Rengastamisesta

Acitas

Sain Suomen papukaijayhdistyksen nettisivuilta sellaisen käsityksen, että jos aikoo alkaa kasvattamaan lintuja (tässä tapauksessa neitsikoita) niin niillä täytyisi olla se tunnistus rengas (mikä se nyt onkaan viralliselta nimeltään) niin onko tämä välttämätöntä? Olen ostanut neitsikka urokseni kasvattajalta eikä hän kyllä ole sellaista rengasta hankkinut ja naaraan syntyperästä ei ole edes tietoa sen koomin.
Ja sit viel et jos ei hanki sitä rengasta tuolle neitsikka pariskunnalle niin saako niitä ehkä tulevia poikasia sit myydä uuteen kotiin??
Kiitoksia etukäteen vastanneille!!!

1

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijo K.

Olet ymmärtänyt asian väärin.
      Lintujesi rengastaminen ei toki ole pakollista mikäli niitä aiot pesittää. Pakollisuus voi tulla vastaan vasta mikäli olet viemässä lintuja pois suomesta.

Lintujen rengastaminen auttaa mm. sisäsiittoisuuden estämiseen lintuja pesitettäessä. Tämän takia olisi suotavaa, että rengastaisit ainakin poikaset, sekä rekisteröisit linnut lemmikkilinturekisteriin. Näin lintujesi seuraava omistaja, joka mahdollisesti niitä sitten pesittää, voi helposti varmistua etteivät pesitykseen käytettävät linnut ole sukua toisilleen.

T. Keijo K.
      Valtakunnallisen lemmikkilinturekisterin hoitaja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      83
      1322
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      44
      948
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      367
      788
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      142
      739
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      689
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      117
      667
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      648
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      615
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      612
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56