opiskelijakortti

pipsariponen

elikkäs kysymykseni koskee opiskelijakortittia.. onko lukiosta mahdollista saada opiskelijakortti, kun monessa paikassa opiskelijoille hinnat ovat halvempia (uimahallit,kuntosalit ym) vai pystyykö vr:n ja matkahuollon opiskelijakorteilla todistamaaan että on opiskelija? nämä kyseiset kortit olen hankkinut mutta pitääkö minun hankkia vielä koulun oma tms? ja onko tietoa maksaako se kortti?

7

6343

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulk

eli elikkas elikka onhan eli kortii eli saatavissa eli myös lukiolaisten liiton eli kortti

• exabi

Lukiolaiselle kaikkein käyttökelpoisin ja hyödyllisin kortti on juuri Lukiolaisten liiton kortti. Se oikeuttaa sekä VR:n, Matkahuollon, uimahallien, taidemuseoiden jne jne jne opiskelija-alennuksiin. Melkeinpä kaikki hyväksyvät sen. Tulhaat vaan hirveesti rahaa, kun hankit jokaiseen paikkaan erillisen opiskelijakortin, kun voit saada kaikki siinä yhdessä samassa.
      Sillä koulun omalla kortilla et tee oikeastaan mitään. Meidän lukiossa se maksoi muistaakseni yhden euron, mutta se ei tietenkään kelpaa todistukseksi oikein mihinkään, pystyt todistamaan sillä ainoastaan olevasi ko. lukion opiskelija.
      Suosittelen hankkimaan sen Lukiolaisten liiton kortin. Se on sellainen hyvä ja virallinen joka paikan opiskelijakortti.

• Juuuu

Maksaako tuo Lukiolaisten liiton kortti muuten kuinka paljon? Saako sillä siis alennuksia esim. ruokapaikoissa jne. Eli saako sillä kaikki alennukset, mitä on opiskelialle luvasssa?

• exabi
        Juuuu kirjoitti:

Maksaako tuo Lukiolaisten liiton kortti muuten kuinka paljon? Saako sillä siis alennuksia esim. ruokapaikoissa jne. Eli saako sillä kaikki alennukset, mitä on opiskelialle luvasssa?

Juu, Lukiolaisten liiton kortti on kunnollinen virallinen opiskelijakortti, jolla saa mielestäni kaikki mahdolliset opiskelija-alennukset, jotka luki-opiskelijalle on tarjolla. Tietenkin joitain poikkeuksia voi olla, esim. pikkupaikkakunnilla, joissa ei toimi ketjuravintoloita tms. mutta ainakin minulla Lukiolaisten liiton kortti kävi joka paikassa, jossa piti todistaa olevansa opiskelija. Lukiolaisten liiton sivujen mukaan vuosimaksu ensimmäisenä vuonna 16 euroa ja seuraavina 14 euroa.
        www.lukio.fi

• pipsariponen

no tuota tuota.. mun ei oo enää mitää järkee sitä lukiolaisten liiton korttii hankkii ku oon abi ja kohta loppuu koulut.. kyllähä mä koulun kirjoilla oon toukokuuhun, mutta ois pitäny syksyllä ottaa jos ottaisin. ja mun mielestä tommonen on ihan kusetusta. mä en haluu mihinkää liittoon liittyyy vaan alennuksien perässä.. luulis nyt muitaki opiskelijakortteja olevan...

• exabi
        pipsariponen kirjoitti:

no tuota tuota.. mun ei oo enää mitää järkee sitä lukiolaisten liiton korttii hankkii ku oon abi ja kohta loppuu koulut.. kyllähä mä koulun kirjoilla oon toukokuuhun, mutta ois pitäny syksyllä ottaa jos ottaisin. ja mun mielestä tommonen on ihan kusetusta. mä en haluu mihinkää liittoon liittyyy vaan alennuksien perässä.. luulis nyt muitaki opiskelijakortteja olevan...

No eipä tosiaan kannata hankkia enää tässä vaiheessa. Oot aika pahassa "kuilussa": toisaalta menetät rahaa ihan liikaa jos alat hankkimaan jokaiseen instanssiin omaa opiskelijakorttia ja toisaalta menetät rahaa myös jos hankit nyt sen liiton kortin. Toisaalta, oothan varmaan opiskelija vielä abivuoden jälkeenkin (ellet aio välivuotta pitää), joten ehkä sitten tulee ajankohtaiseksi hankkia oman koulutusalan mahdollisen liiton kortti.
        Mutta ainakin täällä päin missä minä asun sillä koulun omalla kortilla ei ollut mitään tekoa missään, eihän se varsinaisesti mikään virallinen kortti ole. Hassu pahvilappunen vain.

• yokediyo

Onko kellään tietoa muista lukio/opiskelija liitoista joista sais opiskelijakortin? vai toimiiko alennukset pelkästään SLL:n jäsenkortilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos

Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks
      Maailman menoa
      59
      5633
    2. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      106
      4571
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      81
      3723
    4. Onko Sdp:n romahdus pienpuolueeksi alkanut?

Mikään puolue ei kykene selviytymään loputtomasti, jos sitä repii jatkuvasti sisäiset ristiriidat ja kyvyttömyys päättää
      Maailman menoa
      66
      3402
    5. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      104
      3377
    6. Persujen kannatusromahdus ilahduttaa

Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.
      Maailman menoa
      15
      3129
    7. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      112
      2888
    8. En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä

kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri
      Maailman menoa
      64
      2327
    9. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      133
      2312
    10. Farmi Suomi: Kirsi Salo syyttää koulukiusaajiksi - Jucci Hellström lataa napakasti

Mitäs mieltä olet Kirsi Salon koulukiusaamiskommentista? Farmi Suomi -kisassa väki vähenee ja kisa kovenee. Peliliikkeit
      Tv-sarjat
      34
      1941
    Aihe