Miten saisi Mailin toimimaan.
Ohjelma löytää kyllä elisan
mail.kolumbus.fi -osoitteen saapuville
muttei smtp.kolumbus.fi -osoitetta
lähteville. Pitäisi vissiin olla niin simppeliä,
mutta kun ei noista porteista tajua, niin ei tajua.
Kone on uusi iBook.
Posti tulee, muttei lähde.
Terveisin
Sini
SÄHKÖPOSTIONGELMA!
20
1888
Vastaukset
- 1stMacFinn
mulla oli joskus vastaava ongelma ja se selvisi tarkastamalla kaikki viidenteentoistakertaan ja huomasin, että olin kirjoittanut smtp,kolumbus.fi kun piti olla smtp.kolumbus.fi
- Sini-Elina
Sehän se onkin, kun kaikki tuntuu olevan
oikein. Pitäis varmaan nykästä jotain
nörttiä hihasta. Smtp:t kun on oikein.
- Mäkkihöperö
Mikä firma tarjoaa Internet-yhteytesi?
SMTP-palvelin oltava heidän määrittelynsä mukainen.
Katso heidän veppisivunsa ohjeista, mikä on heidän SMTP-palvelimensa nimi ja kopioi se postiohjelmasi asetuksiin.- Sini-Elina
Elisalta on posti.
Ja smtp.kolumbus.fi on se serveri
jonka pitäis lähettää.
mail.kolumbus.fi kyllä ottaa vastaan. - Mäkkihöperö
Sini-Elina kirjoitti:
Elisalta on posti.
Ja smtp.kolumbus.fi on se serveri
jonka pitäis lähettää.
mail.kolumbus.fi kyllä ottaa vastaan.Posti ei välttämättä ole sama kuin Internet-yhteyden tarjoaja. jolta olet modeemi- tai laajakaistayhteyden hankkinut. Toki yleensä on.
Mutta jos siis maksat yhteyslaskusi Elisalle, niin sitten on.
Siis Mailin Asetusten Tunnukset ikkunan alareunassa Lähtevän postin palvelimena on: smtp.kolumbus.fi
Varmuuden vuoksi kopioi tuo sinne, jos siellä on näkymättömiä merkkejä.
Imoittaako ohjelma nimenomaan että palvelinta ei löydy?
Joskus lähtevän postin joukossa on viesti, jonka osoite ei ole oikean muotoinen: pilkku ei kelpaa pisteen paikalla, koska pilkulla erotellaan osoitteet toisistaan luettelossa. - sini-Elina
Mäkkihöperö kirjoitti:
Posti ei välttämättä ole sama kuin Internet-yhteyden tarjoaja. jolta olet modeemi- tai laajakaistayhteyden hankkinut. Toki yleensä on.
Mutta jos siis maksat yhteyslaskusi Elisalle, niin sitten on.
Siis Mailin Asetusten Tunnukset ikkunan alareunassa Lähtevän postin palvelimena on: smtp.kolumbus.fi
Varmuuden vuoksi kopioi tuo sinne, jos siellä on näkymättömiä merkkejä.
Imoittaako ohjelma nimenomaan että palvelinta ei löydy?
Joskus lähtevän postin joukossa on viesti, jonka osoite ei ole oikean muotoinen: pilkku ei kelpaa pisteen paikalla, koska pilkulla erotellaan osoitteet toisistaan luettelossa.Olen siis päässyt jo itse ohjelmaan,
alkuvalntojen jälkeen. Tämä
iskee ruudulle:
This message could not be delivered and will remain in your Outbox until it can be delivered.
The connection to the server "smtp.kolumbus.fi" on port 25 timed out. sini-Elina kirjoitti:
Olen siis päässyt jo itse ohjelmaan,
iskee ruudulle:
This message could not be delivered and will remain in your Outbox until it can be delivered.
The connection to the server "smtp.kolumbus.fi" on port 25 timed out.Mulla on Elisan lähtevän postin palvelin smtp.sooninternet.net.
Ei kai se ota jos ei annakaan, jos kokeilet sitä...- sini-Elina
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mulla on Elisan lähtevän postin palvelin smtp.sooninternet.net.
Ei kai se ota jos ei annakaan, jos kokeilet sitä...Eikös soon ole joku vanha Tampereen puhelin
tai jotain sellaista? No, ei tuokaan toiminut.
Luulen, että langaton verkko on
ongelma. Tällä alueella on erinnäisiä
verkkoja, enkä oikeastaan tiedä minkä
kautta netti toimii. Ilmaista hupia
tällä hetkellä kuitenkin. sini-Elina kirjoitti:
Eikös soon ole joku vanha Tampereen puhelin
tällä hetkellä kuitenkin.onnistuu siis lähettäminen kuitenkin Elisan Webmailin kautta, vai?
- 1stMacFinn
sini-Elina kirjoitti:
tällä hetkellä kuitenkin.On aika vaikea antaa toimivaa neuvoa, kun et kerro/tiedä kenen verkossa olet.
Ilmeisesti et ole Elisan verkossa, koska Elisan postipalvelin ei kelpaa.
Et voi lähettää postia, jos et tiedä kenen palveluun kytkeydyn tuon naapurisi langattoman verkon kautta. Jokin hinta luvattomasta käytöstä on toki maksettava.
Ja Valikkopalkin Airport kohdasta näet ainakin sen verkon nimen, johon olet kytkeytynyt. Sehän ei tietysti kerro mitään, kun siinä helposti lukee vaikka Kotiverkko tms. - sini-Elina
onnistuu siis lähettäminen kuitenkin Elisan Webmailin kautta, vai?
webmaili toimii kyllä.
1stMacFinn kirjoitti:
On aika vaikea antaa toimivaa neuvoa, kun et kerro/tiedä kenen verkossa olet.
Ilmeisesti et ole Elisan verkossa, koska Elisan postipalvelin ei kelpaa.
Et voi lähettää postia, jos et tiedä kenen palveluun kytkeydyn tuon naapurisi langattoman verkon kautta. Jokin hinta luvattomasta käytöstä on toki maksettava.
Ja Valikkopalkin Airport kohdasta näet ainakin sen verkon nimen, johon olet kytkeytynyt. Sehän ei tietysti kerro mitään, kun siinä helposti lukee vaikka Kotiverkko tms.Täsähän se ongelma juuri on kuten Bjöörneborista kerrottiin. Tämä ketju on taas hyvä esimerkki siitä kuinka aletaan joukolla kuluttaa aikaa ihan turhiin asioihin, kun kysyjä ei kerro kaikkein olennaisinta seikkaa... Piiskaa pyllylle, muttei liiallujaa.;)
- Mäkkihöperö
sini-Elina kirjoitti:
tällä hetkellä kuitenkin.Siis tuo langaton verkko ei mene Elisan kautta.
On vain selvitettävä minkä putiikin kautta yhteys menee ja määritellä sen SMTP.palvelin sähköpostiasetuksiisi, muuten ei postin lähetys onnistu. - Sini-Elina
Täsähän se ongelma juuri on kuten Bjöörneborista kerrottiin. Tämä ketju on taas hyvä esimerkki siitä kuinka aletaan joukolla kuluttaa aikaa ihan turhiin asioihin, kun kysyjä ei kerro kaikkein olennaisinta seikkaa... Piiskaa pyllylle, muttei liiallujaa.;)
Mutta eihän sitä ongelmatilanteessa
yleensä osaa kertoa sitä olennaista
seikkaa. Siihen tarvitaan tällainen
pallottelu. Jos auto ei käynnisty
vika voi olla myös kuskissa.
Eli piiska vain takaisin
kaappiin, sinne luurangon viereen. - MacPlus86
sini-Elina kirjoitti:
Olen siis päässyt jo itse ohjelmaan,
iskee ruudulle:
The connection to the server "smtp.kolumbus.fi" on port 25 timed out.Jos Mailissa on joku 'Advanced options' kuten Entouragessa, voisit kokeilla lähtevälle postille porttia 26 standardin 25:n sijaan. Jos sekään ei toimi, soita sinne Kolumbukseen ja kysy, ottaako heidän postipalvelimensa dataa muusta kuin 25:stä.
(Jahas, näkyy siellä olevan: lähtevän postin palvelimen asetukset.)
- toinen ongelmainen
Joko löysit ongelmaasi ratkaisun... Jos löysit niin kerro ihmeessä mikä se oli? Itse nimittäin kärsin samasta ongelmasta ja vika ei ole airportin verkossa vaan lanka ADSL:ssa, koska ei se lähetä senkään kautta niitä meilejä, vaikka verlko on siis takuulla tiedossakin. Ajattelin soitella palveluntarjoajalle jos ei tuosta tokene....
- toinen ongelmainen
Soitin Elisalle ja väittivät kiven kovaa että portti 25 pelittää. Pitivät mahdollisena että joku SSL -suojausasetus mahdollisesti estäisi pääsyn. Koneessani ei näkyvissä ollut valittuna suojausasetuksia sähköpostin advancen puolella eli kaiken järjen mukaan niitten pitäisi olla poissa. Onkohan suojausaetuksia mahdollisesti jossain muualla jemmassa vielä niin että en osaa oikeasta paikasta hakea? Eli mihin kaikkiin paikkoihin joku suojausasetus voi yleensä ottaen tallettua? ( - sehän ei tarvitse kui yhden rastin väärässä paikassa... ja kun sitä ei löydä, niin...lopun tiedättekin)
- 1stMacFinn
Ensinnäkin nämä ketjun aloittajan ongelmat johtuivat siitä, että hän oli naapurinsa suojaamattomassa verkossa. Eikä siksi tiennyt, kenen yhteys oli käytössä, Elisa, Sonera jne.
No. Tarkista Mail/Asetukset/Tunnukset Tunnustiedot-välilehdeltä Palvelimen asetukset. Siellä pitää olla palvelinportti 25 eikä mitään muita valintoja. Ja sitten tarkistat myös Lisävalinnat-välilehden ettei siellä ole mitään valintoja päällä, paitsi tietysti ne kolme ylintä. - toinen ongelmainen
1stMacFinn kirjoitti:
Ensinnäkin nämä ketjun aloittajan ongelmat johtuivat siitä, että hän oli naapurinsa suojaamattomassa verkossa. Eikä siksi tiennyt, kenen yhteys oli käytössä, Elisa, Sonera jne.
No. Tarkista Mail/Asetukset/Tunnukset Tunnustiedot-välilehdeltä Palvelimen asetukset. Siellä pitää olla palvelinportti 25 eikä mitään muita valintoja. Ja sitten tarkistat myös Lisävalinnat-välilehden ettei siellä ole mitään valintoja päällä, paitsi tietysti ne kolme ylintä.Jess. löytyi se murheen kryyni kohta. Eli Mail valikon asetuksissa tilin välilehdellä portti oli ihan oikein ja rasti käytä SSL ei rastia, mutta mail valikon asetukset tunnukset - tunnustiedot, palvelimen asetukset portin kohdalla oli käytä SSL kohdassa ruudussa rasti, eli tämä rasti pois ja nou hätä anymore. Ja samoilla asetuksilla toimii myös airport yhtä lailla... ainakin kun naapurin suojaamaton ei yllä ulottuville ; )
- Mäkkihöperö
toinen ongelmainen kirjoitti:
Jess. löytyi se murheen kryyni kohta. Eli Mail valikon asetuksissa tilin välilehdellä portti oli ihan oikein ja rasti käytä SSL ei rastia, mutta mail valikon asetukset tunnukset - tunnustiedot, palvelimen asetukset portin kohdalla oli käytä SSL kohdassa ruudussa rasti, eli tämä rasti pois ja nou hätä anymore. Ja samoilla asetuksilla toimii myös airport yhtä lailla... ainakin kun naapurin suojaamaton ei yllä ulottuville ; )
Macin posti yms toimii, jos ei mene muuttamaan asetuksia, joita ei ymmärrä.
Ja koko säikeen otsikko pitäisi olla:
Tuntematon SMTP-palvelinongelma
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911304Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50735- 33692
- 53692
- 60689
- 52657