ROTAN MYRKKY(KÖ)??!!!??

hanna

mulla oli kaksi uros rottaa joista vanhempani eivät yhtään pitäneen. ja sitten yhtenä päivänä....OLI MOLEMMAT ROTAT KUOLLU!!!!!!! rotilla oli tullut suusta ja nenästä molemmilla verta. eivät tapelleet ikinä eikä nyttenkään tappelun jälkiä näkynyt. mun mutsi ne sillon "huomas" että ne oli kuollu ja väitti että ne oli kuollu janoon koska juomapullo oi mennyt vinoon eikä ne saanut vettä. mutta rotat olisi olleet ilman vettä KORKEINTAAN n.9 tuntia koska illalla kun niitä katsoin pullo oli ihan suorassa. ja jos ne MUKA olisi janoon kuollut niin miksi veri?...enpä usko!!?!! joten nyt ajattelin kysyä että jos esim.villirotat/hiiret syö rotan myrkkyä niin miten ne kuolee? tuleeko verta suusta ja nenästä? minä itse epäilen tätä rotanmyrkky juttua...mutta onko parempia ajatuksia?

3

485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jusa

sanoo mutta minulla on sellainen muistikuva että siinä käy juuri noin kun eläin syö rotanmyrkkyä ja toi kun sanoit että tullut verta viittaa siihen eikä mikään eläin kuole ollessaan ilman vettä 9tuntia paitsi jos olisi esim. kuumassa autossa saisi se lämpöhalvauksen mutta tässä tapauksessa ei voi kuolla janoon

• HK

Vanhempasi ovat saattaneet myös lyödä rotilta tajun kankaalle, siis tappaneet ne esim. rottien päätä seinään lyömällä.

• Leena

Ensinnäkin pahoitteluni tapahtuneesta, oli syy sitten mikä tahansa. Rottien menetys on aina ikävää :( *MYÖTÄTUNTOHALI*

Rotanmyrkyissä on ainetta, joka estää veren hyytymisen. Näin veren tulo suusta ja nenästä on mahdollista sisäisten verenvuotojen seurauksena.

Vanhempasi ovat ehkä saattaneet olla asialla, lähinnä tulee mieleen että ovat vahingoittaneet rottia esim. puristamalla liian kovakouraisesti mahasta jonka seurauksena jokin sisäelin on vaurioitunut ja on tullut sisäinen verenvuoto.

Vedenhukkaan ne eivät ole voineet kuolla, syy on jo sanottu.

Jos haluaa varman tiedon kuolinsyystä, olisi rotat lähetettävä avattavaksi. Luultavasti olet jo haudannut ystäväsi...? Jos olet, syytä voi toki arvailla mutta varmaa syytä ei enää voi sanoa, ikävä kyllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5832
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5338
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3718
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3663
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      94
      3306
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2884
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57