Elexivent ilmastointikone

apua tarvitaan

Moi!
Kuka osaisi huoltaa pientalon ilmastointikonetta
merkki Elexivent? Talo valmistunut v.86. En löydä netistä edes googlesta yhtään linkkiä Elexivent sanalla.

8

6186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kkk
    • helper

itselläni ko aikakauden Elexivent. Mitä tietoa tarvitset ? Ko merkkiin varaosia ja ym tietoa myös Enervent Oystä Porvoosta

• Ylöjärvi eleivent

Elexiventinosia ei juurikaan enää saa edes Porvoosta. Tietääkö kukaan mistä saa vaihtajan moottorin? Se ei ole irrallinen vaan integroitu ilman moottorin omaa kuorta. Elexivent on 1986 toimitettu.

• yliasentaja

Asensin talooni Elexivent LTO:n 1986, parin vuoden käytön jälkeen vaihtajan moottori lakkasi toimimasta->moottorin käämi oli katkennut, muutta korjaus onnistui. ->Puhaltimien laakerit olen vaihtanut kun äänet kovenee (n.6-8 vuoden välein). Syksyllä 2010 tein täyshuollon (kennojen pesu, puhaltimien laakerit ja kondensaattorit) huomasin että vaihtoläppä ei sulkeutunut kunnolla ja jouduin siirtämään rajakatkaisijaa eteenpäin, samalla vaihdoin vaihtoläpän kumen ja suihkutin voiteluöljyt vaihtajan rattaisiin rasvasin liikkuvat osat. Ryhdyin jopa hidistelemään ja asensin lämpömittarit poisto-/tuloilma kanaviin. Hyvinhän tuo vanhus näyttää energiaa vielä talteen saavan. Olen myös huomannut, että alle -20C-asteen pakkasilla kennot jäätyvät tukkoon vähitellen (etenkin tuloilmaa tulee heikosti sisään)->ongelma poistuu kun ottaa lämmön talteenoton n.15min ajaksi pois jolloin poistoilma sulattaa kennon. Sitten LTO:päälle n.1,5min ja uusinta jolloin toinenkin kenno sulaa auki). Elexivent on ollut ihan ok LTO-koje, mutta yli 20vuotta 24/7 käyttöä on jo niin paljon että seuraavan huollon tullessa mennee ehkä vaihtoon.

• varaosia

Minulta löytyy toimiva, käytössäoleva Elexivent, jonka olen madollisesti vaihtamassa remontin yhteydessä. Joten jos kaipaat varaosia Elexivent-koneeseesi niin ota yhteyttä:
      p. 045 - 1137545.

• Hermo70

Koneesi taitaa olla yliikäinen. Soita minulle, niin katsotaan josko päivitettäis kone. 0503268230

• Anonyymi

Minulla on samainen kone. Huollettu on ja toimii edelleen. Joka kesä nuohoan itse koneen. Onhan siinä vähäsen hommaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1242
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe