Moi!
Kuka osaisi huoltaa pientalon ilmastointikonetta
merkki Elexivent? Talo valmistunut v.86. En löydä netistä edes googlesta yhtään linkkiä Elexivent sanalla.
Elexivent ilmastointikone
8
5872
Vastaukset
- kkk
Mahtaisko olla sama kone kuin tämä ?
http://www.niemi-kari.fi/rexovent.html - helper
itselläni ko aikakauden Elexivent. Mitä tietoa tarvitset ? Ko merkkiin varaosia ja ym tietoa myös Enervent Oystä Porvoosta
- Ylöjärvi eleivent
Elexiventinosia ei juurikaan enää saa edes Porvoosta. Tietääkö kukaan mistä saa vaihtajan moottorin? Se ei ole irrallinen vaan integroitu ilman moottorin omaa kuorta. Elexivent on 1986 toimitettu.
- yliasentaja
Asensin talooni Elexivent LTO:n 1986, parin vuoden käytön jälkeen vaihtajan moottori lakkasi toimimasta->moottorin käämi oli katkennut, muutta korjaus onnistui. ->Puhaltimien laakerit olen vaihtanut kun äänet kovenee (n.6-8 vuoden välein). Syksyllä 2010 tein täyshuollon (kennojen pesu, puhaltimien laakerit ja kondensaattorit) huomasin että vaihtoläppä ei sulkeutunut kunnolla ja jouduin siirtämään rajakatkaisijaa eteenpäin, samalla vaihdoin vaihtoläpän kumen ja suihkutin voiteluöljyt vaihtajan rattaisiin rasvasin liikkuvat osat. Ryhdyin jopa hidistelemään ja asensin lämpömittarit poisto-/tuloilma kanaviin. Hyvinhän tuo vanhus näyttää energiaa vielä talteen saavan. Olen myös huomannut, että alle -20C-asteen pakkasilla kennot jäätyvät tukkoon vähitellen (etenkin tuloilmaa tulee heikosti sisään)->ongelma poistuu kun ottaa lämmön talteenoton n.15min ajaksi pois jolloin poistoilma sulattaa kennon. Sitten LTO:päälle n.1,5min ja uusinta jolloin toinenkin kenno sulaa auki). Elexivent on ollut ihan ok LTO-koje, mutta yli 20vuotta 24/7 käyttöä on jo niin paljon että seuraavan huollon tullessa mennee ehkä vaihtoon.
- varaosia
Minulta löytyy toimiva, käytössäoleva Elexivent, jonka olen madollisesti vaihtamassa remontin yhteydessä. Joten jos kaipaat varaosia Elexivent-koneeseesi niin ota yhteyttä:
p. 045 - 1137545. - Hermo70
Koneesi taitaa olla yliikäinen. Soita minulle, niin katsotaan josko päivitettäis kone. 0503268230
- Anonyymi
Minulla on samainen kone. Huollettu on ja toimii edelleen. Joka kesä nuohoan itse koneen. Onhan siinä vähäsen hommaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372421
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362416- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861281Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2671029- 52976
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747- 27740