Mercury 15M SUPER. Kannataako ostaa verratuna Yamaha, Tohatsu? Kokemuksia?
Mercury 15 2 th
5
6330
Vastaukset
- vehje
Itse ostin vähänajetun 5hv Mercuryn.Sen varmempaa peliä ei olekkaan.Aikaisemmin oli 20hv.Ei moittimista.
- kumpi malli
Mariner 15 moottoria on myyty kampanjatarjouksina kahta mallia: 15 heppainen oikea Mariner ja 18 heppainen 15 Super joka on alunperin vanhaa Tohatsun tekniikkaa.
Mariner on sirompi, keveämpi, pienempi, taloudellisempi ja varmempi kuin tuo Tohatsun tehtaalta lähtenyt, ja saattaapa jopa olla nopeampikin pienemmän perän ja paremman potkurin vuoksi. Mulla oli Mix-Busterissa 15 Mariner ja toimi kuin junan vessa, ja kulutti todella vähän bensaa kaksitahtiseksi. Tohatsua en ottanut kun tuo 18 hv malli on niin kivikautista moottoritekniikkaa. - joe
Kiitos! Ymmäränkö nyt oikein että 15 hevos se 262 cm3 Mariner on parempi (nykyaikainen tekniikka) kuin tuo 294cm3 Tohatsu?
- ymmärsit
Ainakin minä valitsin epäröimättä marinerin ennen tohatsua, ja tutkin asian aika tarkkaan kun lisähepat tietty kiinnosti. Ne konit on hyödyksi vain silloin kun ne on hereillä ja hengissä ;-)
- vielä'
15hv on periaatteessa samalla tekniikalla kuin koko mallisarja 6-15hv; eroja on iskutilavuudessa (6 ja 8 210cc, 9.9 ja 15 262cc) ja kaasuttimessa sekä joissakin säädöissä. Tekniikka on pitkäikäinen ja rakenteissa on ajateltu käyttövarmuutta. Syyshuolto on kohtuullisen helppo tehdä itsekin. Jos ostat uuden (käyttämättömän) moottorin niin tee sisäänajo huolellisesti, mieluummin 15tuntia kuin ohjekirjan mainitsema pari tuntia. Sisäänajoon "tupla" öljymäärä, mielellään 4%. Omani ajoin sisään 6% hyvälaatuisella perämoottoiöljyllä (Shell TCW3, älä käytä heikompilaatuista TCW2 -öljyä vaikka saisit tarjouksesta halvallakin). Runsas öljymäärä savuttaa jonkin verran ja tyhjäkäynti on ontuvaa mutta ota yksi viikonloppu ja tee sisäänajo melkein "putkeen". Karstoittuminen ei ole ongelma, omallani on ajettu 10 kesää, sisäänajon jälkeen 2% öljyseoksella, ja männänpäät ovat aivan puhtaat. Käyttötunteja on jotain 300, siis aika vähän. Näillä tunneilla käyttöikää on edessä vielä pari-kolme vuosikymmentä.
Kaikkiaan moottori on kaksitahtiseksi yllättävän hiljainen, siistikäyntinen ja kohtuullisesti kuluttava. Onpa joku tuttuni luullut tuota äänen perusteella nelitahtiseksikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844