Loistava Iron Maiden-kirja

Iron Maiden - Run To The Hills

Iron Maiden julkaisi debyyttialbuminsa vuonna 1980. Yhtye nousi nopeasti uuden brittiheavyn kärkinimeksi ja vakiinnutti vuosikymmenen puoleen väliin mennessä paikkansa raskaan metallin ykkösorkesterina maailmassa. 24 vuotta myöhemmin yhtye on myynyt 50 miljoonaa levyä, listautunut pörssiin ja jättänyt lähtemättömän riffinjäljen heavybändeihin Metallicasta Marilyn Mansoniin.

Run To The Hills kertoo musiikkiin seonneista lontoolaisjätkistä, jotka haistattivat pitkät trendeille ja osoittivat lahjakkuuden, tinkimättömän työmoraalin ja väsymättömän keikkailun riittävän musiikkimaailman huipulle pääsemiseksi. Oman osansa tarinasta kertovat niin yhtyeen klassisen kokoonpanon miehet Steve Harrisista Bruce Dickinsoniin, kuin myös sen alkuperäinen laulaja Paul Di`Anno, tarkkavainuinen manageri Rod Smallwood, sekä monet muut Maideniin vaikuttaneet henkilöt.

Mick Wall on pitkän linjan heavytoimittaja, joka on lehtiuransa ohella kirjoittanut kirjoja mm. Metallica-, Black Sabbath-, Guns N` Roses- ja Pearl Jam -yhtyeistä.

Tämä kyseinen artikkeli oli siis tuosta Iron Maiden - Run To The Hills kirjan takakannesta. Kyseessä on loistava kirja jota suosittelen luettavaksi kaikille Iron Maidenin faneille.

10

1622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lbz333

      olen lukenut ton kirjan ja se oli todella hyvä.oli pakko lukea kun maiden fani olen

      • Sain itse tuon kyseisen kirjan viime vuonna joululahjaksi ja täytyy sanoa että yksi ehdottomasti parhaita lukemiani kirjoja.

        Kirjassa tutustutaan jokaiseen bändin jäseneen ja heidän elämäänsä, lisäksi kirjasta paljastuu myös yksityiskohtaisia tietoja bändin sisäisistä asioista ja erimielisyyksistä jotka johtivat aikoinaan jäsenten vaihtumiseen bändissä.

        Levyistä, kiertuejutuista ja keikoista löytyy myös erittäin mielenkiintoisia tarinoita.


    • Taival

      Itse olen lukenut englanninkielisen laitoksen... Ja toimiva opushan tuo on. Informaatiotulva on määrätön.

      Aika moni tosin on sanonut, että suomennos on kohtalaisen huono. Omakohtaista kokemusta ko. asiasta ei (vielä) ole.

      • unmasked

        suomennos on aika ajoittain aika köyhää,virheitä on aika paljon.


    • overdose

      En ole lukenut, mutta se on varmasti hyvä kirja.

    • niijoojuu

      Oli hyvä kirja. Hyvin kertoi bändin alkuajoista, mutta olisi voinut kertoa enemmän nykypäivästä.
      Tyhmää kun suomentaja käytti sä ja mä muotoja.

      • play-boy90

        Mutta vähän tylsänlaista tekstiä...


    • DarkLucy

      hyvä oli ko. kirja!! ei se mun mielestä ollut kyllä yhtään tylsää tekstiä..parhaita oli steven ja näiden kommentit, todellakin haistattivat pitkät.. laitanpa tähän otteen kirjasta!

      "Niinpä hän yritti viedä meitä kaupallisempaan suuntaan, ja se koko vitun miksaus, joka heillä oli-jotain päällekkäisäänityksiä, joita Dennis ja Clive olivat tehneet, kun mä en ollut paikalla-oli jotain aivan muuta kuin mitä olimme ensi alkuun tehneet.Alkuperäinen miksaus oli paljon rankempi kuin se, ja vittu mulla meni hermot! Mun oli pakko lähteä ulos, koska mua otti niin paljon aivoon. Mun oli pakko lähteä, koska mä ajattelin nyt mä nekkaan tota! Mä sanoin hänelle: sinä et vittu tiedä mitään tästä yhtyeestä! Sinä teet vittu työtäsi. Pomot on vittu kertonu sulle, mitä pitää tehdä. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä tämän bändin kanssa. Sinä et tiedä meistä mitään, niin että PAINU VITTUUN!!" xD

    • SportFreak

      Tuli tosiaankin luettua kuukausi sitten. Todella mielenkiintonen, rakas aihe :)

      Ainoa mikä ärsytti oli muutamat selvät käännösvirheet ja puhekieli joissain kohdin, tekee epäselväksi lukea. Muuten täydellinen. Montaa kirjaa tollasella mielenkiinnolla tuskin tulen ikinä lukemaan.

      Ja kaikkein hauskinhan oli se ilmotus mikä löytyy kirjan takakannen toiselta puolelta =)

      • halukaslukemaa

        myydäänkö tätä kirjaa enään missää suomenkielisenä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe