Korvavaikkua paljon

Kutinaa...

Miten voi puhdistaa korvaa, joka erittää runsaasti vaikkua ja kutisee lotisee ? Pumpulitikulla putsauksen jälkeen on korva hellänä. Mistä johtuu runsas vaikun eritys ?

8

9621

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä

johtuu runsas vaikku,sitä ihmettelen itsekkin.Mutta,mene apoteekkiin,sieltä ostat paketin korvien puhdistusta varten sisältää tipat ja huuhtelu välineen.

• ukkitaas

käsittääkseni elimistö erittää vaikkua steriloidakseen korvakäytvää ja tulehdusta ,liika putsaus ei välttämättä ole soinnussa elimistön tarkoituksen kanssa.

• Lumimies
        ukkitaas kirjoitti:

käsittääkseni elimistö erittää vaikkua steriloidakseen korvakäytvää ja tulehdusta ,liika putsaus ei välttämättä ole soinnussa elimistön tarkoituksen kanssa.

Vaikun, jonka hajukaan ei ole niitä miellyttävimpiä sanotaan myös karkottavan hyönteisiä korva-aukosta.
        Itse olen huomannut, että saunassa (löylyssä) käynti jotenkin sulattaa kuivahtamaan pyrkivää vaikkua ja samalla edistää sen poistumista.

• pohjosenpoika

Varaahan aika oman terveyskeskuksen sairaanhoitajalle korvahuuhtelua varten. Käytät sitä ennen parina yönä removax tippoja. Sitten eikun vastaanotolle. Hoitaja huuhtelee lämpöisellä keittosuolaliuoksella korvat putipuhtaiksi. Homma kestää noin. 10-15min. Ja taas kuuluu, eikä kutise.
      Jos korvakäytäviesi taipumus on kerätä vaikkua, niin huuhteluja on aiheellista tehdä pari kertaa vuodessa.
      Huuhtelun jälkeen ostat apteekista esim.Ceridal lipolotionia jota sitten laitat korvakäytäviin. Ehkäisee vaikun kertymistä. Toki tuota lotionia voi käyttää muihinkin tarkoituksiin.

• Vaikuttajat korvissamme

Terveyskeskuksessa hoitaja voi myös "imuroida" vaikun pois.Laitetaan korvaan sellanen pitkä ohut muoviletku, jota pitkin tipoilla pehmennetty vaikku menee säiliöön. Hiukan se kutittaa,muttei muuten tunnu mitenkään inhottavalta.

Luin muuten jostain, että korvakäytävää ei saisi ikinä puhdistaa pumpulipuikolla, koska silloin korvan oma vaikunpoistosysteemi ei enää pysty itse poistamaan vaikkua, vaan se jää korvaan, ja se on sitten sieltä puikolla putsattava. Yksikin puikkopuhdistus kuulemma riittää siihen,että korva "häiriintyy".

• Vaikkukorva

Enpä tiennyt tuota. Olen jo vuosia putsannut korvat lähes päivittäin pumpulipuikolla. Vähän aikaa sitten ostin apteekista tippoja ja "puhdistuspallon". Kokeilin toiseen korvaan, mutta tuntuu kuin vaikkua olisi jäänyt sinne paljonkin.

• täysin varma

siitä, että sinulla on vaikkua korvissasi! Luulin myös, että minulla oli mutta... ei ollutkaan. Lääkärissä kävin ja korva tulehtunut, ettei tärykalvoa enää näkynyt. Kipuja ei ollut, pelkkää kutinaa ja nestettä.

ÄLÄ missään tapauksessa ronki korviasi pumpulipuikolla, voi aiheuttaa tulehduksen ja jopa rikkoa tärykalvon.

Tarkistuta vaikka sairaanhoitajalta, onko sinulla vaikkua. Jos on, niin sairaanhoitaja huuhtelee korvasi ja neuvoo vastaisuuden varalta.

• kuulikko

Mää vetäsin korvat pöyälle ja höyrypesimelä kuule pesin. Just niitä mitä tv shop mainostaa Oli hyvä jälki ja nyt kuulee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      41
      2415
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      301
      1994
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      21
      1788
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1585
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      23
      1434
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1319
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      43
      1318
    8. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1265
    9. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      37
      1151
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1036
    Aihe