Sälekaihtimet

Milli

Voiko asentaa itse ? Paljonko mahtaa maksaa ja mistä kannattaa ostaa ?

71

44156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wilen

      Sälekaihtimet maksaa esim 1.2 x 1.6 kokoiseen ikkunaan 35 €. Asiallisesta kaihdinliikkeestä saat asennusohjeen kaupan päälle.

    • ostanut

      Voi asentaa, mutta kannattaa miettiä pääseekö tuntipalkoille.

      Varmasti osaisin itsekin asentaa, mutta asennutin silti. 12 kpl verhon asennus, verhot kotiin tuotuna maksoi ~70 €.
      Verhojen hintaa en muista, oliskohan ollut 420 € yhteensä. Mielestäni varsinkohtuullinen hinta. Verhoja myydään yleensä neliöhinnalla, kuitenkin niin, että verholla on joku minimihinta.

      Asennukseen tarvitaan porakone ja ruuvimeisseli, eipä paljon muuta. Mutta jotain älliä kuitenkin ja äkkinäisen asentamat verhot kyllä usein tunnistaa. Pinta-asennettavat verhot saa tosin "kukavaan" paikoilleen, mutta enpä sellaisia pölynkerääjiä huolisi. Oikeat väliin asennettavat saa samaan hintaan, jopa halvemmalla.

      • Juupass

        tässä elämässä tulisi mitään tehtyä, jos alkaisi tuntipalkkoja laskemaan, sen takia kai kukaan ei nykyään enää viitsi mitään itse tehdäkään?
        Minä laitan itse, en viitsi katsella mitään asentajia kotonani ..tulee laiska olokin! 8)


    • millille

      Asennettuna noin 10 kaihtimen kauppa 35 eur/m2, pääk.seutu. kappalemäärässä puolet normaaleja kaihtimia ja puolet pienien tuuletus- ym. ikkunoiden kaihtimia, joilla tietysti suht. korkea neliöhinta.
      Asentajalla oli olevan porakone jolla teki reijät puitteeseen, vasara jolla iski kiinnitysnaulat kiinni ja ruuvinväännin jolla väänsi pokien pintaan tulevat koukut tms.

    • birpa

      kannattaa tilata vema oy:n netti palvelusta. on edulliset ja tulee kotiovelle ja on hyvät ohjeet mukana asennusta varten. hyvä laatukin vielä. nettisivulta näet värit ja mallit ja laskuriin vaan mitat ikkunoista,niin kone laskee koon ja hinnan. tulee ilman erillistä maksua kotiin asti.

      • ko?

        no niin siitä laadusta en tiedä. Yritin em. yritykseltä tiedustella missä tuotteet valmistetaan. eipä kukaan kertonut.
        Itse ikkunoiden kanssa työskentelen ja tiedän että kovin on paljon erilaisia ikkunamalleja olemassa. Jos vaan mitat lykkäät laskuriin niin hyvinkin voipi metsään kapsahtaa kaihtimien koko.
        Halpa ei aina ole parasta. Kyllä hinta ja laatu kulkevat käsikädessä kaikissa asioissa.
        Sitten kun kaihtimeen vikaa tulee, todennäköisesti nettikaupan porukka ei tule kotiin sitä korjaamaan. Tilatkoon ken haluaa, mutta minä ainkin suosin kotimaisia.
        Kyllähän eräs kauppaketjukin veti erään mallinsa pois markkinoilta kun pikkulapsi siihen hirttäytyi. Asiasta uutisoitiin tässä taannoin. Puhelinluettelon keltaisilta sivuilta löytyy kyllä paikkakuntasi sälekaihdin myyjä... Luottaisin näihin mieluummin.


      • Kaihdin
        ko? kirjoitti:

        no niin siitä laadusta en tiedä. Yritin em. yritykseltä tiedustella missä tuotteet valmistetaan. eipä kukaan kertonut.
        Itse ikkunoiden kanssa työskentelen ja tiedän että kovin on paljon erilaisia ikkunamalleja olemassa. Jos vaan mitat lykkäät laskuriin niin hyvinkin voipi metsään kapsahtaa kaihtimien koko.
        Halpa ei aina ole parasta. Kyllä hinta ja laatu kulkevat käsikädessä kaikissa asioissa.
        Sitten kun kaihtimeen vikaa tulee, todennäköisesti nettikaupan porukka ei tule kotiin sitä korjaamaan. Tilatkoon ken haluaa, mutta minä ainkin suosin kotimaisia.
        Kyllähän eräs kauppaketjukin veti erään mallinsa pois markkinoilta kun pikkulapsi siihen hirttäytyi. Asiasta uutisoitiin tässä taannoin. Puhelinluettelon keltaisilta sivuilta löytyy kyllä paikkakuntasi sälekaihdin myyjä... Luottaisin näihin mieluummin.

        Veman jutut valmistetaan Suomessa ja Euroopassa. Itse kysyin ja sain vastauksen.Asiallinen palvelu ja tosi hyvä laatu hintaansa nähden.Nopeasti tuli kaihtimet, vajaassa viikossa. Toiset lupailivat 2-4vkoa ja olivat tanakasti kalliimpia.Pakkauksen mukana tuli asialliset asennusohjeet joista ymmärtää tyhmempikin. Säästö on niin huima itsetehden, että ns. ammattilaiset voivat teroittaa kotonaan poranteriä rauhassa. Palvelu oli "henkilökohtaista" ja vastaukset tulivat siihen aikaan, kun kivijalkamyymälät ovat suljettuina. Ne vastasivat sieltä jopa klo 21 aikaan illalla lauantaina. Tosin niillä on maininta nettisivuilla asennuskonsultaatiosta joka päivä kymmeneen asti illalla. Eipä tuollaista noilla myymälöillä tunnu olevan.Kyllä näytti, että panostavat tosissaan hommaansa. Itse suosittelen jokaiselle vähänkin tee-se-itse tilaajalle verhopalvelu.fi kaihtimia. En näe eroa aikaisempiin kaihtimiini verrattuna halvempiin Veman kaihtimiin. Ainoa ero on hinta.


      • oikasu
        Kaihdin kirjoitti:

        Veman jutut valmistetaan Suomessa ja Euroopassa. Itse kysyin ja sain vastauksen.Asiallinen palvelu ja tosi hyvä laatu hintaansa nähden.Nopeasti tuli kaihtimet, vajaassa viikossa. Toiset lupailivat 2-4vkoa ja olivat tanakasti kalliimpia.Pakkauksen mukana tuli asialliset asennusohjeet joista ymmärtää tyhmempikin. Säästö on niin huima itsetehden, että ns. ammattilaiset voivat teroittaa kotonaan poranteriä rauhassa. Palvelu oli "henkilökohtaista" ja vastaukset tulivat siihen aikaan, kun kivijalkamyymälät ovat suljettuina. Ne vastasivat sieltä jopa klo 21 aikaan illalla lauantaina. Tosin niillä on maininta nettisivuilla asennuskonsultaatiosta joka päivä kymmeneen asti illalla. Eipä tuollaista noilla myymälöillä tunnu olevan.Kyllä näytti, että panostavat tosissaan hommaansa. Itse suosittelen jokaiselle vähänkin tee-se-itse tilaajalle verhopalvelu.fi kaihtimia. En näe eroa aikaisempiin kaihtimiini verrattuna halvempiin Veman kaihtimiin. Ainoa ero on hinta.

        kaihtimet tulee virosta


      • Virossa vikaa?
        oikasu kirjoitti:

        kaihtimet tulee virosta

        Virosta tulee tänä päivänä laadukkaampia kaihtimia kuin Suomessa tehdään. Viron teollisuus alkoi 1990 luvulla ja heillä paremmat koneet kuin Suomen 1970-luvun rakkineet. Ja vaikka Suomessa koneet olisivat uusia, ei tuotevalikoima ole yhtä hyvä kuin Virossa. Esim. usea suomalainen tehdas tarjoaa ainoastaan muutamaa koteloväriä ja alalistaväriä. Ja mikäli halutaan sävysävyyn, rokotetaan lisähintaa. Virolaista saa kaikki sävysävyyn samaan hintaa. Sälevahvuus on sama 0,21mm kummassakin maassa, joten viisas ostaa virolaista kaihdinta mikäli sitä tarjotaan. Tietääkseni niitä säleitä myydään "Suomalaisten" hintatasoon useassakin, jopa kymmenissä sälekaihdinfirmoissa kautta Suomen ja yksi myy omalla hinnallaan www.verhomatto.fi . Mikäli kysyy tarjouksia, kannattaa kiinnittää huomio värinumeroihin. Sama värinumero ainakin pääkaupunkiseudulla toistuu samana. Yksikään suomalainen tehdas ei myy toisen suomalaisen tehtaan värinumeroilla kaihtimia, joten tästä tunnistaa saman tehtaan kaihtimen oli tehdas sitten Virossa tai Suomessa.


      • kotimaisia
        ko? kirjoitti:

        no niin siitä laadusta en tiedä. Yritin em. yritykseltä tiedustella missä tuotteet valmistetaan. eipä kukaan kertonut.
        Itse ikkunoiden kanssa työskentelen ja tiedän että kovin on paljon erilaisia ikkunamalleja olemassa. Jos vaan mitat lykkäät laskuriin niin hyvinkin voipi metsään kapsahtaa kaihtimien koko.
        Halpa ei aina ole parasta. Kyllä hinta ja laatu kulkevat käsikädessä kaikissa asioissa.
        Sitten kun kaihtimeen vikaa tulee, todennäköisesti nettikaupan porukka ei tule kotiin sitä korjaamaan. Tilatkoon ken haluaa, mutta minä ainkin suosin kotimaisia.
        Kyllähän eräs kauppaketjukin veti erään mallinsa pois markkinoilta kun pikkulapsi siihen hirttäytyi. Asiasta uutisoitiin tässä taannoin. Puhelinluettelon keltaisilta sivuilta löytyy kyllä paikkakuntasi sälekaihdin myyjä... Luottaisin näihin mieluummin.

        Niin mekin teemme, mutta emme ole tyhmiä. Tyhmä on sellainen, joka ostaa kotimaisen kulahtaneen porkkanan kaupassa hintaan 5,00 Eur/kg, mikäli vieressä on todella hyvässä kuosissa oleva porkkana Hollannista 1,00 Eur/kg
        Täytyy olla kovasti kotimaaintoilija, että kantaa kassissaan kulahtanutta porkkanaa periaatteen vuoksi.
        Hienoa kuitenkin ja hatunnosto. Kuinka moni jakaa tämän innon, kun narskutat kuivunutta porkkanaa ilme vääränä?

        Argumenttisi olivat hyviä mutta ei ymmärrettäviä. Miksi nettikaupan porukka pitäisi tulla kotiisi kaihtimia korjaamaan? Kun ostat taulutv:n ja ruuvaat sen seinään, tuleeko Mustapörssi sitä korjaamaan kotiisi kun hajoaa? Aivan oikein, ei tule. Saat irroittaa sen ja hoitaa takuukorjaukseen. Monella toimittajalla on kuitenkin pehmeä tapa toimia reklamaatioissa ja oletko varma ettei mainitsemallasi yrityksellä ole sitä?

        Kävin kyseisen yrityksen sivuilla ja näin toimitusehdoissa ja takuuehdoissa sellaisen. Oletkohan itse käynyt tarkistamassa? Et nähtävästi, koska kirjoituksesi on tämä porkkanajuttu.


    • firmalta

      sälekaihtimet kannattaa tilata oikealta myynti ja asennus liikkeeltä. Mitään netti kauppoja en suosittele. Niillä on tuotetakuut ja asennustakuut kyseenalaisia. Kuka voisi antaa takuun asennukselle jonka ns. harrastelija tekee? entäpä kun kaihdin hajoaa. Kuka toimittaa varaosat ja/tai vaihtaa ne?
      Sälekaihdin on pitkäaikainen sijoitus. Olisihan se mukava kun ne toimisivat vielä vuodenkin päästä. Itse tilasin kaihtimet paikkakunnalla toimivasta alan myymälästä noin 2 vuotta sitten. Olen ollut tyytyväinen henkilökunnan palveluun ja sittemmin tilasin samasta liikkeestä muita tuotteita. On mukava kun myyjä on jo tuttu ennenstään ja kontakti säilyy ihmisläheisenä kuten kaupan teossa mielestäni pitääkin.

      • Tilaus

        Nettitilauksena tehtiin tammikuussa -09 ja kotipitäjän kaihdinliikkeen pyyntihintaa huomattavasti halvemmalla. Yllätti paketin sisältö. Laadukkaat ja hyvännäköiset. Hyvät asennusohjeet. Ei se kaihdinasennus niin vaikeata ollut. Mikäli osaa kiinnittää taulun, osaa asentaa kaihtimetkin. Kaihtimien laatu vaan yllätti. Odottelin jotakin sieltä keskivertopuolelta, mutta olivatkin kunnon kamaa. Samaa mitä tuolla firmoissa näkee. En voi tietty sanoa kuin yhden nettikaupan laadusta www.verhomatto.fi josta kokemukset.


      • sankok
        Tilaus kirjoitti:

        Nettitilauksena tehtiin tammikuussa -09 ja kotipitäjän kaihdinliikkeen pyyntihintaa huomattavasti halvemmalla. Yllätti paketin sisältö. Laadukkaat ja hyvännäköiset. Hyvät asennusohjeet. Ei se kaihdinasennus niin vaikeata ollut. Mikäli osaa kiinnittää taulun, osaa asentaa kaihtimetkin. Kaihtimien laatu vaan yllätti. Odottelin jotakin sieltä keskivertopuolelta, mutta olivatkin kunnon kamaa. Samaa mitä tuolla firmoissa näkee. En voi tietty sanoa kuin yhden nettikaupan laadusta www.verhomatto.fi josta kokemukset.

        onko vema oy:lta tilatut ikkunan väliin asennettavat kaihtimet todella niin laadukkaita? ettei kaihtimiin jää minkäänlaista valon mentävää rakoa kun sulkee kaihtimet? ainakin joissakin kaihtimissa on tätä vikaa, ettei alimmat säleet käänny tarpeeksi kiinni jättäen valonmentävän raon ja huoneeseen näkee sisälle tästä raosta


      • no jaa
        sankok kirjoitti:

        onko vema oy:lta tilatut ikkunan väliin asennettavat kaihtimet todella niin laadukkaita? ettei kaihtimiin jää minkäänlaista valon mentävää rakoa kun sulkee kaihtimet? ainakin joissakin kaihtimissa on tätä vikaa, ettei alimmat säleet käänny tarpeeksi kiinni jättäen valonmentävän raon ja huoneeseen näkee sisälle tästä raosta

        meillä veman kaihtimista kyllä tulee valoa läpi, vaikka ovat pimentävät. Pieniä aukkoja jäi yläosaan asennuksessa, joten en suosittele, jos haluaa pimentää.


      • Ilmoititko toimittajalle?
        sankok kirjoitti:

        onko vema oy:lta tilatut ikkunan väliin asennettavat kaihtimet todella niin laadukkaita? ettei kaihtimiin jää minkäänlaista valon mentävää rakoa kun sulkee kaihtimet? ainakin joissakin kaihtimissa on tätä vikaa, ettei alimmat säleet käänny tarpeeksi kiinni jättäen valonmentävän raon ja huoneeseen näkee sisälle tästä raosta

        Mikäli kaihtimiin jää rakoa kiinni käännettynä, on valmistusvika. Silloin pitää reklamoida. Teitkö niin? Kyllä vastuullinen kahdintoimittaja hoitaa virheen kuntoon. Kaikilla tietty sattuu ja tapahtuu, mutta palautteesta saa uudet kaihtimet. Sen tiedän, että veman kaihtimet samaa projektimallistoa laatutasoineen kuin muiden valtakunnallisten kaihdinliikkeiden kaihtimet. Tehdään siis alusta loppuun tilaajan mitoilla. Ei siinä kuin värinumerot muutu ja itse materiaali ja komponentit samat. Loppu onkin kokoamisesta kiinni, kuinka hyvin tehdään. Siinä voi syntyä virheitä ja virheistä rakoja.


      • Jestas sentään
        sankok kirjoitti:

        onko vema oy:lta tilatut ikkunan väliin asennettavat kaihtimet todella niin laadukkaita? ettei kaihtimiin jää minkäänlaista valon mentävää rakoa kun sulkee kaihtimet? ainakin joissakin kaihtimissa on tätä vikaa, ettei alimmat säleet käänny tarpeeksi kiinni jättäen valonmentävän raon ja huoneeseen näkee sisälle tästä raosta

        Mikäli kaihdin koostuu useasta lamellista ja joku luulee ettei jokaisen lamellin väliin jää millin rakoa, on mielipiteen esittäjä väärän tuotteen harkinnassa. En ole nähnyt yhtäkään sälekaihdinta ettei välistä näkyisi ulos. Esim. alaikkuna ja kääntää säleet kiinni niin varmasti näkyy maata. Kysymyshän on siitä, että säleistä ei näe läpi. Asianomaisen mielipiteen esittäjä ostakoon pimennysverhon tai muuratkoon ikkuna umpeen. HALOO!


      • tulee läpi
        no jaa kirjoitti:

        meillä veman kaihtimista kyllä tulee valoa läpi, vaikka ovat pimentävät. Pieniä aukkoja jäi yläosaan asennuksessa, joten en suosittele, jos haluaa pimentää.

        Mikä ihmeen pimentävä? Kaihdinko? Kyllähän nyt taunokin ymmärtää, että kaihtimista tulee valoa läpi. Yrittääkö joku saada säkkipimeäksi huonettaan sälekaihtimilla? Mitä porukkaa täällä oikein seilaa? Kaihdin on kaihdin ja pimennysverho laidasta laitaa eri juttuja. Pitää ymmärtää mitä ostaa. Sen tiedän, että pimennysverho (kangasverho) maksaa x10-50 suhteessa kaihtimiin. Mikäli haluaa, pitää myös satsata. Ei muuta kuin kauppaa mars, mars ostamaan sitä mitä haluaa. Ja loppusumma on halujen mukainen. Mikäli ei halua maksaa niin paljon, sitten vaan ollaan halvempien tuotteiden lainalaisuudessa.


    • jjantune

      Sälekaihdinten asennus riippuu ihan ikkunoiden iästä ja kunnosta. Uudempiin ja hyväkuntoisiin ikkunoihin on helpompaa asentaa kaihtimia, kun taas vanhoihin ikkunoihin on pirullista asentaa kaihtimia itse. Asuessani uudemmassa kerrostalossa asensin itse kaihtimet, mutta muutettua vanhaan jugend-tyyppiseen taloon, jossa vanhat ikkunat, oli kaihdinten asentaminen kovan työn ja tuskan takana.

      Kumpanakin kertana ostin kaihtimet Auran ST-Teamistä (www.stteam.fi), jotka valmistavat kaihtimet itse mittatilauksena. Sinne voi soittaa ja ilmoittaa mitat tai pyytää kavereita mitoille, jos on epävarma omista mittaus- ja asennustaidoistaan (kokemuksen syvällä rintaäänellä: kannattaa myös mitata vähän alakanttiin sen sijaan, että kaihtimet jäävät ylileveiksi ja saa napsia saksilla jokaisesta säleestä pari milliä pois, että kaihtimet toimivat)

      Omat kaihtimet ovat ainakin kunnon tavaraa ja hintakin päihitti ne, joilta muilta kyselin.

    • ughsdrliug pirtuh

      Kaihtimet on halpoja. Jysk myy alumiinikaihtimia halvalla. Parvekkeen oveen sopiva kaihdin jotain alle kympin. Saa niitä halvalla muualtakin. Tavara on itsessään halpaa, nylonnaruja ja ohutta alumiinipeltiä. Muovisia ja puisia myydään kans halvalla. Kaihtimeen on hankala pumpata hintaa, just sen takia, että ihminen maksaa ilmasta vain rajallisesti.

      Asentaminen: kaihdin kiinni pokaan kahdella ruuvilla. Yksi reikä naruja varten. Reikään suojus kahdella pikkunaulalla. Tappi naruja varten yhdellä ruuvilla.

      Ainoa vaativampi hommeli on valmiskaihtimien lyhentäminen, jos mitat eivät täsmää. Menee vaikka saksilla. Mutta parempi tehdä tarkasti, että tulee samanlevyiset liuskat.

      Ja sitten kertomus: Jostain käsittämättömästä syystä yhtiöömme vaihdettiin kolmikerroslasien tilalle kolmikerroslasit. Ja ikkunatehdas tietenkin kauppasi innoissaan "lisävarusteita". Siis kaihtimia jne. Laiskuuttani otin alakertaan kaihtimet. Noh, hienoa laatua. Hah, suurin myyntivaltti oli kierrettävä muovinuppi, josta kaihtimety saa auki ja kiinni, ei roikkuvia naruja. Joo, muuten hyvä, mutta kauppias unohti mainita, että jos vetää kaihtimet ylös, narut roikkuu niinkuin ennnenkin. Ok narut polyesteriä, liuskat alumiinia. Niin oli ennenkin. Nyt on enenpi muita muoviosia. Ne hajoaa aina ajanoloon. Vanhoissa kaihtimissa oli kaikenlaiset nupit ja se tappi mihin narut sidotaan kiinni palasina. Partsin ovessa oli sellainen muovitanko, mistä "kätevästi" säädellään aukaisua. Se jäi käteen reilussa vuodessa. Muuten on kyllä tavalliset narit, paitsi ettei niillä voinut säätää auki/kiinni....

      Partsin oveen piti itse vaihtamani veres kaihdin parin vuoden jälkeen. Hinta ihmetytti. Tehdasasennettu hajonnut kaihdin maksoi satasen, toi minkä viidessä minuutissa itse asensin sen tilalle oli alle kympin...

      Noh laittelin vanhat kaihtimet mökille. Meni siinä kaljaa juodessa tosin melkein päivä laitellessa, mutta periaatteessa kaihtimet oli ilmaset ja omalle työlleen kun ei koskaan ennenkään ole voinut laskea hintaa.

      Ai niin tarvitaan työkaluja. Mitta, porakone, terä, ruuvimeisseli ja jos pitää lyhentää kaihtimia sakset tms.

      Pirun erikoisammattitaitoa ja osaamista vaativaa hommaa toi kaihtimien laittaminen.

      • Essi79

        Itse tilasin aika vaivattomasti edulliset kaihtimet varistosta Riihitontuntie 4, CL-Kaihdin. Soitin liikkeeseen ja ilmoitin mitat ikkunoista, sain hinnan heti puhelimitse. Parasta oli mielestäni palvelu ja verhot tulivat, 4 päivässä. Asentaja kävi verhot asentamassa ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Odotan innolla kevättä, ei aurinkokaan häikäse enään. http://www.cl-kaihdin.fi

        Se miksi asiasta kerron on nuo Jyskin ja muiden halpisverhot jotka mulla hajosi ainakin viikossa. Oli verhoa laskemassa ja verho tuli niskaan. Ei onneks hajonnut, eli meni tuusan paskaks.


      • ymmärtänyt
        Essi79 kirjoitti:

        Itse tilasin aika vaivattomasti edulliset kaihtimet varistosta Riihitontuntie 4, CL-Kaihdin. Soitin liikkeeseen ja ilmoitin mitat ikkunoista, sain hinnan heti puhelimitse. Parasta oli mielestäni palvelu ja verhot tulivat, 4 päivässä. Asentaja kävi verhot asentamassa ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Odotan innolla kevättä, ei aurinkokaan häikäse enään. http://www.cl-kaihdin.fi

        Se miksi asiasta kerron on nuo Jyskin ja muiden halpisverhot jotka mulla hajosi ainakin viikossa. Oli verhoa laskemassa ja verho tuli niskaan. Ei onneks hajonnut, eli meni tuusan paskaks.

        Mikäli kaihdin tippuu niskaan, se hajoaa - säleet taipuvat eikä niitä pysty vääntämään takaisin. mikä meni tuusannuuskaksi? Hermosi vai mikä? Mikäli kaihdin tippuu niskaan, on kyseessä asentajan huolimattomuus. Ei sitä pidä vierittää Jyskin ym harteille. Olet siis asentanut huolimattomasti ja kiukuttelet huonon asennuksesi jälkeistä juttua. Kerroit, että cl-kaihdin asensi seuraavan/seuraavat kaihtimesi. Ostit siis palvelua kun et itse osannut. Toimit oikein. Kannattaa tunnustaa ettei osaa silloin kun ei osaa. Suomessa on tuhansittain cl-kaihtimia, jotka vain odottavat kaltaistesi soittoa ja kutsua. Näin se toimii!


      • r-meisseli+pora
        ymmärtänyt kirjoitti:

        Mikäli kaihdin tippuu niskaan, se hajoaa - säleet taipuvat eikä niitä pysty vääntämään takaisin. mikä meni tuusannuuskaksi? Hermosi vai mikä? Mikäli kaihdin tippuu niskaan, on kyseessä asentajan huolimattomuus. Ei sitä pidä vierittää Jyskin ym harteille. Olet siis asentanut huolimattomasti ja kiukuttelet huonon asennuksesi jälkeistä juttua. Kerroit, että cl-kaihdin asensi seuraavan/seuraavat kaihtimesi. Ostit siis palvelua kun et itse osannut. Toimit oikein. Kannattaa tunnustaa ettei osaa silloin kun ei osaa. Suomessa on tuhansittain cl-kaihtimia, jotka vain odottavat kaltaistesi soittoa ja kutsua. Näin se toimii!

        kyllä voi asentaa itse.kiinnitä huomiota säleen vahvuuteen(paksu) joka osittain määrää myös hinnan.


      • muualtakin

        Jyskin ym Prisman valmiskaihtimet ja rullaverhot valmistettu Kiinassa. Kaikki osat sellaisia ettei pysty vaihtamaan/korjaamaan. Eivät myy varaosia. Mikäli haluaa halvalla Euroopassa tehtyjä, www.verhomatto.fi oikea osoite. Niihin saa varaosia, koska samaa tavaraa kuin kaihdinkauppojen. Veman jutut ei mitään valmiskokoja, vaan sentilleen tehtyjä.


    • kusetuksen makua

      kaihtimien käypä hinta on n.30- 40e neliöltä. asennus on helppoa, ku kahvin keitto. kannattaa kuitenkin harkita mistä niitä ostaa. esim. JiiTeeHoo/ Ruskakaihdin on harvinaisen skeida paikka ostaa yhtään mitään. takuu asiat kusee ja hinnat heitellään naamakertoimella. kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että kyseisen lafkan palikat ostetaan itä-euroopan maista ja laatu on hong kong- tasoa. kaihtimet levii käsiin heti kättelyssä ja takuuhuoltoa saat odotella takuun umpeutumisen rajapyykkiin asti.

      • Hyvää palvelua

        Itse en kyllä ymmärrä euron hinta-alennusten perässä juoksevia piipertäjiä, tottakai pitää verrata aina hintoja ennen ostoa, mutta yleensä se halvin vaihtoehto on tosiaan sitä honkong -kuraa ja kaihtimien tapauksessa hajoaa käsiin kuin märkä Lambi-vessapaperi.
        Oma suosittelu menee www.salekaihtimet.net suuntaan, josta kävivät mittaamassa ja myöhemmin asentamassa kaihtimet! Siinä ei parin euron säästöt paljon lämmitä kun itse kotikutoisilla työkaluilla näitä olisi alkanut säätämään paikalleen.


      • itsetehden
        Hyvää palvelua kirjoitti:

        Itse en kyllä ymmärrä euron hinta-alennusten perässä juoksevia piipertäjiä, tottakai pitää verrata aina hintoja ennen ostoa, mutta yleensä se halvin vaihtoehto on tosiaan sitä honkong -kuraa ja kaihtimien tapauksessa hajoaa käsiin kuin märkä Lambi-vessapaperi.
        Oma suosittelu menee www.salekaihtimet.net suuntaan, josta kävivät mittaamassa ja myöhemmin asentamassa kaihtimet! Siinä ei parin euron säästöt paljon lämmitä kun itse kotikutoisilla työkaluilla näitä olisi alkanut säätämään paikalleen.

        tietenkin itse.


      • ihan jees

        meille tuli valmistuvaan kohteeseen ruska-kaihtimet 4 vuotta sitten ja eipä ole mitään moitittavaa. kaikki toimi niinkuin piti. kävi noppaa mitoilla ja tarjous tuli samana päivänä ja asennettiin viikko mittauksesta. lisä magneetteja tilattiin 3 vuotta toimituksen jälkeen ja nekin tuli ilmaiseksi, joten....
        en sitten tiedä sun naamasta, jos naamakertoimella mennään.


      • on kallis
        ihan jees kirjoitti:

        meille tuli valmistuvaan kohteeseen ruska-kaihtimet 4 vuotta sitten ja eipä ole mitään moitittavaa. kaikki toimi niinkuin piti. kävi noppaa mitoilla ja tarjous tuli samana päivänä ja asennettiin viikko mittauksesta. lisä magneetteja tilattiin 3 vuotta toimituksen jälkeen ja nekin tuli ilmaiseksi, joten....
        en sitten tiedä sun naamasta, jos naamakertoimella mennään.

        Magneetit ilmaiseksi ja kaihtimet kalliilla. Mielummin kaihtimet halvalla ja magneetit maksullisena. Magneetit ei maksa kuin pari euroa kappaleelta ja kaihtimista pyydetäänkin sitten hulppeimpia summia per neliö. Ostettiin jo monta vuotta sitten kaihtimet ja halvimman mukaan mentiin. Toimii hyvin.


      • latoskaksi
        on kallis kirjoitti:

        Magneetit ilmaiseksi ja kaihtimet kalliilla. Mielummin kaihtimet halvalla ja magneetit maksullisena. Magneetit ei maksa kuin pari euroa kappaleelta ja kaihtimista pyydetäänkin sitten hulppeimpia summia per neliö. Ostettiin jo monta vuotta sitten kaihtimet ja halvimman mukaan mentiin. Toimii hyvin.

        Ruskalta tuli meille 17 ikkunaa (2 tasoinen rivarikämppä) jokaiseen kaihdin asennettuna ja paketti makso 417 euroa asennettuna. Onko tuo nyt kallis vai halpa...öö halpa. ja ei oo ollu valittamista laadusta. hyvin pelittää.


      • verrattuna johonkin

      • minttu714

      • Pora ja pakki
        minttu714 kirjoitti:

        Itse ostin vemasta kaihtimet ja säle o lerppua. Osat hajoaa ja mistään ei saa varaosia. En osta enään ikinä mistään verkkokaupasta kaihtimia.

        Halvalla ei saa hyvää, näköjään pelkkää paskaa...

        siltä, että kaihdinalalla on kova kisa kun tänne jo pitää tulla tuotteitaan mainostamaan ja kilpailijaa haukkumaan.

        Mm. kaihtimien asentajana minulla on yksi neuvo OIKEILLE kaihtimien ostajille.

        Tämä on sitten se luotettavin tapa ostaa kaihtimet.

        Asuttepahan ihan missä tahansa niin ostakaa ne paikallisesta kaihdinliikkeestä ja pyytäkää liikkeeltä myös mittaus ja asennus, ellette ole IHAN varmoja, että osaatte tehdä nuo hommat itse.
        Paikallinen myyjä/asentaja vastaa paremmin laatu-, mitta- ja asennusvirheistään. Se myös korjaa jos jotain menee vikaan.
        Verkkokaupasta tilattuna tai marketista, ilman asiantuntijan apua ostettuna on suuri virhemahdollisuus olemassa ja valittaminen ei paljon auta jos mittaatte väärin.
        Ylisuurten kaihtimien lyhentely ja muu "turaaminen" on tietysti jokaisen oma asia, mutta se kertoo myös jonkinasteisesta ostajan pöljyydestä.

        Asennan vuosittain monenmoisia kaihtimia yli 2000 kpl ja kunnostelen ikkunoita, joten ainakin oletan, että tiedän mistä puhun.
        Olen asennellut myös näitä "nettikaihtimia" kun tilaajan kyvyt ei sitten riittäneetkään ja pienentäminenkin käy nopeasti kun on muitakin lyhentämiseen sopivia välineitä kuin sakset=). Minulle se on asentajana ihan sama mitä sinne ikkunoille ripustelen. Tehän sen maksatte.


      • ikkuna-asentaja
        Pora ja pakki kirjoitti:

        siltä, että kaihdinalalla on kova kisa kun tänne jo pitää tulla tuotteitaan mainostamaan ja kilpailijaa haukkumaan.

        Mm. kaihtimien asentajana minulla on yksi neuvo OIKEILLE kaihtimien ostajille.

        Tämä on sitten se luotettavin tapa ostaa kaihtimet.

        Asuttepahan ihan missä tahansa niin ostakaa ne paikallisesta kaihdinliikkeestä ja pyytäkää liikkeeltä myös mittaus ja asennus, ellette ole IHAN varmoja, että osaatte tehdä nuo hommat itse.
        Paikallinen myyjä/asentaja vastaa paremmin laatu-, mitta- ja asennusvirheistään. Se myös korjaa jos jotain menee vikaan.
        Verkkokaupasta tilattuna tai marketista, ilman asiantuntijan apua ostettuna on suuri virhemahdollisuus olemassa ja valittaminen ei paljon auta jos mittaatte väärin.
        Ylisuurten kaihtimien lyhentely ja muu "turaaminen" on tietysti jokaisen oma asia, mutta se kertoo myös jonkinasteisesta ostajan pöljyydestä.

        Asennan vuosittain monenmoisia kaihtimia yli 2000 kpl ja kunnostelen ikkunoita, joten ainakin oletan, että tiedän mistä puhun.
        Olen asennellut myös näitä "nettikaihtimia" kun tilaajan kyvyt ei sitten riittäneetkään ja pienentäminenkin käy nopeasti kun on muitakin lyhentämiseen sopivia välineitä kuin sakset=). Minulle se on asentajana ihan sama mitä sinne ikkunoille ripustelen. Tehän sen maksatte.

        Vanha ketju, mutta pisti silmiini ja laitanpa mielipiteeni asiasta minäkin.

        Uusimme ikkunoitamme muutama kerrallaan, vielä kaksi aukkoa odottaa uusia ikkunoita. Ikkunatoimittajista ei ole ollut mitään sanottavaa, kolmea toimittajaa/valmistajaa olen käyttänyt, asennuksen olen tehnyt tietysti itse.

        Viimeisissä ikkunoissa olikin sitten vähän huomautettavaa, eniten juurikin kaihtimissa. Ne olivat hieman liian lyhyet ja melkein jokainen hieman vinoon asennetut. Reklamaation jälkeen minulle luvattiin uudet kaihtimet asennettuina, mutta kun mitään ei kuulunut koko syksynä ja kun tiedusteluihini vastattiin vain kiireillä, päätin korjata asennuksen itse! Laskin kaihtimia sen mitä saatoin ja korjasin asennuksen vinouden. Ihan alas saakka kaihtimet eivät vieläkään ulotu, säleiden ollessa vaaka-asennossa, näkyy niiden alitse noin sentin korkuinen rako. Tuo rako oli alunperin varsin huomattava ja kiusallisesti näkyvä.

        Viimein joskus Joulun alla liikkeestä soitettiin ja pahoiteltiin kiirettä, mutta minä armahdin kaverin ja mainitsin korjanneeni virheet itse ja että en enää tarvinnut uusia kaihtimia.

        Eli kyllä ne "asiantuntijatkin" virheitä tekevät! Olenkin tuumannut, että omakotitalon remonteissa oma apu on se paras apu, ihan totta! On tosi kurjaa joutua paikkailemaan "ammattilaisten" työn jälkiä. Olisin mieluummin ottanut jotakin hyvitystä kauppahinnasta, kuin uudet kaihtimet.

        No, tarinan opetus, siltä samalta ikkunavalmistajalta en enää ikkunoita tilaa, enkä soisi muidenkaan tilaavan!


      • karmivakarmi
        ikkuna-asentaja kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta pisti silmiini ja laitanpa mielipiteeni asiasta minäkin.

        Uusimme ikkunoitamme muutama kerrallaan, vielä kaksi aukkoa odottaa uusia ikkunoita. Ikkunatoimittajista ei ole ollut mitään sanottavaa, kolmea toimittajaa/valmistajaa olen käyttänyt, asennuksen olen tehnyt tietysti itse.

        Viimeisissä ikkunoissa olikin sitten vähän huomautettavaa, eniten juurikin kaihtimissa. Ne olivat hieman liian lyhyet ja melkein jokainen hieman vinoon asennetut. Reklamaation jälkeen minulle luvattiin uudet kaihtimet asennettuina, mutta kun mitään ei kuulunut koko syksynä ja kun tiedusteluihini vastattiin vain kiireillä, päätin korjata asennuksen itse! Laskin kaihtimia sen mitä saatoin ja korjasin asennuksen vinouden. Ihan alas saakka kaihtimet eivät vieläkään ulotu, säleiden ollessa vaaka-asennossa, näkyy niiden alitse noin sentin korkuinen rako. Tuo rako oli alunperin varsin huomattava ja kiusallisesti näkyvä.

        Viimein joskus Joulun alla liikkeestä soitettiin ja pahoiteltiin kiirettä, mutta minä armahdin kaverin ja mainitsin korjanneeni virheet itse ja että en enää tarvinnut uusia kaihtimia.

        Eli kyllä ne "asiantuntijatkin" virheitä tekevät! Olenkin tuumannut, että omakotitalon remonteissa oma apu on se paras apu, ihan totta! On tosi kurjaa joutua paikkailemaan "ammattilaisten" työn jälkiä. Olisin mieluummin ottanut jotakin hyvitystä kauppahinnasta, kuin uudet kaihtimet.

        No, tarinan opetus, siltä samalta ikkunavalmistajalta en enää ikkunoita tilaa, enkä soisi muidenkaan tilaavan!

        Voiko pinta-asennus kaihtimet kiinnittää ikkunan karmiin? Ei siis roikkumaan karmista suoraan alaspäin vaan kohtisuoraan pintaan?


      • lerppua
        minttu714 kirjoitti:

        Itse ostin vemasta kaihtimet ja säle o lerppua. Osat hajoaa ja mistään ei saa varaosia. En osta enään ikinä mistään verkkokaupasta kaihtimia.

        Halvalla ei saa hyvää, näköjään pelkkää paskaa...

        Ei muuten ole lerppua Veman kaihtimet. Olet tainnut ostaa jostakin muualta kaihtimesi. Vemalta me ostetimme ja samanlaista oli sälelaatu kuin aikoinaan kaihdinkaupasta ostamani. Onko se sitten laatua vai ei. Jos ei niin kaikki kaihdinliikkeiden kaihtimet laaduttomia. Ero oli vaan siinä, että Vema myi paljon halvemmalla kuin liikkeiden kalliit tarjoukset. Jos meni ohi, niin varaosia voit tilata tuolta http://www.verhomatto.fi/verhopalvelu/saelekaihdin-varaosat


      • Kattia kans
        ikkuna-asentaja kirjoitti:

        Vanha ketju, mutta pisti silmiini ja laitanpa mielipiteeni asiasta minäkin.

        Uusimme ikkunoitamme muutama kerrallaan, vielä kaksi aukkoa odottaa uusia ikkunoita. Ikkunatoimittajista ei ole ollut mitään sanottavaa, kolmea toimittajaa/valmistajaa olen käyttänyt, asennuksen olen tehnyt tietysti itse.

        Viimeisissä ikkunoissa olikin sitten vähän huomautettavaa, eniten juurikin kaihtimissa. Ne olivat hieman liian lyhyet ja melkein jokainen hieman vinoon asennetut. Reklamaation jälkeen minulle luvattiin uudet kaihtimet asennettuina, mutta kun mitään ei kuulunut koko syksynä ja kun tiedusteluihini vastattiin vain kiireillä, päätin korjata asennuksen itse! Laskin kaihtimia sen mitä saatoin ja korjasin asennuksen vinouden. Ihan alas saakka kaihtimet eivät vieläkään ulotu, säleiden ollessa vaaka-asennossa, näkyy niiden alitse noin sentin korkuinen rako. Tuo rako oli alunperin varsin huomattava ja kiusallisesti näkyvä.

        Viimein joskus Joulun alla liikkeestä soitettiin ja pahoiteltiin kiirettä, mutta minä armahdin kaverin ja mainitsin korjanneeni virheet itse ja että en enää tarvinnut uusia kaihtimia.

        Eli kyllä ne "asiantuntijatkin" virheitä tekevät! Olenkin tuumannut, että omakotitalon remonteissa oma apu on se paras apu, ihan totta! On tosi kurjaa joutua paikkailemaan "ammattilaisten" työn jälkiä. Olisin mieluummin ottanut jotakin hyvitystä kauppahinnasta, kuin uudet kaihtimet.

        No, tarinan opetus, siltä samalta ikkunavalmistajalta en enää ikkunoita tilaa, enkä soisi muidenkaan tilaavan!

        Ikkunavalmistaja on varmaan eteläisestä Kymenlaaksosta. Tilasin ikkunat toukokuussa, toimitusaika tarjouksessa elokuu. Ikkunat toimitettiin Joulun alla jolloin oli jo täys talvi. Asennusjälki oli kyllä aivan luokatonta. Ikkunapellit oli rutattu ja laitettu listojen päälle siten että vettä pääsee seinän rakenteisiin. Listat kiinnitetty vinksin vonksin. Ja vielä ammattilainen tekemässä!


    • joutsenmerkki

      Kyllä suomalainen tuote on aina suomalainen, sen huomaa laadusta! Kun kaihtimet ostaa mittatilauksena (ja kun vielä tehty Suomessa), niin ei tarvitse varmasti vuosiin niistä huolta kantaa! Itse voin ainakin suositella Artic-Kaihtimen sälekaihtimia: http://www.artickaihdin.fi/tuotteet/salekaihdin/

      • kallistaniin

        Jooo.. Articilla ryöstö hinnat ja laatu sama ku esim virossa


      • Sisäpiiriläinen

        En tiedä onko kaihtimissa mitään suomalaista. Nää ko. isotkin puljut suomessa, melkeinpä poikkeuksetta tilaa osat ulkomailta ja itse raakatyön (kaihtimen kasauksen ja valmistuksen) tekee joku ulkomaalainen esim. vietnamista, virosta oleva henkilö. Suomalaiset tekee asiakaspalvelun ja työnjohdon.


    • naru piiloon.. =)

      Yleensä kaihtimet toimitetaan säätötangolla, mutta minkälaisia kokemuksia löytyy integroiduista säätimistä? Eli niistä, joissa naru ja säätötanko jää piiloon ikkunan välitilaan ja ikkunan pokaan jää vain säätönuppi. Toimiiko ne ja jos ne jumittaa, niin saako niitä itse säädettyä?

    • Piilotetut narut

      Tuossa video niin mistä näkee miten se toimii: http://www.youtube.com/watch?v=ttoRKi1mAF0 On se siistimpi, ja turvallisempi kun ei narut roiku. Ja saa sitä säädettyä, kun narut kulkee ikkunakarmin toisella puolella, eli niihin pääsee kyllä käsiksi.

    • Auri Aurinkosuoja

      Ostimme www.verhomatto.fi. Oli siellä houkittimena sikahalpa www.auri.fi mutta päätimme laadukkaan tuotteen puolesta ja tilasimme laadukkaammat Veman tuotteet. Tiedä mitä rimpulaa Auri myy.

      • KylläänTynyt

        Meillä taloyhtiössä oli ikkunaremontti ja samalla uudet sälekaihtimet...laatu surkea. Jo uudet kaihtimet roikkuivat miten sattuu, ylös vedettynä eivät enää laskeudu alas tai laskeutuvat vinossa, toinen reuna jää ylös... "Säädinkeppi" jää käteen jne. Eikä kysymys ole todellakaan kovakouraisesta käsittelystä.


    • Sävy sävyyn 0,21

      Joskus aina törmää näihin kaihdinkauppiaisiin. Niin näemmä nytkin tänne ajauduin.
      Kohta viisi vuotta sitten olin itse alalla. Herran kiitos, että löysin itselleni järjellistä tehtävää.

      Tämä ketju näkyy olevan kaihdinmiesten oma yhteinen onnen lähde. Mikään ei ole muuttunut. Markkinointitavat ja -puheet eivät ole yhtään parantuneet.
      Ei siinä mitään, että omat on hyviä, mutta koittakaa nyt rajoittaa muiden solvaamista.

      Mikä ihme se imuroi kaikki urpot samalle alalle ?

      • Sävy sävyyn 0,18

        Älä muuta virko...! Kun pääsit sanomasta, niin eiköhän yksi urpo jatka alapuolella. Täällä oikeita asiakkaita ehkä 2-3 ja muut valmistajia ja jälleenmyyjiä tai niiden edustajia. Käyttäisivät energiansa bisneksensä kehittämiseen. Saisivat jotakin aikaankin. Energiaa tuntuu riittävän peukaloiden pyöritykseen ja toisten kommentoimiseen..!


    • Valo A. Ukko

      Sävy sävyyn 0,21:lle

      Itse olen valitettavasti vieläkin allalla, mutta täysin samaa mieltä.
      Todennäköisesti tämän ketjun viestittelijät ovat kaikki kaihdinkauppiaita. Osa haukkumassa toisiaan, osa kehumassa itseään ja osa tekemässä molempia.

      En yhtään ihmettele että koko ala on huonossa tilanteessa. Itse olemme itsemme sinne ajaneet!

    • Ei Vemasta

      Itse en kyllä Verhomattoa suosittele. Tuotteet vähän niin ja näin, palvelu samaten. Hinnat ihan ok, mutta asennusohjeet varsin puutteelliset tai alkeelliset. Palvelu nopeaa, mutta asenteella "minä tiedän, ei kiinnosta osaatko sinä vai et". Valitettavasti en voi heitä suositella.

      • Kaikukauppias

        Kukahan onneton kilpailija nimimerkkillä "Ei Vemasta" ruikuttaa olotilaansa? Viekö Vema asiakkaat vai mistä johtuu ylimalkainen palaute loppuvalituksilla? Ei ollut uskottava "asiakaspalaute"!! Ryhdistäydy ja hanki elämä!


      • Reklamaatioautomatio

        Ja ketähän sitten suosittelet? Kerro vaan yrityksesi nimi! Mikäli tuotteet vähän niin ja näin, etköhän ota yhteyttä tuotteen myyneeseen yritykseen ja jatka siitä? Tämä oli niin sanotusti aikuismainen konsultaatio rakentavalle palautteelle, mikäli olet ollut tyytymätön. Jotenkin tuntuu, että et voi tehdä sitä, koska sinulla ei ole olemassa voimassa olevaa tilausnumeroa... ;)


    • boda

      Vieläkö Boda-kaihtimia valmistetaan?

      Meillä on ollut ko. verhot jo kaksikymmentä vuotta ja toimivat edelleen hienosti. Ei mitään moitteita.

    • petetty4

      Vältä Pro-kaihdinta ja Lahden kaihdinta, lupasivat halvat hinnat puhelimessa, kun piti tulla asentamaan ei ketään kuulunut eikä näkynyt? Uskomatonta sekoilua. Prokaihdin lupasi hinnaksi 100 Euroa puhelimessa, tulivat mittaamaan niin hinta olikin jo 200 euroa, sain tingityksi 130 euroon, lupasivat tulla, ei kuulunut ei näkynyt. Lahden kaihdin lupasi samat kaihtimet 70 eurolla, ei tullut ikinä sovittuna aikana.

    • Kokkolan Pera

      Vema:n asiakaspalvelu vastaa nopeasti mutta keskustelu on tyyliä että sinun olisi pitänyt ja sitten hän siellä olisi sitten voinut...

      Hänen olisi ehkä kuitenkin myyjänä pitänyt kysyä!

      En osta enää ikinä sieltä koska yli puolet oli roska laatuista ja voi laittaa roskiin.
      Kaikkia ei tietysti haittaa huono laatu...

      • kyllä näin on

        Vema:n asiakaspalvelu on tosiaan tyyliä ootte ite särkeneet, ei voi olla rikki meiltä lähtiessä. Heidän takuuehtonsa myös ovat sellaisiksi muotoillut, että eivät loppujen lopuksi korvaa mitään.


    • voivoivoivoivoi

      Ei tietenkään voi asentaa itse ellei ole tarvittavia sertifikaatteja.

    • persiaano

      Hyvä ja halpa ei ole juuri koskaan samassa elementissä.
      Halpa = usein paskaa.
      Hyvä = laadukas ja ei saa halvalla.

      • Jyrki s

        Niin se äitisi sanoi ku halvalla sitä panin


    • Sälekaihtimet

      Ruskakaihdin ostettiin 2011 alussa, narut alkoivat hapsottaa mitei heti. Valitettavasti ei reklamoitu heti. Vuokralaisen aikana levisivät kaihtimet lopullisesti, takuuaika juuri meni umpeen, kun todettiin tilanne. Ei hyvitystä. En suosittele Ruskakaihdinta/JiiteeHoo markkinointia. Laatu oli erittäin huonoa.

    • erkheikki3

      Lahden edullisin liike on Säle-Suoja Vuorikadulla. Tilaavat tehtaalta mutta paljon edullisemmin myyvät kuin moni muu liike.

    • hiihoo1

      Pitkällä juoksulla asia selviää. Aloittaja kyseli v. 2005 ja viimeinen witsi v. 2013. jokohan asia on ratkennut.

    • Tavan toopeja

      Eiköhän verhomatolla oo tarpeeksi töitä ku tarvii täällä mainostavaa ja kehua omiaan:)...hyvät kaupat ei keskustelu palstoilla paljon itsestään huutele jos olette huomanneet.

      • Ruikuttaja1000

        Katkera jälleenmyyjä taas tilittää ja ruikuttaa.... Onko kauppa hiljentyny tai kokonaan loppunu??


    • Hankkikaa elämä

      Mitä ihmeen urpotaaveja täällä maleksii?

      • Hanki itse elämä

        Miksi itse maleksit 8 vuotta vanhassa ketjussa?


      • Urpon upottaja
        Hanki itse elämä kirjoitti:

        Miksi itse maleksit 8 vuotta vanhassa ketjussa?

        Sama kysymys urpotaavetti!


    • tiinat1

      Onpas turhauttavaa yrittää etsiä asiallisia vinkkejä ja kokemuksia kaihtimien tilaamisesta... Täällähän vaan kauppiaat sotii keskenään! Yritä tässä nyt sitten selvittää, mistä kannattaa tilata, mikä on laatu ja paljonko se maksaa!!

      • ostaa muualta

        Kaihtimista ei ole kokemusta, mutta rullaverhoissa takuuasiat ratkaistaan käräjäoikeudessa.


    • Verhomatosta

      Meillä on huonoja kokemuksia Verhomatosta. Saatiin väärän väriset screen-kaihtimet parvekkeelle ja eripituiset narut. Parvekkeella ne on aika ruman näköiset, kun ne roikkuvat vierekkäin. Lyhyempi naru on niin lyhyt, että verhon vetäminen on hankalan hidasta. Sähköpostilla olemme kyselleet pidempää narua, mutta eivät vastaa. Aikasemmin sanoivat, että sähköpostilla saa kaikista varmiten kiinni ja nopeasti.

      • Verhomatosta

        Pyysin poistoon edellistä viestiäni, mutta jostain syystä sitä ei ole poistettu.

        Asia on nyt hoidossa Verhomaton puolelta, eikä ole enää valittamista. Olivat hyvin ystävällisiä. Voin suositella.


    • "tyytyväinen" asiaka

      tilatkaa mistä vaan paitsi Lahden Kaihtimesta! Hitain ja epäluotettavin palvelu ikinä!

    • Anonyymi

      Miten lie,lie,sälekaihdin puhelut, kerrostalot, ym asennus,valvontakamera, sälekaihtimet auki tai kiinni.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      6094
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      68
      3512
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      2648
    4. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      42
      1293
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1183
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1114
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      13
      968
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      853
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      813
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      811
    Aihe