Ryds 510 MC

ryydsi

Onko kokemuksia kyseisestä veneestä? on pohjalta erilainen kuin ne 485/535 fc mallit joten käytökseltään varmaan erilainen ? tulisi perheen retki ja kalastuskäyttöön ja lohiuisteluveneeksi suomenlahdelle joten normaalissa merikelissäkin on pärjättävä ,saako siitä hytistä helposti nukkumapaikat kahdelle ja jos löytyy kuvia niin voi linkittää,riittääkö 50 hv moottori ja onko suuntavakaa uistelussa.

5

2538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laadukkaampia

Varmasti löytyy vaihtoehtoja. Ei se Ruotsin mosse voi olla unelmiesi täyttymys.

• Vilho

Olen ajellut tuollaisella Ruotsin Mossella pari kesää Suomenlahdella. Se on normaalikelissä merikelpoinen ja toimii hyvin uistelussa. Koneena mulla on 50 hv Yamaha ja sillä vene kuleksii mallikkaasti. Eli sopii hyvin kysyttyyn tarpeeseen, tosin yöpyminen on hankalaa, kun penkkien selkänojat pitää irrottaa. Mutta yhteys- ja kalastusveneenä se on ainakin mulle just passeli.

• ryydsi
        Vilho kirjoitti:

Olen ajellut tuollaisella Ruotsin Mossella pari kesää Suomenlahdella. Se on normaalikelissä merikelpoinen ja toimii hyvin uistelussa. Koneena mulla on 50 hv Yamaha ja sillä vene kuleksii mallikkaasti. Eli sopii hyvin kysyttyyn tarpeeseen, tosin yöpyminen on hankalaa, kun penkkien selkänojat pitää irrottaa. Mutta yhteys- ja kalastusveneenä se on ainakin mulle just passeli.

No hyvä että joku löytyi kenellä on kyseinen vene,eli jos ne selkänojat irrottaa niin saa koko hytin nukkuma alustaksi?onko vaikea ne irrottaa tai toisinsanoen meneekö kauan kun sen kasaa, harvemmin veneessä nukun mutta satunnaiseen nukkumiseen se varmasti sitten sopii.
        Sisällä ei ilmeisesti ole penkkien alla eikä muuallakaan mitään säilytystiloja mihin saisi kalapakit ym.pientavarat piiloon?
        Ja onhan tässä mossessa se hyvä puoli että sen hinta ei ole noussut 10 vuodessa kuin noin tuhat euroa kun useat muut mersut ovat nostaneet hintoja jopa kaksinkertaiseksi.
        535fc keulahyttimalli on myös listalla mutta parempi tähän mc malliin on ainakin mennä sisälle ja kahdelle kalastajalle on oma "alue" niin ei pyöri jaloissa kun toinen kalastaa keulassa ja toinen takana ja emännät pelaa hytissä vaikka kortteja:)

• vilho
        ryydsi kirjoitti:

No hyvä että joku löytyi kenellä on kyseinen vene,eli jos ne selkänojat irrottaa niin saa koko hytin nukkuma alustaksi?onko vaikea ne irrottaa tai toisinsanoen meneekö kauan kun sen kasaa, harvemmin veneessä nukun mutta satunnaiseen nukkumiseen se varmasti sitten sopii.
        Sisällä ei ilmeisesti ole penkkien alla eikä muuallakaan mitään säilytystiloja mihin saisi kalapakit ym.pientavarat piiloon?
        Ja onhan tässä mossessa se hyvä puoli että sen hinta ei ole noussut 10 vuodessa kuin noin tuhat euroa kun useat muut mersut ovat nostaneet hintoja jopa kaksinkertaiseksi.
        535fc keulahyttimalli on myös listalla mutta parempi tähän mc malliin on ainakin mennä sisälle ja kahdelle kalastajalle on oma "alue" niin ei pyöri jaloissa kun toinen kalastaa keulassa ja toinen takana ja emännät pelaa hytissä vaikka kortteja:)

selkänojat on kiinni siipimuttereilla ja niiden irrottaminen on aika helppoa. Mutta ei niistä hytin kokoista vuodetta saa, vaan kaksi kapeaa. Säilytyslokeroita löytyy penkkien alta, aika matalia, mutta lähes hytin pituiset. Lisäksi keulassa on pieni lukittava lokero ja perässä aika iso samanlainen. Emännät on yleensä jätetty kalareissuilla kotiin..

• valtsu

Ryds on ihan kätevä peli, vaikkakin vähän pieni joka suuntaansa. Itse olen omassa pitänyt siitä, että vesi ei pahassakaan kelissä roisku ikkunoinneille ja pohjan muoto on muutenkin mielestäni hyvä.70 hv:n koneella saa nopeudeksi 35 solmua, joka ainakin mulle on riittävä.Omassani on abloy lukoilla varustetut oven, mikä hyvä. Olen muuten vaihtamassa omaa isompaan, että jos kiinnostaa...,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      935
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      176
      800
    Aihe