opiskelijakortti

pipsariponen

elikkäs kysymykseni koskee opiskelijakortittia.. onko lukiosta mahdollista saada opiskelijakortti, kun monessa paikassa opiskelijoille hinnat ovat halvempia (uimahallit,kuntosalit ym) vai pystyykö vr:n ja matkahuollon opiskelijakorteilla todistamaaan että on opiskelija? nämä kyseiset kortit olen hankkinut mutta pitääkö minun hankkia vielä koulun oma tms? ja onko tietoa maksaako se kortti?

7

6252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulk

eli elikkas elikka onhan eli kortii eli saatavissa eli myös lukiolaisten liiton eli kortti

• exabi

Lukiolaiselle kaikkein käyttökelpoisin ja hyödyllisin kortti on juuri Lukiolaisten liiton kortti. Se oikeuttaa sekä VR:n, Matkahuollon, uimahallien, taidemuseoiden jne jne jne opiskelija-alennuksiin. Melkeinpä kaikki hyväksyvät sen. Tulhaat vaan hirveesti rahaa, kun hankit jokaiseen paikkaan erillisen opiskelijakortin, kun voit saada kaikki siinä yhdessä samassa.
      Sillä koulun omalla kortilla et tee oikeastaan mitään. Meidän lukiossa se maksoi muistaakseni yhden euron, mutta se ei tietenkään kelpaa todistukseksi oikein mihinkään, pystyt todistamaan sillä ainoastaan olevasi ko. lukion opiskelija.
      Suosittelen hankkimaan sen Lukiolaisten liiton kortin. Se on sellainen hyvä ja virallinen joka paikan opiskelijakortti.

• Juuuu

Maksaako tuo Lukiolaisten liiton kortti muuten kuinka paljon? Saako sillä siis alennuksia esim. ruokapaikoissa jne. Eli saako sillä kaikki alennukset, mitä on opiskelialle luvasssa?

• exabi
        Juuuu kirjoitti:

Maksaako tuo Lukiolaisten liiton kortti muuten kuinka paljon? Saako sillä siis alennuksia esim. ruokapaikoissa jne. Eli saako sillä kaikki alennukset, mitä on opiskelialle luvasssa?

Juu, Lukiolaisten liiton kortti on kunnollinen virallinen opiskelijakortti, jolla saa mielestäni kaikki mahdolliset opiskelija-alennukset, jotka luki-opiskelijalle on tarjolla. Tietenkin joitain poikkeuksia voi olla, esim. pikkupaikkakunnilla, joissa ei toimi ketjuravintoloita tms. mutta ainakin minulla Lukiolaisten liiton kortti kävi joka paikassa, jossa piti todistaa olevansa opiskelija. Lukiolaisten liiton sivujen mukaan vuosimaksu ensimmäisenä vuonna 16 euroa ja seuraavina 14 euroa.
        www.lukio.fi

• pipsariponen

no tuota tuota.. mun ei oo enää mitää järkee sitä lukiolaisten liiton korttii hankkii ku oon abi ja kohta loppuu koulut.. kyllähä mä koulun kirjoilla oon toukokuuhun, mutta ois pitäny syksyllä ottaa jos ottaisin. ja mun mielestä tommonen on ihan kusetusta. mä en haluu mihinkää liittoon liittyyy vaan alennuksien perässä.. luulis nyt muitaki opiskelijakortteja olevan...

• exabi
        pipsariponen kirjoitti:

no tuota tuota.. mun ei oo enää mitää järkee sitä lukiolaisten liiton korttii hankkii ku oon abi ja kohta loppuu koulut.. kyllähä mä koulun kirjoilla oon toukokuuhun, mutta ois pitäny syksyllä ottaa jos ottaisin. ja mun mielestä tommonen on ihan kusetusta. mä en haluu mihinkää liittoon liittyyy vaan alennuksien perässä.. luulis nyt muitaki opiskelijakortteja olevan...

No eipä tosiaan kannata hankkia enää tässä vaiheessa. Oot aika pahassa "kuilussa": toisaalta menetät rahaa ihan liikaa jos alat hankkimaan jokaiseen instanssiin omaa opiskelijakorttia ja toisaalta menetät rahaa myös jos hankit nyt sen liiton kortin. Toisaalta, oothan varmaan opiskelija vielä abivuoden jälkeenkin (ellet aio välivuotta pitää), joten ehkä sitten tulee ajankohtaiseksi hankkia oman koulutusalan mahdollisen liiton kortti.
        Mutta ainakin täällä päin missä minä asun sillä koulun omalla kortilla ei ollut mitään tekoa missään, eihän se varsinaisesti mikään virallinen kortti ole. Hassu pahvilappunen vain.

• yokediyo

Onko kellään tietoa muista lukio/opiskelija liitoista joista sais opiskelijakortin? vai toimiiko alennukset pelkästään SLL:n jäsenkortilla?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      71
      2963
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2564
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2225
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2138
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1702
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1536
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1487
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      27
      1302
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      19
      1195
    Aihe