Voisiko olla vajaatoimintaa

Mitä sanotte näistä oireista; hiukset alkaneet ohentua/lähteä todella runsaasti(kampaajakin huomautti)Kuukautishäiriöt(kierukka ollut kauan,ok,nyt aika yhtäkkiä kuuk.kipuja ja poikkeavaa vuotoa,gynelle aika kyllä jo varattuna)Ylipainoa on ollut iäti...väsymys ja saamattomuus vaivaa.Nyt ilmennyt outoa yöhikoilua(en ole vielä ihan 40 v)
Verenpainelääkitys on, vaan paineet korkeat silti.Voiko yleislääkäri auttaa,antaako näillä oireilla lähetteen vai johtuuko hiustenlähtö jostain muusta?Se on huolestuttavin oireeni kun en millään tahtoisi kaljuuntua...
51259
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

johtuuko kilpirauhasesta, mutta eihän sitä muuten tiedä kuin tutkimalla. Lähetteen saamisessa ei nyt pitäisi olla ongelmia. Sen sijaan se ongelma on niiden tulosten ja oireiden tulkitsemisessa. Niitä kun tulkitaan niin monin tavoin. Mutta mene nyt ekaks terveyskeskukseen. Tai kyllä se gyne voi antaa lähetteen, jos käyt yksityisessä.

Äänestä

määrätyt lääkkeet saattavat aiheuttaa hiustenlähtöä. Toki kilpirauhasarvotkin kannattaa katsoa.
Toki yleislääkärikin voi kirjoittaa lähetteen laboratorioon, itse menin ensim. kerralla nimenomaan yksityiselle yleislääkärille,oireinani hiusten lähtö ja palelu.
Vajaatoimintahan sieltä sitten löytyi.

Äänestä
  • Niin...olen syönyt kys. lääkettä jo vuosia ( n.10) eli outoa jos nyt vasta tulisi oireet siitä? Muuten ,liittyykö elohiiret kilpirauhasvaivoihin?Johtunee magnesiumin puutteesta?Myös silmien vuotaminen vaivaa,onko se oire jostain?No,täytynee ottaa lääkäriin yhteys niin saan mielenrauhan.Tai sitten en...?

    Äänestä

  • edelleen huolissaan kirjoitti:

    Niin...olen syönyt kys. lääkettä jo vuosia ( n.10) eli outoa jos nyt vasta tulisi oireet siitä? Muuten ,liittyykö elohiiret kilpirauhasvaivoihin?Johtunee magnesiumin puutteesta?Myös silmien vuotaminen vaivaa,onko se oire jostain?No,täytynee ottaa lääkäriin yhteys niin saan mielenrauhan.Tai sitten en...?

    katsoa. Usein tutkitaan rutiininomaisesti kun ei oikein ole selvää mikä ihmistä vaivaa.

    Äänestä

  • epi kirjoitti:

    katsoa. Usein tutkitaan rutiininomaisesti kun ei oikein ole selvää mikä ihmistä vaivaa.

    vaihdevuodet. Pyydä, että sinusta otetaan fsh-hormoni koe.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


aa-aa-puva!! kirjoitti:

Mitä sanotte näistä oireista; hiukset alkaneet ohentua/lähteä todella runsaasti(kampaajakin huomautti)Kuukautishäiriöt(kierukka ollut kauan,ok,nyt aika yhtäkkiä kuuk.kipuja ja poikkeavaa vuotoa,gynelle aika kyllä jo varattuna)Ylipainoa on ollut iäti...väsymys ja saamattomuus vaivaa.Nyt ilmennyt outoa yöhikoilua(en ole vielä ihan 40 v)
Verenpainelääkitys on, vaan paineet korkeat silti.Voiko yleislääkäri auttaa,antaako näillä oireilla lähetteen vai johtuuko hiustenlähtö jostain muusta?Se on huolestuttavin oireeni kun en millään tahtoisi kaljuuntua...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu