Tikka vai Sako

Päätöksiä

Kannattaako maksaa hintaero Tikan t3 hunter (750€) Sako 75 hunter (1400€)väliilä. Mistä hintaero johtuu?

10

8314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa

omistan molemmat (uusi tikka ja vanha sako), ja molemmilla osuu, ja molempiin käy samat paukut. Samoin kuin mersuun ja ladaan käy sama bensa, molemmilla pääsee eteenpäin, ladan käyttökustannukset halvemmat ja sen hintaputoaa vähemmän.

aina on kysymys rahan arvosta omassa taloudessa ja muista asioista. Sako lienee hienompi, en voi ainakaan toistaiseksi sanoa että se olisi parempi

t

• Sahib1

mersu vai Lada vertaus on aika rankka ottaen huomioon, että molempien merkkien mallit suunnitellaan samassa paikassa Sakon tehtaalla Riihimäellä. valmistus taitaa tikalla tapahtua edelleen tikkakoskella, sakosta en tiedä. Itse en myöskään usko että merkeillä on ihmeempiä eroja, pl nimi :) Tikkaa ja sakoa voisi verrata vaikkapa volkwageniin ja seat:iin. Molemmissa on samat koneet ja kaikki muutkin tekniset osat, ulkokuori on vain erilainen.

• yllättynyt
        Sahib1 kirjoitti:

mersu vai Lada vertaus on aika rankka ottaen huomioon, että molempien merkkien mallit suunnitellaan samassa paikassa Sakon tehtaalla Riihimäellä. valmistus taitaa tikalla tapahtua edelleen tikkakoskella, sakosta en tiedä. Itse en myöskään usko että merkeillä on ihmeempiä eroja, pl nimi :) Tikkaa ja sakoa voisi verrata vaikkapa volkwageniin ja seat:iin. Molemmissa on samat koneet ja kaikki muutkin tekniset osat, ulkokuori on vain erilainen.

"mersu vai Lada vertaus on aika rankka ottaen huomioon, että molempien merkkien mallit suunnitellaan samassa paikassa Sakon tehtaalla Riihimäellä." Tätä en ole tiennyt. Kuinka tästä ei ole kerrottu uutisissa? Luulin, että toinen on venäläinen ja toinen saksalainen.

• Päättänyt

Aikanaan ihmettelin samaa. Päädyin kuitenkin siihen kalliimpaan, koska ymmärsin, että sen rosterimalli oli aidosti ruostumaton, kun taas Tikassa oli kuulemma joitain osia, joita ei oltu tehty ruostumattomasta. Hyvin tuo on toiminut, eikä yhtään ruostetäplää tälläisistä keleistä huolimatta.

• Päätöksiä

Kallistua samaan, nyt olisi tarjolla puutukkinen rosteripiippuinen sako 75 hunter tarjolla. Pitänee ostaa pois.

• Eräjope

Itellä on sako 75 hunter eikä ole tarvinu kertaakaan katua ostoa. Sain aseen 1100 eurolla. Aivan tuliterä liikkeestä. Jos vertaa asetta samanlaiseen tikkaan niin eroja löytyy, mutta haluaako niistä maksaa. Tikka on sakon halpaversio. Minusta tikka oli aivan sellaisen piekun tuntoinen siis ei sellainen jämäkkä niinkuin sako. Jos ostaa aseen niin kannattaa sijoittaa vähän enemmän niin saa kunnon vehkeitä. Asehan ei käytännössä vanhene koskaan jos siitä pitää huolen.

• Päätöksiä

Tuli tilattua Sako rosterisena hintaan 1260€ kahles 1,5-6x 42 kiikari (950€). Eiköhän tuossa ole minulle loppuiäksi vehkeet hirvijahtiin.

• jammu

No olisit nyt ostanut tikan

• Päätöksiä
        jammu kirjoitti:

No olisit nyt ostanut tikan

Tänään juuri sain tuon Sakon. Pitänee sitten laittaa kutenkin saman tien myyntiin.

• Jaska
        Päätöksiä kirjoitti:

Tänään juuri sain tuon Sakon. Pitänee sitten laittaa kutenkin saman tien myyntiin.

Itselläni oli -80 luvulla Tikan kiväärejä mutta vaihtelin ne vuosien saatossa Sakolaisiin.
        Nyt minulla on Sako 75 varmint cal 308 ja päällä
        Zaissin 2,5-10 x 50 ja toisena Sako 75 Hunter
        cal 9,3 x 62 ja päällä 1,5-6 x 42.
        Minun mielestäni minulla on nyt kiväärikalusto sellainen mitä ei tarvitse enää vaihdella.
        Varmintti on todella hyvä rata/peura aseena ja
        isompireikäisellä olen kaatanut lukuisia hirviä ja kaksi karhua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe