Astmasta - vastaattehan!

Anna

Kuinka monella teistä astmaatikoista on pitkän yskimisen (viikkoja) jäljiltä ollut hieman verta ysköksessä??
Olin noin viikko sitten lääkärissä, ja astmalääkkeitäni lisättiin, mutta verta on edelleen ysköksissä aamuisin. Ja yskin edelleen, kurkku on jatkuvasti kipeä yskimisestä jne.
Onko se normaalia astman pahentumisvaiheessa???
Olisin todella kiitollinen vastauksista, sillä omalääkärini ym. minua hoitaneet lääkärit ovat kaikki lomalla enkä millään jaksaisi raahautua arvauskeskukseen. Olo on väsynyt muutenkin....
Kiitos!

3

1806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tintti

      Kyllähän tuo pitkään jatkunut yskimisesi astman pahenemisvaiheelta kuulostaa. Jos se lisätty lääke oli sitä hengitettävää kortisonia (pulmicort tms.), jok aon tulehdiusta parantava lääke, niin sen vaikutus alkaa näkyä vasta pikku hiljaa. Mutta kyllä reilu viikko jo pitäis riittää? Onko yskimiseen auttanut avaavan kohtauslääkkeen ottaminen? Voihan sinulla olla myös ylähengityteiden infektio. Pieni veren tulo (jos se on vain pikku pisaroita liman mukana) kyllä voi selittyä sinnikkään yskimisen ärsytyksestä limakalvoilla.

      Itse en astmaatikkona kyllä viikkokausia yskää potisi käymättä lääkärissä. Voisitko löytää jonkun muun yksityislääkärin jos omasi on lomalla. Ei sen tarvitsisi olla keuhkosairauksien erikoislääkäri.

      • Anna

        Joo, ehdin jo käydä lääkärissä!
        Se lisätty lääke oli Singulairia, suun kautta otettavaa kortisonia. Minulla oli jo sitä ennen sekä hengitettävä tulehdusta parantava lääke että kohtauslääke. Kohtauslääkkeestä ei ollut enää mitään apua.
        Lääkäri oli sitä mieltä että kyllä viikko Singulairia olisi pitänyt auttaa, sain lisäksi antibioottikuurin plus 6 päivän kortisonikuurin muitten astmalääkkeitteni päälle. Lääkitys on nyt kuin hevosella.
        Oma vikani kun päästin liian pahaksi tuon yskimiseni, keuhkot kirveltävät, kuumettakin nousi tms. joten järki voitti lopulta ja menin lääkäriin.
        Kiitos sinulle vastauksestasi ja kaikkea hyvää! :)


    • mervirissanen

      Olen itse myöskin sarastanut astmaa kolme vuotta Todettiin Anttolahovissa Tuki ja liikuntaelin kuntoutuksessa. Kun palasin sieltä oli pef puhallus kokeet edessä. Tällähetkellä on 4 eri lääkettä
      Ventoline, Seretide diskus 250 mg Spiriva ja Singulair kaksi viimeistä yöksi. Lisänä 80 mg Kolestrolilääkettä verenpainelääke nesteenpoistoon lääke Oteobenialääke suonenvetoon ja särkylääkettä B12 lääke 4 krt vuodessa ja nyt on kahden viikon aikana ihmeellisesti alkanut yhäkkiä kuttittamaan kurkkua ja heti juoksen oksentamaan ihan vain pelkkää limaa ja sen mukana olen huomannut verihiutaleita nyt on molemmat lääkärit lomalla en tiedä mitä tekisin luulen että johtuu Astmastani

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5378
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1927
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      8
      1253
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe