Piti maksaa kaverille velkoja, menikin vahingossa väärälle tilille. Hänen nimensä näkyy tiliotteessa ja nettipankissa, aivan tuntematon henkilö. Ilmoitin pankkiin, he lupasivat ottaa yhteyttä rahani saaneeseen. Mitään ei ole kuulunut, aikaa mennyt kaksi viikkoa.
Onko minulle mitään keinoja saada rahojani takaisin mikäli hän ei niitä vapaaehtoisesti palauta?
Rahat väärälle tilille, miten saan ne takaisin?!
15
3915
Vastaukset
- todellakaan,
todellakaan suostu palauttamaan rahoja, ainoa keino lienee perusteettoman edun palautuskanne.
- Köyhä&kurja
Pitääkö minun haastaa ukko oikeuteen, mikä on juttuni menestymisen mahdollisuudet? En tunne ko. miestä eikä hänkään minua. Olin laittanut viestin "maksan aina velkani", miten hän siihen vastaa kun emme ole ikinä edes nähneet?
- pankkiin
Kyllä pankit peruuttavat tällaisia, luultavasti pankkineiti on hukannut ilmoituksesi, on sairaslomalla, unohtanut. Mene pankkiin kaikkien todisteiden kanssa, tiliote, kaverisi tilinumero ja istu siellä niin kauan, että asia selviää. Helpoin tie eikä aina käräjille.
- yx tavallinen
Se on väärä luulo, että pankki peruuttaisi väärälle tilille menneen maksun. Ei pankilla ole siihen oikeutta "väärän" tilin omistajan suostumuksetta. Ei pankki ole mikään tuomioistuin, joka voisi ratkaista asiakkaittensa riitajuttuja.
- Köyhä&kurja
Ei pankki ole tehnyt mitään väärin, minä laitoin väärän tilinumeron. Etsin ko. henkilöä googlesta (harvinainen nimi) eikä tullut kuin kolme osumaa yhdestä ja samasta henkilöstä, ammatti:Käräjätuomari!
On kumma paikka jos en rahojani takaisin saa. Jos minun tililleni tulisi vaikka tonni niin takuulla olisi jos jonkinlaista viskaalia ja voutia oven takana sitä karhuamassa. Joko maksaisin takaisin tai itkisin ja maksaisin. Kun köyhä laittaa huntin rikkaan tuomarin tilille niin on perin merkilistä jos en rahojani takaisiin saa! Satku on meikäläiselle iso raha. Auttaako oikeusaputoimisto vai onko käännyttävä Karpon puoleen?
Saisi meinaan hyvän jutun, arvoisa tuomari pitää kylmän rauhallisesti pienituloisen eurot vaikka itsellä on hirmutulot. - missä päin
Köyhä&kurja kirjoitti:
Ei pankki ole tehnyt mitään väärin, minä laitoin väärän tilinumeron. Etsin ko. henkilöä googlesta (harvinainen nimi) eikä tullut kuin kolme osumaa yhdestä ja samasta henkilöstä, ammatti:Käräjätuomari!
On kumma paikka jos en rahojani takaisin saa. Jos minun tililleni tulisi vaikka tonni niin takuulla olisi jos jonkinlaista viskaalia ja voutia oven takana sitä karhuamassa. Joko maksaisin takaisin tai itkisin ja maksaisin. Kun köyhä laittaa huntin rikkaan tuomarin tilille niin on perin merkilistä jos en rahojani takaisiin saa! Satku on meikäläiselle iso raha. Auttaako oikeusaputoimisto vai onko käännyttävä Karpon puoleen?
Saisi meinaan hyvän jutun, arvoisa tuomari pitää kylmän rauhallisesti pienituloisen eurot vaikka itsellä on hirmutulot.suomea käräjätuomari "vaikuttaa"? Voit varmaan saada k.o henkilön yhteystietoja/osoitteen ym. jos ei ole reagoinut tekstiviesteihisi..? Eli lähesty kirjallisesti postitse ja liitä kopio pankin tositteesta ja selitä tilanne. Jos on kelpo mies eikä "kelmi" niin palauttaa rahasi. Muuten yhteys Karpoon...
- kokemusta
Muistan itse tehneeni saman virheen, panki hoiti asian niin, ettää raha laitettiin suoraan sille tilille mihin sen alunperin piti mennäkkin.Sinulle sitä ei enää takaisin anneta, muistaakseni.
- yx tavallinen
Ei pankki voi "selvittää" muuta kuin mahdollista omaa virhettään.
- vieraan shekki
yx tavallinen kirjoitti:
Ei pankki voi "selvittää" muuta kuin mahdollista omaa virhettään.
Minun tililtäni otettiin vieraan ihmisen kirjoittama shekki. Shekki oli tietenkin kirjoitettu kyseisen henkilön tililtä otettavaksi, mutta pankki oli tehnyt virheen. Pankista kertoivat etteivät voi tehdä asialle mitään muuta kuin kauniisti pyytää rahoja takaisin. Pankin mukaan voin saada rahani takaisin, jos hyvin käy... tai sitten en... Sain rahani takaisin tililleni kuukauden kuluttua.
- yx tavallinen
vieraan shekki kirjoitti:
Minun tililtäni otettiin vieraan ihmisen kirjoittama shekki. Shekki oli tietenkin kirjoitettu kyseisen henkilön tililtä otettavaksi, mutta pankki oli tehnyt virheen. Pankista kertoivat etteivät voi tehdä asialle mitään muuta kuin kauniisti pyytää rahoja takaisin. Pankin mukaan voin saada rahani takaisin, jos hyvin käy... tai sitten en... Sain rahani takaisin tililleni kuukauden kuluttua.
Sehän on päivän selvää, että pankki vastaa (= on vastuussa) omista virheistään. Et kai alistunut pankilta saamaasi vastaukseen?
- vähissä...
yx tavallinen kirjoitti:
Sehän on päivän selvää, että pankki vastaa (= on vastuussa) omista virheistään. Et kai alistunut pankilta saamaasi vastaukseen?
Mitä siinä olisi voinut tehdä kuin odotella rahojaan takaisin?
Kun ensimmäisen kerran menin pankkiin väittämään ettei tililtä veloitettu shekki ole minun... shekkien peräkkäinen numerointikaan ei siihen viitannut... niin väittivät sen olevan minun kirjoittama. Sanoin haluavani nähdä shekin... uhkailivat isoilla selvityskuluilla, jos vaadin shekkiä nähtäväkseni (shekki taisi olla 100/200 markkaa ja selvityskulut tuhansissa markoissa). Olin varma ettei shekki ole minun ja päättäväisyyteni johdosta he lupasivat hankkia kopion shekistä. Useita käyntejä pankissa ja viimein he myönsivät ettei shekki ollut minun kirjoittama. Rahoja he eivät todellakaan lupautuneet palauttamaan.... kun he eivät kuulemma voineet tehdä asialle mitään.
- Ole.
Pankin ongelma että olet rahasi huolimattomuuttasi väärälle tilille laittanut. Jos väärä henkilö ei halua rahoja palauttaa niin et niitä mistään takaisin saa.
- Köyhä&kurja
Vai tuota mieltä olet. Jos sinun tilillesi tulisi kymppitonni niin saisit sen pitää? Tuskin, kyllä se karhuttaisiin vaikka oikeuden kautta takaisin.
Jos ei huomiseen mennessä ole tullut niin otan yhteyttä pankkiin maanantaina ja neuvottelen jatkotoimenpiteistä.
- p-tunnus
...tee ilmoitus poliisille.
Rikoslaki 28:4§:
"Kavalluksesta tuomitaan myös se, joka anastaa löytämiään tai erehdyksen kautta haltuunsa saamiaan varoja tai muuta irtainta omaisuutta."- Köyhä&kurja
Jos minun tililleni tulisi rahaa enkä sitä palauttaisi niin takuulla poliisi tutkisi mutta kun tässä on asianosaisena tuomari niin alkavatkohan vaan.
Maanantaina marssin pankkiin ja pyydän heitä ottamaan uudestaan yhteyden rahani saaneeseen. Ellei hän silti niitä palauta niin on ainoa keino todellakin marssia poliisin puheille ja tehdä rikosilmoitus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941759
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2351602- 901361
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!661032Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika37849