Onko kenelläkään kokemusta madrid sarjan huonekaluista, jotka ovat materiaaliltaan mahonkia?. Näitä madrid kaluisteita tuo maahan thomart ja niitä on myynnissä ainakin kodin ykkösessä. Suunnitelmissa olisi ostaa tämän sarjan pieni ruokapöytä tietokone/kirjoituspöydäksi.Jos omistat kyseisen sarjan huonekaluja niin olisin kiinnostunut kuulemaan miten kestävät käyttöä ym.
Madrid huonekalut
18
14728
Vastaukset
- Samat suunnitelmat
Sattuipa sopivasti! Meilläkin on mietinnässä juurikin tuon Madrid-sarjan ruokapöytä tietokonepöydäksi. Vähän vastaavaa mahonkisarjaa meillä on jo muutama huonekalu ja ne ovat ainakin kestäneet käyttöä aivan loistavasti. Pieniä halkeamia voi ajan mittaan kuivassa huoneilmassa tulla, mutta ne kuulemma kuuluvat asiaan eikä niitä juurikaan voi estääkään. Käyttökokemuksia varsinaisesta Madrid-sarjasta kaipailisin minäkin (esim. tuleeko juuri noita halkeamia paljonkin).
Millaista tuolia olet muuten ajatellut työtuoliksi tuon pöydän kanssa?- Sani82
Kiitos vastauksestasi.Vähän on ollut mietinnässä semmoinen tummanruskea rottinkinen keittiöntuoli, jossa on valkoinen pehmuste ja korkea selkänoja. Askossa on myytävänä sellainen käsinojallinen ruskea rottinkituoli, mutta en tiedä olisiko se liian massiivinen tietokonepöydän tuoliksi? Oletko muuten huomannut, että netanttilassa on myytävänä juuri tämä madrid ruokapöytä ja kapea lasivitriini. Vähän mietityttää se pöydän leveys 80cm, että onkohan se liian leveä tähän meidän eteiseen. Sitten pitäis vielä suunnitella pöydän yläpuolellekkin jotain systeemejä, että sais eksoottista tunnelmaa hyllyjä, tauluja tms. Oisko hyviä ideoita?
- Sane
Itselläni on Madrid sarjan vitriini, 2 yöpöytää, sisustuspeili ja sängynpääty. Jonkin verran pieniä halkeamia on tullut ja painaumia liitoskohdissa (puutappien paikat). Olen ollut silti ihan tyytyväinen. Halkeamia neuvotaan täyttämään petsillä, jos ne silmää haittaavat mutta toisaaltahan ne kuuluvat siihen tyyliin. Mielestäni tälläiset tummat, mutta silti pehmeän ruskean sävyiset kalusteet luovat ihanan kodikkaan tunnelman! :) Näihin kalusteisiin on mielestäni kiva yhdistellä juuri rottinkikalusteita, itselläni ruskea rottinkituoli samassa tilassa. Madrid kalusteita on saatavissa Kodin Ykkösen lisäksi ainakin Maskusta ja SuomiSoffasta. Ihania Madrid-tunnelmia! :)
- Sani82
Olisi kiva kuulla mitä värejä olet yhdistänyt näiden madrid kalusteiden kanssa (Matot,verhot ym. tekstiilit)? Niin ja osaatko sanoa siitä vitriinistä, että onko siinä irroitettavat hyllyt? Olen ajatellut, että jos semmoisen hankkisin niin laittaisin sinne spottivalon sisälle ja lasihyllyt, niin valo valaisisi koko vitriinin.
- Sane
Sani82 kirjoitti:
Olisi kiva kuulla mitä värejä olet yhdistänyt näiden madrid kalusteiden kanssa (Matot,verhot ym. tekstiilit)? Niin ja osaatko sanoa siitä vitriinistä, että onko siinä irroitettavat hyllyt? Olen ajatellut, että jos semmoisen hankkisin niin laittaisin sinne spottivalon sisälle ja lasihyllyt, niin valo valaisisi koko vitriinin.
Edellä mainitsemani kalusteet ovat minulla kaikki makuuhuoneessa. Verhot ja matto ovat väriltään vanhaa roosaa, kuin myös yöpöydän lamppujen varjostimet. Sängynpeitto on melko vaalean ruskea ja sängyn päällä olevat koristetyynyt ovat taas samaa vanhan roosan sävyä. Minun vitriinissäni ei ole irrotettavia hyllyjä ja ne ovat mahonkia, joten ainakaan tähän vitriiniin ei spottivalaistus onnistuisi koska tällöin hyllyt pitäisi oikeastaan olla lasia. Vitriinini on mallia, jossa on kaarellinen yläosa (ainakin 2 erilaista Madrid vitriinityyppiä olemassa). Mielestäni vanhan roosan ja Madrid kalusteiden suklaan ruskean värin yhdistelmä on tosi nostalginen ja tunnelmallinen! :) Suklaan ruskeaan sopii kaveriksi hyvin mielestäni myös oliivinvihreä, oranssi ja violetti .
- he-q
Moro!
Vitriinikaapin (ison) sain edullisimmin Stemmasta(JKL). Melkein sata euroa halvemmalla kuin Maskusta. Kyselkää ihmeessä muista kuin "vihreä kortti"-kaupoista, niin alennukset tuntuvat jo ulosostohinnoissa ja kovasti. Monet liikkeet saavat tilattua Madrid-sarjaa, joten älkää tyytykö ensimmäiseen vastaan tulevaan.
- a.v.a
>>>Onko kenelläkään kokemusta madrid sarjan huonekaluista, jotka ovat materiaaliltaan mahonkia?
- karvalaukkumato
Minulla on matala tv-taso, arkkupöytä 90x90 cm, sängynpääty ja yöpöydät. Olohuoneessa on minulla mattona vaalea beesi(ehkä harmahtavaan taipuva)matto arkkupöydän alla ja verhoina marimekon unikon verhot, jossa valkoisella pohjalla tummanpunaisia ja tummanvioletteja(luumu) isoja kukkia, joissa harmaa keskusta. Sohva on sitten tummanpunainen. Pidän valtavasti näistä kalusteista. Olohuoneessa on nämä tv-taso ja arkkupöytä(toimii tällä hetkellä lasten lelulaatikkona). Makuuhuoneessa on sitten sängynpääty ja yöpöydät. Makkarissa on ollut päiväpeitto valkoinen ja samaset marimekon verhot. (ompelin yhdestä leveydestä aina yhteen ikkunaan eli puolitin kankaan ja sain paneeliverhot halvemmalla)Makkarin matto on valkoinen. Tulevaisuudessa aijon hankkia Madrid-sarjan kalusteita aina kun ylimääräistä rahaa löytyy. Seuraavaksi hankinnassa tulee olemaan senkki ja joku kaappi lastenhuoneeseen. Käytössä on ainakin vielä hyvin kestänyt ja pidän kalusteen jämerästä olemuksesta. En olisi voinut kuvitella meille muunlaisia kalusteita kun seinät ovat hieman vaalennettua hirttä.
Minä en vielä ole huomannut huonekalujen elämistä, mutta ei huonekalut ole vielä olleet kuin vajaan vuoden meillä.
- pettynyt
Meillä on ollut kohta kaksi vuotta sellainen Madrid-lasivitriinikaappi (yläosa kaareva) no 19E. Kaappi tuli paketissa, joten kotona vasta huomasin kaamean hajun- kuin tärpätin tai muun liuottimen; haju oli todella voimakas niin että arvelutti nukkua samassa huoneessa -lisäksi sain huoilimatonta petsausjälkeä jynssätä laseista todella kauan - lähti vain kynsilakanpoisto- aineella. Kaappi jatkoi haisemistaan ja minä tuulettamista. Edelleen kun kaapin avaa tuulahtaa sieltä voimakas "myrkyn" haju!!!!! Kahden vuoden jälkeenkin. En tiedä kuinka kauan sitä olisi pitänyt ulkoilmasssa ensin tuulettaa -mutta keskellä talvea kerrostalossa se oli mahdotonta. Ja kuka haluaa tarvittua kaappia pitää jossain ulkona puoli vuotta!!!!Eikä myyjä maininnut asiasta mitään(hajusta) kun kaapin ostimme. Haluaisin samaan huoneeseen nyt hyllykön samaa sarjaaa, mutten taida sellaista uskaltaa ostaa...!! Muuten olisi taas pää kipeänä ja ikkunat auki!!!!Joten tällaiseen ongelmaan kannattaa varautua.
- nero01
Madrid tuotteiden mukana pitäisi olla pieni tietoisku tuotteista.. mm. että halkeamat kuuluvat asiaan ja että kalusteet on käsitelty petrolilla, se on siis se "myrkyn haju" jota kuvailit. Samoin samaisessa lappusessa tiedotetaan että kalusteet saattavat värjätä (eli värjäävät). Ei muuta kuin yhteyttä kalusteen myyneeseen tahoon ja valitusta tekemään. Se lappu todella pitäisi olla jossakkin kalusteiden lähellä jotta saat ennen ostopäätöstä tutustua mahdollisiin "yllätyksiin".
- hynkkis93
Minä keksin vahingossa ratkaisun siihen Madrid kaapin hajuun.Laitoin sellaisen sitruunanhajuisen astianpesukoneen raikastimen isossa tuopissa killumaan sinne ja haju on hävinnyt.Toinen konsti on laittaa sitrus öljyä johonkin aromalasiin niine hyvineen pitkäksi aikaa.Ei tietenkään tuikkukynttilää sinne alle!On toiminut.En saanut mitään korvauksia maahantuojalta puru ongelmaani, laittoivat ruiskullisen melasiinia, jota ruiskuttelin joka koloon.Jospa ne elukat kuoli, kun puruja ei ole ilmaantunut.
- Satska25
Ostimme Thomartilta Madrid-sarjan ison ruokapöydän, myöskin atk pöydäksi. Jota tuo maahan jo mainitsemasi Thomart. Olen ollut todella tyytyväinen pöytään. Suosittelen !!
- uuno12
Miten hoidatte huonekaluja? Öljyä, vahaa vai vain kostealla rätillä pyyhintä?
- Satska25
uuno12 kirjoitti:
Miten hoidatte huonekaluja? Öljyä, vahaa vai vain kostealla rätillä pyyhintä?
Meillä ainakin ihan yksinkertaisesti vain pyyhitään nihkeäksi kostutetulla liinalla.
- tompsa
Satska25 kirjoitti:
Meillä ainakin ihan yksinkertaisesti vain pyyhitään nihkeäksi kostutetulla liinalla.
Hei, meillä jo monta vuotta vanha Madrid-sarjan ruokapöytä, joka tarvitsee kipeästi huoltoa. Eli tietääkö kukaan millä ja miten sitä nyt sitten pitäisi käsitellä? Ongelmana on ihan "mähmäiseksi" muuttunut pinta, eli aivan kuin alkuperäinen pintakäsittely olisi alkanut sulaa pois ja tunkea itseään puun syistä pintaan.
- Satska25
tompsa kirjoitti:
Hei, meillä jo monta vuotta vanha Madrid-sarjan ruokapöytä, joka tarvitsee kipeästi huoltoa. Eli tietääkö kukaan millä ja miten sitä nyt sitten pitäisi käsitellä? Ongelmana on ihan "mähmäiseksi" muuttunut pinta, eli aivan kuin alkuperäinen pintakäsittely olisi alkanut sulaa pois ja tunkea itseään puun syistä pintaan.
Tässä linkki, joka on Madrid-sarjan maahantuoja. Laita sinne palautteena kysymys pinnasta, niin luulen että He osaavat vastata parhaiten ongelmaan.
http://www.thomart.fi/madrid_fi.php
- parisade
ostimme uuteen kotiimme viime vuoden joulukuussa madrid sarjan kaksi vitriinikaappia ka 90x90cm arkkupöydän.arkkupöytä tuli kansi pystyssä, eli kahden sentin rako kannessa, saimme sen puhumalla vaihdettua, kun pöytä ei oikein sellaisena toiminut.Haju on vitriini kaapeissa kyllä kamala.Pidän niissä juhla astioitani ja aina kaappia avatessa kyllä arveluttaa, mitä myrkkyjä niissä on käytetty!nyt tänään olen huomannut jonkun ulkomaan elävän asustavan kaapissamme ja pöllyyttävän puruja nurkkiin!Eli nyt siellä jyllää joku ulkomaan elävä!Olen juossut joka puolella kysymässä, mitä tehdään!kauppias ottaa yhteyttä, mutta vakuutti, että elukka pysyy kaapissa, eikä mene esim. talomme seiniin???Näinköhän?Nyt on yö unet menneet.Olen joka kaapin kolunnut ja tyhjentänyt ja aion kyllä ne laittaa maailmalle ja pysyä kotimaisessa puussa, vaikka kauniitahan nämä rustiikkiset huonekalut on!Kannattaa kaupassa keskustella asioista, meilläkin oli lappu laatikossa, johonka kotona vasta tutustuimme, mitä vikoja ns. normaaliin mahongin käyttäytymiseen kuuluu!Värjäytymistä, pitää koloja petsata, laittaa hyllypaperit ja huonekalujen homeläiskätkään ei pysty puuhun imeytymään, mutta pinnalla pysyvät...eli mieti tarkkaan ennen kuin ostat!Laittaisin nyt rahani kotimaisiin kalusteisiin jos saan ne kauppiaalta takaisin!
- madrid fani
Eli omistaako kukkaan kyseistä sarjaa valkoisena ? haaveissa sarjan valkoinen ruokapöytä..Käyttökokemuksia kaipaisin ,Kiittää etukäteen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723043
- 552685
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792178
- 951976
- 361803
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329