Pidätkö Halloween'ista

optimisti-orvokki

Vietätkö Halloween-juhlia?

Entä miten suhtaudut "Karkki tai kepponen" -ryhmiin?

Minusta mikä tahansa juhlan syy, on hyvä järjestää juhlat ystäville. Pieniä pääsiäistrullejakin suorastaan odotan, vaikka tiedän senkin perinteen olevan meille vieras. Tämä amerikkailainen perinne on minulle vieras, jostain syystä suorastaan vastenmielinen, enkä haluaisi olla sen yleistymistä tukemassa.

Pääsiäisnoidat ovat askarrelleet virpomavitsoja ja he käyvät toivottamassa hyvää onnea tulevalle vuodelle.
Näistä Haloween-kerjäläisistä tulee mieleeni melkein suojelurahaa pyytävät rikolliset. *liioittelee ja virnistää ilkikurisen ilkeästi* Olenkohan hirveän väärässä, kun minusta lapset käyvät pyytämässä karkkeja ja uhkaavat kepposilla, ellei karkkia antaisi.

Jään avoimin mielin odottamaan valistusta asiaan. - Saatan todellakin olla asennevammainen tässä asiassa.

7

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irma-1

      Ovella kävi kyllä juuri kolme pikkutyttöä,jonkun heistä isä odotti autossa,annoin heille laivasta ostamani suklaarasian,en luullut että tänne syrjäkylillekin olisi jo Halloween löytänyt!

      • sityasukas

        ei täällä vielä ole kukaan halloveenin aikaan karkkeja keräillyt-en olisi moista edes tiennyt-vain trullit kevään korvalla ovat oven takana-ei mulla juhlimista vastaan mitään ole-jos vain hauskaa pidetään-sitä hauskuutta tarvitaan välillä,kunhan ei sekoiteta sitä kirkollisiin asioihin-sitä vois verrata vaikka vappuun.....taitaa olla enempi nuorison hulluttelua


    • näillä pituusasteilla on sitä "halloo venia" juhlia, puutarhajuhla muodossa..:)) voisiko siitä kehitellä suomettuneen Halloo minua -juhlan..:/
      Ihan irvimättä, kyllähän leikkiä pitää mahtua elämään...ei tämä muuten niin leikkiä aina ole..:)

      Olen kiinnittynyt ortodoksiseen perinteeseen mieheni suvun ansiosta...myös lapsemme ovat ortodokseja ja en ymmärrä tuota nykyisenlaista pääsiäisnoitaperinnettä ollenkaan...siitä huolimatta varasin aikoinaan näille kiertäville "noidille" palkat ja annoin heille ne heti, vaikka ne perinteisesti pitäisi antaa vasta pääsiäisaamuna.

    • j-virta

      Pidä mistään Jenkkien (Amerikkalaisten) höpötyksistä
      joita yritetään syöttää yli maailman

      • keskiyonkehraaja

        Kaikenlaista ystävän päivää vietetään ja vaan sen takia kun jenkeissäkin.
        Voi meitä Suomalaisia..
        kannattais pysyä omissa perinteissä eikä lähtee tohon älyttömään markkinahumuun..


    • Pirre*

      Halloween ole sielä amerikoissa sellainen sadonkorjuu juhla..., täällä voisimme järjestää vastaavat, mutta aikaisemmin syssyllä...sen voisi nimetä vaikka Hallawei -juhlaksi.:/

      • mä kannatan

        hallawei juhlaa, voisha sillonki vetää naamarin naamaansa tai sukkahousut päähänsä ja käyrä naapurissa vaikka omenavarkaissa:-DD
        Omppu tai kepponen :-DD


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      305
      782
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      589
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe