vauvan nukahtamisvaikeus

äippä -78

Mulla on 1.5kk tyttö. Päivisin hänen on vaikea nukahtaa vaikka on tosi väsynyt. Kaikkkiin ääniin havahtuu helposti ja sit itkut tuleeki. Olen kokeillut antaa itkeäkin jonkun aikaa mutta melko nopeasti karjuu hengittämättä jolloin on pakko ottaa syliin, joten ei nukahda vahingossakaan itkien. Mulla on 2 muuta lasta joiden äänet kohoavat välillä kimakoiksi jolloin tyttö havahtuu helposti. tuntuu ettei millään opi nukkumaan päivällä. yöt nukkuu läpeensä sit kun on hiljaista ja pimeää. Vaunuissa ulkona nukkuu 4 tuntia, tuurilla. Mutta joskus tuntuu kun hän väsyneenä huutaa et vienkö uudestaan vaunuihin ulos, mutta tuntuu et voiko alati ulkona nukuttaa ??!miten saisin helposti vauvan ymmärtämään että jos on väsynyt silloin nukutaan eikä huudeta väsymystä? syliin nukahtaa usein mutta sänkyyn laittaessa havahtuu hereille..ja rumba taas alusta...

17

6510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ä75

      Siis miksi ihmeessä ei voisi nukuttaa ulkona vaikka joka päivä??? En keksi ainuttakaan syytä! Siitähän on vain hyötyä lapselle kun saa nukkua hyvät unet raikkaassa ulkoilmassa! Meillä on nukuttu niin kauan ulkona kun rattaisiin on lapset mahtuneet!

      • tarkotin

        et kannattaako opettaa et useamman kerran päivässä ulos.meillä todellakin nukutaan ulkona ainakin kerran päivässä..


      • äippä

        Minä keksin heti yhden syyn. Kohta tulee talvi ja kovat pakkaset. Sitten on vaikeaa, jos lapsi ei suostu nukkumaan ollenkaan sisällä.


      • Ä75
        äippä kirjoitti:

        Minä keksin heti yhden syyn. Kohta tulee talvi ja kovat pakkaset. Sitten on vaikeaa, jos lapsi ei suostu nukkumaan ollenkaan sisällä.

        No, ehkäpä olemme poikkeusperhe kun meillä ulkoillaan ja nukutaan säällä kun säällä! Toisaalta asutaan etelässä, joten pakkasmittari tuskin kohoaa yli 20 asteen.. Ja noilla pakkasilla voi kyllä nukuttaa parvekkaalla tai, niin kuin minä teen, autokatoksessa. Jos varusteet on oikeat, niin miksi ei voisi nukkua pakkasella ulkona??? Kovimmat pakkaset millä olen vanhimman lapseni nukuttanut ulkosalla (juu soittakaa vaan lastensuojeluun ;o)) on -24. Kun lapsi heräsi hyvin nukutuilta unilta, oli hänen tukkansa läpimärkä kun äiti oli kerrospukenut liikaa. Hakemalla löytyy tähänkin hommaan kokemus!


      • kuinka..
        tarkotin kirjoitti:

        et kannattaako opettaa et useamman kerran päivässä ulos.meillä todellakin nukutaan ulkona ainakin kerran päivässä..

        ..monet päikkärit tyttö sitten oikein vielä nukkuu..?
        Meillä samanikäinen nukkuu yhdet päikkärit n. klo 12-14. Yöunta tulee n. 11 tuntia.


      • ja oho..
        kuinka.. kirjoitti:

        ..monet päikkärit tyttö sitten oikein vielä nukkuu..?
        Meillä samanikäinen nukkuu yhdet päikkärit n. klo 12-14. Yöunta tulee n. 11 tuntia.

        Kun luin monta kertaa, että 1.5 VUOTTA.. Ihmettelinkin, että miksi puhut vauvasta otsikossa.. Että kyllä sitten vähän useammat päikkärit tarvii juu..


      • ihan_perseeeeeestäää

        Voi kun meidän lapsi nukkuis ulkona tuon 4 tuntia! Nukkuu vain max. 10 min ja sit täyttä huutoo... Ei nuku sisälläkään, päivät on todella raskaita kun lapsi on vain max. 15min itsekseen, ei nuku vaan huutaa vaan. Vielä sekin et joutuu tekeen töitä täällä kotona ja vaimo ressaa siihen päälle niin huh huh!

        Onneks on lääkitys et tätä seremoniaa kestää!!!!!


    • äeti

      voi olla, ettei halua nukkua, menee "kaikkea kivaa" ohi kun nukkuu. Varsinkin, kun on isompia kotona.
      puolitoista tuntia päivällä riittää tuonikäiselle. Ja ne nokoset voi nukkua vielä ulkona. Anna vaan muitten äänien kuulua, imuroi, anna radion soida, kyllä nukkuu, kun on aamun touhunnu.
      nimim. kokemusta on

      • riitä tuo

        puolitoista tuntia päivässä nukkumista tuon ikäiselle. Ennemminkin luulen, että nukkuu liian vähän, joten menee uni ohi.

        Ja sulla ei ole kokemusta kuin ehkä omista lapsistasi. Kaikki ei ole samanlaisia. Meillä kaksi ensimmäistä oppi nukkumaan missä vain metelissä, mutta tämä kolmas ei sitten nukukaan vaan herää joka ääneen. Ja arvaa vain, onko kahden leikki-ikäisen kanssa koskaan rauhallista, eli ei ainakaan tottumisen puutteesta johdu tämä heräämisherkkyys.


      • äeti
        riitä tuo kirjoitti:

        puolitoista tuntia päivässä nukkumista tuon ikäiselle. Ennemminkin luulen, että nukkuu liian vähän, joten menee uni ohi.

        Ja sulla ei ole kokemusta kuin ehkä omista lapsistasi. Kaikki ei ole samanlaisia. Meillä kaksi ensimmäistä oppi nukkumaan missä vain metelissä, mutta tämä kolmas ei sitten nukukaan vaan herää joka ääneen. Ja arvaa vain, onko kahden leikki-ikäisen kanssa koskaan rauhallista, eli ei ainakaan tottumisen puutteesta johdu tämä heräämisherkkyys.

        ja esim. meidän ryhmän pienet nukkuu tasan puolitoistatuntia päiväunia. Kellon voi tarkastaa niitten mukaan. Silmät sammuu tasan 12.00 ja tasan 13.30 nousevat kaikki yhtäaikaa kalkattamaan ja meno senkun jatkuu.
        ja turha vedota aikaiseen hoitoon tuloon, tulevat vasta kahdeksan puol yhdeksän maissa.


      • TeePussi
        äeti kirjoitti:

        ja esim. meidän ryhmän pienet nukkuu tasan puolitoistatuntia päiväunia. Kellon voi tarkastaa niitten mukaan. Silmät sammuu tasan 12.00 ja tasan 13.30 nousevat kaikki yhtäaikaa kalkattamaan ja meno senkun jatkuu.
        ja turha vedota aikaiseen hoitoon tuloon, tulevat vasta kahdeksan puol yhdeksän maissa.

        että nyt puhutaan reilun kuukauden ikäisestä vauvasta. En ole törmännyt missään niin pieneen hoitolapseen.

        Siis 1.5 kk eli kuukausi ja kaksi viikkoa vanhasta vauvasta


      • äeti
        TeePussi kirjoitti:

        että nyt puhutaan reilun kuukauden ikäisestä vauvasta. En ole törmännyt missään niin pieneen hoitolapseen.

        Siis 1.5 kk eli kuukausi ja kaksi viikkoa vanhasta vauvasta

        olipa kunnon lukihäröily! Ihmettelin kovasti neljän tunnin päiväunia puolitoistaVUOTIAALLA! SORI! Otanpa silmän näppiin ja luen uudelleen!


    • TeePussi

      olisiko teidän mahdollista pyytää neuvolassa pääsyä unikouluun ? Minustakin tuo 1.5 tuntia päivässä kuulostaa aika vähäiseltä. Itselläni on kolme lasta ja kaikki ovat noin pieninä nukkuneet enemmän päivällä. Tosin yö unet eivät sitten välttämättä ole olleet 11 tuntia kerrallaan, mutta harvalla tuon ikäisellä on, varsinkaan jos on rintaruokinnassa.

      • ????

        Eikös unikouluun mennä,jos vauva on läpeensä levoton ja unirytmi on sekaisin. Tässähän tapauksessa nukutaan yöt hyvin.


      • nukkumaija
        ???? kirjoitti:

        Eikös unikouluun mennä,jos vauva on läpeensä levoton ja unirytmi on sekaisin. Tässähän tapauksessa nukutaan yöt hyvin.

        Unikouluun voi hakeutua monestakin syystä ja noin pienen unen tarve on myös päivällä suuri joten se on ihan riittävä syy kasvun ja kehityksen kannalta hakea apua.


    • tyttäreni oli

      just samanlainen vauvana! Nukkui tosi vähän, ja heräsi pieniinkin ääniin. 1-vuotiaana pidin hänelle itse unikoulua, ja tyttö nukahti pinnasänkyyn seisoalleen! Pari iltaa riitti opettamaan jonkinlaisen rytmin. Tosin tyttö rupesi nukkumaan kunnolla vasta melkein kouluikäisenä. Nyt 10-vuotiaanakin on vielä (ja varmaan lopun ikäänsä) unissakävelijä. Vauvana ja leikki-ikäisenä sai yöllisiä kauhukohtauksia. Haasteellinen lapsi siis... Ja niin ihana!

    • äippä 84

      meillä puolen vuoden ikäinen poika alkunu valvomaan yhteentoista puoli kahteentoista.yleensä alan poikaa nukuttamaan puol kymmenen aikoihin. yleensä itkun kanssa. poika lähtenyt liikkeelle.johtuisio tämä valvominen juuri kun on oppinut lähtemään liikkeelle? hyviä nukuttamis vinkkejä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3269
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3001
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2278
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1504
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1345
    Aihe