Olemme lähdössä tammikuun alussa Luxoriin ja hotellimme on Isis Pyramica (vai miten se kirjoitetaan).Kertokaapa kokemuksia Luxorista yleensä, ruokapaikoista, liikkumisesta, omatoimisesta retkeilystä nähtävyyksille yms. Eli bilepaikat ja yöelämä ei meitä kosketa mutta nähtävyydet kiinnostaa ja ruokailla halutaan muuallakin kuin omassa hotellissa tai länsimaisten hotelleissa yleensä.
luxorista kokemuksia ja kommentteja
31
4825
Vastaukset
- myös minä
Mutta mua kiinnostais myös se yöelämä kaiken tuon muun lisäksi ; ). Tiedän ettei siellä pahemmin baareja kaduilla ole mutta hotelleissa on. Ja haluaisinkin tietää missä hotelleissa parhaat menomestat ja onko niihin sallittua mennä "vieraasta" hotellista? Juomien ja ruokien hintataso? Ja mitä muuta tulisi tietää Luxorissa lomaillessa? Kaikki vinkit tervetulleita! Egyptissä olen käynyt muualla 3 kertaa mutta Luxorissa tämä tuleva matka on ensimmäinen kerta. Eli poikkeaako paljon näistä "enemmän turistikohteista" esim. hinnoissa tai kaupustelijoiden käyttäytymisessä?
- kipa555
toivottavasti ette ole menossa luxoriin domina travelin mukana ent matka-montte.Tulimme juuri sieltä ja hoteli oli Isis Pyramisa.Syy.Meno,lento myöhässä 5t.Koneessa ei tarjoiltu,myyty juomia ei edes vettä.Perillä kentällä tosi sählinkiä oppaitten osalta.Oppaan tietämättömyys Eg-Lux-Karnak-Hautalaak .ym historiasta uskomaton.Petyimme retkillä A 40e TOSI PAHASTI.Holeli hyvä,siisti,uimaaltaan läh,hyvä kiinalais rav esm.Ruokapaikat hoteleissa,varo muita ¨pöpöt¨Taksi-Hevonen 10 eg punt.kork.keskustaan,varo huijaa.kaupat 10% pyydetystä korkeintaan.Ole tarkkana riitely rahasta on uskomaton.Toiset olivat kyselemällä löytäneet hyvän eng.puhuvan paikallisen oppaan ja olivat saaneet 10e henk opastetun retken koko pv kuljetuksineen,vaadi sovi TARKASTI kun tiedät missä haluat käydä.Tässä alkua,hyvää matkaa.ps.meidän matkatoimisto vei kalleinpaan paperys kauppaan,varo myydään niitä aitoja muuallakin.
- ihmettelee
Eihän charterlennoilla kai aikoihin ole ollut ilmaista viinatarjoilua. Vai tarkoitatko ruokatarjoilua?
Esim Blue Onella taitaa olla Euroopan lennoilla se että ei ole ilmaista tarjoilua mitään.
Millainen tuo hotelli sitten oli? Millainen aamiainen siellä?
Ei matkoilla ole pakko kulkea suomalaisen oppaan mukana kuin karjalauma.
Nimimerkillä *muutakin maailmaa nähnyt ja ehkä kohta Egyptiäkin* - Kiinnostunut_60
ihmettelee kirjoitti:
Eihän charterlennoilla kai aikoihin ole ollut ilmaista viinatarjoilua. Vai tarkoitatko ruokatarjoilua?
Esim Blue Onella taitaa olla Euroopan lennoilla se että ei ole ilmaista tarjoilua mitään.
Nimimerkillä *muutakin maailmaa nähnyt ja ehkä kohta Egyptiäkin*Tuosta kokemuksesta Domina Travelin palveluista. Kuinka paljon lento oli myöhässä ja oliko kumpaankin suuntaan? Saiko lentokoneessa ruokaa? Oliko muita ongelmia lennolla ja mitä se sählinki lentokentällä tarkasti ottaen tarkoitti.
Ei pidä sotkea egyptiläisten hässläreitten sähläämistä matkatoimiston palveluihin tai niitten puutteeseen. Egyptiläiset hässlää joka tapauksessa. Luxorissa voi ihan hyvin liikkua itse ja ainahan Egyptissä on tingittävä.
Oliko matkalla henkilöitä, joilla oli Luxor-Assuan -yhdistelmämatka?
Ja siinä Isis Pyramisa hotellissa ei ymmärtääkseni ollut moittimista? - Useasti käynyt
Kiinnostunut_60 kirjoitti:
Tuosta kokemuksesta Domina Travelin palveluista. Kuinka paljon lento oli myöhässä ja oliko kumpaankin suuntaan? Saiko lentokoneessa ruokaa? Oliko muita ongelmia lennolla ja mitä se sählinki lentokentällä tarkasti ottaen tarkoitti.
Ei pidä sotkea egyptiläisten hässläreitten sähläämistä matkatoimiston palveluihin tai niitten puutteeseen. Egyptiläiset hässlää joka tapauksessa. Luxorissa voi ihan hyvin liikkua itse ja ainahan Egyptissä on tingittävä.
Ja siinä Isis Pyramisa hotellissa ei ymmärtääkseni ollut moittimista?Hotelli Isis on ihan hyvä ja mukava aamiainen seisovasta pöydästä. Kuitenkin jos huoneenne on kadun puolelta, voi olla hankala nukkua. Autot painaa menemään läpi yön ja tietenkin sitä tööttiä soitetaan koko ajan.
Luxor on todella hieno paikka, paikallisten kaupunki. Nähtävyyksillä on tietenkin paljon turistia, mutta heistä 99% on Hurghadasta retkellä. Kun he lähteävät, jää paikallisten kaupunki jonka vain Luxorissa majoittautuva voi kokea. Basaarilla ostoksia tehdessä tinkiä pitää ja paljon, mutta esim. ravintolassa ruoka, limut, mehut, olut, viini on halvempaa kuin turistikohteissa, myös taksilla ajaminen. Kaupunki on toki hieman likainen ja rähjäinen, mutta mielestäni se tuo vain aitoa tunnelmaa. Olen ollut siellä mieheni kanssa, paikalliset kehuvat kauniiksi ja huutelevat perääni miehestäni huolimatta, mutta mitäs siitä. Sillä ei kannata stressata.
Ihana kaupunki, ihanaa matkaa! - Tyttis
Useasti käynyt kirjoitti:
Hotelli Isis on ihan hyvä ja mukava aamiainen seisovasta pöydästä. Kuitenkin jos huoneenne on kadun puolelta, voi olla hankala nukkua. Autot painaa menemään läpi yön ja tietenkin sitä tööttiä soitetaan koko ajan.
Luxor on todella hieno paikka, paikallisten kaupunki. Nähtävyyksillä on tietenkin paljon turistia, mutta heistä 99% on Hurghadasta retkellä. Kun he lähteävät, jää paikallisten kaupunki jonka vain Luxorissa majoittautuva voi kokea. Basaarilla ostoksia tehdessä tinkiä pitää ja paljon, mutta esim. ravintolassa ruoka, limut, mehut, olut, viini on halvempaa kuin turistikohteissa, myös taksilla ajaminen. Kaupunki on toki hieman likainen ja rähjäinen, mutta mielestäni se tuo vain aitoa tunnelmaa. Olen ollut siellä mieheni kanssa, paikalliset kehuvat kauniiksi ja huutelevat perääni miehestäni huolimatta, mutta mitäs siitä. Sillä ei kannata stressata.
Ihana kaupunki, ihanaa matkaa!Minulla on taas päinvastaisia kokemuksia Matka-Montesta, viime keväältä.
Opas oli LOISTAVA, todella asiantuntija egyptin historiassa.
Valitettavasti hän vaan taisi lopettaa oppaan hommat.
Lentokoneessa (Air Finland) sai ruokaa, ilmaiseksi.
Juomat piti ostaa.
Meillä lennot olivat ajallaan, palatessa etuajassa jopa. - Kiinnostunut_60
Tyttis kirjoitti:
Minulla on taas päinvastaisia kokemuksia Matka-Montesta, viime keväältä.
Opas oli LOISTAVA, todella asiantuntija egyptin historiassa.
Valitettavasti hän vaan taisi lopettaa oppaan hommat.
Lentokoneessa (Air Finland) sai ruokaa, ilmaiseksi.
Juomat piti ostaa.
Meillä lennot olivat ajallaan, palatessa etuajassa jopa.Kyselin siis nimenomaan Domina Travelista (ent. Matka-Monte) ja ennenkaikkea niistä lennoista. Eli asiallista palautetta lentojen toteutumisesta ajallaan, matkatavaroiden perillepääsystä ja vaikutelmat koneiden lentokelpoisuudesta (nykyään ei ole tuo mainittu Air Finland).
Ja oletan, että hässäkkä lentokentällä johtui siitä, että siellä oli samaan aikaan suht. paljon viisumimerkin ostajia, sehän on se pieni "postimerkki", joka passiin pitää Egyptistä ostaa.
Oppaita en tarvi, järjestetyillä retkillä en käy, minusta on ihan sama, mitä he tietävät, vaikka noin periaatteessa oppaan tietysti pitäisi varsinkin Egyptin kaltaisessa maassa osata kertoa historiasta ja mielellään nykypäivän asioistakin. Egyptin historia on kuitenkin varsin laaja, joten se ei aivan hetkessä käy. - kipa555
ihmettelee kirjoitti:
Nimimerkillä *muutakin maailmaa nähnyt ja ehkä kohta Egyptiäkin*ei saatu rahallakaan koska juomat oli lukkojen takana.Ruoka ok mutta ilman juomia tai edes vettä.Kyseessä oli matkatoimiston normaali seuramatkat.Hoteli hyvä arvosana 9 samoin aamiainen ja koko palvelu yleensä.Tavallisesti emme ole kulkeneetkaan oppaan mukana,mutta nyt erehdyimme ja paikkojen historian tähden.Lopuksi.Matkailu ei ole meille uutta, olemme harrastaneet sitä jo vuosia.
- kipa555
Tuosta kokemuksesta Domina Travelin palveluista. Kuinka paljon lento oli myöhässä ja oliko kumpaankin suuntaan? Saiko lentokoneessa ruokaa? Oliko muita ongelmia lennolla ja mitä se sählinki lentokentällä tarkasti ottaen tarkoitti.
Ja siinä Isis Pyramisa hotellissa ei ymmärtääkseni ollut moittimista?meno lähtö 5 tuntia 15 minuuttia.Paluu 25 minuttia. Ruokaa sai mutta ei juotavaa mitään, edes vettä,kaikki lukkojen takana,edes rahalla.Ei muita ongelmia lennolla.Meidän matkatoimisto virkailijoita ei tahtonut löytyä kaikkien ihmisten keskeltä millään,koska heillä ei ollut selvästi näkyvää esm. kylttiä joka olisi näkynyt kaikkien päiden yli,vain pieni rinnassa oleva logo.Niin, ne matkatoimiston virkailijat kentällä olivat muuten Egyptiläisiä kun ne vihdoin löytyi ja saimme maahantulo kortin niiltä.Liikkuminen,kyllä niin teimmekin, paitsi 2den eri retken osalta joihinka päätimme tukeutua oppaan palveluksiin.Lu As en tiedä.Hoteli oli hyvä, joskin meillä oli parveke niilille päin.
- kipa555
Kyselin siis nimenomaan Domina Travelista (ent. Matka-Monte) ja ennenkaikkea niistä lennoista. Eli asiallista palautetta lentojen toteutumisesta ajallaan, matkatavaroiden perillepääsystä ja vaikutelmat koneiden lentokelpoisuudesta (nykyään ei ole tuo mainittu Air Finland).
Ja oletan, että hässäkkä lentokentällä johtui siitä, että siellä oli samaan aikaan suht. paljon viisumimerkin ostajia, sehän on se pieni "postimerkki", joka passiin pitää Egyptistä ostaa.
Oppaita en tarvi, järjestetyillä retkillä en käy, minusta on ihan sama, mitä he tietävät, vaikka noin periaatteessa oppaan tietysti pitäisi varsinkin Egyptin kaltaisessa maassa osata kertoa historiasta ja mielellään nykypäivän asioistakin. Egyptin historia on kuitenkin varsin laaja, joten se ei aivan hetkessä käy.Kysymys oli maahantulokortista joka normaalisti jaetaan ja täytetään lentokoneessa,silloin kun on kysymyksessä tavalliset seuramatkat ja jota ilman et pääse tullista läpi.Luulisi 40e per henkilö oppaan jotain tietävän myös kohteista jonne menemme, ainakin noin yleisesti, ehkä vähän maastakin jossa olemme.Meille hän ei kertonut sanaakaan esm.luxsorin kaupungin historiasta vaikka ajoimme 4 kertaa läpi.Lopuksi,tuon matkatoimiston kautta en lähde enään minnekään, se on varma.2den viikon kuluttua katselenkin taimaassa auringon laskua ja aurinkomatkojen mukana, jonne ajatukseni nyt suuntaan.Mukavia matkoja kaikille keskusteluun osallistujille.
- utelias minäkin
kipa555 kirjoitti:
meno lähtö 5 tuntia 15 minuuttia.Paluu 25 minuttia. Ruokaa sai mutta ei juotavaa mitään, edes vettä,kaikki lukkojen takana,edes rahalla.Ei muita ongelmia lennolla.Meidän matkatoimisto virkailijoita ei tahtonut löytyä kaikkien ihmisten keskeltä millään,koska heillä ei ollut selvästi näkyvää esm. kylttiä joka olisi näkynyt kaikkien päiden yli,vain pieni rinnassa oleva logo.Niin, ne matkatoimiston virkailijat kentällä olivat muuten Egyptiläisiä kun ne vihdoin löytyi ja saimme maahantulo kortin niiltä.Liikkuminen,kyllä niin teimmekin, paitsi 2den eri retken osalta joihinka päätimme tukeutua oppaan palveluksiin.Lu As en tiedä.Hoteli oli hyvä, joskin meillä oli parveke niilille päin.
Mistä syystä ne juomat oli lukkojen takana? Joku syy kai siihen piti olla vai kuinka?
Mutta kaikenkaikkiaan taisit kuitenkin olla ihan tyytyväinen matkaan vaikka alkuun moitit kaiken.
melkein firman kuin firman kone voi olla myöhässä. olen tässä parin viime vuoden aikana mm myöhästynyt SAS:n jatkolennolta edellisen lennon myöhästymisen vuoksi ja keskellä yötä Finnairin konetta jouduttua vaihtamaan juuri ennen lähtöä.
Saitteko te mitään lentokenttätarjoilua, ruokakuponkeja tms, sen myöhästymisen vuoksi? - toivottavasti
kipa555 kirjoitti:
Kysymys oli maahantulokortista joka normaalisti jaetaan ja täytetään lentokoneessa,silloin kun on kysymyksessä tavalliset seuramatkat ja jota ilman et pääse tullista läpi.Luulisi 40e per henkilö oppaan jotain tietävän myös kohteista jonne menemme, ainakin noin yleisesti, ehkä vähän maastakin jossa olemme.Meille hän ei kertonut sanaakaan esm.luxsorin kaupungin historiasta vaikka ajoimme 4 kertaa läpi.Lopuksi,tuon matkatoimiston kautta en lähde enään minnekään, se on varma.2den viikon kuluttua katselenkin taimaassa auringon laskua ja aurinkomatkojen mukana, jonne ajatukseni nyt suuntaan.Mukavia matkoja kaikille keskusteluun osallistujille.
annoit oppaasta kommentit myös matkatoimistolle, tottakai oppaan täytyy tietää mistä puhuu! Toimisto ei voi tietää oppaan ammattitaidosta ellet sinä, asiakas, siitä kerro. Rohkeasti palautetta!
- juupajokelainen
No mikähän rouvaa estää itse hankkimasta niitä tietoja jostakin hyvästä kirjasta, esim. Blue Guide, ja kiertelemästä ITSEKSEEN niissä nähtävyyksissä?
Matkatoimistojen retket vievät vain turistirysiin ja ovat säälittävää tavisten rahojen viemistä. Luksorissa liikkuminen ja omien retkien järjestäminen on oikeasti helppoa, hauskaa ja paljon halvempaa kuin matkatoimistojen retket.
- Mielenkiintoista
Tulin juuri Luxorista Domina Travelin järjestämältä matkalta. Matka onnistui oikein hyvin. Menolento oli täysin ajallaan ja paluu myöhästyi 15-20 minuuttia. Eli ei mitään ongelmaa sen suhteen.
Luxorissa on paljon mielenkiintoista historiallista nähtävää. Itse kävimme matkatoimiston järjestämillä retkillä ja olivat todella mielenkiintoisia. Tietoa tuli paljon. Olisiko tullut itse selvitettyä paikkojen historiaa niin tarkasti esim. kirjoista, kuin mitä oppaat kertoivat, epäilen. Eikä kaikkia yksityiskohtia tavallisissa matkaoppaissa edes kerrota. Tosin on niillä retkillä kova hinta.
Luxorissa on kova meteli (tyyttäilevät autot, musiikki ym.) koko ajan ja myyjät ovat tosi hanakoita. Täytyy vain olla itse selvillä mitä ja keneltä haluaa ja kohteliaasti kieltäytyä muiden tarjouksesta. Uskoivat kyllä kun jämäkästi sanoi 'no thank you'.
Itselläni jäi hyvä kuva matkasta, tosin en ole yleensäkään turhan tarkka enkä valittaja. Kiinnostusta erilaista kulttuuria kohtaan ja huumoria matkaan niin kyllä pärjää. Maassa maan tavalla jne. - Yenny
Tultiin sieltä pari viikkoo sitten. Karsea läpi, hirvittävän likaista ja saastaista, kauppiaat kimpussa kun kadulle astut missä löyhkä lyö päin naamaa välittömästi. Nähtävyyksillä sama meno, joku ähläm koko ajan kimpussa myymässä kipsitavaroitaan, missään ei saa sen siunaaman sekuntia katsoa mitään rauhassa. Isis Pyramica oli hotla, palvelu ynseää koska emme jakaneet jatkuvasti tippejä joka iikalle, vaan ainaostaan ne pakolliset. Viittä puntaa katsoivat kuin vessapaperinpalaa( miltä ne kyllä näyttävätkin) ja vaativat euroja. Discomusiikin jytke kuului kadulta ( aasirattaista) läpi yön yms. En mene toiste, ei tuollainen ole mitään lomaa vaikka pitäisi olla " maassa maan tavalla". Huh huh.
- luxoriin
Mutta me onkin varattu huoneet Niilin puolelta. Sen verran satsataan enemmän. Ei tarvi kuunnella aasinarattaita eikä toivottavasti sinun kaltaisiasi valittajia joita näkyy joka matkalle mahtuvan, yleensä ne valittajat kuitenkin on sellasia että itse ryyppäävät ja rälläävät ja esittävät maailmanmiestä vaikkeivat ennen sitä ekaa oikeaa ulkomaanmatkaa ole juuri Tallinnaa kauempana käyneet.
- Kiinnostunut_60
luxoriin kirjoitti:
Mutta me onkin varattu huoneet Niilin puolelta. Sen verran satsataan enemmän. Ei tarvi kuunnella aasinarattaita eikä toivottavasti sinun kaltaisiasi valittajia joita näkyy joka matkalle mahtuvan, yleensä ne valittajat kuitenkin on sellasia että itse ryyppäävät ja rälläävät ja esittävät maailmanmiestä vaikkeivat ennen sitä ekaa oikeaa ulkomaanmatkaa ole juuri Tallinnaa kauempana käyneet.
Niin eri tavoin voi Egyptin kokea. No turistirysät siellä on kyllä aika hermoja koettelevia, kuten Kairossa Gizan pyramidit ja Luksorissa Kuninkaiden laakso. Mutta lukuunottamatta joka paikassa kimpussa olevia hässläreitä, tykkään Egyptistä. Äänet, kuten aasin kiljunta (ei nykyään kovin tavanomaista), liikenteen melu tai moskeijan rukouskutsu kuluvat sinne.
Itse olin jo melkein varannut matkan Domina Travelilta, Isis Pyramisa Niilin näköalalla se yhdistelmä Assuaniin, koska Luksor on tuttu entuudestaan. Epäilytti vain tuo lentoyhtiö, kun sen lennot ovat kuulemma hyvin usein reilusti useita tunteja myöhässä. Tunti Egyptissä on normaalia, olen käynyt Kairossa useamman kerran itse ja aina on kone ollut tunnin myöhässä sieltä lähtiessä. Viimeksi yksi äijä piteli polttoaineletkua kädessään ja kymmenen muuta neuvoi vieressä, mutta kauan se kesti ennen kuin se ukko sen koneeseen sai. Mutta mikä voi aiheuttaa yli viiden tunnin myöhästelyn? Onko Eurocyprian koneet niin huonossa kunnossa?
Domina Travelin puhelinpalvelu oli hyvin ynseää: soitin sinne pari kertaa eikä ne osanneet sanoa noista yhdistelmämatkoista mitään, vaikka netissä on niiden ohjelma. Kysymyseni kuului: toteutetaanko ne ohjelman mukaisesti, niin virkailijat eivät tienneet, tuntui etteivät tieneet edes sitä, mitä heidän sivuillaan niistä netissä luki. Jätin siis varaamatta ainakin toistaiseksi. - Yenny
luxoriin kirjoitti:
Niinsanottu vastauksesi tihkuu omahyväisyyttä ja rahanlevittelykykyäsi, " huoneet Niilin puolelta", kuule idiootti kaikilla ei ole varaa maksaa noita lisämaksuja eikä sen suuremmin halujakaan. Jos Luxor on mielstäni paskainen mesta on se minun mielipiteeni, jos olet itse ylipäätään koskaan missään käynyt niin ET VOI väittää, etteikö se stadi olisi paskainen, haiseva ja tupaten täynnä kaikenmaailman kauppaista ! Voitko ? Jos teet niin et varmaan ole sieltä Niilinpuoleisesta huoneestasi minnekään liikkunut. Näitä besserwissereitä täällä piisaa, pitäisivät joskus päänsä kiinni !
- ettet ole koskaan joutunut
Yenny kirjoitti:
Niinsanottu vastauksesi tihkuu omahyväisyyttä ja rahanlevittelykykyäsi, " huoneet Niilin puolelta", kuule idiootti kaikilla ei ole varaa maksaa noita lisämaksuja eikä sen suuremmin halujakaan. Jos Luxor on mielstäni paskainen mesta on se minun mielipiteeni, jos olet itse ylipäätään koskaan missään käynyt niin ET VOI väittää, etteikö se stadi olisi paskainen, haiseva ja tupaten täynnä kaikenmaailman kauppaista ! Voitko ? Jos teet niin et varmaan ole sieltä Niilinpuoleisesta huoneestasi minnekään liikkunut. Näitä besserwissereitä täällä piisaa, pitäisivät joskus päänsä kiinni !
SIIVOAMAAN kaupungissa joka on Saharan laidalla! Mistä luulet että se pöly ja hiekka sinne tulevat?? Mistähän! Jos siellä tosiaan olet ollut, et voi myöskään väittää ettet olisi nähnyt oranssipukuisia miehiä kadunvarsia lakaisemassa? Heillä ei ole mitään kadunlakaisulaitteita kuten miellä vaan luuta ja sanko! He tekevät parhaansa ja kunnioitan heitä siitä. Hankalasta asemastaan huolimatta he osaavat nauttia elämästään ja osaavat olla ystävllisiä turisteille vaikkei kieltä osaakaan. He ovat onnellisia osassaan, samaa ei voi sanoa meistä Suomalaisista!
Mutta jos se niin kamalaa oli niin kukaan ei pakota takaisin. - luxoriin
Yenny kirjoitti:
Olen sitä mieltä että kun lähtee maailmalle pitää olla valmiina vastaanottamaan se mitä missäkin on tarjolla eikä vaatia sitä mitä Suomessa saa. Jos haluaa satsata sen verran enemmän ettei kuulu moskeijasta muessinin huudot niin selvähän se. Joku käyttää sen rahan siihen joku taas viinaan.
Ja olen käynyt alkeellisimmissakin oloissa, ja asunut ystävieni luona niissä oloissa mitkä heillä on enkä valittanut siitä että heillä ei ollutkaan hienoa kylpyhuonetta vaan suihku vessan nurkassa ja vesi sen lämpöistä kuin oli. Se matka opetti paljon, myös sitä suvaitsevaisuutta ja sitä että ihminen pärjää vähemmälläkin kuin me suomalaiset on totuttu.
Ja jos jonnekin menet niin varmaan sinulle siellä tarjotaan sen paikan parhaat niiden resurssien mukaan mitä siellä on. Jos ei kelpaa, niin kannattaa jäädä kotiin tai sitten mennä sinne Kanarialle jossa viina virtaa ja aurinko paistaa eikä kultturieroista tarvii piitata kun kaikki siellä makaa auringossa ja ryyppää. Siksi en sinne menekään!!
Mutta Luxoriin ei mennäkään kadulta roskanäytteitä keräämään tai hotellin puhtautta tutkimaan vaan katsomaan nähtävyyksiä yms.
Kuka oli besserwissser? sinä paskamittarillasi Luxoria mitaamassa vai? Ja paskaa ja sitä toista nestemäistähän eritettä löydät jo ihan täältä rakkaasta suomenmaasta, nuo alikulut, tunnelit ja muut. - Yenni
luxoriin kirjoitti:
Olen sitä mieltä että kun lähtee maailmalle pitää olla valmiina vastaanottamaan se mitä missäkin on tarjolla eikä vaatia sitä mitä Suomessa saa. Jos haluaa satsata sen verran enemmän ettei kuulu moskeijasta muessinin huudot niin selvähän se. Joku käyttää sen rahan siihen joku taas viinaan.
Ja olen käynyt alkeellisimmissakin oloissa, ja asunut ystävieni luona niissä oloissa mitkä heillä on enkä valittanut siitä että heillä ei ollutkaan hienoa kylpyhuonetta vaan suihku vessan nurkassa ja vesi sen lämpöistä kuin oli. Se matka opetti paljon, myös sitä suvaitsevaisuutta ja sitä että ihminen pärjää vähemmälläkin kuin me suomalaiset on totuttu.
Ja jos jonnekin menet niin varmaan sinulle siellä tarjotaan sen paikan parhaat niiden resurssien mukaan mitä siellä on. Jos ei kelpaa, niin kannattaa jäädä kotiin tai sitten mennä sinne Kanarialle jossa viina virtaa ja aurinko paistaa eikä kultturieroista tarvii piitata kun kaikki siellä makaa auringossa ja ryyppää. Siksi en sinne menekään!!
Mutta Luxoriin ei mennäkään kadulta roskanäytteitä keräämään tai hotellin puhtautta tutkimaan vaan katsomaan nähtävyyksiä yms.
Kuka oli besserwissser? sinä paskamittarillasi Luxoria mitaamassa vai? Ja paskaa ja sitä toista nestemäistähän eritettä löydät jo ihan täältä rakkaasta suomenmaasta, nuo alikulut, tunnelit ja muut.Kuules nyt, tämän topicin aloittaja pyysi näkemyksiä, kokemuksia yms.ja niitä annoin. Ellei ne kelpaa tänne missä egyptiä saa ainoastaan ylistää niin silloin olen käsittänyt asian väärin. Mielestäni tällainen hyökkäys vastakkaista mielipidettä kohtaan ala-arvoisin argumentein ( puuttui enää hanki-elämä letkautus)kuvastaa rajoittuneisuudesta ! Voi hyvä ihme miten säälittäviä tuollaiset fundamentalistit on.
- utelias
Yenni kirjoitti:
Kuules nyt, tämän topicin aloittaja pyysi näkemyksiä, kokemuksia yms.ja niitä annoin. Ellei ne kelpaa tänne missä egyptiä saa ainoastaan ylistää niin silloin olen käsittänyt asian väärin. Mielestäni tällainen hyökkäys vastakkaista mielipidettä kohtaan ala-arvoisin argumentein ( puuttui enää hanki-elämä letkautus)kuvastaa rajoittuneisuudesta ! Voi hyvä ihme miten säälittäviä tuollaiset fundamentalistit on.
Mikäs sinun mielikohteesi on ja millä perusteella? Kun sinulla kokemusta tai ainakin näkemyksiä näytti olevan
- Yenni
utelias kirjoitti:
Mikäs sinun mielikohteesi on ja millä perusteella? Kun sinulla kokemusta tai ainakin näkemyksiä näytti olevan
Pysytään nyt alkuperäisessä aiheessa vai onko se sinulle jotenkin ylivoimaista ? Vaikuttaa vähän siltä ettet osaa itse sanoa mitään vaan keskityt muiden haukkumiseen ja vinoiluun.
- Kiinnostunut _60
Yenny kirjoitti:
...ja lue sinäkin vastaukseni kokonaan. Totesin, että suunnittelin matkayhdistelmää Luksor-Assuan, KOSKA olen käynyt Luksorissa aiemminkin ja nähnyt sen päänähtävyydet, olisin halunnut myös jotain uutta.
Vastauksessani toin esiin vain sen, että olen käynyt useamman kerran Egyptissä, ei muuta. Ken muuta lukee rivien välistä, voi katsoa peiliin. Rahojani en voi levitellä, koska niitä ei liiemmin ole. Ulkomaanmatkat ovat asia, johon satsaan ja jota varten säästän, joku muu pistää sentit johonkin muuhun.
Kyllä Egyptiin menijöiden on etukäteen tiedettävä maasta sen verran, että se ei ole steriilinpuhdas lepolomakohde, joitain Punaisen meren hotellikomplekseja lukuunottamatta.
- alkuperäinen kysyjä
Kun tuolla meni nuo mielipiteen kahteen leiriin ja joku moitti likaisuutta ja kauppiaiden tungettelevuutta.
Niin kysympä sitten näin että miten katsotte siisteyden ja kauppiaden tungettelevuuden niin mitä se on verrattuna esim Marokkoon ja Tunisiaan (joissa molemmissa olen käynyt). Entäs kauppiaiden innokkuus myöskin verrattuna esim Kiinaan ja Malesiaan joista myös alkuperäisellä kysyjällä on kokemusta. Tämä ei nyt itseasiassa ollut alkuperäien kiinnostukseni kohde mutta tuli mieleen keskustelua eteenpäin lukiessani.
Enhän minä suinkaan ole menossa sinne ostoksille enkä myöskään pelkästään löhöämään uima-altaalle vaan olisin toki hakenut kommentteja myös nähtävyyksistä, miten nille pääsee ominpäin, mitä taksikyydit nähtävyyksille maksaa ym. Ja siitä millaista ruokaa on muualla kuin hotelleissa ja mitä se maksaa.
Avoimin mielin avoimia kysymyksiä. - kerran
Kun oi yhtään vastausta tullut ensimmäisellä kerralla eli tietääkö kukaan Luxorin iltaelämästä ja yökerhoista? Että millaisia ovat? Missä hotelleissa? Käsittääkseni mitään "katubaareja" siellä ei ole. Olen lähdössä kaverini ja siskoni pojan kanssa joka kaipailisi jotain menoa..;o)Ja olisi kiva tietää myös että saako toisen hotellin baareihin/discoihin mennä ellei itse asu kyseisessä? Kaikki muutkin vinkit tervetulleita!
- löytyy
Mutta olen yhä sitä mieltä että jos yöelämää kaipaa, kannattaa mennä muualla. Mihin tahansa hotellin discoon saa mennä. Kuuluisin on ehkä Tutotelin disco, ja Sinuhe "yökerho". Niissä näkee pääasiassa englantilaisia mummoja nuolemassa paikallisia "poikakavereitaan". Ne harvat kerrat kun olen käynyt, en ole juurikaan nähnyt turistinuorisoa. Tosin sellaisia ei varmaan hirveästi Luxorissa ole! Riippuu varmasti illastakin. Iltamenot alkavat vasta todella myöhään, jos 22 menee discoon se on vielä ihan tyhjä.
Paikalliset viettää aikansa katukahviloissa poltellen ja teetä juoden. - edellinen
löytyy kirjoitti:
Mutta olen yhä sitä mieltä että jos yöelämää kaipaa, kannattaa mennä muualla. Mihin tahansa hotellin discoon saa mennä. Kuuluisin on ehkä Tutotelin disco, ja Sinuhe "yökerho". Niissä näkee pääasiassa englantilaisia mummoja nuolemassa paikallisia "poikakavereitaan". Ne harvat kerrat kun olen käynyt, en ole juurikaan nähnyt turistinuorisoa. Tosin sellaisia ei varmaan hirveästi Luxorissa ole! Riippuu varmasti illastakin. Iltamenot alkavat vasta todella myöhään, jos 22 menee discoon se on vielä ihan tyhjä.
Paikalliset viettää aikansa katukahviloissa poltellen ja teetä juoden.Ei me sinne yöelämän perässä olla menossakaan ja tiedän kyllä ettei siellä joka nurkalla kuppiloita ole mutta kuten kerroin, seurassamme tulee sellainen "nuorempi poika" jota kiinnostais myös joku ilta käydä kaljalla ja discossakin. Ehkä me jotain menoa sit hänelle löydetään.:o)
- että menee
edellinen kirjoitti:
Ei me sinne yöelämän perässä olla menossakaan ja tiedän kyllä ettei siellä joka nurkalla kuppiloita ole mutta kuten kerroin, seurassamme tulee sellainen "nuorempi poika" jota kiinnostais myös joku ilta käydä kaljalla ja discossakin. Ehkä me jotain menoa sit hänelle löydetään.:o)
Paikallisten poikien kanssa hengailemaan :) Se hyvä puoli on että poikien on paljon helpompi tutustua paikallisväestöön että heidän seurustelua miesten/poikien kanssa ei paheksuta samoin kun naisten. Jos poika osaa englantia niin voi saada hyviä kavereita! Hyvää matkaa teille!
- edellinen
että menee kirjoitti:
Paikallisten poikien kanssa hengailemaan :) Se hyvä puoli on että poikien on paljon helpompi tutustua paikallisväestöön että heidän seurustelua miesten/poikien kanssa ei paheksuta samoin kun naisten. Jos poika osaa englantia niin voi saada hyviä kavereita! Hyvää matkaa teille!
Juu, luulen kanssa et pojalle kavereita löytyy ja ei me "vanhuksetkaan" ihan pelkästään nähtävyyksien perässä olla että meno maittaa välillä meillekin.;o) Kertoisko joku vielä mitä näistä kuuluisista nähtävyyksistä kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa? Viikossa kun ei varmaan ihan jokaista paikkaa ehdi nähdä jos meinaa aurinkoakin saada : )
- tarinoin
edellinen kirjoitti:
Juu, luulen kanssa et pojalle kavereita löytyy ja ei me "vanhuksetkaan" ihan pelkästään nähtävyyksien perässä olla että meno maittaa välillä meillekin.;o) Kertoisko joku vielä mitä näistä kuuluisista nähtävyyksistä kannattaa ehdottomasti käydä katsomassa? Viikossa kun ei varmaan ihan jokaista paikkaa ehdi nähdä jos meinaa aurinkoakin saada : )
, mutta jos esim länsirannalla käytte vain kerran, suosittelen ensinnäkin ehdottomana kuninkaiden laaksoa! Sen lisäksi, Deir el Medina ja Medinet Habu ovat upeita. Medinet Habu on melko samantyylinen temppeli kuin Luxor ja Karnak (jotka täytyy ehtiä katsomaan, ne ovat molemmat niin keskustassa!), mutta yksi parhaiten säilyneistä. Tyypillinen vierailupaikka on Hatsepsutin terassitempeli Deir el Bahri, joka on erikoisempi, mutta Medinet Habussa (Ramses III:n kuolintemppeli) on usein paljon vähemmän porukkaa! Käykää toki molemmissa jos mahdollista ;) Kuningattarien laakso ei ole kovin ihmeellinen, siellä hyvin harva hauta auki.
Näiden lisäksi nimenomaan länsirannalta löytyy paljon lisää, matkaoppaista löytyy paljon tietoa.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2254117Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112603Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit382325Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811416Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te981327- 481159
- 751047
- 59923
- 45906
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58901