JAS Tekniikka perseilee Canonin maineen

Tässä keskustelussa olen oppinut, että:

a) Canonin kamera ovat hyviä ja käyttäjät ovat tyytyväisiä, kunnes
b) Canon-kamera pitää viedä huoltoon.

Tuosta JAS "pöly"(* Tekniikasta saa jatkuvasti lukea ihmisten hurjia kommentteja.

Kenen mielestä Canonin pitäisi siirtää huolto muulle firmalle?

(* "pöly" liittyy surkuhupaisaan tapaukseen, jossa lähes uuden kameran vikaa ei korjattu, koska huolto epäili kameran pudonneen. Kun tämä osoittautui mahdottomaksi, JAS Tekniikan edustaja totesi samaan hengenvetoon, että kameran sisältä "löydettiin pölyä". Asiakkaalle ei koskaan tätä "pölyä" suostuttu näyttämään :)

Voisivat välillä vaihtaa tuota tekosyytään... :)
Ilmianna
Jaa

16 Vastausta



nähnyt sen pölyn kuvissaan, ihmetyttää tuon saman asian jauhaminen viikosta toiseen kun kuitenkin siellä sitä pölyä oli ja kamera oli pudonnut, eikä ne pienen kosmeettisen naarmun takia vaihda kuoria joten aika yksisuuntaiselta suunsoitolta kuulostaa..!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
niinpä niin... ainakin yksi tapaus oli sellainen että pöly oli jo uudessa kamerassa ja se näkyi kuvissa ja sitten ei mennyt takuuseen kun asiakas muka oli käyttänyt sitä pölyisissä olosuhteissa. ja sitten siitä riideltiin... argh!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hohhoijaa! kirjoitti:
niinpä niin... ainakin yksi tapaus oli sellainen että pöly oli jo uudessa kamerassa ja se näkyi kuvissa ja sitten ei mennyt takuuseen kun asiakas muka oli käyttänyt sitä pölyisissä olosuhteissa. ja sitten siitä riideltiin... argh!
uskon enemmin ammattimiestä kuin täällä olevaa himopostaajaa joka luulee kamerassa olevan pölyn tarkoittavan jotain villakoiria, kyllä ammattimies sen paremmin tietää mitä siellä sisällä on ja miten paljon.

Palkkansa ja korvauksensa ne siitä saa vaikka se takuuseen menisikin, sopimushuollolla ne niitä korjaa, niille on yksi lysti mitä joku asiasta tietämätön koettaa vikistä, Canon ne määräykset takuukorjauksista on määritellyt..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kun itse tumpeloin Canoni siihen kuntoon, että huoltoa tarvittiin, JAS hoiti homman nopeasti. Ja kamerasta tuli taas uuden veroinen.
Ilmianna
Jaa
Mulla on hyviä kokemuksia sekä canonista, että JASsista.

Kamera kävi takuuhuoltoreissulla ja tuli takaisin todella nopeasti, ja kunnossa on.
Ilmianna
Jaa
Taitaa tuo Canonin huolto olla ainut "digipaja" Suomessa, siksikö syytökset? Olen kuullut, että muiden merkkien digikamerat lähetetään Eurooppaan huoltoon, ja viipyvät matkalla kuukausia.

Itse olen tyytyväinen saamaani kohteluun. Takuuaikakin oli jo mennyt ohi, mutta yleisesti määritellyn kameran kestoiän mukaan sain päivitetyn version takaisin huollosta. Vieläpä piankin, kun kerroin, että matkalle lähtö edessä. Hyvin on pelannut. Taitaa tosiaankin olla kilpailijan kikka tuo koko pölyjupakka.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Itselläni puolivuotiaassa Canon 400 ixuksessa oli pölyä, ei mennyt E-18 takuuseen. Ostin Pentax WP:n. Sinne meni ensimmäisellä kokeilulla vettä, kamera on 3 kk ikäinen. Ei mene takuuseen kun kamera on huollon näkemyksen mukaan pudonnut. Minä en tiedä sitä pudottaneeni.
Seuraavan kameran ostopäätökseeni vaikuttaa myös huolto, eli en voi ostaa Nikoniakaan...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ei onnistunut huolto niin ei!
Ilmianna
Jaa
soitin ja selitin viat, sanoivat että ei ensimmäinen tätä laatua, optiikka kokonaisuudessaan vaihtoon, lähetä tänne. soittelimpa sitten muutaman päivän päästä että mitäs kameralle kuuluu, noh odottaa hyllyssä optiikkaa niinku monet muutki saman malliset, olisivat voineet varmasti kertoa ennenkuin lähetin että tarvittavaa varaosaa ei oo eikä tuu vähään aikaan kun tiesivät sen kertoa tuotteen jo ollessa hyllyssä odottelemassa. 2kk kesti huoltoreissu. opetus - osta lähikauppiaalta niin niillä velvollisuus kaiketi lainalaitteeseen tms.
en kyllä kysyny kun en saksaa osaa muta eivät tod näk. olisi sieltä lainalle kameraa lähettäneet.
Ilmianna
Jaa
jätti objektiivin "ulos" ja vain surisi. Jas korjasi vian parissa viikossa takuuseen. Näin kait takuun pitää toimia...
Ilmianna
Jaa
Säälittävää, vein vk ennen joulua, kameran Check & Clean juttuu, sanottii että menee 1vrk ja tulee tekstitviesti sitten, kun tuote on valmis noudettavaksi. No 1vrk meni, mutta ei tullu mitään tekstiviestiä edes. Otin sähköpostilla yhteyttä niihin viesti oli "kadonut matkalta" jotenki.. -.-' Ja eikä edes pyydetty anteeksi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Aika hyvä nosto, ei se olut kuin seitsemän vuotta vanha ketju.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaverin Canon s 100 korjattiin takuuseen Jastekniikassa kun se putosi lattialle ja siihen tuli vika. Minun samanlainen kamera sai kosteutta mutta sit' ei korjattu takuuseen. Maksoi 220 e.
Ilmianna
Jaa
Jep, mullekin väitettiin kamerani tippuneen ja menneen siinä rikki. Soitin Canonin takuuvastaavalle ja hän pisti Jastekniikan aisoihin. Pian korjauksen jälkeen Canon putosi oikeasti ja hajosi heti!

Tuon ikävän Canon-seikkailun jälkeen merkki vaihtui Panasoniciin ja se on kestänyt jo vuodesta 2005, vaikka käsittely on mennyt paljon huolettomammaksi... :)

Canonin hauraat muotikamerat sopivat trendikkään aasialaisnaisen pieneen käsilaukkuun - ei todellakaan oikeasti valokuvausta harrastavalle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Minulla on oikeastaan vain hyviä kokemuksia, vaikka alkuun pelottikin, koska pelkkä tarkastaminen olisi voinut olla hyvin kallista jos korjaus ei olisikaan mennyt takuuseen.

Powershot A80:n kennovika korjattiin takuuseen pari vuotta sitten hyvin nopeasti. Vein neljän maissa, kortilla useita kuvia, joista näki vian esiintyneen, ja seuraavana aamuna yhdeksältä jo tuli tekstari, että kamera on noudettavissa. Se kennovika oli yleinen ilmeisesti lähes kaikissa kameroissa (kaikki merkit, oli jossain tieto että oli Sonyn valmistamissa kennoissa) joskus 2005 ja sitä korjattiin takuuseen kauan, vielä pari vuotta sitten (muttei enää). Se A80 on edelleen satunnaisessa käytössä, eikä siinä muuta vikaa ole koskaan ollut.

Sitten yhden IXUS-kameran laittoivat Saksaan takuuseen korjattavaksi, mutta ei se siellä viipynyt onneksi kovin kauaa, puolitoista viikkoa taisi. Vikana muutaman kk:n ikäisessä kamerassa oli kuvassa näkyvä kirkas juova. Olivat korjanneet ja päivittäneet softankin. Eikä tuossakaan ole muuta vikaa ollut, kameralla ikää tosin vasta nelisen vuotta.

Olen hankkinut kaikille kameroilleni hyvän kameralaukun suojaamaan pölyltä, hiekalta ja kolhuilta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Juuh puhelintiedustelun perusteella en lähetä toiseltapuolen suomea huoltoon enkä 29e maksavaan arvioonviasta ja sen hinnasta ja odottele että kenties posti sen hukkaa vielämatkalla tai kolhii.Takuuta ei ole joten ei maksa vaivaa.Soittelen jonnekkin muualle missä ei puhelimessa ämpyröidä mahdollisissa karkeissa hinta arvioissa eikä mahdollisissa vioissa.Ihme pulju!

Ei voi olla noin vaikeaa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

JAS Tekniikka perseilee Canonin maineen

Tässä keskustelussa olen oppinut, että:

a) Canonin kamera ovat hyviä ja käyttäjät ovat tyytyväisiä, kunnes
b) Canon-kamera pitää viedä huoltoon.

Tuosta JAS "pöly"(* Tekniikasta saa jatkuvasti lukea ihmisten hurjia kommentteja.

Kenen mielestä Canonin pitäisi siirtää huolto muulle firmalle?

(* "pöly" liittyy surkuhupaisaan tapaukseen, jossa lähes uuden kameran vikaa ei korjattu, koska huolto epäili kameran pudonneen. Kun tämä osoittautui mahdottomaksi, JAS Tekniikan edustaja totesi samaan hengenvetoon, että kameran sisältä "löydettiin pölyä". Asiakkaalle ei koskaan tätä "pölyä" suostuttu näyttämään :)

Voisivat välillä vaihtaa tuota tekosyytään... :)

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta