Uskovaiset

Pete Mustajärvi

Viime talvena kaksi mormoonia tuli puhumaan uskon asioista. Niillä oli pitkät palttoon ja kravatti.
Minä olin mättelemässä lunta. Sanoin niille, että
heilautetaan lumikinos yhdessä pois, niin sitten
voin jutella. Ne heitti palttoot ja alkoivat huiskia lunta. Sitten mentiin kahville. Sanoin niille, että
pojilla on oikeat periaatteet. Jos kaikki mormoonit on tuollaisia, niin hyvä. Uskon asioista en
alkanut puhumaan.

9

822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaino Untamoinen

... aikaa. Sillä aikaa olivat poissa kiusaamasta muita vanhuksia uskonasioillaan.

• on tämmöinen

Minusta heillä oli oikea asenne ihmisen auttamisessa ja ne tekivät sen kun kokivat että on autettava nyt sinua kun kerran pyysit.Tekivät oikein niinkuin raamatussa sanotaan.Sen verran olen ollut puheissa heidän oppinsa kanssa, että kartan heidän puheitaan ja en heittäydy enää keskustelemaan uskonasioista kun se on aika hurjan kuuloista oppia.Poikkeaa raamatun sanasta. Jos tahtoo oikean tiedon saada niin rukoilee Jeesusta ja Hän on se joka ohjaa ihmisen oikealle tielle. Niin mulle kävi. Olin vielä tuulien vietävänä jossain vaiheessa elämää ja ajattelin että kaikki opit on oikeita kunhan ei tee toiselle mitään pahaa niin pelastuu taivaseen. Sitten aloin rukoilla että onko Jeesus totta ja se sana joka on kirjoitettu raamattuun. Tulin tuntemaan Hänet johon minä nyt uskon. Herraani Jeesukseen Kristukseen joka kuoli ja ylös nousi. Tänään Hän elää taivaissa ja sieltä ohjailee meitä Pyhän Henkensä kautta jonka lupasi ennen pois menooaan opetuslapsilleen ja niille jotka häneen uskovat.Toteen on sana käynyt kohdallenikin mitä on kirjattu raamattuun ja tulee käymään. Tutki raamattua ja rukoile todellista auttajaa ja pelastajaa.Älä kuuntele minua äläkä mormoonia vaan ja lue niinkuin on kirjoitettu ja usko niinkuin on kirjoitettu niin saat niinkuin on kirjoitettu

• hyvää pyhäinpäivää

Et ole jonkun uskonnon oppien loukussa, vaan tutkit itse sydäntäsi ja olet saanut rauhan ja onnellisen uskon. Sinulla on hyvä olla.

Olen lueskellut uskontopalstoja ja ihan kauhistuneena ajatellut, että uskonnollisuus on nykyisin sidottu mitä kummallisimpiin ohjeisiin, pukeutumiseen ja käyttäytymiseen. Uskovaiset vaanivat toisiaan ja vaativat muita muuttamaan tapansa, ikään kuin ulkoinen käytös ja muoto olisivat se ainoa oikea tapa harjoittaa uskontoa.

Joskus olen ajatellut, että uskonnot ikään kuin todistavat arkiselle ihmiselle monilla vaatimuksillaan, että usko ei kuulu muille kuin ahkerasti opiskeleville ja kokonaan asialle omistautuneille ihmisille.
        Arkinen mattimeikäläinen pysyköön maailmallisissa touhuissaan.

• maalaisnainen

Minulle taas kävi näin:olin tuttavarouvan kanssa
      nostamassa pitkää kattopeltiä kottikärryille, viedäksemme sen muutaman sadan metrin päähän, kun kaksi jehovantodistajaa tuli paikalle. Pyysimme heitä auttamaan, mutta heilläpä oli kuulemma pyhävaatteet päällä, joten apua emme saaneet. Luulen kyllä, että ko.mormonipojillakin oli siistit vaatteet, mutta silti olivat avuliaita.

• ...oikeaa uskoa

...joten teidän auttamisenne olisi ollut jehovalle kauhistus. Syntiinhän ne julistajat olisivat suistuneet, jos olisivat teitä auttaneet.

• uusiomummu

Luin moneen kertaan viestisi.He tulivat siihen luuloon,lumen"mättämisen"jälkeen juttelet heidän kanssaan uskon asioista.
      Nyt ikäänkuin petit heidät(hyväksikäyttö)
      Plussaa oli kun kuiteskin kahvit keitit!

En moiti ihmisiä,joilla lähimmäisenrakkautta lähestyä vieraita ihmisiä kertomalla uskosta.
      ,,,,he ovat voimakkaita uskossaan.

• ShunaFey

En osaa sanoin kertoa kuinka ilahduin suomalaisesta rempseydestäsi.
      Usko on mielestäni jokaisen oma henkilökohtainen asia, jota ei kannata yrittää tulla ovelta ovelle tyrkyttämään omaansa.
      saitpas ainakin lumityö apua.

• Meille tuli kerran Jehovan todistajia. Äiti oli juuri tullut töistä ja oli ruokaa laittamassa, sanoi jehovalaisille ettei hänellä ole aikaa kuunnella heidän "hyvää sanomaansa", on saatava ruoka valmiiksi.
      Jehovalaiset sanoivat äidille, että tee niinkuin Raamatussa sanotaan: istu viinipuusi alle, katsele taivaan lintuja, eivät ne kylvä, eivät niitä...
      Äitillä paloi proppu ja hän ärähti, että jumankaut, häipykää! Jos minä menen pihakoivun alle istua lekottelemaan kun äijä tulee töistä eikä ole ruoka pöydässä, niin ei kunnian kukko laula!

• Nimetön

Tosi puhetta. Eihän sitä ruokaa tule, jos ei töitä tee. ;)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. PropsApp Koodi

Haluatko ansaita ja kilpailla fiksusti samalla kun seuraat urheilua? Props tekee sen mahdolliseksi. Sovelluksessa pääset
      2
      3518
    2. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      100
      3366
    3. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      60
      2881
    4. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      61
      2673
    5. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      92
      2485
    6. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      54
      2221
    7. Jari Sillanpää isossa leikkauksessa - Paljastaa, mitä uralle tapahtuu!

Palaako Siltsu keikoille? Artisti, ex-tangokuningas Jari Sillanpää on ollut lonkkaleikkauksessa ja kotiinpaluu on edessä
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1377
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      96
      1308
    9. Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen on selvä

On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen joten
      Luterilaisuus
      367
      1199
    10. Hämmentävä muutos tv:ssä: Roope Salminen OUT, Sointu Borg IN!

Roope OUT, Sointu IN! Mitä tykkäät tästä muutoksesta? Suositun Myyrä-seikkailusarjan alusta asti juontohommissa on oll
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1075
    Aihe