Leijuvat "kipinät" - sähköä vai jotain muuta?

Paratrooper

Onko kellään kokemuksia sähkökipinää muistuttavista, pienistä, leijuvista ilmiöistä? Ko. ilmiöt näkyvät suurinakin parvina kierrellen itsensä ympäri ns. "atomimaisesti". Eivät liiku katsetta kääntäessä, joten mistään silmän virhetoiminnasta ei liene kyse. Myöskin pölyhiukkaset tms. tavalliset ilmiöt voitanee unohtaa, sen verran kirkkaita ja kipinämäisiä nämä parvet ovat. Voisiko kyseessä olla jonkinlainen sähkön ilmentymä, koska henkilöt, jotka ko. valopisteitä ovat nähneet, ovat saaneet tahtomattaan myös sähkölaitteita jumiin ja katulamppuja sammumaan..? Muistan joskus nähneeni täällä aiheeseen liittyvän threadin, mutta enpä sitä enää löytänyt ja netistäkin ilmiöön löytyy huonosti valotusta...kokemuksia ja mielipiteitä, kiitos!

27

4485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdfasdfsd

      Se että joku väittää tai kuvittelee aiheuttaneensa sähkölaitteen simahtamisen, ei tarkoita että niin olisi käynyt. Voisin kuvitella että kyse on joko siitä että joillakin tapahtuu jostain syystä aivojen näkökeskuksessa pieni virhe toisinaan tai sitten kyse on kaikilla esiintyvästä ilmiöstä, jonka arvelisin johtuvan siitä jos silmän pinnalle on kertynyt epäpuhtauksia (näkyy näkökentässä, eikä kyynelnesteen takia välttämättä liiku vaikka silmää liikuttaisi)

      • Noita-Nainen

        Et selvastikaan ole todella nahnyt naita ilmioita...


    • Noita-Nainen

      "Onko kellään kokemuksia sähkökipinää muistuttavista, pienistä, leijuvista ilmiöistä? Ko. ilmiöt näkyvät suurinakin parvina kierrellen itsensä ympäri ns. "atomimaisesti"."

      Hienoa...meita on siis useampia...!:)
      Niita voikin tosiaan kutsua "sahkokipinaa muistuttaviksi pilkuiksi tms..." Ne ovat todellakin erittain kirkkaita ja siksi taatusti selvasti nahtavissa.

      Joskus ne todellakin tekevat tietynlaista "kuviota", mutta monasti ne "vain" tuikkivat/valkkyvat...

      Oma teoriani on se, etta ne ovat jonkinlaista sahkomagneettista "henkienergiaa"...

      Ts. silloin kun jossain "tuikahtaa", siina kohtaa suurinpiirtein "leijuu" joku henkientiteetti...

      • ne ovat..

        Minä myös näen, mutta minä näen ne kauempana mielestäni. Silloin tällöin tulee tähtimäisiä välähdyksiä, varsinkin kun katson esim. pilviselle taivaalle, näen "tähtiä".
        Samoin näen väripalloja, erilaisia värivälähdyksiä.
        Verenpaine on tutkittu ja on aina ollut alhainen.
        Siitä ei voi olla kysymys.
        Voiko olla joku aivoverenkiertohäiriö?
        Minä olen ajatellut niin, että voisiko se olla joku välittäjäainevika tms.
        Vai onko se vika?
        Minä en saa sähkölaitteita sammumaan, mutta aistin hyvin herkästi sähköä. Saan iskuja lähes jokapaikasta mihin kosken.


      • Noita-Nainen
        ne ovat.. kirjoitti:

        Minä myös näen, mutta minä näen ne kauempana mielestäni. Silloin tällöin tulee tähtimäisiä välähdyksiä, varsinkin kun katson esim. pilviselle taivaalle, näen "tähtiä".
        Samoin näen väripalloja, erilaisia värivälähdyksiä.
        Verenpaine on tutkittu ja on aina ollut alhainen.
        Siitä ei voi olla kysymys.
        Voiko olla joku aivoverenkiertohäiriö?
        Minä olen ajatellut niin, että voisiko se olla joku välittäjäainevika tms.
        Vai onko se vika?
        Minä en saa sähkölaitteita sammumaan, mutta aistin hyvin herkästi sähköä. Saan iskuja lähes jokapaikasta mihin kosken.

        Mielestani kyse on siis "sahkomagneettisesta henkienergiasta". (kun siis kaikki fysiologiset vaivat jne on poissuljettu)

        Minun nakemani vastaavat ilmiot tapahtuvat yleensa samassa huoneessa missa itse olen.

        Toki olen nahnyt ilmioita myos taivaalla, mutta ne eivat ole olleet naita "pilkkuja/tahtia"...mutta kuka sanoo, ettet voi nahda vastaavia kauempana?

        Joka tapauksessa kyse on mielestani sahkomagneettisesta energiasta.


      • siitä, että
        Noita-Nainen kirjoitti:

        Mielestani kyse on siis "sahkomagneettisesta henkienergiasta". (kun siis kaikki fysiologiset vaivat jne on poissuljettu)

        Minun nakemani vastaavat ilmiot tapahtuvat yleensa samassa huoneessa missa itse olen.

        Toki olen nahnyt ilmioita myos taivaalla, mutta ne eivat ole olleet naita "pilkkuja/tahtia"...mutta kuka sanoo, ettet voi nahda vastaavia kauempana?

        Joka tapauksessa kyse on mielestani sahkomagneettisesta energiasta.

        tämä ilmiö liittyisi ufoihin?
        Minä olen nähnyt ufoja ja sen jälkeen on ollut tätä sähköistä kipinää silmissä.
        Nyt tälle syksyä on tullut tämä ilmiö. Meilläpäin on tehty useita ufohavaintoja ja meilläkin on käynyt joku aika lähellä kotia, koska on ollut useita selittämättömiä sähkökatkoja ja perheellä päänsärkyä. Jopa lapsilla on ollut migreenityyppistä päänsärkyä ja minulla sydänoireita.
        Ja nyt näkyy niitä kipinöitä, varsinkin ulkona liikkuessa.


      • totuuden kipuna

        "Onko kellään kokemuksia sähkökipinää muistuttavista, pienistä, leijuvista ilmiöistä? Ko. ilmiöt näkyvät suurinakin parvina kierrellen itsensä ympäri ns. "atomimaisesti"."

        "Ts. silloin kun jossain "tuikahtaa", siina kohtaa suurinpiirtein "leijuu" joku henkientiteetti..."

        Ahaa, jos nousee liian äkisti kyykystä ylös tai kilauttaa päänsä johonkin, näkee henkiolentoja, eikä siis vanhanaikaisesti "tähtiä" ?

        tottakai se on entiteetti ja toisen dimension olento, ihan samalla tavalla kuin siwan myyjät, olenkin epäillyt heitä jo pitkään..
        ne perhanat pukeutuvat kaikki samanlaiseen dimensiokaapuun ja juttelevat jostain "alennuksista" ja "hinnoista" kokoajan, tosi epäilyttävää...

        onko muilla samanlaisia kokemuksia vai olenko kuullut omiani?
        olen myös kolauttanut pääni siwan hyllyyn jolloin näin entiteettejä, enttejä, maahisia, keppanaa,marabousuklaata, kananuggeteita ja päiviö pyysalon yhdellä kertaa säteilemässä kassan likellä!!

        kyseessä täytyy olla jokin entiteettien ja titityiden salaliitto, se tähtien näkeminen ei voi mitenkään olla normaalia touhua, eihän?


    • joo

      Taatusti aivan jokainen voi niitä nähdä jos vaan osaa katsoa oikeaan etäisyyteen.
      Paras tapa on nähdä ilmiö sinistä taivasta vasten, siten että asettaa peukalon ja etusormen lähelle kasvojaan ja katsoo niiden välistä sormien etäisyyden osoittamaan avaruuteen.
      Se mitä tämä aivan normaali havainto on, en tiedä, ja onko tämä edes havainto vai harha.

      • Paratrooper

        Jep, olen kyllä tietoinen näköhermon temppuilusta so. "tähtien näkemisestä" eri tilanteissa, esim. kun painaa sormilla silmiä, nostaa pään nopeasti ylös tai saa turpiinsa..:)
        Tässä tapauksessa ei liene kuitenkaan edellämainitusta kyse.
        Voihan kyse olla tietenkin jonkinlaisista entiteeteistäkin, itse olen yhdistänyt kyseiset ilmiöt jollakin lailla sähköön.
        Sähkohäiriöiden aiheuttaminen laitteissa (kutsutaan mm. nimellä SLI, Street Light Interference) on muuten sinällään fakta, joskin tieteellisesti vielä vähän tutkittu. Mm. PEAR (Princeton Engineering Anomalies Research, Princetonin yliopiston osasto joka tutkii ihmismielen vaikutusta teknisiin laitteisiin)on kuitenkin varovaisesti todennut että ilmiö saattaa olla olemassa ihan tieteellisestikin. ;)
        Uskonasioistahan ei siis ole kyse, vaan toistaiseksi selittämättömistä luonnollisista ilmiöistä. Mutta mielenkiintoisia kommentteja joka tapauksessa. Lisää, kiitos!


      • hämmästytte
        Paratrooper kirjoitti:

        Jep, olen kyllä tietoinen näköhermon temppuilusta so. "tähtien näkemisestä" eri tilanteissa, esim. kun painaa sormilla silmiä, nostaa pään nopeasti ylös tai saa turpiinsa..:)
        Tässä tapauksessa ei liene kuitenkaan edellämainitusta kyse.
        Voihan kyse olla tietenkin jonkinlaisista entiteeteistäkin, itse olen yhdistänyt kyseiset ilmiöt jollakin lailla sähköön.
        Sähkohäiriöiden aiheuttaminen laitteissa (kutsutaan mm. nimellä SLI, Street Light Interference) on muuten sinällään fakta, joskin tieteellisesti vielä vähän tutkittu. Mm. PEAR (Princeton Engineering Anomalies Research, Princetonin yliopiston osasto joka tutkii ihmismielen vaikutusta teknisiin laitteisiin)on kuitenkin varovaisesti todennut että ilmiö saattaa olla olemassa ihan tieteellisestikin. ;)
        Uskonasioistahan ei siis ole kyse, vaan toistaiseksi selittämättömistä luonnollisista ilmiöistä. Mutta mielenkiintoisia kommentteja joka tapauksessa. Lisää, kiitos!

        Kun tulee kaunis ja kirkas päivä kannattaa kokeilla edellä mainittua koetta. Takaan että havainto tulee olemaan sataprosenttinen.
        Kyse on luonnollisesta tapahtumasta joka muistuttaa ohjelmansa päättäneen televisioruudun pisteiden epämääräistä poukkoilua.

        Olen kuullut että kyseessä olisi voimakkaalla tahdolla ohjattavista hiukkasista tai olioista, jotka liikkuisivat myös tahtonsa mukaisesti, jopa ajaen leikkisästi toisiaan takaa.


      • Noita-Nainen

        Minun vastaavat "ilmioni" eivat tapahdu missaan taivalla tai horisontissa, vaan samassa huoneessa missa itse olen - joskus kirjaimellisesti nenani edessa...useimmiten muutaman metrin paassa itsestani.


      • sama.
        Noita-Nainen kirjoitti:

        Minun vastaavat "ilmioni" eivat tapahdu missaan taivalla tai horisontissa, vaan samassa huoneessa missa itse olen - joskus kirjaimellisesti nenani edessa...useimmiten muutaman metrin paassa itsestani.

        Juuri niin. Ilmiön tavoittaa vaan kun katse on kohdistettu noin kymmenen sentin etäisyyteen. Joittenkin näkökyky voi olla muukin, mutta luulen että kyse on enemmänkin senteistä kuin metreistä, joten tietysti tarkoitin sitä avaruutta mikä avautuu sormien välisessä tilassa.


    • kieppuvia kipinöitä

      Katsoin yläviistoon taivaalle seuraten puolustusvoimien hävittäjän harjoituslentoa.

      Asia unohtui. Muistin ilmiön uudelleen muutamia tunteja myöhemmin.

      Tulkitsin ne aivojen toiminnaksi, kuten hurinan ja tinnituksenkin.

      Paha flunssa oli tulossa päälle, jo pientä ylilämpöä.

      Narmal sanoisivat slaavit.

    • Emeraldaura

      En tiedä tarkkaan millaisia leijuvia kipinöitä tarkoitat mutta itse olen havainnut kirkkaita pieniä leijuvia kipinöitä (valkoisia) ulkoilmassa erityisesti aurinkoisina päivinä. Ne näkyvät parhaiten silloin kun kääntää selkänsä auringolle ja katselee "tyhjää ilmaa". Kuulemani mukaan ne ovat prana-hiukkasia, jotka kuljettavat auringon säteilemää elinvoimaa kaikelle luomakunnalle. Asia liittyy jooga filosofiaan.

      • ametisti

        Olen itse ihmetellyt pitkään noita vinhasti liikkuvia "kipinöitä". Olen havainnut niitä vain aurinkoisella ilmalla. Ne liikkuvat erityisen villisti ihollani ja niitä on oiken hauska seurata.

        Yritin äsken katsoa näkyykö niitä, mutta ei onnistunut. Ilmiön on pakko johtua auringosta.

        Miten tätä prana-energiaa voisi jotenkin hyödyntää?


    • WGyt

      Terve.
      Minäkin olen muutaman kerran nähnyt näitä "lentäviä kipinöitä" ja on kyllä myönnettävä, että ilmiö vaikuttavuudessaan veti hiljaiseksi. Minulla ilmiön esiintyminen johti noin puolessa tapauksista päänsärkyyn. Kuvittelisin että kyseessä oli jonkinasteinen migreeni, vaikken asiasta koskaan virallista diagnoosia hankkinutkaan.

      Muistan ilmiön esiintyneen joka kerta aurinkoisena päivänä ulkona, ilman ennakkovaroitusta. Tapauksia yhdistävä tekijä oli kuitenkin tupakka, sillä joka kerta ilmiö tapahtui kessuttelun yhteydessä tai aivan polttelun jälkeen. Voisiko kyseessä olla siten jokin nikotiinin-hiilimonoksidin aiheuttama aivojen happitasapainon häiriö, joka edelleen laukaisi migreenin kaltaisia oireita?

      Lopetettuani säännöllisen tupakoinnin, loppuivat myös nämä kummalliset näköaistimukset.

    • tietäjä43

      Pyydä isääsi tinttaamaan sua turpaan vielä uudestaan oikein kunnolla, jo alkaa säteilemään, näkymään tähtiä ja uusia dimensioita.

    • Grogi

      Tämän ilmiön aikaansaa verenkirtohäiriö päässä. Kokeileppa seuraavaa, seiso päälläsi hetki, vaikka 1 minuutin. Sen jälkeen nouset nopeasti seisomaan. Alkaako näkymään henkiä ja muita haamuja. Jos olet edelleenkin edellisen testin jälkeen sitä mieltä että pilkut on sähkökipinötä, niin sitten en voi auttaa. BUAHAHAAAAA.

      Minua joskus käy ihan sääliksi näitä ihmisiä, joilla ei ole mistään mitään hajua, vaan kaikki kompastumisetkin ovat jotain yliluonnolista henkienergiaa.

      • Eräs nuori...

        itelläkin joskus sillon tällön tullut tuollaisia. En kyllä itse ajatellut mitään henkimaailman juttuja ja olenpa tainnut lukea, että ihan normaaleja noi on. En vain muista mistä ne johtuivat.


    • sagbvjmnl.

      eikö kellään ole enempää tietoa?

    • Anonyymi

      on tullut. tulee jos huutaa tai karjuu oikein kovaa ja tunteella

    • Anonyymi

      Ilmeisesti olet nähnyt orbeja? Itse näen ihan paljaalla silmällä erivärisiä lentäviä valopalloja, joiden sisus on elävä kuin katsoisi solua mikroskoopilla. Nuorena katulamput sammuivat (eli "rikoin" ne), kun kuljin niiden alta. Näin tapahtui kuukausien ajan ja kaverini ihmettelivät tätä. Nykyään monet laitteet lakkaavat toimimasta, jos minä käytän niitä, mutta muiden käyttäessä ne toimivat normaalisti.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Visual snow-syndrooma? Itselläni on se. Tiede ei pysty sitä 100% varmuudella kertomaan, mistä johtuu.

    • Anonyymi

      Kyllä sanoisin että ne ovat ihan tavallisia maallisia perskärpäsiä. Kiinnittämällä vähän enemmän huomiota henkikökohtaiseen hygieniaan ne häviävät nopeasti.

    • Anonyymi

      Otapa koulun ensimmäinen fysiikan oppikirja käteesi ja lueskele hetki sitä. Taisi enenvanhaan kuulua ympäristöopin ohjelmaan kansakoulun alaluokilla.
      Loppuu se typeryyksien kysely.

    • Anonyymi

      Olen nähnyt tällaisen leijuvan kirkkaan kipinän kerran n. 10-vuotiaana kun rakensin kideradiota. Oli erikoinen kokemus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1007
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe