Kannattaako maksaa hintaero Tikan t3 hunter (750€) Sako 75 hunter (1400€)väliilä. Mistä hintaero johtuu?
Tikka vai Sako
10
8348
Vastaukset
- tomppa
omistan molemmat (uusi tikka ja vanha sako), ja molemmilla osuu, ja molempiin käy samat paukut. Samoin kuin mersuun ja ladaan käy sama bensa, molemmilla pääsee eteenpäin, ladan käyttökustannukset halvemmat ja sen hintaputoaa vähemmän.
aina on kysymys rahan arvosta omassa taloudessa ja muista asioista. Sako lienee hienompi, en voi ainakaan toistaiseksi sanoa että se olisi parempi
t- Sahib1
mersu vai Lada vertaus on aika rankka ottaen huomioon, että molempien merkkien mallit suunnitellaan samassa paikassa Sakon tehtaalla Riihimäellä. valmistus taitaa tikalla tapahtua edelleen tikkakoskella, sakosta en tiedä. Itse en myöskään usko että merkeillä on ihmeempiä eroja, pl nimi :) Tikkaa ja sakoa voisi verrata vaikkapa volkwageniin ja seat:iin. Molemmissa on samat koneet ja kaikki muutkin tekniset osat, ulkokuori on vain erilainen.
- yllättynyt
Sahib1 kirjoitti:
mersu vai Lada vertaus on aika rankka ottaen huomioon, että molempien merkkien mallit suunnitellaan samassa paikassa Sakon tehtaalla Riihimäellä. valmistus taitaa tikalla tapahtua edelleen tikkakoskella, sakosta en tiedä. Itse en myöskään usko että merkeillä on ihmeempiä eroja, pl nimi :) Tikkaa ja sakoa voisi verrata vaikkapa volkwageniin ja seat:iin. Molemmissa on samat koneet ja kaikki muutkin tekniset osat, ulkokuori on vain erilainen.
"mersu vai Lada vertaus on aika rankka ottaen huomioon, että molempien merkkien mallit suunnitellaan samassa paikassa Sakon tehtaalla Riihimäellä." Tätä en ole tiennyt. Kuinka tästä ei ole kerrottu uutisissa? Luulin, että toinen on venäläinen ja toinen saksalainen.
- Päättänyt
Aikanaan ihmettelin samaa. Päädyin kuitenkin siihen kalliimpaan, koska ymmärsin, että sen rosterimalli oli aidosti ruostumaton, kun taas Tikassa oli kuulemma joitain osia, joita ei oltu tehty ruostumattomasta. Hyvin tuo on toiminut, eikä yhtään ruostetäplää tälläisistä keleistä huolimatta.
- Päätöksiä
Kallistua samaan, nyt olisi tarjolla puutukkinen rosteripiippuinen sako 75 hunter tarjolla. Pitänee ostaa pois.
- Eräjope
Itellä on sako 75 hunter eikä ole tarvinu kertaakaan katua ostoa. Sain aseen 1100 eurolla. Aivan tuliterä liikkeestä. Jos vertaa asetta samanlaiseen tikkaan niin eroja löytyy, mutta haluaako niistä maksaa. Tikka on sakon halpaversio. Minusta tikka oli aivan sellaisen piekun tuntoinen siis ei sellainen jämäkkä niinkuin sako. Jos ostaa aseen niin kannattaa sijoittaa vähän enemmän niin saa kunnon vehkeitä. Asehan ei käytännössä vanhene koskaan jos siitä pitää huolen.
- Päätöksiä
Tuli tilattua Sako rosterisena hintaan 1260€ kahles 1,5-6x 42 kiikari (950€). Eiköhän tuossa ole minulle loppuiäksi vehkeet hirvijahtiin.
- jammu
No olisit nyt ostanut tikan
- Päätöksiä
jammu kirjoitti:
No olisit nyt ostanut tikan
Tänään juuri sain tuon Sakon. Pitänee sitten laittaa kutenkin saman tien myyntiin.
- Jaska
Päätöksiä kirjoitti:
Tänään juuri sain tuon Sakon. Pitänee sitten laittaa kutenkin saman tien myyntiin.
Itselläni oli -80 luvulla Tikan kiväärejä mutta vaihtelin ne vuosien saatossa Sakolaisiin.
Nyt minulla on Sako 75 varmint cal 308 ja päällä
Zaissin 2,5-10 x 50 ja toisena Sako 75 Hunter
cal 9,3 x 62 ja päällä 1,5-6 x 42.
Minun mielestäni minulla on nyt kiväärikalusto sellainen mitä ei tarvitse enää vaihdella.
Varmintti on todella hyvä rata/peura aseena ja
isompireikäisellä olen kaatanut lukuisia hirviä ja kaksi karhua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063270Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391650Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971503- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55862