Korvavaikkua paljon

Kutinaa...

Miten voi puhdistaa korvaa, joka erittää runsaasti vaikkua ja kutisee lotisee ? Pumpulitikulla putsauksen jälkeen on korva hellänä. Mistä johtuu runsas vaikun eritys ?

8

9606

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mistä

johtuu runsas vaikku,sitä ihmettelen itsekkin.Mutta,mene apoteekkiin,sieltä ostat paketin korvien puhdistusta varten sisältää tipat ja huuhtelu välineen.

• ukkitaas

käsittääkseni elimistö erittää vaikkua steriloidakseen korvakäytvää ja tulehdusta ,liika putsaus ei välttämättä ole soinnussa elimistön tarkoituksen kanssa.

• Lumimies
        ukkitaas kirjoitti:

käsittääkseni elimistö erittää vaikkua steriloidakseen korvakäytvää ja tulehdusta ,liika putsaus ei välttämättä ole soinnussa elimistön tarkoituksen kanssa.

Vaikun, jonka hajukaan ei ole niitä miellyttävimpiä sanotaan myös karkottavan hyönteisiä korva-aukosta.
        Itse olen huomannut, että saunassa (löylyssä) käynti jotenkin sulattaa kuivahtamaan pyrkivää vaikkua ja samalla edistää sen poistumista.

• pohjosenpoika

Varaahan aika oman terveyskeskuksen sairaanhoitajalle korvahuuhtelua varten. Käytät sitä ennen parina yönä removax tippoja. Sitten eikun vastaanotolle. Hoitaja huuhtelee lämpöisellä keittosuolaliuoksella korvat putipuhtaiksi. Homma kestää noin. 10-15min. Ja taas kuuluu, eikä kutise.
      Jos korvakäytäviesi taipumus on kerätä vaikkua, niin huuhteluja on aiheellista tehdä pari kertaa vuodessa.
      Huuhtelun jälkeen ostat apteekista esim.Ceridal lipolotionia jota sitten laitat korvakäytäviin. Ehkäisee vaikun kertymistä. Toki tuota lotionia voi käyttää muihinkin tarkoituksiin.

• Vaikuttajat korvissamme

Terveyskeskuksessa hoitaja voi myös "imuroida" vaikun pois.Laitetaan korvaan sellanen pitkä ohut muoviletku, jota pitkin tipoilla pehmennetty vaikku menee säiliöön. Hiukan se kutittaa,muttei muuten tunnu mitenkään inhottavalta.

Luin muuten jostain, että korvakäytävää ei saisi ikinä puhdistaa pumpulipuikolla, koska silloin korvan oma vaikunpoistosysteemi ei enää pysty itse poistamaan vaikkua, vaan se jää korvaan, ja se on sitten sieltä puikolla putsattava. Yksikin puikkopuhdistus kuulemma riittää siihen,että korva "häiriintyy".

• Vaikkukorva

Enpä tiennyt tuota. Olen jo vuosia putsannut korvat lähes päivittäin pumpulipuikolla. Vähän aikaa sitten ostin apteekista tippoja ja "puhdistuspallon". Kokeilin toiseen korvaan, mutta tuntuu kuin vaikkua olisi jäänyt sinne paljonkin.

• täysin varma

siitä, että sinulla on vaikkua korvissasi! Luulin myös, että minulla oli mutta... ei ollutkaan. Lääkärissä kävin ja korva tulehtunut, ettei tärykalvoa enää näkynyt. Kipuja ei ollut, pelkkää kutinaa ja nestettä.

ÄLÄ missään tapauksessa ronki korviasi pumpulipuikolla, voi aiheuttaa tulehduksen ja jopa rikkoa tärykalvon.

Tarkistuta vaikka sairaanhoitajalta, onko sinulla vaikkua. Jos on, niin sairaanhoitaja huuhtelee korvasi ja neuvoo vastaisuuden varalta.

• kuulikko

Mää vetäsin korvat pöyälle ja höyrypesimelä kuule pesin. Just niitä mitä tv shop mainostaa Oli hyvä jälki ja nyt kuulee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      152
      2954
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      368
      2050
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1805
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1772
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe