Pidätkö Halloween'ista

Vietätkö Halloween-juhlia?

Entä miten suhtaudut "Karkki tai kepponen" -ryhmiin?

Minusta mikä tahansa juhlan syy, on hyvä järjestää juhlat ystäville. Pieniä pääsiäistrullejakin suorastaan odotan, vaikka tiedän senkin perinteen olevan meille vieras. Tämä amerikkailainen perinne on minulle vieras, jostain syystä suorastaan vastenmielinen, enkä haluaisi olla sen yleistymistä tukemassa.

Pääsiäisnoidat ovat askarrelleet virpomavitsoja ja he käyvät toivottamassa hyvää onnea tulevalle vuodelle.
Näistä Haloween-kerjäläisistä tulee mieleeni melkein suojelurahaa pyytävät rikolliset. *liioittelee ja virnistää ilkikurisen ilkeästi* Olenkohan hirveän väärässä, kun minusta lapset käyvät pyytämässä karkkeja ja uhkaavat kepposilla, ellei karkkia antaisi.

Jään avoimin mielin odottamaan valistusta asiaan. - Saatan todellakin olla asennevammainen tässä asiassa.

7

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irma-1

Ovella kävi kyllä juuri kolme pikkutyttöä,jonkun heistä isä odotti autossa,annoin heille laivasta ostamani suklaarasian,en luullut että tänne syrjäkylillekin olisi jo Halloween löytänyt!

• sityasukas

ei täällä vielä ole kukaan halloveenin aikaan karkkeja keräillyt-en olisi moista edes tiennyt-vain trullit kevään korvalla ovat oven takana-ei mulla juhlimista vastaan mitään ole-jos vain hauskaa pidetään-sitä hauskuutta tarvitaan välillä,kunhan ei sekoiteta sitä kirkollisiin asioihin-sitä vois verrata vaikka vappuun.....taitaa olla enempi nuorison hulluttelua

• näillä pituusasteilla on sitä "halloo venia" juhlia, puutarhajuhla muodossa..:)) voisiko siitä kehitellä suomettuneen Halloo minua -juhlan..:/
      Ihan irvimättä, kyllähän leikkiä pitää mahtua elämään...ei tämä muuten niin leikkiä aina ole..:)

Olen kiinnittynyt ortodoksiseen perinteeseen mieheni suvun ansiosta...myös lapsemme ovat ortodokseja ja en ymmärrä tuota nykyisenlaista pääsiäisnoitaperinnettä ollenkaan...siitä huolimatta varasin aikoinaan näille kiertäville "noidille" palkat ja annoin heille ne heti, vaikka ne perinteisesti pitäisi antaa vasta pääsiäisaamuna.

• j-virta

Pidä mistään Jenkkien (Amerikkalaisten) höpötyksistä
      joita yritetään syöttää yli maailman

• keskiyonkehraaja

Kaikenlaista ystävän päivää vietetään ja vaan sen takia kun jenkeissäkin.
        Voi meitä Suomalaisia..
        kannattais pysyä omissa perinteissä eikä lähtee tohon älyttömään markkinahumuun..

• Pirre*

Halloween ole sielä amerikoissa sellainen sadonkorjuu juhla..., täällä voisimme järjestää vastaavat, mutta aikaisemmin syssyllä...sen voisi nimetä vaikka Hallawei -juhlaksi.:/

• mä kannatan

hallawei juhlaa, voisha sillonki vetää naamarin naamaansa tai sukkahousut päähänsä ja käyrä naapurissa vaikka omenavarkaissa:-DD
        Omppu tai kepponen :-DD

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      244
      4288
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      120
      2744
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2502
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      85
      1529
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      116
      1476
    6. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      48
      1199
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      78
      1117
    8. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      45
      986
    9. Ne viimeiset kerrat

Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      983
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      173
      965
    Aihe