekin noita moitteita;))DDD

Jospa lopetan tämän kehumisen, huutelen huomenet sinne kauas uzmalle ja muori rassu,joko jalat pitävät????

kyllä jalat nyt jo kannattaa(pakko)
        täytyy päästä kauppaan.
        Palovaroittimesta ,rannekellosta ja munkellosta patterit loppu.
        Eilen sellainen hulinapäivä,taloyhtiö vaihtoi liedet,turvaliesiin.On hieno peli.
        Jos et muista kääntää kelloa niin et kyllä keitä mitään.Että"aivojumppaa"DDDDD))))))

• kellohameko
        SkillaN kirjoitti:

vielä nukkuville.
        Höpöttelen !!

sinäkö olet se entinen kellohame,kun kuulostaa niin tutulta?

• merimona1
        Katleija kirjoitti:

No, juhlat on juhlittu ja onnellinen oot. Oikeen hyvä ja niin mukavast kirjoitit ett MIEHENi. :-))
        Tulikos hän nyt mukanasi tänne, et oltais nähty. Vai yksinkö päästi Sinut? Kyllä näyttäytymään pitää tulla.

kun kuljin ruokiksella ohi, näin pirtin ikkunasta hämärää päivää valaisemaan ,tai oikeastaan ennemmänkin tunnelmaa luomaan tarkoitetut kynttilät pöydillä.

Katleija kiltti, se minun ukkoni on ehkä pikkuisen ujo,(sanotaan nyt vaikka niin.
        Muuten hän varmaan tulisi mielellään mukanani tänne mukavien pirttiläisten joukkoon joskus iltakahville.
        Sellaisenkin toivomuksen hän esiti, etten paljoa edes hänestä puhuisikaan.(Vaatimaton)
        Sen sain kertoa, että hän SAI minut vaimokseen.
        Eipä sille kyllä saata mitän mahtaa, että ajan mittaan tulee jotain mainittua perhe-elämästä, sillä eihän sitä millään voi aina kirjoittaa pelkistetystija kuivan asiallisesti, varsinkaan kun minulla ei ole edes taipumusta, eikä edes kykyä sellaiseen.
        Olen ollut niin paljon pois Pirtistä,(ainakin kaksi päivää) etten edes tiedä mikä projekti sinulla on meneillään. Illalla täytyy katsella palstoja tarkemmin. Tästä on tullut jotenkin tapa, tästä kirjoitusten katselusta, vaikka aivan kaikia ei ehdikään lukea.
        Nyt on mentävä, hei taas!

• merimona1
        muori67 kirjoitti:

täytyy päästä kauppaan.
        Eilen sellainen hulinapäivä,taloyhtiö vaihtoi liedet,turvaliesiin.On hieno peli.
        Jos et muista kääntää kelloa niin et kyllä keitä mitään.Että"aivojumppaa"DDDDD))))))

Sitäkään en tiedä mikä sinun jalkoihisi tuli.
        Satutitko - kaaduit tai jotain?

Vai juhlitko, niin että varpaat kipeytyivät tanssimisesta.
        Minulle kyllä kävi niin, että jopa satiinikengät menivät pilalle, kun käytiin välillä "jäähyllä", pienellä happihypyllä ja ilma oli sateinen, onnea tuova muuten hääsääksi, sanotaan.

Nyt on jo kiire, mutta palaillaan! Heippa!

• merimona1 kirjoitti:

Sitäkään en tiedä mikä sinun jalkoihisi tuli.
        Satutitko - kaaduit tai jotain?

Vai juhlitko, niin että varpaat kipeytyivät tanssimisesta.
        Minulle kyllä kävi niin, että jopa satiinikengät menivät pilalle, kun käytiin välillä "jäähyllä", pienellä happihypyllä ja ilma oli sateinen, onnea tuova muuten hääsääksi, sanotaan.

Nyt on jo kiire, mutta palaillaan! Heippa!

Kyllä varmaan menee jalat keneltä vaan,kun "yrjöää ja Toinen pää ryplyää"Voin sanoa että "annoin kaikkeni"viemäriin.On vieläkin vähän hutera olo.En tiedä kuka ne viinat joi ettäminä saanpitää tämän RAPULAN DDDD.Ennen oli hyvä syyttää miestä,mutta häntä ei enää ole niin keksipäs kettä nyt syytän ))))

• muori67 kirjoitti:

Kyllä varmaan menee jalat keneltä vaan,kun "yrjöää ja Toinen pää ryplyää"Voin sanoa että "annoin kaikkeni"viemäriin.On vieläkin vähän hutera olo.En tiedä kuka ne viinat joi ettäminä saanpitää tämän RAPULAN DDDD.Ennen oli hyvä syyttää miestä,mutta häntä ei enää ole niin keksipäs kettä nyt syytän ))))

"vieraat Yrjö ja Anna ylen" en välittäisi sellaisista kavereista.
        Mutta minkäs teet ne kun änkeää iana silloin tällöin kyläilee.
        Minulla on tohtorit sanoneet olevan stressimahan.

• Hintriika
        muori67 kirjoitti:

"vieraat Yrjö ja Anna ylen" en välittäisi sellaisista kavereista.
        Mutta minkäs teet ne kun änkeää iana silloin tällöin kyläilee.
        Minulla on tohtorit sanoneet olevan stressimahan.

Noistakin pahamaineisista vieraista olen joskus kuullut. Paljon huonommin kuitenkin olivat asiat yhdellä toisella muorilla, kun Usko petti, Toivo jätti ja Matti oli kukkarossa. Se sai miehistä niin tarpeekseen, että alkoi sufraketiksi vai mitä hemmetin ohjuksia ne oli, kun feministejä ennen sanottiin...

• kellohameko kirjoitti:

sinäkö olet se entinen kellohame,kun kuulostaa niin tutulta?

kellohame, hänellä on sana hallussa ja muutenkin kiva. Olen hänen kanssaan mielipiteitä joskus vaihtanut.
        Kyllä minä olen tämä ollut,melkein koko ajan minkä kirjoitellut olen.
        Ennen rekisteriä olin Pioni, tai pioni en muista enää.
        Puskasta en huutele, olen ehkä pari kertaa niinkin toiminut, mutta ei kuulu tapoihini,sitähän on vaikea monen uskoa.

Joten, taisin tuottaa pettymyksen ?
        Voisit kyllä jutella minullekin;))DD

• uzma
        muori67 kirjoitti:

täytyy päästä kauppaan.

kiva kun muorikin on pystyssa kahdella koivella.
        Ilta tee jai valiin olemme katselleet kaytettyja autoja minian ja minun kayttooni,huomenna varmaan menee kokopaiva koeajoissa ym.toivottavasti onnistutaan loytamaan hyva ja kukkarolle sopiva auto.
        Loysin valkoisen ruusun skillalle,ole hyva.

• Suvi2
        mummeliini kirjoitti:

että sooda vie pahan hajun pois. En ole kokeillut,
        mutta voisithan yrittää kaataa soodaa oksennuskohdan päälle ja antaa sen olla jonkin aikaa ja sitten imuroida sen pois.

Ainahan kokeilla voi.

Tervehdys vaan kaikille pirttiläisille. Mielenkiintoista on lueskella Uzman tarinoita sieltä kaukaa. Noita "aarteistoja" lähden nyt tutkimaan. Kiitokset seurasta!

Kirjoittelin vähän aikaa sitten viestin, mutta se on huut jossakin, vissiin viestien taivaassa.
        Uusi yritys.

Luovutin sen maton puhdistuksen kanssa ja raahasin sen pesulaan.
        Mutta haju huushollissa istuu kuin tauti.

Käytin Diivaa eläinlääkärillä mutta terveeksi totesivat. On ilmeisesti saanut liikaa ruokaa kerralla. Se raukka kun on perso herkkujen perään niin kuin emäntänsäkin.
        Mutta minä tein siitä diaknoosin ja totesin, että siin on bulimia:-DD

ROUVA Merimonaa ohjeistan, jotta muista että anna sen miehen päättää missä se kaappi seisoo, mutta päätä sinä mihin se siitä siirretään. Katsos näin se menee. Oikeasti toivon koko sydämestäni sinulle auvoisia aviopäiviä.
        Mutta mutta... nyt kai ne Monacon "viattomien lasten tanhukerhot" jäävät.

Voi harmi SkillaN kun se silmäsi ryppyilee. Jos yhtään lohduttaa, niin onhan monella jatkuvasti molemmat silmät punaisena. Varsinkin juhlapyhien jälkeen.

Ja eikös se vanha viisaus ole, että ellei tässä iässä joku paikka krenaa aamulla herätessä, niin tietää olevansa kuollut.

• Suvi2 kirjoitti:

Kirjoittelin vähän aikaa sitten viestin, mutta se on huut jossakin, vissiin viestien taivaassa.
        Uusi yritys.

Luovutin sen maton puhdistuksen kanssa ja raahasin sen pesulaan.
        Mutta haju huushollissa istuu kuin tauti.

Käytin Diivaa eläinlääkärillä mutta terveeksi totesivat. On ilmeisesti saanut liikaa ruokaa kerralla. Se raukka kun on perso herkkujen perään niin kuin emäntänsäkin.
        Mutta minä tein siitä diaknoosin ja totesin, että siin on bulimia:-DD

ROUVA Merimonaa ohjeistan, jotta muista että anna sen miehen päättää missä se kaappi seisoo, mutta päätä sinä mihin se siitä siirretään. Katsos näin se menee. Oikeasti toivon koko sydämestäni sinulle auvoisia aviopäiviä.
        Mutta mutta... nyt kai ne Monacon "viattomien lasten tanhukerhot" jäävät.

Voi harmi SkillaN kun se silmäsi ryppyilee. Jos yhtään lohduttaa, niin onhan monella jatkuvasti molemmat silmät punaisena. Varsinkin juhlapyhien jälkeen.

Ja eikös se vanha viisaus ole, että ellei tässä iässä joku paikka krenaa aamulla herätessä, niin tietää olevansa kuollut.

Josko polttaisit jotain tuoksukynttilöitä.Minä poltan joskus sellaisia öljy juttuja missä tuikku kipon alla.Eihän sitä voi aina olla ovet levällään.
        Hyvä ettei Diivalla ole mitään hätää.
        Rapsutus minulta Hänelle.

• uzma kirjoitti:

kiva kun muorikin on pystyssa kahdella koivella.
        Ilta tee jai valiin olemme katselleet kaytettyja autoja minian ja minun kayttooni,huomenna varmaan menee kokopaiva koeajoissa ym.toivottavasti onnistutaan loytamaan hyva ja kukkarolle sopiva auto.
        Loysin valkoisen ruusun skillalle,ole hyva.

sinulla vaan ruusut kukkii.
        Eikö siellä ole vilkas liikenne,miten uskallat ajella?
        Olen vähän huonosti lukenut,vaikka olet kertonutkin, onko siellä kylmä siinä kaupungissakin missä asut, vai vain siellä vuorilla.
        Täällä on ollut puhetta peittojen virkkaamisesta, mutta eivät näihin kylmiin kylläkään joudu.
        Miten kauan siellä kylmyyttä riittää?

Toivotan onnea autokaupoissa,löytäisittepä käyttökelpoisen auton.
        Hyvää yötä.

• Lokari1
        merimona1 kirjoitti:

kun kuljin ruokiksella ohi, näin pirtin ikkunasta hämärää päivää valaisemaan ,tai oikeastaan ennemmänkin tunnelmaa luomaan tarkoitetut kynttilät pöydillä.

Katleija kiltti, se minun ukkoni on ehkä pikkuisen ujo,(sanotaan nyt vaikka niin.
        Muuten hän varmaan tulisi mielellään mukanani tänne mukavien pirttiläisten joukkoon joskus iltakahville.
        Sellaisenkin toivomuksen hän esiti, etten paljoa edes hänestä puhuisikaan.(Vaatimaton)
        Sen sain kertoa, että hän SAI minut vaimokseen.
        Eipä sille kyllä saata mitän mahtaa, että ajan mittaan tulee jotain mainittua perhe-elämästä, sillä eihän sitä millään voi aina kirjoittaa pelkistetystija kuivan asiallisesti, varsinkaan kun minulla ei ole edes taipumusta, eikä edes kykyä sellaiseen.
        Olen ollut niin paljon pois Pirtistä,(ainakin kaksi päivää) etten edes tiedä mikä projekti sinulla on meneillään. Illalla täytyy katsella palstoja tarkemmin. Tästä on tullut jotenkin tapa, tästä kirjoitusten katselusta, vaikka aivan kaikia ei ehdikään lukea.
        Nyt on mentävä, hei taas!

Kuuleppas kyllä mies saadaan , mutta vaimo otetaan.
        Vai onko nekin jutut muuttuneet ?
        Niin se juttu meni ennen hyvään aikaan...
        Mistäs minä sen nyky homman osaisin sanoo, mutta näin oli tosiaan ennen.
        Terv: Lokari1

• merimona1
        Lokari1 kirjoitti:

Kuuleppas kyllä mies saadaan , mutta vaimo otetaan.
        Vai onko nekin jutut muuttuneet ?
        Niin se juttu meni ennen hyvään aikaan...
        Mistäs minä sen nyky homman osaisin sanoo, mutta näin oli tosiaan ennen.

Eihän sinusta vain ole tulossa sovinisti!!!!!
        Vai oliko ennen niin, että mies saatiin ja vaimo otettiin?

Kun tarkemmin tätä meidän tapaustamme ajattelen, niin se taisi olla melko tasa-arvoista ottamista ja saamista, vaikka ei ole omassa mielessäni vielä edes häivähtänyt ajatuskaan, ettenko olisi OTTANUT miestä;)

Olenko liian uteias kun kysyn, että mistä päin Suomea sinä aikoinasi Jenkkilään lähdit?

• Lokari1
        merimona1 kirjoitti:

Kun tarkemmin tätä meidän tapaustamme ajattelen, niin se taisi olla melko tasa-arvoista ottamista ja saamista, vaikka ei ole omassa mielessäni vielä edes häivähtänyt ajatuskaan, ettenko olisi OTTANUT miestä;)

Olenko liian uteias kun kysyn, että mistä päin Suomea sinä aikoinasi Jenkkilään lähdit?

Helsinki mistä lähtö tuli.
        Vaikka ei kyllä ollut syntymä paikka, mutta asuin/työ paikka kyllä silloin oli.
        Luuletkos tuntevasi minut merimona?
        Taisit olle silloin aika nuori kun minä lähdin, mutta mistä senkään tietää vaikka olist tuntenutkin.

• Lokari1
        merimona1 kirjoitti:

Mutta totuutta pitää puhua. Naisten totuushan on aivan eri kun miesten, no minun "ainakin" on mielikuva että naiset "luulee" olevansa ottajia, minusta kyllä otettavia...? HAHA
        Joskus ihan vakavastikin...

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

Josko polttaisit jotain tuoksukynttilöitä.Minä poltan joskus sellaisia öljy juttuja missä tuikku kipon alla.Eihän sitä voi aina olla ovet levällään.
        Hyvä ettei Diivalla ole mitään hätää.
        Rapsutus minulta Hänelle.

Vaikka harmaa onkin aamu, olo on kevyt ja melkein kivuton. Nukuin yön ikkunat auki ja on hiukan tukkoinen olo, mutta päivän mittaan tuo selvinnee.

Huusholli tuoksuu hyvälle kun muori67:n ja muidenkin ohjeiden mukaan toimin. Nyt tuoksuu kuin olisi suitsuketta ja mirhaa levitetty huoneisiin. En kylläkään tiedä mitä se mirhan on.

Taas on auennut pelakuuhun uusia kukkia. Se ei taida tietääkään, että on kohta joulu, eikä nyt ole kukkimisen aika.

Jokohan se masu on rauhoittunut, ettei tätäkin päivää tarvitse olla vellovin vatsoin, entä miltä silmä näyttää?
        Hyvää keskiviikkopäivää ystävät!

• Suvi2 kirjoitti:

Vaikka harmaa onkin aamu, olo on kevyt ja melkein kivuton. Nukuin yön ikkunat auki ja on hiukan tukkoinen olo, mutta päivän mittaan tuo selvinnee.

Huusholli tuoksuu hyvälle kun muori67:n ja muidenkin ohjeiden mukaan toimin. Nyt tuoksuu kuin olisi suitsuketta ja mirhaa levitetty huoneisiin. En kylläkään tiedä mitä se mirhan on.

Taas on auennut pelakuuhun uusia kukkia. Se ei taida tietääkään, että on kohta joulu, eikä nyt ole kukkimisen aika.

Jokohan se masu on rauhoittunut, ettei tätäkin päivää tarvitse olla vellovin vatsoin, entä miltä silmä näyttää?
        Hyvää keskiviikkopäivää ystävät!

Täältäkin.
        Kyllä masu on ihan kunnossa.
        Pyykkipäivä tänään, pakkopestä sotkut pois.

Hyvää jatkoa vaan !!!

• saara.dma
        SkillaN kirjoitti:

vielä nukkuville.
        Höpöttelen !!

Läpäisit SkillaN melkoisen seulan, kun sait kirjoituksesi valtakunnallisen lehden yleisönosastolle.

Meidän maakuntalehdessä oli juuri tilastotietoja, että vain 25-30 prosenttia tarjotuista kirjoituksista voidaan julkaista. Valtakunnallisissa lehdissä seula on varmaan vieläkin tiheämpi.

Minäkin olen lähettänyt tämän vuoden puolella kaksi kirjoitusta maakuntalehteen ja saanut ne julkaistuiksi.

Hyvä me! Onko muita?

• saara.dma kirjoitti:

Läpäisit SkillaN melkoisen seulan, kun sait kirjoituksesi valtakunnallisen lehden yleisönosastolle.

Meidän maakuntalehdessä oli juuri tilastotietoja, että vain 25-30 prosenttia tarjotuista kirjoituksista voidaan julkaista. Valtakunnallisissa lehdissä seula on varmaan vieläkin tiheämpi.

Minäkin olen lähettänyt tämän vuoden puolella kaksi kirjoitusta maakuntalehteen ja saanut ne julkaistuiksi.

Hyvä me! Onko muita?

kerroin tuon "lehtijutun" se ei ollut yleisönosasto vaan "oikea" juttu.
        Yleisöosastoon en ole kirjoittanut, vaikka väliin mieli tekisi.Ehdin aina rauhoittua,ennenkuin ehdin kirjoituksen saada aikaan,yleensä ne olisivat jotakin vähän kitkerää.
        Harkintaa olisi tännekin kirjoittelussa jaksettava käydä,mutta lähtee niin nopsaan.
        Noisto poistista en pidä,siis oma tekemistä, siinä useimmiten menee toistenkin viestit ja katson ettei se ole oikein.
        Sepä siitä.

Vähän kuivempi aamu täällä kotinurkilla.
        Pitäisi ruveta leipomaan,huomenna myyjäiset,jotakin kaupattavaa pitäisi tehdä,leivonnaiset tekevät yleensä kaupan.
        Käsitöitäkin menee kivasti,miesten villasukat ja painetut joululiinat,ovat suosittuja.
        Tänä jouluna narussa kiipeilevät tontut,mitkä on neulomalla tehty,uutena myyntivalttina.
        Sukkia ei kaikki osaa tehdä ja nyt nuoriso haluaa lapasia ja pipoja,hyvä suunta.
        Kyllä meitä mummoja vielä tarvitaan;))DD

Onnea Saara.dma edelleen kirjoitteluun,sitkeys palkitaan.
        Hyvää päivää kaikille.

• saara.dma
        SkillaN kirjoitti:

kerroin tuon "lehtijutun" se ei ollut yleisönosasto vaan "oikea" juttu.
        Yleisöosastoon en ole kirjoittanut, vaikka väliin mieli tekisi.Ehdin aina rauhoittua,ennenkuin ehdin kirjoituksen saada aikaan,yleensä ne olisivat jotakin vähän kitkerää.
        Harkintaa olisi tännekin kirjoittelussa jaksettava käydä,mutta lähtee niin nopsaan.
        Noisto poistista en pidä,siis oma tekemistä, siinä useimmiten menee toistenkin viestit ja katson ettei se ole oikein.
        Sepä siitä.

Vähän kuivempi aamu täällä kotinurkilla.
        Pitäisi ruveta leipomaan,huomenna myyjäiset,jotakin kaupattavaa pitäisi tehdä,leivonnaiset tekevät yleensä kaupan.
        Käsitöitäkin menee kivasti,miesten villasukat ja painetut joululiinat,ovat suosittuja.
        Tänä jouluna narussa kiipeilevät tontut,mitkä on neulomalla tehty,uutena myyntivalttina.
        Sukkia ei kaikki osaa tehdä ja nyt nuoriso haluaa lapasia ja pipoja,hyvä suunta.
        Kyllä meitä mummoja vielä tarvitaan;))DD

Onnea Saara.dma edelleen kirjoitteluun,sitkeys palkitaan.
        Hyvää päivää kaikille.

Kirjoittamisesi oli vieläkin ansiokkaampaa, kun se oli "oikea" juttu. Nyt heräsikin uteliaisuuteni: mikä oli aiheesi?

• Hintriika
        muori67 kirjoitti:

Täältäkin.
        Kyllä masu on ihan kunnossa.
        Pyykkipäivä tänään, pakkopestä sotkut pois.

Hyvää jatkoa vaan !!!

On se hyvä, että on tämä pirtti, johon voi tulla huokaisemaan. Tuolla ulkona taas tunteet tuivertavat. Voisi melkein sanoa, että joka toinen päivä tuulista, joka toinen tyyntä. Eilen oli kaikilla varmaan leukapielet kipeytyneet. Rokulipäivän jälkeen jaksaa taas.
        Kupponen kuumaa niin jaksaa taas omassakin huushollissa...

• F.riikka
        Hintriika kirjoitti:

On se hyvä, että on tämä pirtti, johon voi tulla huokaisemaan. Tuolla ulkona taas tunteet tuivertavat. Voisi melkein sanoa, että joka toinen päivä tuulista, joka toinen tyyntä. Eilen oli kaikilla varmaan leukapielet kipeytyneet. Rokulipäivän jälkeen jaksaa taas.

niin, että ihan syömmestä ottaa. Onkos pirtissä muuten ruusuntippoja? Minullakin pitäisi olla vielä äitini jäljiltä jossain, mutten muista missä. Täytyy jatkaa etsimistä...:) Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

• F.riikka kirjoitti:

niin, että ihan syömmestä ottaa. Onkos pirtissä muuten ruusuntippoja? Minullakin pitäisi olla vielä äitini jäljiltä jossain, mutten muista missä. Täytyy jatkaa etsimistä...:) Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Anoppi kertoi;Hänen äiti oli Fredriikka,oli olleet kinkereillä ja sieltä tultua oli ollut hyvin otettu kun pappi oli puhutellut ähväriikaksi.Hän ei osannut kirjoittaa,puumerkki on nähtävissä vieläkin papereissa.

• saara.dma kirjoitti:

Kirjoittamisesi oli vieläkin ansiokkaampaa, kun se oli "oikea" juttu. Nyt heräsikin uteliaisuuteni: mikä oli aiheesi?

ylisanoin, tuosta lehtijutusta tai jutuista.

No kerron nyt ,etten joudu kehuskelijoiden kerhoon.
        Olen kirjoittanut matkoista,siis matkakuvauksia,yhdistyksemme retkiltä.
        Lehti on liittomme lehti ja ilmestyy jäsenistölle ympäri Suomen, kai sitä on myynnissäkin.
        Siitä ei enempää.
        Lapinmatkasta tein pitkän jutun,mikä myös paikallisessa lehdesssä julkaistiin,kuvien kera.
        Nyt viimeinen eräästä viikon kestäneestä kurssistamme, että siinä ne "jutut" ja yksi on vielä sisällä, ulkomaanmatkasta.
        Ei tämän kummempaa,taisin vähän suurennella,,,

Aiheita meillä tämän ikäisillä varmasti olisi jokaisella, kun vain kanavat löytyvät.

• Hintriika kirjoitti:

katselen huuli pyöreänä tätä meininkiä.
        Saimme sheriffin ja useammat toivottelivat tervetulleeksi,ja yhteinen haaste saatiin toteutettua,yksi nikki ruotuun.
        Oliko hyvä ,nyt jahtia ajetaan toiseen suuntaan,rauhaa ei löydetty. Onko niin,ettei ilman sotatilaa osata kirjoittaa, aina on joku asia mikä saa mielet kiehumaan.

Onko nämä jutut todella niin vakavia ja tärkeitä,että näiden takia pitää riitaa rakentaa ,tuntemattomien ikäihmisten.

Nytkin on ketju, missä puhutaan tulevaisuudesta kohdallamme, vanhainkodit, siitä mielipiteitä, kannanottoja,ehkä herätteitä johonkin suuntaan.
        Olisi asia keskustelua.
        En ota kantaa, kuka on oikeassa,kuka väärässä, mutta mietittävää olisi kaikilla.

• Suvi2
        F.riikka kirjoitti:

ennen olivat se ihmelääke, joka auttoi mihin tahansa. Kokeilehan niitä jos ruusuntippoja ei löydy. Kamfärttii on siinä pirtin keittiön kulmakaapissa.

• F.riikka
        Suvi2 kirjoitti:

ennen olivat se ihmelääke, joka auttoi mihin tahansa. Kokeilehan niitä jos ruusuntippoja ei löydy. Kamfärttii on siinä pirtin keittiön kulmakaapissa.

painanpa osoitteen mieleen: siis siinä kulmakaapissa on kamffertti (mitenkähän se kirjoitetaan...hmm). Haen heti, kun selviydyn sukkahousuista, joihin olen nyt sotkeutunut. Ja saunakin on jo lämmin. Voi, näitä eläkeläisen kiireitä!

• merimona1
        SkillaN kirjoitti:

Saimme sheriffin ja useammat toivottelivat tervetulleeksi,ja yhteinen haaste saatiin toteutettua,yksi nikki ruotuun.
        Oliko hyvä ,nyt jahtia ajetaan toiseen suuntaan,rauhaa ei löydetty. Onko niin,ettei ilman sotatilaa osata kirjoittaa, aina on joku asia mikä saa mielet kiehumaan.

Onko nämä jutut todella niin vakavia ja tärkeitä,että näiden takia pitää riitaa rakentaa ,tuntemattomien ikäihmisten.

Nytkin on ketju, missä puhutaan tulevaisuudesta kohdallamme, vanhainkodit, siitä mielipiteitä, kannanottoja,ehkä herätteitä johonkin suuntaan.
        Olisi asia keskustelua.
        En ota kantaa, kuka on oikeassa,kuka väärässä, mutta mietittävää olisi kaikilla.

Ulkona on kosteaa ja pimeää, muta täällä niin kodikasta ja lämmintä.

Istahdanpa hetkeksi ihmettelemään tätä maailman menoa ja menoa tuolla naapuripalstalla, missä joku , tai jotkut nikit ovat aloittaneet sheriffijahdin.
        Merkille pantavaa, ettei millään selkeällä nimimerkillä, vaan niin sanotusti puskasta.
        Seksistä pitäisi nyt saada jooseppien kina suupielessä lorsuta ja kun jonkun navan alusjuttu on poistettu, niin siitäkö nostamaan äläkkää.
        Vaikka oikeastaan se on tekosyy. Riitapukarit ovat riitapukareita, vaikka niille näyttäisi pornofilmejä aamusta iltaan, tai puhuisi siitä peräänkuulutetusta seksistä palstakilometri tolkulla.
        Vänkyttämisen aihe keksittäisiin vaikka muiden todellisesta, tai oletetusta rikkaudesta.
        Nyt luulen että kahvipirtin ovi alkaa käydä kuin käkikellon luukku kun riitapukit lähtevät liikkelle.
        Mitä jos juotettaisiin ne känniin ja katsottaisiin käyvätkö toistensa tukkaan kiinni, humppaukot ja akat.

• merimona1 kirjoitti:

Istahdanpa hetkeksi ihmettelemään tätä maailman menoa ja menoa tuolla naapuripalstalla, missä joku , tai jotkut nikit ovat aloittaneet sheriffijahdin.
        Merkille pantavaa, ettei millään selkeällä nimimerkillä, vaan niin sanotusti puskasta.
        Seksistä pitäisi nyt saada jooseppien kina suupielessä lorsuta ja kun jonkun navan alusjuttu on poistettu, niin siitäkö nostamaan äläkkää.
        Vaikka oikeastaan se on tekosyy. Riitapukarit ovat riitapukareita, vaikka niille näyttäisi pornofilmejä aamusta iltaan, tai puhuisi siitä peräänkuulutetusta seksistä palstakilometri tolkulla.
        Vänkyttämisen aihe keksittäisiin vaikka muiden todellisesta, tai oletetusta rikkaudesta.
        Nyt luulen että kahvipirtin ovi alkaa käydä kuin käkikellon luukku kun riitapukit lähtevät liikkelle.
        Mitä jos juotettaisiin ne känniin ja katsottaisiin käyvätkö toistensa tukkaan kiinni, humppaukot ja akat.

Piipahtamaan minäkin,jos tee kupillisen hörppäisi.

Juotetaan vaan .avustan tarjoilussa.
        Annetaanko "kossua vai mitä. DDDDD

• Suvi2
        merimona1 kirjoitti:

pirtin nurkkapielissä. Tiedä noita onko tupaan tulijaks. Kanattaako noille ainakaan niitä parempia juotavia antaa.

Kävin äsken katselemassa sitä taistelutannerta. Että ossaaki olla. Niin puhuvat kuin "keitetystä lampaanpäästä". Aikuiset ihmiset. Vai oliko nuo aikuisia?

Onko se ROUVA merimona1 pistänyt korvan taa ne avio-ohjeet jostakin aikaisemmasta jutusta tällä kaffipalstalla.

Tuoretta kahvetta näköjään keittimessä. Toin oikein suuuuren mukin, jotta ei tarvi jatkuvasti olla kaatelemassa. Ja oikein kunnon vehnästä on joku leiponut. Kiitos kiitos, kaks pallaa tällä kertaa riittää. Mutta kylläpä on hyyvää.

Huominen on minulla leipomispäivä. Esittäkää toivomuksia.

• Suvi2
        Suvi2 kirjoitti:

pirtin nurkkapielissä. Tiedä noita onko tupaan tulijaks. Kanattaako noille ainakaan niitä parempia juotavia antaa.

Kävin äsken katselemassa sitä taistelutannerta. Että ossaaki olla. Niin puhuvat kuin "keitetystä lampaanpäästä". Aikuiset ihmiset. Vai oliko nuo aikuisia?

Onko se ROUVA merimona1 pistänyt korvan taa ne avio-ohjeet jostakin aikaisemmasta jutusta tällä kaffipalstalla.

Tuoretta kahvetta näköjään keittimessä. Toin oikein suuuuren mukin, jotta ei tarvi jatkuvasti olla kaatelemassa. Ja oikein kunnon vehnästä on joku leiponut. Kiitos kiitos, kaks pallaa tällä kertaa riittää. Mutta kylläpä on hyyvää.

Huominen on minulla leipomispäivä. Esittäkää toivomuksia.

hyvin tärkeä asia. Piti kysymäni, että joko se F.riikka on niistä sukkahousuistaan selvinny?

Sitä se tekkee kun vanha ihminen rupijaa hienostelemmaan oikein sukkahousujen kanssa:-D

• Hintriika
        merimona1 kirjoitti:

Ehkä sen Uzman juttu ja jotkut muutkin sitten oli niin navan alta, että piti seksipalstalle siirtää... Mutta minä en halua tänne tulla väittelemään. Sen kossun voisin juoda ja luikkia suremaan palstan rappiota (en siis pirtin).

• merimona1
        Suvi2 kirjoitti:

hyvin tärkeä asia. Piti kysymäni, että joko se F.riikka on niistä sukkahousuistaan selvinny?

Sitä se tekkee kun vanha ihminen rupijaa hienostelemmaan oikein sukkahousujen kanssa:-D

kanssa nyt pätetään, että 80 prosenttinen Virun Valkia on sopiva juoma noille seksiaddiktiivisille kiukuttelijoille.
        Sitä kun laitetaan oikein kunnon hömpsyt kuppiin ja ollaan kilistävinämme mukana, vaikka vain ihan pikkuisen maistetaan itse.
        Eiköhän noilta seksitkin unohdu kun alkavat laulaa ja pitää muuta iloa. Ehkä alkavat kehua itseään.
        Vai kävisiköhän siinä niin että niistä tulisi entistä himokkaampia kun ovat kännissä?:(

Ei tässä kyllä ole itselläkään tarkoitus ihan kuivin suin istua pikkulauantaina,mutta me dokataan laatuaineita.

Toivottavasti ne eivät saa mistään vihiä mitä ollaan suunniteltu, tai eivät uskalla tulla koko Pirttiin.
        Muutenkin on vähän tuollaista puskassa piileskelijän taipumuksia.

• Hintriika kirjoitti:

Ehkä sen Uzman juttu ja jotkut muutkin sitten oli niin navan alta, että piti seksipalstalle siirtää... Mutta minä en halua tänne tulla väittelemään. Sen kossun voisin juoda ja luikkia suremaan palstan rappiota (en siis pirtin).

koko sexsi ketjua,(menetin ehkä paljon),joten en ota siihen mitään kantaa.
        Pahoittelen jos uzma ja toiset loukkaantuivat,ylilyöntejä aina vain sattuu itsekullekkin,olemmehan todenneet, että vaikeaa on ymmärtää kirjoitettua tekstiä,,,joskus.

Voisiko asian unohtaa ja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.
        Älä kiltti uzma jää pois,sinä olet ollut kiva ja olet kerronnallasi tietoa levittänyt.

Minullakin keittää monta kertaa,mutta yritän nyt sitä sataan lukutaitoa.

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

Olisi asia keskustelua.

Aika useasti olen vilkaissut ja lukenut joitain keskustelujanne.
        Kirjoittamaan en ole sen jälkeen alkanut kun ovesta anteeksi pyytäen ja takaperin poistuin.

En ole siis perillä täysin kaikista asioista mitä täällä on keskusteltu, mutta nämä viimeiset "säveleet" ovat vielä pahempia kuin tuolla ulkopuolella esitellyt.
        Oli pakko avata suuni kun huomasin että tämähän on muuttunut juorutuvaksi, jossa panetellaan ulkopuolella olevia.

Kaikilla joilla on valittamisen aihetta, ovat minun mielestäni myös oikeutettuja ne julkituomaan.

Miksi juoruta takanapäin, miksi ei sanota suoraan eteen, on minun kantani aina ollut.

En pyydä kirjoittamaani anteeksi, koska anteeksi pyydettävää ei ole.

• Hintriika
        fiiuliN kirjoitti:

Kirjoittamaan en ole sen jälkeen alkanut kun ovesta anteeksi pyytäen ja takaperin poistuin.

En ole siis perillä täysin kaikista asioista mitä täällä on keskusteltu, mutta nämä viimeiset "säveleet" ovat vielä pahempia kuin tuolla ulkopuolella esitellyt.
        Oli pakko avata suuni kun huomasin että tämähän on muuttunut juorutuvaksi, jossa panetellaan ulkopuolella olevia.

Kaikilla joilla on valittamisen aihetta, ovat minun mielestäni myös oikeutettuja ne julkituomaan.

Miksi juoruta takanapäin, miksi ei sanota suoraan eteen, on minun kantani aina ollut.

Valitettavan totta ovat fiiuliNin sanat tältä illalta. Itse tunnen itseni vielä sen verran oudoksi täällä, etten ihan noilla sanoilla saanut asiaa sanotuksi. Tuolla pihalla loukattiin niin monia vanhoja (pirtinkin) kirjoittajia, että saman kuunteleminen täällä sisällä oli aika tyrmistyttävää. Olen todella pahoillani loukattujen puolesta.

• fiiuliN kirjoitti:

juoruksi luetaan.
        Täällä keskustellaan niistä asioista mitkä mieltä jotenkin sykäyttää.

En tiedä miksi ei saisi puhua mitä haluaa täälläkin,aina niin on tehty ja toinen juttu,pirttiin on avoimet ovet ollut aina,tulla on saanut kelle on kelvannut ja kuka huuhaaksi on julistanut,omassa vallassa hänelläkin.

Takanapäin sanot,eiköhän nyt pikkusen mene ,,,,
        palstalla kaikki on etusivulla ja varmaan sinäkin luet melko tarkkaan,miksi et kirjoita,en tiedä.

Kenenkään oikeuksia kirjoitteluun, mielipiteisiin en ole koskaan ainakaan minä kieltänyt, en ketään mollannut/haukkunut, oletko toista mieltä.
        Minä en viitsi noihin "kipakoisiin" ketjuihin ottaa osaa,olen niin monasti saanut mielipahan,yritän pysyä pois ja eihän minulla mitään suurempaa sanomistakaan ole,ihmetellä saan.
        Joten jätetäänkö tähän.

• merimona1 kirjoitti:

Millä viinalla te minut känniin juotatte? "Konjamiinimehu" passaisi.

Minä en kyllä ole mikään puskasta huutelija, väärää puuta haukutte.

Mitä sheriffin tulee, niin kyllä hän on syyllistynyt aiheettomiinkin poistoihin ja siitä on syntynyt aiheellista närää.

• Ruuneperi kirjoitti:

Millä viinalla te minut känniin juotatte? "Konjamiinimehu" passaisi.

Minä en kyllä ole mikään puskasta huutelija, väärää puuta haukutte.

Mitä sheriffin tulee, niin kyllä hän on syyllistynyt aiheettomiinkin poistoihin ja siitä on syntynyt aiheellista närää.

et kysymystäsi osoittanut, mutta kun en jaksa lukea sataan vastaan;))
        Puhut monikossa känniin juottajista, ensinnäkin huumoria oli tuossa uhkailussa ja sitä pirtissä on puhuttu ennenkin,eikö?
        Minä en uhannut juottaa ketään, vaan ihmettelin tätä menoa, Ruuneperi tiedät miksi toivoimme sheriffin palstoille.

Minä en ole poistanut kenenkään viestejä,pari kertaa olen pyytänyt henkilöön kohdistuvan viestin poistamaan,ne poistettiin,olin tyytyväinen.
        Aloituksiani on,niitä en poista,koska minusta se ei ole oikein vastanneita kohtaan.
        Itkupillin nimen olen saanut,mutta kun sanon olen pahoittanut mieleni ,niin olen tehnyt.
        Itkuni aloitin jo silloin, kun sain kuulla olevani kana,ym,,, ja nyt sitten muista syistä.
        Poistoista on aiheutunut ränää, kyllä,mutta ajattelen, että sheriffillä on säännöt selvillä ja hän tekee työnsä ja vastaa siitä esimiehilleen.

Kenenkään sanomia pirtissäkään, en pysty arvioimaan, missä mielen tilasssa ne on kirjoitettu, mitä niillä tarkoitetaan. Puolustelen vain omaa viestittelyä ja haluni ei ole aiheuttaa pahaa mieltä kenellekkään, ainahan minuakaan ei ymmärretä.
        Ota nyt tuolta nurkkakaapista konjakkia ja kahvia pannusta, jospa tästä,,,,

• SkillaN kirjoitti:

et kysymystäsi osoittanut, mutta kun en jaksa lukea sataan vastaan;))
        Puhut monikossa känniin juottajista, ensinnäkin huumoria oli tuossa uhkailussa ja sitä pirtissä on puhuttu ennenkin,eikö?
        Minä en uhannut juottaa ketään, vaan ihmettelin tätä menoa, Ruuneperi tiedät miksi toivoimme sheriffin palstoille.

Minä en ole poistanut kenenkään viestejä,pari kertaa olen pyytänyt henkilöön kohdistuvan viestin poistamaan,ne poistettiin,olin tyytyväinen.
        Aloituksiani on,niitä en poista,koska minusta se ei ole oikein vastanneita kohtaan.
        Itkupillin nimen olen saanut,mutta kun sanon olen pahoittanut mieleni ,niin olen tehnyt.
        Itkuni aloitin jo silloin, kun sain kuulla olevani kana,ym,,, ja nyt sitten muista syistä.
        Poistoista on aiheutunut ränää, kyllä,mutta ajattelen, että sheriffillä on säännöt selvillä ja hän tekee työnsä ja vastaa siitä esimiehilleen.

Kenenkään sanomia pirtissäkään, en pysty arvioimaan, missä mielen tilasssa ne on kirjoitettu, mitä niillä tarkoitetaan. Puolustelen vain omaa viestittelyä ja haluni ei ole aiheuttaa pahaa mieltä kenellekkään, ainahan minuakaan ei ymmärretä.
        Ota nyt tuolta nurkkakaapista konjakkia ja kahvia pannusta, jospa tästä,,,,

Sheriffiä kaivattiin, se on totta, mutta nyt hän on ylittänyt valtuutensa. En usko, että kukaan haluaa sheriffiä pois mutta tapojaan hän voisi muuttaa.

Olemme kaikki aikuisia ja vastaamme kirjoituksistamme itse.

• merimona1
        Ruuneperi kirjoitti:

Sheriffiä kaivattiin, se on totta, mutta nyt hän on ylittänyt valtuutensa. En usko, että kukaan haluaa sheriffiä pois mutta tapojaan hän voisi muuttaa.

Olemme kaikki aikuisia ja vastaamme kirjoituksistamme itse.

sekä kaikki muutkin aamuvirkut!
        En minä sinua Ruuneperi ole puskasta huutelijaksi epäillytkään, emmekä juota känniin, ainakaan millään toisen luokan aineilla.
        Parasta konjakkia saat tuolta emmännän nurkkakaapista.

Tuetaan vaan sherifiä hänen vaikeassa tehtävässään. Muistahan millaista se oli kun sinäkin aikoinasi hoidit sitä hommaa.
        Voi olla että hyviäkin viestejä on poistunut, mutta minä en ole ehtinyt lukea niitä kaikkia, enkä siis tiedä.

Mukavaa kun saatiin sinut tänne Pirttiin aamukahville - et kovin usein käykään!
        Nyt täytyy mennä työmaalle, sillä perheellisen on pakko yrittää!
        Heippa!

• fiiuliN
        SkillaN kirjoitti:

juoruksi luetaan.
        Täällä keskustellaan niistä asioista mitkä mieltä jotenkin sykäyttää.

En tiedä miksi ei saisi puhua mitä haluaa täälläkin,aina niin on tehty ja toinen juttu,pirttiin on avoimet ovet ollut aina,tulla on saanut kelle on kelvannut ja kuka huuhaaksi on julistanut,omassa vallassa hänelläkin.

Takanapäin sanot,eiköhän nyt pikkusen mene ,,,,
        palstalla kaikki on etusivulla ja varmaan sinäkin luet melko tarkkaan,miksi et kirjoita,en tiedä.

Kenenkään oikeuksia kirjoitteluun, mielipiteisiin en ole koskaan ainakaan minä kieltänyt, en ketään mollannut/haukkunut, oletko toista mieltä.
        Minä en viitsi noihin "kipakoisiin" ketjuihin ottaa osaa,olen niin monasti saanut mielipahan,yritän pysyä pois ja eihän minulla mitään suurempaa sanomistakaan ole,ihmetellä saan.
        Joten jätetäänkö tähän.

Niinhän te puhutte mikä mielessä on, mutta niinhän puhutaan myöskin tämän "pirtin" ulkopuolella.
        Onko kukaan huomannut siellä ulkopuolella ivailtavan täällä puhuvien keskusteluja.
        Ihmettelen jos hyväksyt ellumarin kirjoituksesta lähtevän juoru-ja pilkka ketjun.

Osoitin sinulle siksi sanomani koska puuhailet emäntänä ja muutenkin tunnut toimivan pomona näitten seinien sisäpuolella.
        En tiennyt kenelle toisella sanani osoittaisin.

Enkä puhunut takanapäin.. jos sitä tarkoitat.. vaan kerroin sen täällä missä kyseiset lauseet on kirjoitettukin.
        Olisiko minun pitänyt mennä avaamaan uusi ketju jossa olisin morkannut kahvipirtissä käytyjä panetteluja. Senhän sheriffi olisi ainakin poistanut alta uksikön.
        Ei jokainen kirjoittaja lue tämän pirtin jutusteluja, minä satuin poikkeamaan kun muuta luettavaa ulkopuolella ei ollut.

Kyllä minä kirjoitan, kun kiinnostava aihe saa minut "heräämään".
        Täältä sain niin sanotusti "potkun p.....een, enkä ole muutenkaan halukas sulkeutumaan "seinien sisälle" kirjoituksineni.

• fiiuliN kirjoitti:

Niinhän te puhutte mikä mielessä on, mutta niinhän puhutaan myöskin tämän "pirtin" ulkopuolella.
        Onko kukaan huomannut siellä ulkopuolella ivailtavan täällä puhuvien keskusteluja.
        Ihmettelen jos hyväksyt ellumarin kirjoituksesta lähtevän juoru-ja pilkka ketjun.

Osoitin sinulle siksi sanomani koska puuhailet emäntänä ja muutenkin tunnut toimivan pomona näitten seinien sisäpuolella.
        En tiennyt kenelle toisella sanani osoittaisin.

Enkä puhunut takanapäin.. jos sitä tarkoitat.. vaan kerroin sen täällä missä kyseiset lauseet on kirjoitettukin.
        Olisiko minun pitänyt mennä avaamaan uusi ketju jossa olisin morkannut kahvipirtissä käytyjä panetteluja. Senhän sheriffi olisi ainakin poistanut alta uksikön.
        Ei jokainen kirjoittaja lue tämän pirtin jutusteluja, minä satuin poikkeamaan kun muuta luettavaa ulkopuolella ei ollut.

Kyllä minä kirjoitan, kun kiinnostava aihe saa minut "heräämään".
        Täältä sain niin sanotusti "potkun p.....een, enkä ole muutenkaan halukas sulkeutumaan "seinien sisälle" kirjoituksineni.

ivailtavan ja sinäkin olet sanonut,että et halua "keskustelua" hyvää huomenta kirvesvattta, tai et pidä ruokaohjeista, tai toistensa kiittelyä, olet leimannut huuhaaksi.
        Siihen sinulla fiiulin on täysi oikeus, kun nyt näistä oikeuksista puhutaan.
        Olen yrittänyt sinullekin sanoa monta kertaa, kirjoituksesi on hyviä ,runosi ovat herkkiä, kauniita ja olet tervetullut viesteinesi pirttiinkin.
        Ei ketään jaksa loputtomiin pyydellä.
        En tiedä minäkö olen antanut sinulle potkun p-------le, en muista,se ei ole ollut tarkoitus, sitä pyydän anteeksi.
        En halua pirttiä taisteluketjuksi,sillä tänne on voinut tulla silloinkin, kun muualla myrskyää.

Ellumarin kirjoituksia en hyväksy , en hylkää, hän vastaa itse niistä, mutta olen sitä mieltä, että hän on mukava kirjoittaja, ehkä hänellekin sattuu "kiukkuisempia" päiviä niinkuin meille kaikille.

Täällä pirtissä käynti ei rajaa osallistumista mihinkään toiseen ketjuun ja toivonkin, että tänne kirjoitellaan halusta, ei velvollisuudesta, näin olen myös asian ymmärtänyt olevan.

Ystävällisesti ,ja ystävyydellä SkillaN

• my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

ylisanoin, tuosta lehtijutusta tai jutuista.

No kerron nyt ,etten joudu kehuskelijoiden kerhoon.
        Olen kirjoittanut matkoista,siis matkakuvauksia,yhdistyksemme retkiltä.
        Lehti on liittomme lehti ja ilmestyy jäsenistölle ympäri Suomen, kai sitä on myynnissäkin.
        Siitä ei enempää.
        Lapinmatkasta tein pitkän jutun,mikä myös paikallisessa lehdesssä julkaistiin,kuvien kera.
        Nyt viimeinen eräästä viikon kestäneestä kurssistamme, että siinä ne "jutut" ja yksi on vielä sisällä, ulkomaanmatkasta.
        Ei tämän kummempaa,taisin vähän suurennella,,,

Aiheita meillä tämän ikäisillä varmasti olisi jokaisella, kun vain kanavat löytyvät.

Kyllä noin aktiivisesta kirjoittelusta jo kannattaa mainita ja olla *rinta rottingilla*, älä yhtään vähättele ansioitasi. Olen kyllä palstakirjoituksistasi päätellyt, että harrastat enemmänkin kirjoittamista, kuin mitä täällä saamme lukea.
        Ei sinun tarvitse ollenkaan välittää noista palstalla "mollaajien" puheista. Pelkkää kateuttaan ilmineeraavat.

Nyt kun kirjoitan tänne "perälaudalle", jota tuskin kukaan muu enää lukeekaan (kerroit joskus, että käyt läpi vielä vanhan pirtin kirjoituksia, niin ehkä sattuu tämä silmiisi) niin uskallan laittaa omakehua joukkoon ;)).

Vuosi sitten otin osaa yhden kirjakerhon kirjoituskilpailuun. En ole koskaan kirjoittanut yleisönosastoon enkä mihinkään julkaisuun. Mutta teki mieleni kokeilla "kepillä jäätä" ja niin lähetin kirjoitukseni sähköpostina ihan vihonviimeisenä kilpailupäivänä!
        En siitä suuria odotellut, mutta yllätyksekseni sain kirjeen kustantajalta. Pyysivät lupaa kirjoituksen julkaisuun. Parhaat kirjoitukset koottiin kirjaksi ja siellä se minunkin "juttuni" on ihan kovien kansien välissä!
        Rahapalkinnoille en siis yltänyt, mutta ihana lämmin villainen torkkupeitto ja ko. kirja hyllyssäni ovat ihan riittävä tunnustus ensikertalaiselle ;))

• my.mm.eli kirjoitti:

Kyllä noin aktiivisesta kirjoittelusta jo kannattaa mainita ja olla *rinta rottingilla*, älä yhtään vähättele ansioitasi. Olen kyllä palstakirjoituksistasi päätellyt, että harrastat enemmänkin kirjoittamista, kuin mitä täällä saamme lukea.
        Ei sinun tarvitse ollenkaan välittää noista palstalla "mollaajien" puheista. Pelkkää kateuttaan ilmineeraavat.

Nyt kun kirjoitan tänne "perälaudalle", jota tuskin kukaan muu enää lukeekaan (kerroit joskus, että käyt läpi vielä vanhan pirtin kirjoituksia, niin ehkä sattuu tämä silmiisi) niin uskallan laittaa omakehua joukkoon ;)).

Vuosi sitten otin osaa yhden kirjakerhon kirjoituskilpailuun. En ole koskaan kirjoittanut yleisönosastoon enkä mihinkään julkaisuun. Mutta teki mieleni kokeilla "kepillä jäätä" ja niin lähetin kirjoitukseni sähköpostina ihan vihonviimeisenä kilpailupäivänä!
        En siitä suuria odotellut, mutta yllätyksekseni sain kirjeen kustantajalta. Pyysivät lupaa kirjoituksen julkaisuun. Parhaat kirjoitukset koottiin kirjaksi ja siellä se minunkin "juttuni" on ihan kovien kansien välissä!
        Rahapalkinnoille en siis yltänyt, mutta ihana lämmin villainen torkkupeitto ja ko. kirja hyllyssäni ovat ihan riittävä tunnustus ensikertalaiselle ;))

en minä ikinä tuollaista ole edes yrittänyt,hienoa jatka ihmeessä.
        Minäkin olen" huomannut" sinun kirjoituksissa vilkasta mielikuvituksissa elämistä, huumoria ja "järkeä" .
        Kyllä sen jotenkin aistii, kenelle voi leikiten kirjotella,sinulla on hyvä huumorin taju ja sellaisesta minä pidän.
        Eihän minun tuntemukset mistään korkeuksista tule, täältä matalalta vaan, mutta ne on rehellesiä ja olen hyvilläni, kun pirtissä käyt.
        Joku sanoo toistensa kehumiseksi, mutta sinä tiedät, ei se sitä ole.
        Jatka hyvin alkanutta kirjailijan tietä ja lähetä minulle nimikirjoitusten kanssa kirjasi numero kappale;))

• huomenet teille ystävät,kirjoittajat ympäri maailmaa.
      Lunta alkaisin jo kaipaamaan ja pientä pakkasta,muuttuisi ilme valoisaksi ja raikkaaksi.
      Vieläpähän tässä on aikaa jouluun,aina sitä ajattelee,että joulu ilman lunta,ei ole joulu.

Nyt se auttamattomasti alkaa joulusta puhuminen,kaupoissa joulutavarat on esillä ja jouluvalot syttyvät tuohon uudelle kauniille kadullemme.
      Joululahja ideoita voisi ruveta kertoilemaan, se on niin vaikea homma, kun ihmisillä on kaikkea.
      Pysyisipä hyvä mieli pussissa, samoin ilo ja nauru, niitä tuntuu puuttuvan suurelta osasta kansaa.

Minä olen jo kauan joulua silmällä pitäen näitä pehmeitä paketteja värkännyt, vaikka eihän ne lasten mielestä kivoja olekkaan, mutta kun huoneet on täynnä kaikenlaisia vempeleleitä, en enää sellaiseen halua sortua.

Nyt lähden kauppaamaan käsityökerhomme tuotteita,leivonnaisia ja munkkikahvit voi ostaa,menen siis myyjäisiin.
      Jätin ison korillisen munkkeja pöydälle,olkaa hyvä ja aamukahvin kanssa.

Rauhaisaa päivää kaikille,leppoisaa kahvipöytä keskustelua.

• No nyt voimme juoda kahvia todella hyvillä mielin.
        Se on todettu terveys juomaksi,vähintään 3-kupillista päivässä.Vähentää maksakirroosin riskiä ja mitähän kaikkea muuta en muista.

Että kaffeelle vaan.

• muori67 kirjoitti:

No nyt voimme juoda kahvia todella hyvillä mielin.
        Se on todettu terveys juomaksi,vähintään 3-kupillista päivässä.Vähentää maksakirroosin riskiä ja mitähän kaikkea muuta en muista.

Että kaffeelle vaan.

Siltä tuntui yöllä kun heräsin ja ajattelin että onpas nyt peiton alla lämmintä, kunnes huomasin että pitkän yöpaitani alla oli toppahousut! :-D

Illalla, kun olin jo vetäissyt pitkän yöpaidan päälle, soi puhelin. Puhelun päätyttyä en enää muistanut että riisuutumispuuhat olivat kesken vaan kömmin sänkyyn...

No, ei hääviä ilon aihetta tarvita!
        Heti herättyäni nauroin makeasti yksikseen kun ajattelin että saas nähdä minkälaisissa munteeringissa tämä mamma meneekään nukkumaan kunhan vuosia tulee lisää!

Täällä on ihanan aurinkoinen päivä, lämpöä 10 asteen paikkeilla. Olen kahden vaiheilla, lähtisinkö pitkälle lenkille vai pilaanko päivän ja lähden kaupungille :-D

Otanpa tuosta lisää kofeiinia nitrojen päälle ja sitten mentiin!
        Heippa kaikille!

• Katleija
        MdK-MdK kirjoitti:

Siltä tuntui yöllä kun heräsin ja ajattelin että onpas nyt peiton alla lämmintä, kunnes huomasin että pitkän yöpaitani alla oli toppahousut! :-D

Illalla, kun olin jo vetäissyt pitkän yöpaidan päälle, soi puhelin. Puhelun päätyttyä en enää muistanut että riisuutumispuuhat olivat kesken vaan kömmin sänkyyn...

No, ei hääviä ilon aihetta tarvita!
        Heti herättyäni nauroin makeasti yksikseen kun ajattelin että saas nähdä minkälaisissa munteeringissa tämä mamma meneekään nukkumaan kunhan vuosia tulee lisää!

Täällä on ihanan aurinkoinen päivä, lämpöä 10 asteen paikkeilla. Olen kahden vaiheilla, lähtisinkö pitkälle lenkille vai pilaanko päivän ja lähden kaupungille :-D

Otanpa tuosta lisää kofeiinia nitrojen päälle ja sitten mentiin!
        Heippa kaikille!

Kyllä täälläkin nauratti, kun luin tuon unohduksesi. Vaan eihän se dementiaa--hajamielisyyttä vain. Jooko?
        Mutta tuota Sinun Nitro-juttuasi jäin miettimään. Noin olet friskin näköinen ja silti Nitroja??
        Kahvit juon minäkin ja siivousinto kun pukkaa päälle, niin se on hyödynnettävä.

• Katleija kirjoitti:

Kyllä täälläkin nauratti, kun luin tuon unohduksesi. Vaan eihän se dementiaa--hajamielisyyttä vain. Jooko?
        Mutta tuota Sinun Nitro-juttuasi jäin miettimään. Noin olet friskin näköinen ja silti Nitroja??
        Kahvit juon minäkin ja siivousinto kun pukkaa päälle, niin se on hyödynnettävä.

sitä dynamiittia vielä ole lääkkeitteni joukossa, mutta on kyllä verta ohentavaa lääkitystä verenpainelääkkeet, ettei pääse suoni nousemaan otsaan :-D

• Suvi2
        MdK-MdK kirjoitti:

sitä dynamiittia vielä ole lääkkeitteni joukossa, mutta on kyllä verta ohentavaa lääkitystä verenpainelääkkeet, ettei pääse suoni nousemaan otsaan :-D

vai liekö niin tuulista muuta kuin täällä yläilmoissa.
        Vein aamulla villatakkini parvekkeelle muka tuulettumaan, mutta ei se enää ollutkaan siellä.
        Se roikkui ensimmäisen kerroksen parvekkeen reunalla. Minä rimpautin naapurin ovikelloa ja herran pieksut, miten vihainen herrasmies tuli ovelle.
        Pyysin tuulen viemää nuttuani, mutta "herrasmies" tokaisi, ettei hänellä ole aikaa sellaisiin.

Nyt se minun vaatteeni roikkuu tuulen revittävänä ja pahoinpideltävänä sateessa.
        Jotta siellä se minun munteerinkini nyt on. Sopiko tuo mukava nimitys villatakille?

• Suvi2 kirjoitti:

vai liekö niin tuulista muuta kuin täällä yläilmoissa.
        Vein aamulla villatakkini parvekkeelle muka tuulettumaan, mutta ei se enää ollutkaan siellä.
        Se roikkui ensimmäisen kerroksen parvekkeen reunalla. Minä rimpautin naapurin ovikelloa ja herran pieksut, miten vihainen herrasmies tuli ovelle.
        Pyysin tuulen viemää nuttuani, mutta "herrasmies" tokaisi, ettei hänellä ole aikaa sellaisiin.

Nyt se minun vaatteeni roikkuu tuulen revittävänä ja pahoinpideltävänä sateessa.
        Jotta siellä se minun munteerinkini nyt on. Sopiko tuo mukava nimitys villatakille?

Voiko todella sellaisia miehiä olla. Minä olisin noutanut ilomielin villatakkisi ja tarjonnut kupposen kahvia, että olisi edes kerran ollut itseään parempaa seuraa. Toivotaan, että sade lakkaa.

• Hintriika
        ylikypsa kirjoitti:

Voiko todella sellaisia miehiä olla. Minä olisin noutanut ilomielin villatakkisi ja tarjonnut kupposen kahvia, että olisi edes kerran ollut itseään parempaa seuraa. Toivotaan, että sade lakkaa.

Jospa sillä miehellä oli mustasukkainen muija kotona? Ties mistä olisi ruvennut syyttämään, kun vieraitten naisten tikkureita (niin minä villatakkia nimittäisin) roikkuu pitkin parveketta! Vaan entä sitten, kun se sieltä löytyy?
        Vai oliko sittenkin yksineläjä, joka haluaa naapureille uskotella, että hällä oikein naisvieraita käy ja ryijynsä jättävät tuulettumaan?
        Kannattaisi tarkkailla, käykö äijä salaa nuuskimassa sitä... (ei kai tätä tulkita seksijutuksi?)
        Se on ainakin selvää, ettei ukko ollut mikään Ylikypsän kaltainen kentlemanni.

• Malviina
        ylikypsa kirjoitti:

niiko sanotaa.
        Miekii muistan ko meije lapset pelasiit sillo aikoinaa semmosta lentopallo tapasta pihas ja pallo lens naapuri puolelle. Se ol ensimäine kerta, eikä varmast tahallaa tehty, mut naapuri mies ei antant palloo pois, vaa huus et ko tänne heititte ni hää ei anna sitä takasii.
        Meije lapset olliit kilttii, eikä kukkaa millokaa moittint heije käytöstää, mut sillo poika sano tuhmast sille miehelle. Myö toruttii poikaa, mut oltii kyl sammaa mieltä, et se mies on hankala ihmine. Ei meile sen jälkee tult sanomissii ja mie käin seuraavan päivän nätist pyytämäs sitä palloo ja antoitha hyö.
        Lapset ko kasvoit ja muuttiit kotont, ni myö myytii se iso talo ja ostettii vähä pienemp.
        Siel se entine naapuri asuu ja kuulemma on rajariitoi naapuri kans.

• Malviina kirjoitti:

niiko sanotaa.
        Miekii muistan ko meije lapset pelasiit sillo aikoinaa semmosta lentopallo tapasta pihas ja pallo lens naapuri puolelle. Se ol ensimäine kerta, eikä varmast tahallaa tehty, mut naapuri mies ei antant palloo pois, vaa huus et ko tänne heititte ni hää ei anna sitä takasii.
        Meije lapset olliit kilttii, eikä kukkaa millokaa moittint heije käytöstää, mut sillo poika sano tuhmast sille miehelle. Myö toruttii poikaa, mut oltii kyl sammaa mieltä, et se mies on hankala ihmine. Ei meile sen jälkee tult sanomissii ja mie käin seuraavan päivän nätist pyytämäs sitä palloo ja antoitha hyö.
        Lapset ko kasvoit ja muuttiit kotont, ni myö myytii se iso talo ja ostettii vähä pienemp.
        Siel se entine naapuri asuu ja kuulemma on rajariitoi naapuri kans.

mies Suvin naapurissa,jospa hänellä oli vessahätä;))

Mites ylikypsä nyt yksin on, kun miehiä on niin harvassa ja tunnut niin mukavalta ihmiseltä.
        Oletko sittenkin vähän kronkeli naisten suhteen;))D

Minua hymyilyttää, kun tuolla toisessa ketjussa nyt ellumaria ja Malviina samana pidetään, kumpikohan kiittää kunniasta, vai molemmat;))

Huomaatteko muuten joka lauseen jälkeen hymyilen/nauran,ettei vaan kukaan loukkaantuisi, no leikkiä tämäkin.

Myyjäiset pidetty ja kertyi taas kiva potti yhdistyksen kassaan.

Onko kukaan huomioinut my.mm.eliä missään kirjoittelevan, ei kai hän vain sairastunut siitä selästä pahemmin?

Lähdenpä vielä opiskelemaan tämän koneen hallintaa, mikä taitaa olla turha vaiva, unohdan jo kotimatkalla kaiken oppimani, ei vaineskaan, kai joku pieni asia tarttuu kovaan päähänikin.

• Malviina
        SkillaN kirjoitti:

Mites ylikypsä nyt yksin on, kun miehiä on niin harvassa ja tunnut niin mukavalta ihmiseltä.

Minua hymyilyttää, kun tuolla toisessa ketjussa nyt ellumaria ja Malviina samana pidetään, kumpikohan kiittää kunniasta, vai molemmat;))

Huomaatteko muuten joka lauseen jälkeen hymyilen/nauran,ettei vaan kukaan loukkaantuisi, no leikkiä tämäkin.

Onko kukaan huomioinut my.mm.eliä missään kirjoittelevan, ei kai hän vain sairastunut siitä selästä pahemmin?

Lähdenpä vielä opiskelemaan tämän koneen hallintaa, mikä taitaa olla turha vaiva, unohdan jo kotimatkalla kaiken oppimani, ei vaineskaan, kai joku pieni asia tarttuu kovaan päähänikin.

oo näkyntkää, mut kyl mie kiitän kunniast ko minnuu eppäillää noi tärkijäks henkilöks.

Mie en oikei erikoisemmi hymiöitä harrasta, mut tarkottaaks tää hymmyilyy?:)

Helmikuus ko on talviloma ja miekii oon vappaan siint pienest sivuhommastai, mitä tien parin iltan viikos, ni männää risteilylle ja tavataa. Sit kaik epäuskoset tuomaat saavat nähhä oonks mie se ellumari, joka herättää noi ristiriitasii tunteita.

• SkillaN kirjoitti:

Kun ei kukaan nainen ole pudotellut villatakkejaan, eikä muutakaa, vielä vähemmän soitelleet ovikelloa.
        Kyllähän sitä tällä ikää kynnys kohoaa, mutta ei auta nostaa niin korkeaksi, että ei siitä yli pääse.

• Suvi2
        ylikypsa kirjoitti:

Kun ei kukaan nainen ole pudotellut villatakkejaan, eikä muutakaa, vielä vähemmän soitelleet ovikelloa.
        Kyllähän sitä tällä ikää kynnys kohoaa, mutta ei auta nostaa niin korkeaksi, että ei siitä yli pääse.

Diivakin on aivan poikki. Nyt on leipomisen vuoro. Joko on tullu aateltua niitä toivomuksia. Mitä kahvileipää saisi olla?

Sain minä sen villatakkini takaisin kun aikansa likosi siellä parvekkeen kaiteella.
        Huoltomies kävi sen hakemassa. Sanoi laittavansa laskun käynnistään törstille naapurille. Tiedä oliko tosissaan.

Voi kunpa se nuttu oliskin lennähtänyt tuonne ylikypsän parvekkeelle. Olis aivan ilo ollut tavata oikea herrasmies.

• Suvi2 kirjoitti:

Diivakin on aivan poikki. Nyt on leipomisen vuoro. Joko on tullu aateltua niitä toivomuksia. Mitä kahvileipää saisi olla?

Sain minä sen villatakkini takaisin kun aikansa likosi siellä parvekkeen kaiteella.
        Huoltomies kävi sen hakemassa. Sanoi laittavansa laskun käynnistään törstille naapurille. Tiedä oliko tosissaan.

Voi kunpa se nuttu oliskin lennähtänyt tuonne ylikypsän parvekkeelle. Olis aivan ilo ollut tavata oikea herrasmies.

on taas kerran hienoa olla Lahtelainen.
        Lahti sinfonia kapellim.Vänskän johdolla on kiertueella Saksassa ja Itävallassa ja on otettu kuulema ylistäen vastaan.
        Lisäksi orkesteri lähtee Kiinan kiertueelle joulukuussa.
        Joskus muutakin kuin doping käryjä.
        "pakko kehua"

• Suvi2 kirjoitti:

Diivalle rapsutuksia....

• *Satu
        muori67 kirjoitti:

on taas kerran hienoa olla Lahtelainen.
        Lahti sinfonia kapellim.Vänskän johdolla on kiertueella Saksassa ja Itävallassa ja on otettu kuulema ylistäen vastaan.
        Lisäksi orkesteri lähtee Kiinan kiertueelle joulukuussa.
        Joskus muutakin kuin doping käryjä.
        "pakko kehua"

kävimme Lahden teatterissa joitain vuosia sitten katsomassa jotain näytelmää, mutta en kyllä muista sen nimeäkään enää. Sen muistan, että vähän ennen joulua tai pikkujoulujen aikaan se oli. Laulu-Miesten vuosijuhlahan oli aina 8.pnä joulukuuta, Sibeliuksen syntymäpäivänä.

(Muisti vähän takertelee tuon ajanjakson kohdalla, kun miehelleni tuli silloin se syöpädiagnoosi.)

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

Diivalle rapsutuksia....

Jotta leipomukset on leivottu. Toin mansikkatorttua ja muffinsseja lämpösiksi, kun kukaan ei esittänyt toivomuksia. On näköjään tuo SkillaNin munkkikori tyhjä.

Sanoit aikaisemmassa viestissäsi, että on hienoa olla Lahtelainen. Niin oikeesti varmaankin on. Lahti on mukava kaupunki ja siellä on usein joitakin mielenkiintoisia tapahtumia.

Vien Diivalle ne rapsutusterveiset.

• Usko-42
        Suvi2 kirjoitti:

Jotta leipomukset on leivottu. Toin mansikkatorttua ja muffinsseja lämpösiksi, kun kukaan ei esittänyt toivomuksia. On näköjään tuo SkillaNin munkkikori tyhjä.

Sanoit aikaisemmassa viestissäsi, että on hienoa olla Lahtelainen. Niin oikeesti varmaankin on. Lahti on mukava kaupunki ja siellä on usein joitakin mielenkiintoisia tapahtumia.

sen munkkikorin melkein tyhjensin... ja nyt tuli lisää herkkuja, meidän passaa täällä käydä!

• Suvi2
        Usko-42 kirjoitti:

sen munkkikorin melkein tyhjensin... ja nyt tuli lisää herkkuja, meidän passaa täällä käydä!

Mis ootta!
        Kiertelin ja katselin, mutta ei pirttiläisiä näkynyt missään.

Satuin yhdelle reitille, jossa valitettiin taas karjalan murteesta. Voi itku! Ja joku viitsi ehdottaa murteellisten lokeroimista omalle palstalleen. Eikös me jokainen saadakaan liikkua täällä eri palstoilla. Liikkuvathan lukutaidottomatkin.

Kappas vaa ko on tult noustuu väärä jalka eelt petist. Mut minnuu ottaa vanhaa tuommoset kirjottelut. Sorry vaa.

Ai sie Usko-42. Sieks ne loput munkit söitkii? Hyvä ku kelpas, ne olliitkii oikein herkullissii.

Hyvvää päiväjatkoo kaikil.

• Suvi2 kirjoitti:

Tuleppa soitteleen ovikelloa niitten ihanien leivonnaistesi kanssa, niin laitetaan suu makeaksi. Laitan jo kahvin tippumaan.

• Suvi2 kirjoitti:

herkullista tuo mansikkatorttu, muropohjalleko teit Suvi?

Olipas kiva kun Uskolle munkit maistui, hyvä mieli tulee kun tarjoukset kelpaa.

Niin tuolla oli todella taas sitä "lokerointia" oliko ärsyke, minäkään en ehtinyt sinne sataan ja niin seisoo minunkin vastine ketjussa.

On tämä aika kummaa,tärkeinä pitävät ihmiset itseään,aina puhutaan kirjoittelun loppuvan ja kamsut kerätään, silti kirjoittajia löytyy.
        Kävisköhän niin, jos minä häipyisin,palsta loppuisi ;))DDD ei todella.

Pientä ivaa tuolla aina näkyy olevan, milloin itkupilliä mainitaan,milloin murteilla leikitään, kyllä ne huomaa, mutta sallittakoon, sekin on joidenkin mielestä hauskaa, hauskaa
        pitää olla.

Pomottelu ei nyt niin kivalta tunnu, kun yhteinen yritys on ja jonkun se on aina alulle pistettävä, mutta kestän niinkuin mies ja olen pirtin "pomo",hyvällä ajatellen.
        Pirttiämme ei niin hyvällä katsella, mutta niin kauan se on olemassa, kun kirjoittajia riittää.
        (hyvältä näyttää)
        Olen sitä mieltä, että kenenkään kirjoittajan arvo ei nouse , ei liioin laske, vaikka pirtin oven avaakin.
        Kaikille sateista päivää, tai ainakin täällä sataa ja siivouksista voi laistaa;))

• idan kaunotar
        SkillaN kirjoitti:

herkullista tuo mansikkatorttu, muropohjalleko teit Suvi?

Olipas kiva kun Uskolle munkit maistui, hyvä mieli tulee kun tarjoukset kelpaa.

Niin tuolla oli todella taas sitä "lokerointia" oliko ärsyke, minäkään en ehtinyt sinne sataan ja niin seisoo minunkin vastine ketjussa.

On tämä aika kummaa,tärkeinä pitävät ihmiset itseään,aina puhutaan kirjoittelun loppuvan ja kamsut kerätään, silti kirjoittajia löytyy.
        Kävisköhän niin, jos minä häipyisin,palsta loppuisi ;))DDD ei todella.

Pientä ivaa tuolla aina näkyy olevan, milloin itkupilliä mainitaan,milloin murteilla leikitään, kyllä ne huomaa, mutta sallittakoon, sekin on joidenkin mielestä hauskaa, hauskaa
        pitää olla.

Pomottelu ei nyt niin kivalta tunnu, kun yhteinen yritys on ja jonkun se on aina alulle pistettävä, mutta kestän niinkuin mies ja olen pirtin "pomo",hyvällä ajatellen.
        Pirttiämme ei niin hyvällä katsella, mutta niin kauan se on olemassa, kun kirjoittajia riittää.
        (hyvältä näyttää)
        Olen sitä mieltä, että kenenkään kirjoittajan arvo ei nouse , ei liioin laske, vaikka pirtin oven avaakin.
        Kaikille sateista päivää, tai ainakin täällä sataa ja siivouksista voi laistaa;))

poikkesin pirttiin lounas tauolla,eipa nay ketaan,munkkeja otan luvatta ja kahviakin juon.
        Opin yhden asian regs.nikkia en hae ennenkuin saan nappaimet a ..,sitten vasta voin kirjoittaa tasavertaisena eika kukaan edes arvaa mista posti tulee.
        Rankkasade vei viimeisetkin ruusut,en voi ruusua ojentaa emannalle.

• idan kaunotar kirjoitti:

poikkesin pirttiin lounas tauolla,eipa nay ketaan,munkkeja otan luvatta ja kahviakin juon.
        Opin yhden asian regs.nikkia en hae ennenkuin saan nappaimet a ..,sitten vasta voin kirjoittaa tasavertaisena eika kukaan edes arvaa mista posti tulee.
        Rankkasade vei viimeisetkin ruusut,en voi ruusua ojentaa emannalle.

ei aina ruusuja.
        Oletkin salaperäinen, mutta harson takaa,,,,aavistelen, olisinko oikeassa,se olisi mukavaa.

Toivotaan aa:n löytyvän ja tutuksi tulet jälleen.(ainakin minä tunnistan)
        Hyvää jatkoa,ota vain ihan luvan perästä mitä pirtistä löytyy.

• SkillaN kirjoitti:

ei aina ruusuja.
        Oletkin salaperäinen, mutta harson takaa,,,,aavistelen, olisinko oikeassa,se olisi mukavaa.

Toivotaan aa:n löytyvän ja tutuksi tulet jälleen.(ainakin minä tunnistan)
        Hyvää jatkoa,ota vain ihan luvan perästä mitä pirtistä löytyy.

Pirttiin pieni viesti.
        Olen myös minä kaivannut Uzman jutusteluja.

Kamala kun tämä katu on PITKÄ,puuskutan ja läähätän kun viimein pääsin perille.
        Nuo jalat meinaa olla vielä vähän huterat)))
        Lämpimiä päivänjatkoja kaikille.

• on kaivattu
        muori67 kirjoitti:

Pirttiin pieni viesti.
        Olen myös minä kaivannut Uzman jutusteluja.

Kamala kun tämä katu on PITKÄ,puuskutan ja läähätän kun viimein pääsin perille.
        Nuo jalat meinaa olla vielä vähän huterat)))
        Lämpimiä päivänjatkoja kaikille.

niin tulin katsomaan ja hakemaan seuraa vaan tyhja on pirtti,vienpa mukanani viimeisetkin munkit,jos sais konjakkii kahffeeseen nin se olis poikaa,muut ovat kai vaalikampanjaa tekemassa ja puhuvat posket pullollaan,ei auta puheet kylla Tarja nuo poijat peittoo vaikka niin komeita ovatkin,no tarttui se minuunkin ja puheeni pidin,kippis ja kulaus Tarjalle!!!!!!!!

• my.mm.eli

Hei, missäs kaikki luuraa? Ihan tyhjä pirtti, haloota! Tulin suoraan tänne nyt, kun vihdoin ehdin koneelle. Piti oikein katsoa galleriasta, että koskas olen viimeksi kirjautunut kun en sitäkään muistanut. Näkyi olleen 5.11. No onpas aika taas kulunut nopsaan. Ilmankos tänne olikin jo matkaa, paljon on aloituksia taas tullut poissa ollessani. En taida jaksaa kaikkia lukea tänään! Kunhan saan tämän kahvini juoduksi, luen nämä pirtin "seinäkirjoitukset" kuluneelta viikolta.
      Oli niin paljon "töitä rästissä" kun tuo selkä makuutti mitään tekemättömänä viikkokaudet. Nyt alkaa selkä olla ns. normaalikunnossa ja mielialakin paremmalla mallilla :)

• Haikailin tuolla jossakin, mihin olit kadonnut.
        Iloinen olen, että selkä rupeaa "unohtamaan" kipunsa ja antaa liikkumiselle mahdollisuuden,siitähän mielialakin nousee,tottakai.
        Ei kovin paljon kipua tervitse olla,kun naaman totiseksi vie, sitten vielä harmaat päivät,sateen tihrut,eipä tahdo mieli virkeänä pysyä.

Paljon on "taistoja" käyty näinä päivinä,huomaat,kun ehdit lukea.
        Aiheesta ,aiheetta, kuka näitä ymmärtää, mutta tarpeita vaan jatkuvasti löytyy, kinastelun verran kumminkin.
        Pirtissä kumminkin on rauha ja rakkaus ollut voittopuolista,lukuunottamatta muutamaa yritteliästä.

Toivonpa nyt että selkäsi antaa sinulle loman ja pystyt pirtissä kahvilla ja miks ei muutenkin taas käymään:))

• Katleija

Kai täällä voi itsekseenkin ääneen ajatella ja juoda vaikka maitokaakaota samalla. Sitä minä vaan ajattelen, että monet tuntuvat olevan tuolla joissakin ketjuissa kovasti takakireitä. Mietin että mahtaisko yksi syy olla se, että viettää liikaa aikaa tietokoneen kanssa. Jonkun nimimerkin kohdalla sen näkee hyvin. Aamupäivällä juttu on hyväntuulista, mutta illalla on täysi piikittely käynnissä. Ja hyppii monessa ketjussa yht´aikaa. Alkaa kanssaihmiset ärsyttää, kun on itse väsynyt. Tarttis levätä välillä.

• Katleija

Kuule mymmeli, et lainkaan osunut näkökenttääni, kun sisään astuin. Vai olet Sinä taukoa pidellyt. Se on terveellistä, kuten tuossa ehdin itsekseni ajatellakin.

• merimona1
        Katleija kirjoitti:

Kuule mymmeli, et lainkaan osunut näkökenttääni, kun sisään astuin. Vai olet Sinä taukoa pidellyt. Se on terveellistä, kuten tuossa ehdin itsekseni ajatellakin.

on pidettävä kun ei ehdi tietokoneen eteen.
        Usein vasta illalla ja silloin on yleensä takki jo niin tyhjä, ettei osaa mitään sanoakaan, muuta kuin tämän tavanomaisen: Oli kiva tavata, hyvää yötä, nähdään taas!

• Ikävä lueskella heti aamusta noita yrittelijäitä kirjoittajia.
      Aina vaan on arvailijoita, loukkaajia ja vihjailijoita.
      Pyysit nostamaan käden ylös kuka uskoo tähän nikkiin, minä nostan,miksi, ei ole tarvis todistella.
      Sitten täytynee kiittää "tittelistä",kyllähän tässä maalta ollaan ja maatuskakin, mutta mukavamminkin olisit voinut sanoa
      Eipä tuo kirjoitus kovin hyvää kuvaa antanut sinustakaan.
      Pitäähän täällä tottua vaikka mihin, joten saitpahan purettua.

Pirttiläisille hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua.

• saara.dma

Sain oikein kunnon aamuherätyksen, kun luin, mitä kaikkea asioita laakson lilja on keskellä yötä puuskuttanut.

Ota nyt jo rauhallisesti, kun olet nukkunut yön yli viestisi jälkeen. ;-}

Hyvää syksyistä viikonloppua kaikille!

• uzma-m
        saara.dma kirjoitti:

Sain oikein kunnon aamuherätyksen, kun luin, mitä kaikkea asioita laakson lilja on keskellä yötä puuskuttanut.

Ota nyt jo rauhallisesti, kun olet nukkunut yön yli viestisi jälkeen. ;-}

Hyvää syksyistä viikonloppua kaikille!

on juotu,kylmaksi jaahtyi olin pitkaan puhelimessa ystavani kanssa,han kertoi antaneesa kokilleen huomattavan summan rahaa jotta kokin perhe vuoristossa voisi rakentaa pienen mokin raunioituneen tilalle.Rakennus materiaalista on huutava pula,samoin rakentajista, monet menehtyivat jaristyksessa,perhe kuitenkin onnistui rakennuttamaan 4 seinaa ja sitten tuli sateet ja lumi,rakentajat haipyivat ja perhe on yrittanyt tehda valiaikaisen katon,toivottavast saa paranee ja rakentajat palaavat ennen pakkasia.
        Suomi jarkevasti lahetti talvella asuttavia telttoja ja kaminoita,tuhannet muut teltat eivat ole talviasuttavia ja ihmisia on sairastunut keuhkosairauksiin.
        Nyt kuppi pirtin kuumaa kaffetta,taalla on niin turvallista seuraa.
        Aurinko paistaa ja lampoa siina 2o ast. ai niin saan suzuki autoni tiistaina,paaseen enemman liikkeelle.Ilosta paivanjatkoa kaikille.

• Huomenta vaan ”maatuskaiseni”. olet varmaan ”mojova morsian”.

Viestejä kuin maatuska-nukkeja, jokainen pitää sisällään uuden.

• uzma-m
        uzma-m kirjoitti:

on juotu,kylmaksi jaahtyi olin pitkaan puhelimessa ystavani kanssa,han kertoi antaneesa kokilleen huomattavan summan rahaa jotta kokin perhe vuoristossa voisi rakentaa pienen mokin raunioituneen tilalle.Rakennus materiaalista on huutava pula,samoin rakentajista, monet menehtyivat jaristyksessa,perhe kuitenkin onnistui rakennuttamaan 4 seinaa ja sitten tuli sateet ja lumi,rakentajat haipyivat ja perhe on yrittanyt tehda valiaikaisen katon,toivottavast saa paranee ja rakentajat palaavat ennen pakkasia.
        Suomi jarkevasti lahetti talvella asuttavia telttoja ja kaminoita,tuhannet muut teltat eivat ole talviasuttavia ja ihmisia on sairastunut keuhkosairauksiin.
        Nyt kuppi pirtin kuumaa kaffetta,taalla on niin turvallista seuraa.
        Aurinko paistaa ja lampoa siina 2o ast. ai niin saan suzuki autoni tiistaina,paaseen enemman liikkeelle.Ilosta paivanjatkoa kaikille.

taas unohdin, noita uutisia kuulemma saa lukea ihan tarpeeks uutisistakin,niin on tavan takaa tuol muistutettu,suu suppuu taas ja moi,vaik ei taal kyl kettaa nay.

• Katleija
        beataBarbara kirjoitti:

Huomenta vaan ”maatuskaiseni”. olet varmaan ”mojova morsian”.

Viestejä kuin maatuska-nukkeja, jokainen pitää sisällään uuden.

Kohta tulee tuo Esko Ahon haastattelu ykköseltä. Tihkusateinen on ilma Turussa. Piristystä päivään tuo teatteriesitys -Luulosairas-. Olen sen kerran nähnyt, saa nähdä millainen sovitus tämä on. Esitys on jo klo 14.00 ja pitää ommella vielä puseroon sisäänottoja syvemmäksi. Nauttikaa kahvista ja muista herkuista.

• saara.dma
        uzma-m kirjoitti:

taas unohdin, noita uutisia kuulemma saa lukea ihan tarpeeks uutisistakin,niin on tavan takaa tuol muistutettu,suu suppuu taas ja moi,vaik ei taal kyl kettaa nay.

Ei mitään "suu suppuun" uzma. On mielenkiintoista ja järkyttävääkin lukea viestejäsi sieltä kaiken tapahtumien keskeltä. Hyvää päivänjatkoa sinne Itään.

• uzma-m kirjoitti:

noita uutisia sieltä, ei kaikki satu silmään noista muista ketjuista, täällä toisemme paremmin tavoitamme.
        Ei muuten kannata kaikista sanomisista ottaa, aina löytyy eri mieltä olevia, olemmehan vain ihmisiä.
        Onnea autosi kanssa, jospa ei tielle jättäisi;))
        Usein sattuu sitäkin,ainakin minun lähipiirissäni, ja kun kaikki naiset ei ymmärrä konepellin alle juuri mitään, niin siinä apua odotellaan.

• Katleija kirjoitti:

Kohta tulee tuo Esko Ahon haastattelu ykköseltä. Tihkusateinen on ilma Turussa. Piristystä päivään tuo teatteriesitys -Luulosairas-. Olen sen kerran nähnyt, saa nähdä millainen sovitus tämä on. Esitys on jo klo 14.00 ja pitää ommella vielä puseroon sisäänottoja syvemmäksi. Nauttikaa kahvista ja muista herkuista.

kun sisäänottoja,,,,

Minäkin olen nähnyt Luulosairaan kauan sitten, mieheni oli mukana kappaleessa, enpä muista oliko hyvä, varmaan.

Maatuska mikä maatuska, muistathan Bb, ei yliammuttua ollenkaan;))D

Nautittavaa esitystä Katleija ja iloista päivää sinne pohjoiseen Bb;lle

• merimona1
        SkillaN kirjoitti:

kun sisäänottoja,,,,

Minäkin olen nähnyt Luulosairaan kauan sitten, mieheni oli mukana kappaleessa, enpä muista oliko hyvä, varmaan.

"Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja", tämä Raamatun Korkea Veisun toinen luku
        Tuli mieleeni kun lukaisin aamulla kirjoituksen, joka vaikutti niin tohkeissaan olevan ja tuohtuneen liljan kirjotukselta, kuin kysymyksessä olisi ollut joko hyljätty kosija, tai mustasukkainen naisihminen.

En ehtinyt kommentoida, sillä lähdimme melko uunituoreen aviomieheni kanssa taleille ja tulimme sieltä noin tunti sitten.

Eli, minä menin 5.11 05 naimisiin ja minulla, meillä oli häät. Sen verran vielä aiheesta, että pidimme syyskuussa viikon loman ja nyt emme häämatkaa, tai lomaa pitäeetkään, joten en kertonut näistä asioista kovin paljoa ja minulla ei ole aviomieheni lupaa puhua hänestä keskustelupalstalla.

Mikä ihmeellinen asia naimisiin meno on ja kuinka se minun tapauksessani olisi erikoisen uskomatonta, olenhan niin kilttikin ja lauhkea luonnoltani. *hymyilee itseironisesti*

Loupksi pieni teologinen tietoisku : Niin kaunis kuin Korkea Veisun onkin ja vaikuttaa inhimilisen, eroottisen rakkauden kuvaukselta, niin siinä Morsian tarkoittaa Seurakuntaa ja Ylkä Jeesusta.

Nyt täytyy kiirehtiä valmistamaan lounasta, kun tähän nyrkin ja hellan väliin olen joutunut, tai päässyt....miten vaan.

Huoh!! Nyt pitäisi tarkistaa Laakson Lilja -nimimerkin kehoituksesta vielä kirjoitus ja kielioppivirheet.En ehdi niihin erikoisemmin paneutua, sillä meillä soi vellikello 12.30 ja nyt siis ruoan laittoon!

• SkillaN kirjoitti:

kun sisäänottoja,,,,

Minä tästä poppoosta DDDDD

Täällä meillä kuuluu vuh vuh....

Olen "lapsenlikkana".

Hyvää jatkoa "tytsyt"

• merimona1 kirjoitti:

"Minä olen Saaronin kukkanen, olen laaksojen lilja", tämä Raamatun Korkea Veisun toinen luku
        Tuli mieleeni kun lukaisin aamulla kirjoituksen, joka vaikutti niin tohkeissaan olevan ja tuohtuneen liljan kirjotukselta, kuin kysymyksessä olisi ollut joko hyljätty kosija, tai mustasukkainen naisihminen.

En ehtinyt kommentoida, sillä lähdimme melko uunituoreen aviomieheni kanssa taleille ja tulimme sieltä noin tunti sitten.

Eli, minä menin 5.11 05 naimisiin ja minulla, meillä oli häät. Sen verran vielä aiheesta, että pidimme syyskuussa viikon loman ja nyt emme häämatkaa, tai lomaa pitäeetkään, joten en kertonut näistä asioista kovin paljoa ja minulla ei ole aviomieheni lupaa puhua hänestä keskustelupalstalla.

Mikä ihmeellinen asia naimisiin meno on ja kuinka se minun tapauksessani olisi erikoisen uskomatonta, olenhan niin kilttikin ja lauhkea luonnoltani. *hymyilee itseironisesti*

Loupksi pieni teologinen tietoisku : Niin kaunis kuin Korkea Veisun onkin ja vaikuttaa inhimilisen, eroottisen rakkauden kuvaukselta, niin siinä Morsian tarkoittaa Seurakuntaa ja Ylkä Jeesusta.

Nyt täytyy kiirehtiä valmistamaan lounasta, kun tähän nyrkin ja hellan väliin olen joutunut, tai päässyt....miten vaan.

Huoh!! Nyt pitäisi tarkistaa Laakson Lilja -nimimerkin kehoituksesta vielä kirjoitus ja kielioppivirheet.En ehdi niihin erikoisemmin paneutua, sillä meillä soi vellikello 12.30 ja nyt siis ruoan laittoon!

merimona saat huomiota joka puolelta.
        Onneksesi et pienistä välitä,itku ei tule puseroon;))

No nyt se alkoi huolenpito siitä "ukkokullasta",
        kyllähän me olisimme siihen valmiita yks ja toinen, mutta kaikilla ei käy noin hyvä onni,kuin sinulla.
        Olet sen varmasti ansainnut, siispä nauti ja ole helittävänä, kateeks käy;))D

Ps. Kai aviomies tiskit koneeseen laittaa???

• Suvi2
        muori67 kirjoitti:

Olen "lapsenlikkana".

Hyvää jatkoa "tytsyt"

Hiljaista on. Pienet mummon kullat olivat yökylässä ja taas sitä puuhaa riitti.

Onhan isänpäivä tulossa ja mummon tehtävä oli tietenkin keksiä mitä isille tehdään lahjaksi, millainen kortti piirretään ja miten isin kakku koristellaan. Mummo sai kaahottaa tukka putkella. Huomatkaa "Sai".

Nyt on huusholli niin hiljainen ja leikkien jäljet siivottu.

Taitaa olla sittenkin parasta, että Diivan kanssa suunnistamme sinne kahvipirtille. Jos edes tapaisi joitakin.

• muori67 kirjoitti:

Olen "lapsenlikkana".

Hyvää jatkoa "tytsyt"

olla ihana vuh,vuh,,,

Hiljasta on ollut iltapäivä, kylässäkö ihmiset ovat, kun pirtin kahvit ei maistu.

Onhan tullut levättyä ,sienipiirakan paistoin,toin iltapalaksi tännekin, jos sattuu kulkijoita käymään.
        Nyt menen jotakin elokuvaa katsomaan, taisi olla joku lännenkuva,Henry Fonda ainakin yksi osasuorittaja, saa nähdä miten nopsaan nukahdan.

Hyvää yötä kaikille ystävät.

• Katleija
        SkillaN kirjoitti:

olla ihana vuh,vuh,,,

Hiljasta on ollut iltapäivä, kylässäkö ihmiset ovat, kun pirtin kahvit ei maistu.

Onhan tullut levättyä ,sienipiirakan paistoin,toin iltapalaksi tännekin, jos sattuu kulkijoita käymään.
        Nyt menen jotakin elokuvaa katsomaan, taisi olla joku lännenkuva,Henry Fonda ainakin yksi osasuorittaja, saa nähdä miten nopsaan nukahdan.

Hyvää yötä kaikille ystävät.

Kyllä se niin on, että päivän päätteeksi tänne kahvipirttiin on tultava. Ei sitä ihan kehtaa sanomatta lähteä. Toki tuota Skillanin sienipiirakkaa otan, herkkua. Se oli se Luulosairas esitys aika hulvaton. Siinä oli puvustus ja kaikki Molierin aikaista, paitsi luulosairaan luukkuhousuista paljastuva takapuoli, joka peräruisketta kerjäsi. Ei sitä ennen vanhaan varmaan paljastettu.
        Hyvää yötä kaikille.

• my.mm.eli
        Katleija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että päivän päätteeksi tänne kahvipirttiin on tultava. Ei sitä ihan kehtaa sanomatta lähteä. Toki tuota Skillanin sienipiirakkaa otan, herkkua. Se oli se Luulosairas esitys aika hulvaton. Siinä oli puvustus ja kaikki Molierin aikaista, paitsi luulosairaan luukkuhousuista paljastuva takapuoli, joka peräruisketta kerjäsi. Ei sitä ennen vanhaan varmaan paljastettu.
        Hyvää yötä kaikille.

kuluneella viikolla, huomaan! Vaikka taitavat olla jo bittitaivaassa kiivaimmat puheenvuorot.

Onkohan siinä influenssarokotteessa, jota jo monet lienevät piikityttäneet itseensä, joku eripuraa aiheuttava sivuvaikutus ;)

Minäkin pyysin lääkäriltäni viimeviikolla reseptin sitä rokotetta varten, mutta en ole vielä hakenut apteekista. Vakavasti vielä harkitsen, otanko vai en, olisi minulla elämäni ensimmäinen flunssarokotus. Jos sillä tuollainen vaikutus, että riitaa alkaa haastaa tuntemattomien kanssa, niin taidanpa jättää väliin ;/

Rauhoittava peräruiske taitaisi olla paikallaan noille "riehaantuneille", vaan jospa siitä asettuvat aikanaan kun ovat tarpeekseen "riemuinneet".

SkillaN taas tuonut iltapalaa, kyllä vaan maistuu sienipiirakka, kiitoksin kuittaan ja hei, täältähän vielä löytyi muffinsikin, olikohan Suvin leipomuksia tämä, kiitoksia kovasti ;) Kyllä taas jaksaa yön hirsiä vedellä.

Mutta kertokaas hyvät ystävät millä tästä siivouskärpäsen puremasta parantuisi? Viikon olen nyt yhtäsoittoa (tai siis melkein yhtäsoittoa) siivonnut keittiön kaappeja! Tyhjensin koko kaapiston, sain oikein hyllyjen siirtovimman ja nyt on niin ylä- kuin alakaapistot uudessa oortningissa. Puoli jätesäkillistä "ihan turhaa vanhaa roinaa" viety roskikseen, ja sen "tuhatta kippoa ja kappoa" tiskattu. "Äimän käkenä" ihmettelen mitä yksinäinen ihminen tekee kolmella tusinan hengen kahvi- ja ruoka-astiastolla ja lasistolla ym.???) ja sitten vielä noita "vajaita" astiastoja (muka arkikäyttöön!) ja vuoat, ja kattilat ja pannut ja ja ja mitä kaikkea lisäksi!!!!
        Yhden laatikon: 12 hengen lasiston ja lautaspinon jo varustin tuohon eteisen nurkkaan. Kun poika tulee seuraavan kerran käymään laitan sen mukaansa. Vieköön sitten vaikka kierrätyskeskukseen jos ei itselleen tarvitse.

No taas meni eräänlaiseksi valitukseksi tämäkin kirjoitus. Liekö tuo koko päivän jatkunut sade vaikuttanut tähänkin. Ja vieläkin sataa. Anteeksi, parasta painua yöpuulle. Hyvää yötä. Parempaa huomenta, itselleni. Ja oikein hyvää huomenta teille aamukahveille aikaisin tuleville!

• my.mm.eli kirjoitti:

kuluneella viikolla, huomaan! Vaikka taitavat olla jo bittitaivaassa kiivaimmat puheenvuorot.

Onkohan siinä influenssarokotteessa, jota jo monet lienevät piikityttäneet itseensä, joku eripuraa aiheuttava sivuvaikutus ;)

Minäkin pyysin lääkäriltäni viimeviikolla reseptin sitä rokotetta varten, mutta en ole vielä hakenut apteekista. Vakavasti vielä harkitsen, otanko vai en, olisi minulla elämäni ensimmäinen flunssarokotus. Jos sillä tuollainen vaikutus, että riitaa alkaa haastaa tuntemattomien kanssa, niin taidanpa jättää väliin ;/

Rauhoittava peräruiske taitaisi olla paikallaan noille "riehaantuneille", vaan jospa siitä asettuvat aikanaan kun ovat tarpeekseen "riemuinneet".

SkillaN taas tuonut iltapalaa, kyllä vaan maistuu sienipiirakka, kiitoksin kuittaan ja hei, täältähän vielä löytyi muffinsikin, olikohan Suvin leipomuksia tämä, kiitoksia kovasti ;) Kyllä taas jaksaa yön hirsiä vedellä.

Mutta kertokaas hyvät ystävät millä tästä siivouskärpäsen puremasta parantuisi? Viikon olen nyt yhtäsoittoa (tai siis melkein yhtäsoittoa) siivonnut keittiön kaappeja! Tyhjensin koko kaapiston, sain oikein hyllyjen siirtovimman ja nyt on niin ylä- kuin alakaapistot uudessa oortningissa. Puoli jätesäkillistä "ihan turhaa vanhaa roinaa" viety roskikseen, ja sen "tuhatta kippoa ja kappoa" tiskattu. "Äimän käkenä" ihmettelen mitä yksinäinen ihminen tekee kolmella tusinan hengen kahvi- ja ruoka-astiastolla ja lasistolla ym.???) ja sitten vielä noita "vajaita" astiastoja (muka arkikäyttöön!) ja vuoat, ja kattilat ja pannut ja ja ja mitä kaikkea lisäksi!!!!
        Yhden laatikon: 12 hengen lasiston ja lautaspinon jo varustin tuohon eteisen nurkkaan. Kun poika tulee seuraavan kerran käymään laitan sen mukaansa. Vieköön sitten vaikka kierrätyskeskukseen jos ei itselleen tarvitse.

No taas meni eräänlaiseksi valitukseksi tämäkin kirjoitus. Liekö tuo koko päivän jatkunut sade vaikuttanut tähänkin. Ja vieläkin sataa. Anteeksi, parasta painua yöpuulle. Hyvää yötä. Parempaa huomenta, itselleni. Ja oikein hyvää huomenta teille aamukahveille aikaisin tuleville!

isät ja isoisät, tänään on teidän päivänne.

Isä, tuo sana kotoinen,
        luo turvan ja kodin lapsosen.
        Hän kätensä tarjoo,
        syliinsä ottaa,
        ja lapsensa ohi vaarojen
        johtaa.

Isä, tuo sana huulilla on,
        monen lapsen pienen ja isonkin.
        He kaikki lahjat ja kortit,
        sulle tuo,
        kiitokset, onnittelut suo.
        Olet rakas isä, kultainen,
        lienet jo harmaahapsinen.

Isä,muistokin vain,
        yhä mielessä olet,
        et unhoon jäänyt.
        Aatoksin lämpimin luoksesi liidän,
        käteni ristin, sua kiitän.
        Lapsesi, vuottenkin takaa,
        isä, olit minulle tärkeä,
        muistosi yhä kantaa.

Onnea kaikille rakkaille "isukeille"

• my.mm.eli kirjoitti:

mm.mm.eli, sinä vain siivoat, et jouda pirtissäkään käymään, kyllä nyt joku" kärpänen" on iskenyt;))

Kyllä samat mietteet on minullakin,astioita kaapit täynnä, mutta miten niistä on vaikea luopua.
        Minullakin keräily sarjoja, en uskalla antaa lapsille,kun "hetihän ne särkevät"minä pidän kuin kukkia kämmenellä.
        Hölmöä,mutta rakkailta tuntuvat nuo kuolleet esineetkin,uhrauksin hankittuja,jostakin aina piti luopua.
        Vieläkin vain kaupoissa kaikki kaunis meinaa käteen tarttua,oikein pitää koveta itselleen.
        Säälien ajattelen aikaa minun jälkeeni;(

Tuota rokotetta en minäkään ole ottanut,en koskaan ennenkään, jätän tämänkin väliin.
        Luotan hyvään kuntooni.

Kyllä saa valittaa,se on jo tämän ikäisille sallittua ja missäs jos ei pirtissä,tänne vain iloineen ja huolineen kaikki.

Nyt yllätys, kaunis päivä tulossa taivas melkoisen kirkas,nyt lähden kyllä pyöräilemään, veiskö tervehdyksen isälle,ja lasteni isälle sinne haudoille.

Lopeta nyt siivous ja vietä rento päivä ja helli itseäsi, kuten kaikki toisetkin "työn" raskautetut.

Nythän meillä on "työväen presidentti ehdokaskin"
        oikeisto laidalta;))

• my.mm.eli kirjoitti:

En ole täällä 70 palstalla paljon lukenut enkä kirjoittanut muutamaan päivään. Ei tee mieli tulla mukaan kun kaikesta epäillään, kaikesta esitetään arvioita, arvaillaan ja moititaan, kuka on kuka, kuka sillä nimellä.... ja siksi parempi on pysyä pois ainakin meikäläisen jota jo muutenkin häirikkönä pidetään.

Tämä tässä tällä kertaa, kannanottoni kinaan ja kieroiluun on kielteinen, riitely ei aja kenenkään asiaa, mutta mielipiteiden vapaus vallitkoon.
        Sateisen päivän tyyntä eloa isille ja äideille!

• Lokari1
        my.mm.eli kirjoitti:

Sen rokotteen , ja molemmilla kerroilla olin kipeempi kun jos olis ollut se oikea infulenssa , vai millä nimellä nyt meneekään.
        Joten nyt olen ollut vuosia ilman sitä ja minusta tuntuu että olen ollut paljon terveempi kun ne jotka on sen piikin saaneet.
        Terv. Lokari1

• uzma-m
        my.mm.eli kirjoitti:

varsinkin suomen isille!
        Mymmeli ylos ja lenkille,ei sun tartte vuoteen siivota tuon rytakan jalkee,noilla palstoilla luuta lakaisi pahimmat pois kai iltaa myoten uusia tullee,huvinsa kullakin.
        Me lahdemme kiertelemmaan vanhojen kirjojen kauppoihin,jaristys potilaat sairaaloissa kaipaa lukemista.Eilen hankittiin merkkaus tarpeita naisille ovat hyvia kasityo ihmisia, mutta masennusta tulee kun joutuu pitkaan olemaan sairaalassa vieraitten ihmisten joukossa,kaukana pois omaisistaan.
        Veimme myos piirrustus valineita miehille jotka joutuvat makaamaan selallaan halvaantuneena,yritetaan ostaa potilaitten tekemia takaisin,siten he hankkisivat vahan taskurahoja itsekin,hyvaa terapiaa itsetunnolle.
        Kaunis ilma houkuttelee ulos,moikka kaikille!

• Katleija
        my.mm.eli kirjoitti:

Kyllä se kannattaa käyttää hyväksi tuo siivousinspiraatio. Minulle se iskee, tuommoinen oikein kunnon inspiraatio harvakseltaan. Siis sellainen että oikein kaapitkin tarkkaan läpi käy. Se nimittäin vie aikaa. Mutta kun sen kunnolla ajan kanssa tekee, niin se riittää pitkäksi aikaa. Älä nyt sitten kesken jätä, mutta pidä nyt kuitenkin pyhätauko.
        Tuosta palstahengestä olen kanssasi samaa mieltä. Ei oikein huvita mitään kirjoittaa, kun aina joku provosoituu. Ja nuo epäilyt. Kun ne itseensä kohdistuu, niin ei kai pitäisi välittää. Mutta kun tunteet ne on hiirelläkin, niin kyllä muakin sieppasi kun joku nimeni mainitsi ja Joosepiksi epäili. "Pruukkaan" vain Katleijana (ent.Leny) kirjoitella sen minkä kirjoitan. Olen vakavasti harkinnut siirtyä lukijaksi.
        Nyt on isän päivä. Olen iloinen, kun molemmat poikani ovat isiä. Oma isäni kuoli jo 53 vuotta sitten. Taidankin viedä kukan hänen haudalleen tuonne naapurikaupunkiin.

• Hintriika
        Katleija kirjoitti:

Kyllä se kannattaa käyttää hyväksi tuo siivousinspiraatio. Minulle se iskee, tuommoinen oikein kunnon inspiraatio harvakseltaan. Siis sellainen että oikein kaapitkin tarkkaan läpi käy. Se nimittäin vie aikaa. Mutta kun sen kunnolla ajan kanssa tekee, niin se riittää pitkäksi aikaa. Älä nyt sitten kesken jätä, mutta pidä nyt kuitenkin pyhätauko.
        Tuosta palstahengestä olen kanssasi samaa mieltä. Ei oikein huvita mitään kirjoittaa, kun aina joku provosoituu. Ja nuo epäilyt. Kun ne itseensä kohdistuu, niin ei kai pitäisi välittää. Mutta kun tunteet ne on hiirelläkin, niin kyllä muakin sieppasi kun joku nimeni mainitsi ja Joosepiksi epäili. "Pruukkaan" vain Katleijana (ent.Leny) kirjoitella sen minkä kirjoitan. Olen vakavasti harkinnut siirtyä lukijaksi.
        Nyt on isän päivä. Olen iloinen, kun molemmat poikani ovat isiä. Oma isäni kuoli jo 53 vuotta sitten. Taidankin viedä kukan hänen haudalleen tuonne naapurikaupunkiin.

Älkä nyt noiden vainoharhaisten takia lyökö kinttaita tiskiin! Minä tykkään lukea teidän molempien tekstejä. Paljosta jäätäisiin vaille, jos suuttuisitte niin, ettette enää viitsisi ottaa osaa ajatustenvaihtoon.
        Niin monta suuta nämä riitelyt ovat jo vaientaneet, että melkein itkettää. Liekö teini-ikäisetkään yhtä pahoja suustaan kuin välillä nämä 6-7-kymppiset osaavat olla...

• pullaulla
        Hintriika kirjoitti:

Älkä nyt noiden vainoharhaisten takia lyökö kinttaita tiskiin! Minä tykkään lukea teidän molempien tekstejä. Paljosta jäätäisiin vaille, jos suuttuisitte niin, ettette enää viitsisi ottaa osaa ajatustenvaihtoon.
        Niin monta suuta nämä riitelyt ovat jo vaientaneet, että melkein itkettää. Liekö teini-ikäisetkään yhtä pahoja suustaan kuin välillä nämä 6-7-kymppiset osaavat olla...

ISÄN PÄIVÄ kahvit ,
        Ja toivotan hyvää ulkoiluilmaa teillekin sinne --täälä paistaa aurinko. Kiitos kahvista ja löysin korppuja sieltä yhdeltä hyllyltä.
        Lupaan paistaa pullaa sinne uuteen paikkaan .
        Ja pikkujoulua odottelen --Kai SkillaN järjestää sellaiset taasen --Terveisin ULLAPULLA =)

• kahvipirtissä
        pullaulla kirjoitti:

ISÄN PÄIVÄ kahvit ,
        Ja toivotan hyvää ulkoiluilmaa teillekin sinne --täälä paistaa aurinko. Kiitos kahvista ja löysin korppuja sieltä yhdeltä hyllyltä.
        Lupaan paistaa pullaa sinne uuteen paikkaan .
        Ja pikkujoulua odottelen --Kai SkillaN järjestää sellaiset taasen --Terveisin ULLAPULLA =)

kiitti vaan

• kahvipirtissä kirjoitti:

kiitti vaan

sinäkin kävit.
        Jätäppä seuraavan kerran joku nimi, niin voimme rupatella kanssasi.

• merimona1
        SkillaN kirjoitti:

merimona saat huomiota joka puolelta.
        Onneksesi et pienistä välitä,itku ei tule puseroon;))

No nyt se alkoi huolenpito siitä "ukkokullasta",
        kyllähän me olisimme siihen valmiita yks ja toinen, mutta kaikilla ei käy noin hyvä onni,kuin sinulla.
        Olet sen varmasti ansainnut, siispä nauti ja ole helittävänä, kateeks käy;))D

Ps. Kai aviomies tiskit koneeseen laittaa???

vastata tuohon kun kysyit ukkoni taloustyöhalukkudesta, tai oikeastaan laittaako hän edes tiskit koneeseen.
        Ei ole vielä laittanut kertaakaan, mutta en ole huomannut pyytääkään ja eivät kai miehet oma-alotteisesti noihin 'naisten töihin' puutu, vai?

Kun mainitsit huomiosta, jota saan joka puolelta, niin en ole oikein huomannut muuta kuin tuon eilisen Laakson Liljan kiukkuisen purkauksen, missä hän syytti minua kusettamisesta, siis etten ole naimisissa, vaan valehtelen olevani.
        Höh! Ei tämä nyt ole sen autuaampaa elämää kuin ennenkään, varsinkin nyt kun tiedän, että mies voisi laittaa tiskit koneeseen, mutta jättää sen aina minun tehtäväkseni. Täytyy varmaan alkaa opettaa 'tiskaamaan.'
        Kun olin nuorena aviossa, joka päättyi eroon (uskokoon Laakson Lilja tai ei) niin meillä ei ollut tiskikonetta, eikä silloin vielä muillakaan.

• merimona1 kirjoitti:

vastata tuohon kun kysyit ukkoni taloustyöhalukkudesta, tai oikeastaan laittaako hän edes tiskit koneeseen.
        Ei ole vielä laittanut kertaakaan, mutta en ole huomannut pyytääkään ja eivät kai miehet oma-alotteisesti noihin 'naisten töihin' puutu, vai?

Kun mainitsit huomiosta, jota saan joka puolelta, niin en ole oikein huomannut muuta kuin tuon eilisen Laakson Liljan kiukkuisen purkauksen, missä hän syytti minua kusettamisesta, siis etten ole naimisissa, vaan valehtelen olevani.
        Höh! Ei tämä nyt ole sen autuaampaa elämää kuin ennenkään, varsinkin nyt kun tiedän, että mies voisi laittaa tiskit koneeseen, mutta jättää sen aina minun tehtäväkseni. Täytyy varmaan alkaa opettaa 'tiskaamaan.'
        Kun olin nuorena aviossa, joka päättyi eroon (uskokoon Laakson Lilja tai ei) niin meillä ei ollut tiskikonetta, eikä silloin vielä muillakaan.

huomannutkaan, samaa "lantaa" se oli.
        Kiltti sheriffi poisti viestit.

Minä inhoan tiskikoneen täyttöä, jos olisi mies talossa ,opettaisin taatusti"tiskaamaan".
        Älähän vähättele, salassa korvaasi hivelee,saako rouvalle olla,j,n,e "virnistys"

• merimona1
        Lokari1 kirjoitti:

Sen rokotteen , ja molemmilla kerroilla olin kipeempi kun jos olis ollut se oikea infulenssa , vai millä nimellä nyt meneekään.
        Joten nyt olen ollut vuosia ilman sitä ja minusta tuntuu että olen ollut paljon terveempi kun ne jotka on sen piikin saaneet.
        Terv. Lokari1

En huomannut aikaisemmin viestiäsi, missä kerroit asuneesi Helsingissä silloin nuorempana, ennen Jenkkilään lähtöäsi.
        Voi olla että olemme olleet vaikka samassa paikassa tanssimassa.
        Kävitkö sellaisessa mestassa kuin Mikado?
        Minä kävin, koska tätini, jonka luona asuin opiskeluaikoinani, toivi etten kävisi, kun siellä on hänen mielestään "epämääräistä porukkaa."
        Sinnehän minä tietenkin menin mihin oli kielletty menemästä ja hauskaa olikin. Olin alaikäinen, mutta papereita ei kysytty, sillä näytin ikäistäni vanhemmalta.
        Tämä menee nyt muistelemiseksi, mutta eräs komea poika haki minua koko illan tanssimaan kerrankin kun Erkki Junkkarinen lauloi Ruusuja hopeamaljassa.
        "Sinä" pyysit päästä saatille silloin, mutta en uskaltanut ottaa koskaan ketään kun olin saanut määräyksen, että kotiin pitää tulla ennen puolta yötä ja yksin.
        ....Juu sinä se olit Lokari, juuri tuollainen rento kiva poika.

• my.mm.eli
        SkillaN kirjoitti:

sinäkin kävit.
        Jätäppä seuraavan kerran joku nimi, niin voimme rupatella kanssasi.

Isänpäiväkaffeelle toivottamaan Hyvää Isänpäivän jatkoa kaikille isille, isoisille ja isoisoisille! Otin suklaakakun aamulla pakastimesta sulamaan ja tuon kaffeleiväksi näin juhlanpäivän kunniaksi!
        Minä juhlistan päivää ja edesmennyttä isääni polttamalla kynttilälyhtyä parvekkeellani koko päivän. Kun on se (tyhjä) hautapaikkakin siellä sankarihautausmaalla satojen kilometrien päässä, ettei ole mahdollisuutta lähteä kukkaa viemään.

Pari tuntia näytti kun alkaisi taivas kirkastua, hetken jopa aurinkokin pilkisteli. Nyt taas sataa ja tuulee, masentavaa!

Toppuuttelitte minua pitämään lepopäivää siivouksesta, kyllä olen nyt yrittänyt hillitä työhalujani, mutta vaikeaa on ;)) perin juurin vaikeaa! Olen nyt vain availlut noita siivottujen kaappien ovia ja ihaillut kätteni jälkiä !!!! Suorastaan tekisi mieli kutsua joku vieras käymään, että voisi reteesti leväyttää kaappien ovet auki (muka ihan vahingossa) *Hehhehee* Pieniä ovat ilot *heh he*

SkillaN ystävämme, se on taas muutto edes! Mahtaaks nuo juhlakalut tänään kyetä muuttopuuhiin avuks? Taidetaan joutua tekemään tämä muutto akkaporukalla ;))

• Hintriika
        my.mm.eli kirjoitti:

Isänpäiväkaffeelle toivottamaan Hyvää Isänpäivän jatkoa kaikille isille, isoisille ja isoisoisille! Otin suklaakakun aamulla pakastimesta sulamaan ja tuon kaffeleiväksi näin juhlanpäivän kunniaksi!
        Minä juhlistan päivää ja edesmennyttä isääni polttamalla kynttilälyhtyä parvekkeellani koko päivän. Kun on se (tyhjä) hautapaikkakin siellä sankarihautausmaalla satojen kilometrien päässä, ettei ole mahdollisuutta lähteä kukkaa viemään.

Pari tuntia näytti kun alkaisi taivas kirkastua, hetken jopa aurinkokin pilkisteli. Nyt taas sataa ja tuulee, masentavaa!

Toppuuttelitte minua pitämään lepopäivää siivouksesta, kyllä olen nyt yrittänyt hillitä työhalujani, mutta vaikeaa on ;)) perin juurin vaikeaa! Olen nyt vain availlut noita siivottujen kaappien ovia ja ihaillut kätteni jälkiä !!!! Suorastaan tekisi mieli kutsua joku vieras käymään, että voisi reteesti leväyttää kaappien ovet auki (muka ihan vahingossa) *Hehhehee* Pieniä ovat ilot *heh he*

SkillaN ystävämme, se on taas muutto edes! Mahtaaks nuo juhlakalut tänään kyetä muuttopuuhiin avuks? Taidetaan joutua tekemään tämä muutto akkaporukalla ;))

Taidanpa nyt minä vetää pisimmän korren komeroiden siisteydessä, jos niin kuin kilpasille aletaan!!! Kohta ei ole kuin tyhjää täynnä, kaikki niin putsplankattuina, jotta silmiä haikäisee. Muuten asunto sitten näyttääkin enemmän pakkilaatikkovarastolta , mutta eiköhän se tästä helpota.
        Hyvää isänpäivää toivottelen minäkin pirtissä kahveilla käyville isille!

• my.mm.eli
        Hintriika kirjoitti:

Taidanpa nyt minä vetää pisimmän korren komeroiden siisteydessä, jos niin kuin kilpasille aletaan!!! Kohta ei ole kuin tyhjää täynnä, kaikki niin putsplankattuina, jotta silmiä haikäisee. Muuten asunto sitten näyttääkin enemmän pakkilaatikkovarastolta , mutta eiköhän se tästä helpota.
        Hyvää isänpäivää toivottelen minäkin pirtissä kahveilla käyville isille!

annan ;))) Ihan tyhjiä kaappeja minäkin tovin ihailin, mutta sitten piti aloittaa keittiön lattian tyhjennys (josta ei jalansijaa löytynyt pahimmassa vaiheessa!) ja kaikilta mahdollisilta huushollin pöydiltä tavaraa takaisin kaappeihin (astiat tiskipaljun kautta). Kävi kyllä silloin mielessäni, että sinulla hyvä kun saat pakata laatikoihin, eikä tarvitse ahtaa takaisin samoihin kaappeihin!
        Vaan onpa se homma edessäsi siellä uudessa kodissa! Muista sitten huolellisen harkinnan kautta "kaappeja sisustaa", ettei mene uusiksi muutaman viikon kuluttua. Aikoinaan kun muutin tähän asuntoon, niin moni asia oli "väärin sijoitettu", sitten vasta käytännössä huomasi monelle tavaralle sen OIKEAN paikan!

• Suvi2
        my.mm.eli kirjoitti:

joten käytetään kaikki hyväksi.

Niin, hyvää isänpäivää isille ja muillekin.
        Isiä on muistettu kuka kakuin ja kortein, kuka kynttilöin ja kukkasin.

Lähdin aamulla ennen seitsemää ajamaan isän ja sijaiskodin vaarin haudalle. Hiukan yli kolmen tunnin päästä olin viemässä kukkia isän haudalle, mutta en osannut tuntea mitään. Olinhan silloin kovin pieni.

Sijoituskotini vaaria minä ikävöin vieläkin.
        Vaikka eihän se niin kai pitäisi olla, mutta pidin häntä isänäni. Jouduinhan sijaiskotiin jo vähän yli viiden ikäisenä.
        Olen kertonutkin siitä joskus aiemmin ja Malviinalle 60 palstalla.

Mutta mennyt on mennyttä. Pitääpä tulla vaikka tikusta asiaa tehden sinulle my.mm.eli ja kurkkia niihin uudistusta loistaviin kaappeihisi. Älähän kuitenkaan ota kaikkea irti itsestäsi, että jaksat muuttolaatikoita kantaa.

Ja kiitos maukkaasta kakusta.

• Hintriika
        my.mm.eli kirjoitti:

annan ;))) Ihan tyhjiä kaappeja minäkin tovin ihailin, mutta sitten piti aloittaa keittiön lattian tyhjennys (josta ei jalansijaa löytynyt pahimmassa vaiheessa!) ja kaikilta mahdollisilta huushollin pöydiltä tavaraa takaisin kaappeihin (astiat tiskipaljun kautta). Kävi kyllä silloin mielessäni, että sinulla hyvä kun saat pakata laatikoihin, eikä tarvitse ahtaa takaisin samoihin kaappeihin!
        Vaan onpa se homma edessäsi siellä uudessa kodissa! Muista sitten huolellisen harkinnan kautta "kaappeja sisustaa", ettei mene uusiksi muutaman viikon kuluttua. Aikoinaan kun muutin tähän asuntoon, niin moni asia oli "väärin sijoitettu", sitten vasta käytännössä huomasi monelle tavaralle sen OIKEAN paikan!

Oikeassa olet. Kaikella on paikkansa ja juuri se OIKEA paikka. Moneen kertaan minäkin olen tässä huushollissa ehtinyt sen oikean paikan järjestellä, ennen kuin on löytynyt vihonviimeisen oikea.
        Elämä on paljon helpompaa, kun ne useasti käytössä olevat tavarat on käden ulottuvilla ja harvoin tarvittavat siellä, mihin tarvitaan jakkaraa alle. Toinen ääriasento on tietenkin, jos täytyy polvilleen mennä, ennen kuin saa alakaapista esille.
        Nuorena sillä ei niin kauhean väliä ollut, vaan kyllä iän myötä ne oikeat paikat alkavat olla yhä oikeampia! Toivottavasti sinulla nyt on kaikki paikallaan...

• Katleija

Teen tähän taas uuden alun.
      Kävikin kivasti, kun poika soitti ja kysyi haluanko hautausmaalle tulla hänen mukaansa. Hän lähti viemään isän haudalle kynttilää. Kivasti käynti sujuikin. Auton istuinkin oli lämmitettävä. Vein ruusut kahdelle haudalle. Oman isän sekä mieheni ja apen haudoille. Oli vesiputketkin suljettu, mutta onneksi oli sadevettä vaasien pohjalla tarpeeksi kukille.

Ketjusta on poistettu 40 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      144
      8229
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      44
      2224
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2102
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1718
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1657
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      32
      1327
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1083
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1009
    9. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      995
    10. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      860
    Aihe