Suolahuone

astmaatikko

Eli onko kenelläkään kokemuksia suolahuone hoidoista?tehoaako se todella?ainakin se on ollut nyt paljon esillä ja eräässä paikassa sitä tehdään jopa ravi-hevosille jotta suoritus paranisi..Auttaa kuulemma myös atooppisen ihon ongelmiin

36

56880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • atoopikko

      Jostakin vanhasta Seura-lehdestä luin, että suolahuone ei yhdellä käyntikerralla tehoa paljon mitenkään, tietenkin astmaatikoilla helpottaa hengittämistä. Jos vaikutuksia haluaisi, täytyisi varmaan käydä moooonta kertaa suolahuonehoidossa

      • emma

        mun lääkäri oli vahingossa puolittanut mun hengitettävän lääkkeen ,kävin samaan aikaan 6 krt suolahuoneessa ja vointini oli virkeä,limat irtosi.sitten en ennättänyt käydä ja sain astmakohtauksen ja taas keuhko-osastolle sairaalaan.nyt kun selviän tästä jatkan suolahuoneessa.sairastan vaikeahoitoista astmaa,refluksitauti ja bronkiektasiat keuhkoissa.suosittelen


      • esssaaaa

        10X auttaa. Sama juttu, kuin antibiooteissa, ei yksi auta.


    • wanda

      Olen kerran ollut suolahuoneessa. En sairasta astmaa enkä ihottumaa, mutta nenäni on yleensä aina tukossa, vähintään toinen sierain, ja iho on tosi kuiva. Suolahuoneen jälkeen molemmat sieraimet oli auki! Ihana tunne. Sitä kesti tosin vain vuorokauden.... :(
      Iho tuntui myös tykkäävän siitä, joten suosittelen kokeilemaan. Olo oli todella miellyttävä ja rento sen session jälkeen.

      • tuntemuksia

        Kävin viisi kertaa suolahuoneessa. Minäkään en sairasta astmaa enkä ihottumaa. Minulla on myös toinen sierain tukossa joka aukesi hoitokerroilla.
        Kuivalle iholle se oli myös hyvä juttu.
        Suosittelen kaikille.


    • daniel

      Mainio tilaisuus teillä, jotka suolahuoneessa käytte, on kysyä suolan terveellisyydestä. Suolahuonehoitoa on perusteltu, sillä etteivät suolakaivostyöntekijät sairastaneet keuhkosairauksia. Kysykääpäs onko heillä verenpaine korkealla? Eikö suolan pitäisi sitä hokeman mukaan nostaa??? Tässä te huomaatte ristiriidan, aina kun suolalla voi tienata rahaa se muuttuu terveelliseksi. Verenpainetta nostaa tietysti adrenaliini ja verenpainelääkkeet hillitsevät adrenaliinin tasoa, eivät ne vähennä suolan määrää elimistössä. Olen kuullut suolasta monenlaista väittämää, mutta yhtään tutkimustulosta sen haitoista en ole nähnyt. Esim. ihmetyttää kun kärsii alhaisesta verenpaineesta, niin sitä ei voi suolaa syömällä nostaa. Mukavia juttuhetkiä suolahuoneessa teille ja käykäähän kaupasta hakemassa harmaasuola 20kg säkki, siitä on hyvä hengitellä kotosalla.

      • kallista suolaa

        Suolahuoneessa on hyvä juoda myös esim. isotonicin kuntojuomaa, sen suurin ainesosa on tämä suolan "haitallinen" natrium ja siksi se palauttaa urheilusuoritusten jälkeen nopeasti. Maksaa vain reilusti enemmän kuin suolavesi.


      • ....

        Jos on korkea verenpaine ei suolahoitoon saa tietenkään mennä,mutta ainakaan itselläni ei nostanut arvoja mitenkään. ja suola mitä huoneessa käytetään on vuorisuolaa,ei mitään kaupan merisuolaa. Lääkäritkin ovat minulle suositelleet hoitoa..


      • daniel
        .... kirjoitti:

        Jos on korkea verenpaine ei suolahoitoon saa tietenkään mennä,mutta ainakaan itselläni ei nostanut arvoja mitenkään. ja suola mitä huoneessa käytetään on vuorisuolaa,ei mitään kaupan merisuolaa. Lääkäritkin ovat minulle suositelleet hoitoa..

        ..et muuta osannut vastata nimim. "niin" samaa suolaa saa maatalousmyymälöistä, tarkistappa asia. Olisi ollut mukava lukea, onko niillä suolakaivostyöntekijöillä verenpaine koholla? Ymmärrän, ettei tämmöistä tutkimusta edes tehdä ja jos onkin tehty, sitä ei ainakaan julkaista, on nimittäin niin, että 70% ihmisistä suola ei nosta verenpainetta.


      • raisvostuttavaa

        mua sitten voi ottaa aivoon tollaiset ihmiset, et ilmeisesti ole lukenut mitään todellista tietoa suolahuoneista.
        Hengittele sinä vaan säkistäs ihan mitä haluat, meille joille iho on oikeasti ongelma eikä mikään muu auta kuin tuo suolahuone niin tämä on tärkeä asia, eikä mikään solvaamisen aihe, joten toivottavasti laitat pääsi sinne säkkiin ja haistelet sielä ihan mitä haluat.


      • Tupu

        Suolahuoneen suola on vuorisuolaa eli siinä on mineraalit mukana ja siihen ei ole lisätty natriumia, joka nostaa verenpainetta.


    • huone

      Kävin munkkivuoressa olevassa suolahuoneessa ja se oli tosi kivan tuntusta,olin puoliunessa jo 20min päästä(hoito kestää 40min). Illalla oli paljon helpompi hengittää ja jotenki sai nukuttua todella hyvin,lieko rentoutumisen vaikutusta. Otin 5 kerran sarjan,sitä suositeltiin kun on astmaa ja atooppistaihottumaa,niin toivon että saisin apua niihin :) Ihottuma tuntu mielestäni jo yhden kerran jälkeen paremmalta

      • Martin

        Kävin agrimarketissa ostamassa säkillisen harmaasuolaa ja laitoin säkin isohkoon pahvilaatikkoon sitten hunajalla liimasin suolaa seinämiin, laatikko on päältä auki. Pöläyttelen suolaa ja hengittelen pyyhe päällä. Hyvin toimii, eikä maksa paljon. Ihmekumma, on aivan raittiimpi kun laatikko on avonaisena olohuoneessa.


      • OMA suolahuone
        Martin kirjoitti:

        Kävin agrimarketissa ostamassa säkillisen harmaasuolaa ja laitoin säkin isohkoon pahvilaatikkoon sitten hunajalla liimasin suolaa seinämiin, laatikko on päältä auki. Pöläyttelen suolaa ja hengittelen pyyhe päällä. Hyvin toimii, eikä maksa paljon. Ihmekumma, on aivan raittiimpi kun laatikko on avonaisena olohuoneessa.

        Kerrotko tuon ihan tosissasi ? Olen jonkin aikaa miettinyt aivan samaa ja jos tuo on totta, haen itsekin suolasäkin. Mitäs jos suolan ottaa mukaan saunaan, vaikuttaako paremmin.


      • Martin
        OMA suolahuone kirjoitti:

        Kerrotko tuon ihan tosissasi ? Olen jonkin aikaa miettinyt aivan samaa ja jos tuo on totta, haen itsekin suolasäkin. Mitäs jos suolan ottaa mukaan saunaan, vaikuttaako paremmin.

        Kyllä olen tehnyt oman "suolahuoneen" ja on hyvä. Pidän hanskoja käsissä kun möyrin suolaa. Saunassa käydessä, hien noustua pintaan, otan kuorallisen tätä harmaasuolaa ja hankaan harteisiin. Tulee keveä olo. Ennen kun ei saippuaa aina ollut, pesivät ihmiset suolalla itsensä.


      • eränkävijät
        Martin kirjoitti:

        Kyllä olen tehnyt oman "suolahuoneen" ja on hyvä. Pidän hanskoja käsissä kun möyrin suolaa. Saunassa käydessä, hien noustua pintaan, otan kuorallisen tätä harmaasuolaa ja hankaan harteisiin. Tulee keveä olo. Ennen kun ei saippuaa aina ollut, pesivät ihmiset suolalla itsensä.

        Varmasti hyvä idea Martin. Liikun perheeni kanssa vaelluksilla paljon ja suolaa meillä on aina mukana kilo tai kaksi. Suolalla voi tosiaan pestä tunturipurossa tai saunassa, ainakin se tehoaa nopeasti ja voimat palautuu.


      • suolasäkki
        eränkävijät kirjoitti:

        Varmasti hyvä idea Martin. Liikun perheeni kanssa vaelluksilla paljon ja suolaa meillä on aina mukana kilo tai kaksi. Suolalla voi tosiaan pestä tunturipurossa tai saunassa, ainakin se tehoaa nopeasti ja voimat palautuu.

        Lääkäri kehoitti pari viikkoa sitten käyttämään "suolahoitoa" jatkuvaan , pitkäaikaiseen yskään sekä ihottumaan. Onko kokemuksia ? Entäs voiko alle kouluikäinen lapsi myös käydä suolasaunassa.


      • nekto
        Martin kirjoitti:

        Kävin agrimarketissa ostamassa säkillisen harmaasuolaa ja laitoin säkin isohkoon pahvilaatikkoon sitten hunajalla liimasin suolaa seinämiin, laatikko on päältä auki. Pöläyttelen suolaa ja hengittelen pyyhe päällä. Hyvin toimii, eikä maksa paljon. Ihmekumma, on aivan raittiimpi kun laatikko on avonaisena olohuoneessa.

        voisiko suolasäkin ostaja kertoa lähemmin esim:kuinka kotioloissa voisi rakentaa suolahuoneen. Minua kiinnostaa suolan kiinnitys seiniin ja kattoon????? Keuhkot on tukossa!!!!!


      • ......
        nekto kirjoitti:

        voisiko suolasäkin ostaja kertoa lähemmin esim:kuinka kotioloissa voisi rakentaa suolahuoneen. Minua kiinnostaa suolan kiinnitys seiniin ja kattoon????? Keuhkot on tukossa!!!!!

        älkää nyt kotianne alkako suolaamaan!!


      • :-)))
        ...... kirjoitti:

        älkää nyt kotianne alkako suolaamaan!!

        :-))))))))))))))))))


      • rakentaa suolakioskin
        Martin kirjoitti:

        Kyllä olen tehnyt oman "suolahuoneen" ja on hyvä. Pidän hanskoja käsissä kun möyrin suolaa. Saunassa käydessä, hien noustua pintaan, otan kuorallisen tätä harmaasuolaa ja hankaan harteisiin. Tulee keveä olo. Ennen kun ei saippuaa aina ollut, pesivät ihmiset suolalla itsensä.

        Todella tarkoitus on rakentaa fanerista koppi ja
        vuorata seinät suolalla. Ajattelin kokeilla levyjen vuoraamista elementteinä lappeellaan veden
        avulla. Onko kellään ti-henkilöllä kokemusta suolahuoneen teosta?


      • rakentamisesta
        nekto kirjoitti:

        voisiko suolasäkin ostaja kertoa lähemmin esim:kuinka kotioloissa voisi rakentaa suolahuoneen. Minua kiinnostaa suolan kiinnitys seiniin ja kattoon????? Keuhkot on tukossa!!!!!

        Teen sen lähiaikoina, suolat on jo hankittu.


      • ei hyvää päivää
        rakentaa suolakioskin kirjoitti:

        Todella tarkoitus on rakentaa fanerista koppi ja
        vuorata seinät suolalla. Ajattelin kokeilla levyjen vuoraamista elementteinä lappeellaan veden
        avulla. Onko kellään ti-henkilöllä kokemusta suolahuoneen teosta?

        Juu on kokemusta. ei se ihan noin mene. se pöllytettävä on todelle todella hienoa joten pelkästään säkistä tai seinistä hengittäminen ei ole sama asia.


    • atoopikko

      Olen atooppista ihottumaa sairastava.Kävin koko viime talven hoidoissa, ensin 10 krt tiheästi ja sitten kerran kuussa.Koko talvena ei ollut ihottumaa missään ja lisäksi kuiva yskäni lähti pois.Paikalla oli myös lääkäri ja terveydenhoitaja.Kela ei valitettavasti vielä korvaa kustannuksia.Suosittelen sillä tämä on vanha hoitomuoto.

      • on hyvin

      • Kakaduu

      • Minnalilla
        Kakaduu kirjoitti:

        Paljonko yksi kerta maksaa? entä miten pitkään yksi hoitokerta kestää?

        Huomenna olis suolahuoneen aika, itse kärsinyt yli 7 vuotta jokavuotisesta nuhasta.

        Täällä meilläpäin Riihimäellä tämä hupi maksaa 17€/krt ja 5krt 80€ :)


    • qazsxc

      Mistä johtuu, että suolakylpyä ei saa ottaa, jos on syöpä? Entä jos kasvi on poistettu eikä sitä enää ole? Saako silloin mennä suolahuoneeseen? Mitä haittaa siitä on sellaiselle, joka on saanut joskus syöpähoitoja? Onko suolahuone vaarallinen? Mihin vaara perustuu? Löytyykö todellista asiantuntemusta?

      • tuo suolan vaarallisuus

        Joo-o. Varsinaisia asiantuntijoita täällä, varmasti usealla on kokemuksia suolahuonehoidosta.

        Suola on haitallista, vaarallista ja nostaa vernepainetta KUN SITÄ SYÖ, ulkoisesti käytettynä, pieninä annoksina hengitysteissä SE PARANTAA.

        Kannattaa myös miettiä, miksi lääkkeissä lukee ULKOISESTI tai SISÄISESTI. Voisko olla että teollinen lääketeollisuuskaan ei osaa valmistaa tuotetta, joka on terveelistä sekä syötynä että ulkoisesti käytettynä?

        Otapa vaikka hammastahnatuubi, melko todistetusti terveellistä ulkoisesti hampaille, mutta haitallista sisäisesti.


        Menen tänään pienen tyttäreni kanssa suolahuoneeseen, 20min ja röörit on auki.(räkätauti johtuu homeisesta päiväkodista)


      • Maraki
        tuo suolan vaarallisuus kirjoitti:

        Joo-o. Varsinaisia asiantuntijoita täällä, varmasti usealla on kokemuksia suolahuonehoidosta.

        Suola on haitallista, vaarallista ja nostaa vernepainetta KUN SITÄ SYÖ, ulkoisesti käytettynä, pieninä annoksina hengitysteissä SE PARANTAA.

        Kannattaa myös miettiä, miksi lääkkeissä lukee ULKOISESTI tai SISÄISESTI. Voisko olla että teollinen lääketeollisuuskaan ei osaa valmistaa tuotetta, joka on terveelistä sekä syötynä että ulkoisesti käytettynä?

        Otapa vaikka hammastahnatuubi, melko todistetusti terveellistä ulkoisesti hampaille, mutta haitallista sisäisesti.


        Menen tänään pienen tyttäreni kanssa suolahuoneeseen, 20min ja röörit on auki.(räkätauti johtuu homeisesta päiväkodista)

        Luonnonmukaisen suolahoidon saa, kun esim. Välimerellä etelänmatkalla olet päivittäin merenrannalla ja hengittelet tätä terveellistä meri-ilmaa. Tuo jodipitoinen ilma vaikuttaa kuulemma 200 metrin päähän rannasta.

        Uidessa teen kuperkeikan vedessä, niin että suolavettä menee sieraimiin. Pois tullessaan vesi tuo mukanaan aimo annoksen limaa. Toistan tämän pari kertaa peräkkäin. Ah, miten ihana ja puhdistunut olo sen jälkeen. Suolavesi hoitaa ja kiinteyttää myös ihoa ihanasti. Sitä ei kannata heti mennä suihkussa pois pesemään.

        Suolavesi hoitaa myös niveliä ja kolotuksia. Välimeren maassa asuneena tiedän, että ihmiset siellä ymmärtävät meren ja suolan hoitavan vaikutuksen. Etenkin vanhemmat ihmiset ovat päivittäin ennen puoltapäivää "terapiasessiossaan" meressä. He rupattelevat tunnin verran keskenään hattu ja aurinkolasit päässä rannan tuntumassa päivän kuulumisia. "Kun lääkäri määräsi" sanoo joku...


      • Siitä vaarallisuudes
        tuo suolan vaarallisuus kirjoitti:

        Joo-o. Varsinaisia asiantuntijoita täällä, varmasti usealla on kokemuksia suolahuonehoidosta.

        Suola on haitallista, vaarallista ja nostaa vernepainetta KUN SITÄ SYÖ, ulkoisesti käytettynä, pieninä annoksina hengitysteissä SE PARANTAA.

        Kannattaa myös miettiä, miksi lääkkeissä lukee ULKOISESTI tai SISÄISESTI. Voisko olla että teollinen lääketeollisuuskaan ei osaa valmistaa tuotetta, joka on terveelistä sekä syötynä että ulkoisesti käytettynä?

        Otapa vaikka hammastahnatuubi, melko todistetusti terveellistä ulkoisesti hampaille, mutta haitallista sisäisesti.


        Menen tänään pienen tyttäreni kanssa suolahuoneeseen, 20min ja röörit on auki.(räkätauti johtuu homeisesta päiväkodista)

        Kaupasta ostettu ruokasuola eli natriumkloridi on terveydelle vaarallista mutta esim merisuola on terveellisempää ja puhdistamaton kristallisuola on terveellistä.


    • suolakioski

      HAhaa suolakioski tarkoittaa GRILLIÄ! =D

    • Kakehuu

      No onko siihen alkuperäiseen kysymykseen tullut vastausta, elikä miten sen suolan saa seinään, olis jo aika saada vastaus. Huhuja kyllä liikkuu

    • 280553

      Olisko jollakin tietoa suolahuoneiden myyjistä ja valmistajista?

      • Suolahuone

        Suomalainen suolahuone valmistaja Kaaleppi. teki minulle elementti systeemisen suolahuoneen Kuopioon. Toimii niin sisäisesti kuin myös ulkoisesti hoitavana.
        Kun keuhkot ottaa happea vastaan enemmän niin myös verenkierrossa tapahtuu virkistäytymistä ja aivotkin saavvat happirikasta verta jolloin ajatus maailmakin toimii positiivisemmin.'
        Ravihevosille tosiaan annetaan suolahoitoa myös.
        Vuorisuola on se terveyttä hoitava suola, kohtuus kaikessa noille verenpaine ihmisillekin.
        Vuorisuolasta on valmistettu myös deodoranttia, jalkaspraytä ja saippuaakin..


    • Anonyymi

      Onko Kuopiossa suolahuone?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      4
      1509
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      18
      1133
    3. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1021
    4. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1019
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1018
    6. 4
      922
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      1
      918
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      3
      911
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      4
      899
    10. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      880
    Aihe